קרן קצפת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרן קצפת
Schaumrolle
Schillerlocke
מאכלים
סוג מגדנאות, מזון עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים flaky pastry עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שאומרולן
תהליך ההכנה לפני אפייה

קרן קצפת,איטלקית: Cannoncini; בגרמנית: Schillerlocke) היא עוגיה העשויה מבצק עלים וקצפת. אפשר להכין גם עם מקצפת (מרנג) והוא נקרא אז "קרן מרנג".

צורת הקרן מעוצבת על ידי גלגול רצועות מאפה חופפות סביב תבנית חרוטית, שיכולה להיות מתכת או סיליקון או עשויה מנייר אפייה, שיכול להכיל רקיק קפוא בפנים, כדי לעצב אותו.

לאחר האפייה מוסיפים מעט ריבה או פירות וממלאים את העוגיוה בקצפת. ניתן גם להרטיב את העוגיוה ולפזר עליהן סוכר לפני האפייה לגימור פריך ומתוק.[1]

שמות נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרני קצפת ידועות כ-cannoncini באיטליה, כ-canoncitos בארגנטינה ובאורוגוואי וכ-kornedákia (ביוונית: κορνεδάκια) ביוון.

באוסטריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Schillerlocken או Schaumrollen הם מוצרי קונדיטוריה אוסטרית מקורית. הם למעשה זהים לקרן קצפת במדינות אחרות ומורכבים כאמור מקונוס או צינור של בצק עלים במילוי קצפת או מרנג. רוחבם כ-7.6 ס"מ. הם נעשים על ידי עטיפה של רצועות מאפה דקות סביב צינור מתכת בצורת חרוט. לאחר האפייה ממלאים אותם ב"קצף", שהוא לרוב קצפת או מרנג ממותקת. את צינורות המאפה מגלגלים לרוב בסוכר גס או באבקת סוכר לפני האפייה, ליתר מתיקות ומרקם פריך.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן הקצפת הובאה לאמריקה הצפונית על ידי מנונים מהאימפריה האוסטרו-הונגרית.[2] הוא היה פופולרי גם בקרב מהגרים מאזור הדנובה (כגון השוואבים של הדנובה).[3] ניתן להכין את ה-Schaumrollen או Schillerlocken באורך של עד חמישה סנטימטרים והם מוגשים כפינוק בחגים גדולים כמו חג המולד, כמו כן גם בחתונות ובחגיגות.[4] באוסטריה צורכים אותם לאורך כל השנה כפינוק או חטיף אחר הצהריים, לצד כוס קפה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קינוח טורפדו (אנ')

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרן קצפת בוויקישיתוף

קרן קצפת, בביצוע Cuerno de merengue murciano, סרטון באתר יוטיוב (בספרדית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Good Housekeeping Institute, ed. (1966). Good Housekeeping's Cookery Book. Principal: Carol Macartney. Londres: The Hearst Corporation. p. 327.
  2. ^ "Schillerlocken (a.k.a. Cream Horns)". Carolynn's Recipe Box. n.d. נבדק ב-13 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Duhatschek, Katharina; Duhatschek, Monica (2019). The Danube Swabian Cookbook (באנגלית) (2nd ed.).
  4. ^ "Schaumrollen/Schillerlocken (Showm-rol-len) – Cream Rolls". Donauschwaben Villages Helping Hands: Remembering Our Danube Swabian Ancestors. 31 בדצמבר 2007. נבדק ב-13 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה)