שטייף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שטייף
Steiff Beteiligungsgesellschaft mbH
נתונים כלליים
מייסדים מרגרט שטייף
תקופת הפעילות 1880–הווה (כ־144 שנים)
מיקום המטה גינגן אן דר ברנץ עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה צעצועים
 
steiff.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שְׁטַיףגרמנית: Margarete Steiff GmbH) היא חברה גרמנית הידועה בזכות בובות ממולאות שהיא מייצרת באיכות גבוהה ובמחירים גבוהים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נוסדה על ידי מרגרט שְׁטַיף בשנת 1880, אליה הצטרף אחיה פריץ. בתחילה ייצרה מרגרט שְׁטַיף צעצועי פילים, על פי עיצוב שמצאה בירחון, אותם מכרה ככריות סיכות לידידיה. אולם, ילדים החלו משחקים בהן כצעצועים, ועל כן החלה מעצבת ומייצרת צעצועי חיות רבים אחרים שנועדו לילדים, בהם כלבים, חתולים וחזירים. את עיצוביה יצרה במו ידיה.

בשנת 1897 הצטרף לחברה אחיינה של מרגרט, ריכרד, וביוזמתו החלה החברה מייצרת, בשנת 1902, את המוצר בזכותו התפרסמה ברחבי העולם: דב צעצוע. בשנת 1907 ייצרה שְׁטַיף 947,000 דובי צעצוע, ומאז היא מגבירה בעקביות את כושר הייצור.

המוטו של החברה, כפי שנקבע על ידי מרגרט שְׁטַיף, הוא "רק הטוב ביותר הוא טוב דיו לילדים". מוצרי חברת שטייף עוברים ביקורת טיב מוצר קפדנית. הצעצועים עמידים לאש, וחלקים קטנים, כגון עיניים, צריכים לעמוד במתיחות גבוהה כנגד קריעה או בלאי.

החומרים הנמצאים בשימוש הרב ביותר במוצרי שְׁטַיף הם צמר אלפקה, לבד, צמר אנגורה ופילוסין. עיני הבובות עשויות בדרך כלל מעץ או זכוכית, ומילוי הבובות עשוי שבבי עץ או סיבי פוליאסטר. הבובות עשויות ברובן בעבודת יד. סימן מסחרי לבובות שְׁטַיף הוא "כפתור באוזן" (בגרמנית: Knopf im Ohr), אשר עוצב על ידי אחיינה של מרגרט, פריץ, בניסיון להילחם בזיופי תוצרתם. הכפתור עשוי מתכת ובעבר הוטבע עליו סמל פיל, מאוחר יותר הוטבע שם החברה, "שְׁטַיף". בובות מעטות יוצרו עם כפתור שעליו סמל הפיל ושם החברה גם יחד.

בחודש אוקטובר 2010 נערכה בבית המכירות "כריסטיס" בלונדון המכירה הפומבית היקרה ביותר של דובי צעצוע מתוצרת שְׁטַיף. באירוע נמכר אוסף של 1,300 דובי צעצוע מתוצרת החברה, במחיר כולל של 1.75 מיליון דולר[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]