קללת אבן העקרב הירוקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קללת אבן העקרב הירוקה
The Curse of the Jade Scorpion
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וודי אלן
הופק בידי לטי ארונסון
תסריט וודי אלן
עריכה אליסה לפסלטר
שחקנים ראשיים וודי אלן
הלן האנט
דן אקרויד
שרליז ת'רון
מוזיקה דיק היימן
צילום זאהו פיי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה דרימוורקס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דרימוורקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 באוגוסט 2001
משך הקרנה 103 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 33 מיליון דולר
הכנסות 18.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו curseofthejadescorpion
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קללת אבן העקרב הירוקהאנגלית: The Curse of the Jade Scorpion) הוא סרט קולנוע קומדיית פשע אמריקאי משנת 2001 בכתיבה ובימוי של וודי אלן, עם וודי אלן והלן האנט בתפקידים הראשיים.

הסיפור הוא על חוקר בחברת ביטוח שהופנט על ידי נוכל בעזרת אבן ירקן (Jade) בצורת עקרב כדי שיגנוב למענו תכשיטים וכסף. העלילה מתרחשת בניו יורק בשנת 1940.

בפסקול המוזיקה מופיעה נעימת בשוק הפרסי באלתורים שונים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

C.W בריגס (וודי אלן) הוא חוקר מצליח בחברת הביטוח נורת' קוסט. מנהל החברה, כריס מגרגור (דן אקרויד), מינה לאחרונה את בטי אן פיצג'רלד (הלן האנט) לאחראית על ארגון הסדר במשרד ובתפקידה זה היא בריב ממושך עם בריגס, ושניהם אינם סובלים זו את זה. כריס ובטי מקיימים יחסים אינטימיים והיא לוחצת עליו להתגרש.

לג'ורג' בונד (וולאס שון) אחד מהעובדים במשרד יש יום הולדת 50 והם חוגגים זאת במסעדת "קשת". בריגס שהוא גרוש, מגיע לשם עם אחת המזכירות, ג'יל (אליזבת ברקלי).

במקום יש הופעה של המהפנט וולטן (דייוויד אוגדן סטירס). הוא מזמין לבמה את בריגס ובטי ומהפנט אותם בעזרת אבן ירקן שמעוצבת כעקרב. הוא גורם להם להיות נשואים טריים מאוהבים לקול צהלת הקהל. הוא נותן להם גם "מילות הפעלה" - "קונסטנטינופול" לבריגס ו"מדגסקר" לבטי.

בבית מקבל בריגס הוראה דרך "קונסטנטינופול" לגנוב תכשיטים מאחוזת קנסינגטון. למחרת הוא "חוקר" את המקרה ונפגש עם לורה קנסינגטון (שרליז ת'רון) ש"נדלקת" עליו ועל סיפוריו הבלשיים. למחרת מוצא בריגס את לורה קנסינגטון מחכה לו בדירתו. היא יפה ותמירה ומתכוננת לשכב אתו במיטה אלא שבריגס מקבל שוב טלפון מוולטן עם מילת ההפעלה "קונסטנטינופול" והוראה לגנוב שוב תכשיטים יקרים מביתה של לורה. בריגס עוזב אותה והולך מהופנט לביתה, יודע איך לפתוח את השער והיכן התכשיטים.

בחברה מתחילים בחקירה וכל הממצאים מורים על בריגס כאשם בגניבה - טביעות אצבעות, שערות ועוד אך הוא אינו זוכר דבר. הוא נאסר ונאזק, אך לורה משחררת אותו והוא מוצא מקלט בדירתה של בטי כי שם לא יחפשו אותו.

בלילה מתקשר וולטן לבטי ומפעיל אותה במילה "מדגסקר" כדי שתגנוב למענו תכשיטים אצל לקוח של החברה. גם כאן נחשד בריגס בשוד, אבל כשהוא משוחח במשרד עם אל (בריאן מרקינסון) וג'ורג' מסתבר שהוא מופעל על ידי וולטן בעזרת המילה "קונסטנטינופול". ג'ורג' משחרר אותו מההיפנוט והם ממהרים לוולטן, מוצאים את בטי שעומדת למסור לו את השלל, מזעיקים משטרה וג'ורג' משחרר אותה מההיפנוט.

כריס מתגרש מאשתו והוא עומד לטוס עם בטי לפריז. בריגס פולט לעומתה "מדגסקר" והיא מבטלת את הטיסה והולכת מרצונה עם בריגס. ג'ורג' נותן לו במתנה את אבן העקרב הירוקה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
וודי אלן C.W בריגס
הלן האנט בטי אן פיצג'רלד
דן אקרויד כריס מגרודר מנהל
שרליז ת'רון לורה קנסינגטון
וולאס שון ג'ורג' בונד פקיד
אליזבת' ברקלי ג'יל מזכירה
דייוויד אוגדן סטירס וולטן מהפנט
בריאן מרקינסון אל פקיד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]