קירסטן פליפקנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קירסטן פליפקנס
Kirsten Flipkens
לידה 10 בינואר 1986 (בת 38)
גיל, בלגיה
מדינה בלגיהבלגיה בלגיה
מקום מגורים מול, בלגיה
גובה 1.65
יד חובטת ימין
פעילות כמקצוענית 2003–הווה (כ־21 שנים)
סה"כ פרסים שצברה 6,143,703 דולר אמריקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
יחידים
מאזן קריירה 542–400 עריכת הנתון בוויקינתונים
דירוג שיא 13
זכיות בטורנירים 13 (1 WTA ו-12 ITF)
זוגות
מאזן קריירה 166–154 עריכת הנתון בוויקינתונים
דירוג שיא 132
זכיות בטורנירים 0
שיאי גראנד סלאם
אליפות אוסטרליה הפתוחה שמינית גמר (2013)
אליפות צרפת הפתוחה סיבוב שני (2006,2009,2010,2013)
וימבלדון חצי גמר (2013)
אליפות ארצות הברית הפתוחה סיבוב שלישי (2009)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קירסטן פליפקנס (הולנדית: Kirsten Flipkens; נולדה ב-10 בינואר 1986) היא טניסאית בלגית שדורגה בשיאה 13 בעולם. ביולי 2013 העפילה לחצי גמר טורניר ווימבלדון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פליפקנס נולדה בגיל שבבלגיה. היא החלה לשחק טניס והצליחה בנערותה כשזכתה בווימבלדון לנוער ובאליפות ארצות הברית הפתוחה לנוער בשנת 2003. בשנה זו החלה פליפקנס את הקריירה המקצועית שלה. בשנת 2012 הייתה נתונה לסכנת חיים בעקבות קרישת דם בגופה.

2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנה זו השתתפה פליפקנס בעיקר בטורנירים מסבב ה-ITF. בטורנירים אלה הישגיה הבולטים היו: זכייה בטורניר בגרמניה עם ניצחון על סנדרה זהלובה. הגעה לגמר טורניר בספרד. ניצחון טורניר בבלגיה כשבגמר גברה על קרוליין מאס וזכייה בטורניר בצרפת עם ניצחון על סטפני פורטץ.

2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

באליפות אוסטרליה הפתוחה ניצחה בסיבוב הראשון את רוזנה דה לוס ריוס לפני שהפסידה בסיבוב השני לילנה יאנקוביץ'. בממפיס הפסידה כבר בסיבוב הראשון. היא הגיעה עד הגמר של טורניר ה-ITF בגרמניה. באליפות צרפת הפתוחה ניצחה בסיבוב הראשון את סטפני פורץ לפני שהפסידה בסיבוב השני למדורגת 20 דומיניקה ציבולקובה. בטורניר דן בוש עברה את המוקדמות והפסידה בסיבוב הראשון לקתרינה בונדרנקו. בווימבלדון השיגה את הישגה הגדול בקריירה עד כה והגיעה עד הסיבוב השלישי לפני שהפסידה למדורגת 1 דינארה סאפינה. היא המשיכה במומנטום החיובי וניצחה בטורניר ITF בבלגיה. באליפות ארצות הברית הפתוחה הגיעה עד הסיבוב השלישי והפסידה לקים קלייסטרס שגם ניצחה בטורניר. בטורניר לוקסמבורג השיגה את רבע הגמר הראשון שלה בסבב ה-WTA והפסידה לבת ארצה ינינה וויקמאייר.

2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

פליפקנס פתחה את השנה בטורניר הוברט. היא הגיעה עד רבע הגמר והפסידה לשרה אראני. באליפות אוסטרליה הפתוחה הפסידה בסיבוב הראשון לז'וסטין הנין. בדובאי ניצחה בסיבוב הראשון את טימאה בשינסקי ובסיבוב השני הפסידה לורה זבונרבה. באינדיאן וולס הגיעה עד הסיבוב השלישי והפסידה לאלנה דמנטייבה. באליפות צרפת הפתוחה ניצחה בסיבוב הראשון את אימי מוריטה והפסידה בסיבוב השני למריה שארפובה. בדן בוש הגיעה עד חצי הגמר כשבשמינית הגמר ניצחה את המדורגת 3 בטורניר, מריה קירילנקו. בחצי הגמר הפסידה לאנדריאה פטקוביץ'. בווימבלדון ניצחה בסיבוב הראשון את סטפני דובואה לפני שהפסידה פעם נוספת לבת ארצה שדורגה 15 בטורניר, ינינה וויקמאייר. באליפות ארצות הברית הפתוחה הפסידה פליפקנס כבר בסיבוב הראשון לפטי שניידר. בסיאול ניצחה את בוג'נה יובנובסקי ואת המדורגת 6 בטורניר, ירוסלבה שבדובה לפני שהפסידה למדורגת 1 בטורניר, נדיה פטרובה. היא סיימה את השנה בטורניר לוקסמבורג והגיעה עד רבע הגמר שם הפסידה לרוברטה וינצ'י.

2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

פליפקנס פתחה את השנה לא טוב והפסידה בסיבוב הראשון של אליפות אוסטרליה הפתוחה לאנסטסיה פבליוצ'נקובה. באינדיאן וולס הצליחה לעבור את המוקדמות אבל הפסידה בסיבוב הראשון ללוסי הרדצ'קה. גם במיאמי לא הצליחה והפסידה במוקדמות לג'יימי המפטון. היא הגיעה לגמר טורניר ITF והפסידה לפטרה סטקובסקה. היא הגיעה עד חצי הגמר של טורניר פאס שבמרוקו ושם הפסידה לסימונה האלפ. בשאר עונת החימר לא הצליחה ובאליפות צרפת הפתוחה הפסידה בסיבוב הראשון ללוסי ספרובה. בטורניר בירגינהאם הגיעה עד הסיבוב השני והפסידה לסבין ליזיקי. בווימבלדון הפסידה בסיבוב הראשון לפנג שוואי. משחקה הבא היה באליפות ארצות הברית הפתוחה שם הפסידה בסיבוב הראשון של המוקדמות ליוליה בייגלזמיר.

