קון קופלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קון קופלין
Con Coughlin
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1955 (בן 69 בערך)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • קולג' ברייזנוז
  • קרייסט'ס הוספיטל עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק דיילי טלגרף עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קון קופליןאנגלית: Con Coughlin; נולד ב-14 בינואר 1955) הוא עיתונאי וסופר בריטי, המשמש כיום כעורך לענייני ביטחון, הגנה ויחסי חוץ של הדיילי טלגרף הבריטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בלונדון ב-1955. למד היסטוריה מודרנית בברזנוז קולג' (אנ') שבאוניברסיטת אוקספורד, שם התמחה במהפכה התעשייתית בהדרכת ההיסטוריון היהודי בריטי סיימון שאמה.

באוגוסט 1977 הצטרף לקורס ההכשרה לעיתונאים של קבוצת תומסון (אנ'). לאחר תקופת הכשרה בקארדיף התחיל לעבוד ככתב בעיתון רדינג איבנינג פוסט (כיום רדינג פוסט (אנ')). בנובמבר 1980 הצטרף לדיילי טלגרף ככתב חדשות כללי. מכאן ואילך, במשך עשרות שנים, בילה קון את רוב הקריירה העיתונאית שלו בעבודות שונות עבור קבוצת התקשורת של הטלגרף.

ככתב צעיר, סיקר סיפורי פשע גדולים כמו מעצרו של פיטר סאטקליף (שכונה "המרטש מיורקשייר") ומהומות בריקסטון. בהמשך, ככתב חוץ, משימת הסיקור הגדולה הראשונה שלו הייתה הפלישה האמריקנית לגרנדה ב-1983. משם נשלח לביירות לסיקור מלחמת האזרחים הלבנונית, אז התפתח העניין שלו במזרח התיכון ובטרור בינלאומי. כאשר נרכשה קבוצת הטלגרף בידי איש העסקים הקנדי קונרד בלאק ב-1985, מונה קופלין בידי העורך החדש מקס הייסטינגס להיות כתב המזרח התיכון של הדיילי טלגרף. בשלוש השנים הבאות היה מופקד על סיקור המזרח התיכון מלשכת העיתון בירושלים.

ב-1986 חמק מניסיון חטיפה על ידי פעילי חזבאללה בביירות, יום לפני שהעיתונאי הבריטי ג'ון מקארתי (אנ') נחטף בפועל באותו אזור.

ב-1989 חזר ללונדון ועבר לכתוב בסאנדיי טלגרף (אנ'), שם מונה לכתב החוץ הראשי. ב-1997 מונה לעורך לענייני חוץ וב-1999 לעורך ראשי בפועל.

ב-2006 חזר לעבוד במערכת הדיילי טלגרף כעורך לענייני ביטחון והגנה, ובהמשך אותה שנה קודם לתפקיד העורך לענייני חוץ. הוא כותב טור שבועי בו הוא עוסק במיוחד בנושאי ביטחון, המזרח התיכון וטרור בינלאומי.

קופלין הוא מחברם של מספר ספרים, בהם ביוגרפיה של סדאם חוסיין (סדאם: מלך של טרור) שהפכה לרב מכר של הניו יורק טיימס ב-2003 וזיכתה אותו בשבחי ביקורת בינלאומיים. ספרים נוספים שלו עוסקים בטוני בלייר ומעורבותו במלחמה בטרור וביוגרפיה של האייתוללה חומייני והשפעתו על ההקצנה של העולם האסלאמי.

הוא כותב בקביעות גם עבור הוול סטריט ג'ורנל, הספקטייטור והאטלנטיק. במקביל הוא מופיע כאנליסט לענייני חוץ ברשתו האמריקאיות: CNN, Fox News, CBS, ABC, MSNBC ו-NBC. בבריטניה הוא משדר בקביעות ב-BBC וב-Sky News.

הוא משמש עמית אורח בכיר במחלקה ללימודי המלחמה בבית הספר ללימודי ביטחון בקינגס קולג' לונדון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]