רגימנט גיברלטר המלכותי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רגימנט גיברלטר המלכותי
Royal Gibraltar Regiment
סמל הרגימנט
סמל הרגימנט
Nulli expugnabilis hosti"
"אינו נכבש בידי אף אויב
פרטים
כינוי הברברים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שיוך הצבא הבריטיהצבא הבריטי צבא יבשה
סוג חיל רגלים
בסיס האם מגדל השטן, גיברלטר
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 28 באפריל 1939 (כוח ההגנה)
אוגוסט 1958 (רגימנט) – הווה
מלחמות מלחמת העולם השנייה
מלחמת אפגניסטן
נתוני היחידה
כוח אדם 2 פלוגות לוחמות, פלוגת מילואים ופלוגת מפקדה
ציוד עיקרי רוס"ר SA80
פיקוד
יחידת אם הכוחות הבריטים גיברלטר

רגימנט גיברלטר המלכותיאנגלית: Royal Gibraltar Regiment או בר"ת: RGR) הוא רגימנט חיל רגלים קל בצבא הבריטי אשר אמון על הגנת גיברלטר.

כיום הרגימנט הוא היחידה הצבאית העקרית המוצבת דרך קבע בגיברלטר ומשמש בעיקר למילוי תפקידי ההגנה השונים בחצי האי ולמשימות טקסיות. רגימנט גיברלטר הוא מהרגימנטים הקטנים והצעירים בצבא הבריטי עם שלוש פלוגות חיל רגלים (אחת מהן מילואים) ופלוגת מפקדה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השורשים הראשונים של כוח צבאי מקומי בשירות הצבא הבריטי החלו מספר שנים אחרי תחילת השלטון הבריטי על גיברלטר עם הקמת "המשמר הגנואי" ב-1720, יחידה זו נסגרה סביב 1763 בסוף מלחמת שבע השנים. לאורך השנים יחידות מתנדבים מקומיות הוקמו מספר פעמים כסיוע לכוחות הבריטים שפעלו בגיברלטר או במערכות אזוריות, בין היתר במהלך המלחמה המהדית התנדבו כ-100 מקומיים ליחידת נהגי פרדות בסיוע לוגיסטי, כמו כן במלחמת העולם הראשונה כ-400 מקומיים התנדבו ליחידת סיוע שעסקה בעיקר בניהול בית החולים הצבאי בגיברלטר ובסיוע להגנת חצי האי. ב-28 במאי 1939 מושל גיברלטר אדמונד איירונסייד הקים יחידת ארטילריה מקומית כדי לסייע באיוש תותחי הנ"מ הפרוסים בחצי האי, לקראת המלחמה כוח המתנדבים גדל וסייע גם לכוחות הרפואה והארטילריה הבריטיים כמו גם לסוללות החופים (הרביעי וה-27).

לאחר המלחמה, ב-28 באוגוסט 1958, כוח המתנדבים המקומי אוחד לכדי רגימנט סדיר שהתחלק לכוח רגלי וכוח ארטילריה אשר אייש את סוללות החוף בגיברלטר. בספטמבר 1971 קיבל הרגימנט לראשונה את צבעי היחידה שלו. ב-1 באפריל 1991 רגימנט גיברלטר לקח על עצמו את כלל משימות ההגנה והאימון בחצי האי עם עזיבתו של הכוח הצבאי הבריטי שהוצב ברוטציה בחצי האי, בנוסף הוא אורגן מחדש כרגימנט רגלים הכולל פלוגת מפקדה, שתי פלוגות רובאים סדירות ופלוגת רובאים במילואים. בשנת 1999 קיבל הרגימנט את התואר "מלכותי".

משום הצבתו של הרגימנט דרך קבע באקלים חם בצירוף עם היותו רגימנט המשמש למשימות טקסיות רבות, אופי המדים של חיילו שונה מהנהוג ברוב יחידות הצבא הבריטי. המדים המלאים (Full dress) של הרגימנט הם בצבע ארגמן בדומה ליחידות המשמר, מדי הייצוג (מס' 1) הם בצבע כחול כהה כמו רוב הצבא אך נוסף להם גם מדי ייצוג לאקלים טרופי (מס' 3) שכוללים טוניקה לבנה. בנוסף, לחיילי הרגימנט מדי שירות (מס' 4), מסדר (מס' 6) ומחנה (מס' 7) לאקלים חם הכוללים מכנסי חאקי בשילוב עם חולצת חאקי (שירות), ירכית חאקי (מסדר) או חולצת חאקי קצרה (מחנה) (ראו מדי הכוחות המזוינים של בריטניה).

מבנה הרגימנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיילי הרגימנט במשימת משמר בלונדון. החיילים לובשים מדי שרד בצבע ארגמן וקסדת שירות הבית, מאפיינים שאינם נפוצים ברוב הצבא הבריטי.
  • פלוגת מפקדה ('סוללת תומסון')
  • פלוגה G - פלוגת רגלים הכוללת 3 מחלקות.
  • פלוגה I - פלוגת רגלים הכוללת 3 מחלקות, בנוסף למספר צוותים מיוחדים בהם צלפים, צוותי מקלע, הנדסה, פלסים וחיפוש והצלה.
  • פלוגה B - פלוגת רגלים מילואים הכוללת 3 מחלקות.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
רגימנט לונדון
סדר בכירות בחיל הרגלים
מקום 19
הבא:
רגימנט ברמודה המלכותי