רגדה פאטיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רגדה פאטיס
રગડા પેટીસ
ರಗಡಾ ಪ್ಯಾಟೀಸ್
מאכלים
מוצא הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים yellow vetchling עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מנת רגדה פאטיס מורכבת

רגדה פאטיס, כלומר קציצות רגדהגוג'ראטית: રગડા પેટીસ; בקאנדה: ರಗಡಾ ಪ್ಯಾಟೀಸ್; באנגלית: Ragda pattice) היא מנה של קציצות פירה ורוטב אפונה.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רגדה פאטיס הוא חלק מתרבות אוכל הרחוב במדינת מהאראשטרה ההודית.[1] המאכל דומה ל-chhole tikki ופופולרי יותר בצפון הודו. מנה זו היא הצעת אוכל רחוב פופולרית והיא מוגשת גם במסעדות המציעות מזון מהיר הודי. פאטיס (pattice) עשויה להיות לוקליזציה של המילה האנגלית 'patties', ומתייחסת לעוגות תפוחי האדמה שבלב המנה.[2]

הכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנה הזו זקוקה להכנה בשני חלקים: רגדה (רוטב) ופאטיס (קציצות). רגדה הוא תבשיל קל של אפונה מיובשת ומבושלת עם מגוון תבלינים. פאטיס הן מין עוגות פירה פשוטות. בניגוד לטיקיס של צפון הודו, פאטיס בדרך כלל אינן מתובלות, אלא רק מלוחות. להגשה, מניחים שתי קציצות בקערה או בצלחת, מכוסות בקצת רגדה, ומקושטות בבצל קצוץ דק, עלי כוסברה, צ'אטני ירוק, צ'אטני תמרהינדי ו-דבאייל (אטריות קמח גרם פריכות).[3]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רגדה פאטיס בוויקישיתוף

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Ragda patties recipe". Swasthi's Recipes (באנגלית אמריקאית). 2020-10-02. נבדק ב-2021-04-20.
  2. ^ "Man Asks 'Why Tikki Chhole Is Called Ragda Pattice in Mumbai? And Twitter Got the Answers". News18 (באנגלית). 27 בינואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Trivedi, Rimjhim (16 במאי 2022). "Recipe: मुंबई स्टाइल में घर पर ऐसे बनाएं रगड़ा पेटिस, सभी हो जाएंगे आपके फैन | Hari Bhoomi". Haribhoomi.com (בהינדי). {{cite web}}: (עזרה)