קייצ'ירו היגוצ'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייצ'ירו היגוצ'י
樋口季一郎
לידה 20 באוגוסט 1888
Minamiawaji, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 11 באוקטובר 1970 (בגיל 82)
טוקיו, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
דרגה לוטננט גנרל עריכת הנתון בוויקינתונים
פעולות ומבצעים
מלחמת העולם השנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיטורים
  • מסדר העיט הגרמני
  • קצין במסדר פולוניה רסטיטוטה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייצ'ירו היגוצ'ייפנית: 樋口季一郎;‏ 20 באוגוסט 188811 באוקטובר 1970) היה לוטננט גנרל בצבא היפני הקיסרי במלחמת העולם השנייה והיה אחראי להצלתם של אלפי יהודים שברחו מאימת נאצים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היגוצ'י נולד במה שכיום חלק מהעיר מינאמיואג'י באי אוואג'י, מחוז היוגו. הוא היה הבכור מבין תשעה אחים. כשהיה בן אחת עשרה, הוריו התגרשו והוא גדל על ידי משפחת אמו. הוא היה בוגר המחזור ה-21 של האקדמיה הצבאית הקיסרית והמחזור ה-30 של מכללת הסגל של הצבא היפני. כקצין זוטר, הוא נשלח כנספח צבאי לפולין. בשל שליטתו ברוסית, היגוצ'י הוצב מאוחר יותר במנצ'וריה עם צבא קוואנטונג. היגוצ'י היה איש סודו הקרוב של הגנרל אישיווארה קנג'י ושל הגנרל קורצ'יקה אנאמי.

בין השנים 1933–1935 היה מפקד גדוד חיל הרגלים ה-41 של, ובין השנים 1935–1937 שירת כראש המטה של הדיוויזיה השלישית. הוא נשלח לגרמניה במסגרת משלחת צבאית בשנת 1937.[1]

כמייג'ור גנרל וכמפקד הסניף של חרבין הסיני שנכבש על ידי יפן בשנים 1937–1938, בעזרתו של יוסוקה מצואוקה, איפשר ל-4,000 עד 20,000 פליטים יהודים שנמלטו מגרמניה הנאצית לחצות את הגבול מאוטפור, ברית המועצות מנג'ואולי (עיר במדינת הבובות היפנית מנצ'וקוו), באירוע שלימים נודע בשם תקרית אוטפור. פקודיו של היגוצ'י היו אחראים להאכיל את הפליטים, ליישבם בחרבין או בשאנגחאי, ולארגן אשרות יציאה. הגנרל הידקי טוג'ו, אז ראש המטה של צבא קוואנטונג, הסכים לדעתו של היגוצ'י שהמדיניות הגרמנית נגד היהודים היא דאגה הומניטרית רצינית. נוריהירו יאסואה, תמך בהגנה על פליטים יהודים בפני הגנרל סיישרו איטגאקי, מה שהוביל לרעיון להקמתה של תוכנית המדיניות היהודית היפנית ב-1938.

היגוצ'י נקרא לחזור ליפן בסוף 1938. הוא שירת לזמן קצר במטה הכללי של הצבא היפני הקיסרי לפני שהוצב כמפקד של הדיוויזיה התשיעית ב-1939. בשנת 1942, הוא הועלה לדרגת לוטננט גנרל והוצב בסאפורו. הוא השתתף בפלישה לאיים האלאוטיים. לאחר מכן, כמפקד ארמיית המחוז הצפוני הוא ארגן את ההגנות של צפון יפן מפני פלישת כוחות בעלות הברית, ביצור האי שומשו בצפון האיים הקוריליים, והגנת האי דרום סחלין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייצ'ירו היגוצ'י בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ammenthorp, The Generals of World War II