קריספין בונהם-קרטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריספין בונהם-קרטר
Crispin Bonham-Carter
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 בספטמבר 1969 (בן 54)
קולצ'סטר, אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת סנט אנדרוז עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג קתרין ג'וליאן דונווי עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים קיט בונהם-קרטר, סטנלי פיטר בונהם-קרטר, ארתור תומאס פטריק בונהם-קרטר, פרנק דאגלס בונהם-קרטר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קריספין בונהם-קרטראנגליתCrispin Bonham-Carter; נולד ב-23 בספטמבר 1969) הוא שחקן ובמאי תיאטרון אנגלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בונהם-קרטר הוא בנם של פיטר בונהם-קרטר וקלודה גרינווד. הוא בן דוד מדרגה שלישית של השחקנית הלנה בונהם קרטר ושל אחיה אדוארד. בונהם-קרטר למד בגלנאלמונד קולג', וב-1992 סיים תואר בלימודים קלאסיים באוניברסיטת סנט אנדרוז שבסקוטלנד.

הוא מוכר מתפקידו כמר בינגלי במיני-סדרה "גאווה ודעה קדומה", עיבוד משנת 1995 של ה-BBC לרומן מאת ג'יין אוסטן. לפני כן כיכב בסיטקום "Honey for Tea". ב-1993 כיכב בונהם-קרטר לצדו של יואן מקגרגור בדרמה התקופתית "Scarlet and Black" בתפקיד המחזר של רייצ'ל וייס. עוד שיחק בתפקיד משנה בסרט "יומנה של ברידג'ט ג'ונס".

בעונה הרביעית של הסדרה הקומית "פשוט נהדרת", גילם בונהם-קרטר דמות של גנן יוקרתי בשם ג'אגו בלפור שמדקלם שמות של צמחים בלטינית באוזני אדינה. לצדו הופיעה ג'וליה סוואלה, שגילמה את לידיה ב"גאווה ודעה קדומה", בתפקיד סאפי השוכרת את שירותיו של ג'אגו לעצב את הגינה בביתם.

עוד הופיע בונהם-קרטר בווידאו קליפ לגרסת הכיסוי של וסטלייף לשיר "Uptown Girl". הוא שיחק בעונה השלישית של הסדרה "Game On" בתפקיד מושא אהבתה של מנדי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בונהם-קרטר נשוי לקתרין ג'וליאן דונווי. לבני הזוג יש ארבעה בנים: ארתור תומאס פטריק (יליד 1997), כריסטופר רואן (יליד 1999), סטנלי פיטר (יליד 2002) ופרנק דאגלס (יליד 2006).

בשנת 2011 ייצג את האוניברסיטה שלו בתוכנית ספיישל חג המולד של השעשועון "University Challenge" יחד עם מגישת הטלוויזיה הייזל אירווין. הצוות של סנט אנדרוז הפסיד בסיבוב הראשון לצוות מקיימברידג'.

פילמוגרפיה [עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]