שיחה:אזמרי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום,
הייתי רוצה לצרף תמונה מדהימה הנמצאת בערך המקביל באמהארית አዝማሪ (אני מניחה), אך אינני מצליחה. זה שם הקובץ: Ethiopian_azmari_with_massenqo_-_1868.jpg. יהיה נהדר אם מישהו יפתור זאת. תודה Dalila - שיחה 02:11, 23 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

כיתוב תמונה
היי אני מעריך, בלי שיש לי יותר מדי הבנה בזה, שהקובץ הספציפי הזה פשוט אינו מותר לשימוש מחוץ לוויקי האמהרית - בשל עניין זכויות; אם הוא היה בוויקישיתוף זה היה אחרת והיית יכולה 'לשאול' אותו משם לצורך שימוש בוויקיפדיה העברית אולם הוא אינו נמצא בוויקישיתוף. חבל. /Orrlingשיחה 02:20, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
:( Dalila - שיחה 02:27, 23 במאי 2011 (IDT)[תגובה]
כל הכבוד על הערך! התמונה משנת 1868 ולכן מצויה ברשות הציבור לכל הדעות. כעיקרון אפשר לדרוש זכויות יוצרים על סריקת תמונה (למיטב זכרוננו, אנו לא משפטנים) אך נראה שבמקרה הנדון התמונה הסרוקה אכן שוחררה בחזרה לרשות כלל הציבור.
אגב, כדאי אולי להזכיר את האזמרי המהולל ירגאי דובלה שהלך לעולמו השבוע. בהצלחה! אזמרי לשירותך (: 13:47, 23 במאי 2011 (IDT)
הי. תודה. תוכלו בבקשה להוסיף לערך את המילה 'אזמרי' באמהרית, וגם 'זמרה' (מקורה השם, בהמשך)? Dalila - שיחה 14:48, 23 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך אזמרי התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

אזמרי

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: דלילה
מקצוענות הערך כתוב מעולה. מציג התפתחות מסודרת של הנושא, מרחיב על היבטים שונים ומאפשר בחינה מגוונות של הנושא (על היבטים הכלכלים ואמנותיים שלו).
אמינות מוצגים מקורות שונים ומגוונים.
מקוריות הערך רחב ומקורי במיוחד. מקיף ומעמיק יותר מהערכים בשפות זרות וניכר שנעשתה מלאכה נאה. קיימים מקורות וקישורים חיצוניים המוסיפים לערך. יש לרשום הערות שוליים מלאות. "ראו שם" לא כל כך מוסיף לקורא - או שמקשרים לאותו מקור על ידי {{הערה|שם=שם מסוים|מקור}} ובהערה הבאה {{הערה|שם=שם מסויים}}, או שמציינים במפורש את שם הספר והעמוד.
מקומיות חסר ההקשר המקומי (ביטוי לתופעה בהקשר הישראלי). ראו הערה בקשר לכליזמר. בנוסף, רצוי להעמיק בהתייחסות ישירה ליהדות אתיופיה - האם המעמד קיים גם בקרבם, איך הוא נתפש, איך השתנה מעמדו לאורך השנים, מיהם האמנים הבולטים וכיו"ב.
אוניברסליות מוצגת התייחסות להיבטים כללים של התופעה והשוואה עם תופעות דומות. כדי לעניין את הקורא אפשר היה ליצור השוואה קלה בין האזמרי לטרובדור או למשורר הנודד, או לכליזמר (מסורת מוזיקלית) או לכליזמר (נגן), וכך להעניק גם יותר אוניברסאליות.
  • נגישות: פתיח קצר, ברור וממקד את הקורא בתוכן הערך. להוסיף קישור פנימי משירה לזמר. חסר ציר הזמן ההיסטורי, ממתי והיכן מתועדים האזמרי ומי היו הבולטים שביניהם. בפסקה: מעמד חברתי, המשפט: "האזמרים לא היו רק אנשי בידור אלא גם אנשי בשורה ומשמרי תרבות. בשל כך...הפכו לאוכלוסיה נרדפת". מה זה אנשי בשורה, איך הם נרדפו - לפרט ולהרחיב. בפסקה: כיום - להרחיב - מי האמנים, אילו כלים חדשים, איך נחשפו לעולם, באילו ארצות שומעים אותם מחוץ לאתיופיה?. המשפט האחרון שעוסק בשינויים באתיופיה לא מתאים לאנציקלופדיה שמתארת אירועים שכבר התרחשו; או שיש תהליך וראוי לרשום עליו, או שלא.
קישוריות בפרק סקירה: מומלץ ליצור קישור פנימי מיין-דבש לתמד (בהנחה שזו הכוונה). האם בית משתה הוא בית מרזח?, אם כן ליצור קישור פנימי. קישורים פנימיים חסרים נוספים: כינור, עגה.
חזות ויזואלית, תמונת "תחרות האזמרי" גדולה יחסית ועדיף שתוצב בסוף הערך. מאחר ויש 2 תמונות, אחת בשיתוף ואחת חופשית להעברה, מומלץ ליצור קטגוריה עצמאית בוויקישיתוף בשם אזמרי וליצור אליה קישור בסוף הערך תחת "קישורים חיצוניים" (באמצעות "תבנית מיזמים").
  • רהיטות: בפסקה כלים וכישורים, המשפט: "כדי לזכות בהוקרה על האזמרי היה להצטיין בקולו, בנגינה, ובאלתור בשני אלו, בשימוש בכפל משמעות וערפול הנקרא סאם אנה וורק ('שעווה וזהב'), במשחקי לשון וכד', כמו גם בניהול דיאלוג עם הקהל" - משפט מורכב מדי, לתועלת הקורא ההדיוט מומלץ לחלקו לשני משפטים.
רהיטות הערה קטנה: משפט בעייתי - "מצבם הוחרף בשל קינאה ותחרות פנימית" - השימוש בקנאה קצת סתום וצורם על רקע הערך המושקע מאוד.
שיתופיות הערך נכתב בעיקר על ידי דלילה, יש עבודת צוות נאה ועריכות שבוצעו על ידי אורלינג, אדעולם ועורך אלמוני.
סיכום
הערך מעולה וראוי לשבח. מדובר בערך מושקע וטוב, אם כי לא טוב מאד. ניתן להרחיב את ההבנה הרחבה של המושג על ידי יצירת ערכי משנה לערכים חסרים כגון קראר, מסנקו או בנגה.

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 11:43, 26 ביולי 2011 (IDT)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

יש 5 הערות שוליים שתוכנן "ראו שם". למיטב הבנתי לא נהוג לעשות זאת בויקיפדיה. ניתן להחליף את כל ההערות השוליים להערה אחת ואני אעשה זאת, אבל אז נשאלת השאלה, איפה זה "שם"? פוצייבסקי או Leslau ? בברכה kotz - שיחה 10:33, 2 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

אתה צודק. הכוונה לפוצייבסקי. יום טוב, ליאור पॣ • ט"ו באלול ה'תשע"ב • 10:39, 2 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באזמרי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:25, 5 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]