2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוסטרליה הגיעה עד הסיבוב האחרון של המוקדמות והפסידה לג'יימי המפטון. היא הגיעה לגמר טורניר ITF ברבאט. היא הגיעה לעוד גמר במוסקבה שם הפסידה לאניקה בק. היא נחלה הצלחה גדולה כשהשתתפה בטורניר דן בוש, עברה את המוקדמות ונחלה ניצחונות גדולים על: המדורגת 20 בעולם באותה עת רוברטה וינצ'י. היא גם חוללה סנסציה כשהדיחה בסיבוב הראשון את המדורגת 1 בטורניר ו-5 בעולם, סמנתה סטוסור לפני שהפסידה בחצי הגמר לנדיה פטרובה שגם זכתה בטורניר. לאחר מכן, היא ניצחה בטורניר ITF בהולנד עם ניצחון בגמר על ארוון רזאי. היא ניצחה בעוד טורניר מסוג זה בבלגיה עם ניצחון על מירטייל גורגס. באליפות ארצות הברית הפתוחה עברה את המוקדמות וניצחה גם כן את הסיבוב הראשון לפני שהפסידה לפיינליסטית אותה שנה והמדורגת 1 בעולם באותה תקופה, ויקטוריה אזרנקה. לאחר מכן זכתה פליפקנס בתואר הראשון שלה, בקוובק. בסיבוב הראשון ניצחה את המדורגת 1 בטורניר, דומיניקה ציבולקובה. בחצי הגמר ניצחה את המדורגת 3 בטורניר, מונה בארת'ל. היא הצליחה גם בטורניר לינץ באוסטריה והגיעה עד חצי הגמר תוך כדי שהיא מנצחת את אנה איבנוביץ', המדורגת 2 בטורניר ומפסידה בחצי הגמר ליוליה גורגס. היא סיימה את השנה בטורניר לוקסמבורג והפסידה בסיבוב השני לדניאלה האנטוחובה.

2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

קירסטן פליפקנס, 2013

היא פתחה את השנה בטורניר אוקלנד והגיעה עד רבע הגמר שם הפסידה לבת ארצה ינינה וויקמאייר. בהובארט הגיעה עד חצי הגמר והפסידה למונה בארת'ל. באליפות אוסטרליה הפתוחה השיגה את הישגה הגדול בקריירה באותה העת כשהגיעה עד שמינית הגמר שם הפסידה למריה שארפובה. היא השתתפה בטורניר ממפיס בו דורגה 1 בטורניר וניצחה את שחר פאר ולסיה טסורנקו לפני שהפסידה ברבע הגמר למגדלנה ריבריקובה. באינדיאן וולס הגיעה עד הסיבוב השלישי והפסידה לוויקטוריה אזרנקה. במיאמי הגיעה עד רבע הגמר תוך כדי ניצחון בסיבוב השלישי על המדורגת 7 בעולם, פטרה קביטובה. ברבע הגמר הייתה קרובה מאוד לניצחון על המדורגת 4 בעולם, אגניישקה רדוונסקה אך לבסוף הפסידה. במדריד הפסידה בסיבוב השני לירוסלבה שבדובה. גם ברומא ובבריסל לא הצליחה ובאליפות צרפת הפתוחה ניצחה בסיבוב הראשון את פלאביה פנטה אבל בסיבוב השני הפסידה לפרנצ'סקה סקיאבונה. בדן בוש הצליחה כשהגיעה עד הגמר והפסידה לסימונה האלפ. בווימבלדון השיגה את השיגה הגדול בקריירה והגיעה לחצי הגמר. ברבע הגמר אף ניצחה את אלופת 2011, פטרה קביטובה. בחצי הגמר הפסידה למריון ברטולי שהמשיכה וזכתה באליפות. בטורניר טורונטו ניצחה את ונוס ויליאמס ואת קיקי ברטנס לפני שהפסידה למדורגת 1 בעולם, סרינה ויליאמס. בסינסינטי הפסידה כבר בסיבוב הראשון לאלנה וסנינה. באליפות ארצות הברית הפתוחה הפסידה בסיבוב הראשון לוונוס ויליאמס. בקוובק הפסידה לפולונה הרצוג ובטוקיו גם כן לא הצליחה והפסידה כבר בסיבוב השני למגדלנה ריבריקובה. בטורניר בייג'ינג הפסידה בסיבוב הראשון למדורגת 6 בעולם, שרה אראני.

מאמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאמנת של פליפקנס היא שחקנית העבר ובת ארצה של פליפקנס קים קלייסטרס אשר זכתה ב-4 גראנד סלאמים ודורגה במשך תקופה ארוכה 1 בעולם. קלייסטרס החלה לאמן את פליפקנס חודש בלבד אחרי פרישתה של קלייסטרס מהטניס המקצועי.

תוארי WTA בקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס. תאריך טורניר משטח יריב בגמר תוצאה
1. 10 בספטמבר 2012 קוובק, קנדה קשה צ'כיהצ'כיה לוסי הרדצ'קה 7-5 6-1

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קירסטן פליפקנס בוויקישיתוף