רק אתמול נולדה (סרט, 1993)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
רק אתמול נולדה
Born Yesterday
מבוסס על רק אתמול נולדה (סרט, 1950) עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי לואיס מנדוקי
הופק בידי סטרטון ליאופולד עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט גרסון קאנין (המחזה המקורי)
דאגלס מקגראת'
עריכה לסלי ווקר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מלאני גריפית'
נורה דאן
טד ריימי
פרדה פו שן
מייקל אנסיין
אדוארד הרמן
מקס פרליך
פרד תומפסון
ג'ון גודמן
דון ג'ונסון
Celeste Yarnall עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ורג' פנטון
צילום לאיוש קולטאי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Hollywood Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני וולט דיסני, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1993
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית.
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 14 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו bornyesterday
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רק אתמול נולדהאנגלית: Born Yesterday) הוא סרט קולנוע משנת 1993, חידוש לסרט בעל אותו השם משנת 1950 המבוסס על המחזה "רק אתמול נולדה"[1].

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי ברוק הוא מיליונר אשר מגיע לוושינגטון יחד עם חברתו בילי. בילי לא מכירה את השיח הפוליטי הנהוג בוושינגטון, ומוצאת את עצמה מובכת מספר פעמים. הארי נבוך מהתנהגותה, אבל אינו רוצה להפרד ממנה. הארי החתים את בילי על מסמכים המעניקים לה שליטה בעסקיו, ללא ידיעתה. כך הוא בעצם מגן על עסקיו מפני חובות שיצבור. הוא טוען כי אינו רוצה לשלוח את בילי חזרה בגלל שכל החברות שלו על שמה, אבל בסופו של דבר מודה שהוא פשוט זקוק לה לצדו.

הארי שוכר את שירותיו של עיתונאי בשם פול ורול תמורת 500 דולר ליום על מנת שישמש לה כמורה וכמנטור. הוא מקווה שאחרי כמה שעורים היא תוכל לשוחח עם אנשים מבלי להתבלבל. פול מלמד את בילי כיצד ללמוד ואיך לחוות תרבות. הם קוראים יחד את "דמוקרטיה באמריקה". בנוסף מלמד אותה פול שאנשים לא יותר חכמים ממנה אלא יודעים להסתיר את בורותם. בין פול ובילי נוצר קשר רומנטי, אך הם לא מממשים אותו.

הארי שעוקב מהצד בתוצאות החינוך של פול בהתחלה מתפלא ושמח. בהמשך הוא מתחיל לחשוש שבילי מתחילה להבין יותר משחשב שתבין. רגע השיא של תהליך זה מגיע כאשר באירוע חברתי מתברר שהיא בקיאה בחוקת ארצות הברית יותר מהסנאטורים שנמצאים באירוע. היא מסבירה שהיא למדה את סדר התיקונים לחוקה בעל פה בעזרת שיר (בדומה לחד גדיא, כל בית בשיר כולל את כל הבתים הקודמים). בעקבות כך הארי מתחיל להרגיש נבוך בנוכחותה.

במקביל ללימודים של בילי מבין פול, עיתונאי במקצועו, שהארי מעורב בעסקים לא כשרים בקשרי הון שלטון. בין היתר הוא מגלה שהארי משוחח עם שישה סנאטורים. הוא חולק את הפתעתו עם בילי, אך היא לא מבינה מה הבעיה. ככל שהיא לומדת יותר, כך היא מתחילה להבין מדוע פול הופתע כל כך. בילי מחליטה לברר על מה היא חותמת כל פעם שהארי מעביר אליה מסמכים, והארי דורש ממנה לחתום בלי לשאול. היא מסרבת והארי מכה אותה.

בילי חותמת וכשהארי לא מסתכל היא שורפת את המסמכים ועוזבת את הבית. הארי הבין שהוא עשה טעות. הוא חושב שכנראה בילי כועסת עליו כיוון שהרבה זמן הם ביחד והוא לא מציע לה נישואים. כיוון שהוא לא רוצה לאבד אותה הוא מחליט להציע לה להנשא לו. בילי ופול הולכים למשרד של הארי שם הם מגלים את המסמכים עליהם חתמה. במסמכים רשומה בילי כבעלת כל הנכסים של הארי (על מנת להסתיר את קשרי העסקים של הארי) וועותקים ממסמכי השוחד שהארי שילם לסנאטורים. פול בורח מהמשרד עם המסמכים המרשיעים (כדי שהארי לא יתפוס אותו) ובמהלך הבריחה הוא מציע לבילי נישואין. בילי לא בטוחה כיצד לענות. היא אוהבת את פול אבל לא רוצה להרוס את הארי. לאחר שפול עוזב היא פוגשת את הארי שמציע לה נישואין גם הוא והיא מסרבת להצעתו. בילי אומרת להארי שהיא עוזבת אותו ולוקחת איתה את כל הנכסים שרשומים על שמה. היא מציעה לו שבינתיים כדאי שהוא יתחנך כמו שהיא התחנכה והיא מוכנה להחזיר לו את הנכסים "אחד בשנה". הסרט מסתיים כשבילי מקבלת את הצעת הנישואין של פול והם עוזבים יחדיו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

את תפקיד בילי ופול שמתאהבים במהלך הסרט גילמו מלאני גריפית' ודון ג'ונסון שהיו זוג נשוי בחיים האמיתיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]