שיחה:בית חב"ד/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת Gilgamesh בנושא הועבר מדפי השיחה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

לגילגמש, תופעה מדהימה, שכמדומני אתה סיפרת לי שנתקלת בה אישית. לא הייתה סיבה למחוק, אלא להרחיב. שש"ז 8 יולי 2005 09:51 (UTC)

אין ספק בליבי שזהו ערך פרסומי ויש לשכבתו, אם רוצים להשאיר אותו. גילגמש שיחה 8 יולי 2005 13:07 (UTC)
נדמה לי שאתה מגזים במקצת. זהו ערך שמוסר רק עובדות יבשות, ואין בו כל פרסום מעבר לעצם קיומו של הערך. דוד שי 8 יולי 2005 23:50 (UTC)

חיפוש בתי חב"ד[עריכת קוד מקור]

ל"בן נון" שים לב, הוספתי חיפוש בתי חב"ד בעולם בעברית באתר חב"ד בישראל, כדי שאלו שלא מבינים את השפה האנגלית יוכלו להסתדר גם, בברכה. אבגד 15:19, 29 ביוני 2007 (IDT)

ערכתי מחדש את החיפוש בתי חב"ד, כי מה שהיה עד עכשיו יכול לבלבל את הקורא, לכן ערכתי מחדש שיהיה ברור
כמו כן ערכתי כך בערך שליח גם כדי שיהיה ברור , בברכה ‏אבגדשיחה 13:19, 24 בדצמבר 2007 (IST)

אין צורך לאחד, צריך לערוך ולהרחיב[עריכת קוד מקור]

ערך זה לא מוסיף מידע לערך שליח חב"ד אלא הוא ערך בפני עצמו, ונושא בפני עצמו, ברור, אין ספק שזה נושא בפני עצמו, רק צריך פשוט לערכו ולהרחיבו --, בברכה ‏אבגדשיחה 00:25, 13 בספטמבר 2008 (IDT)

בית חב"ד הוא המבנה שבתוכו פועל שליח חב"ד. בלי השליח אין בית אבל בלי בית השליח עדיין יכול לפעול. הבית שלעצמו הוא רק קליפה לתוכן שיוצק בו בשליח. חנה ק. - שיחה 00:30, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
כן, אבל "בית חב"ד" הוא מושג, במלוא מובן המילה, הרבי מליובאוויטש קרא לשלוחיו להקים בתי חב"ד, אנשים מגיעים לבית חב"ד, הולכים לבתי חב"ד, ולפעמים אפילו בצורה חד פעמית ובלי להכיר את השליח הפועל בהם. --, בברכה ‏אבגדשיחה 00:39, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
ההפניה תישמר, מי שיחפש בית חב"ד יופנה לפיסקה המתאימה בערך שליח חב"ד, פיסקה שתכיל את כל המידע שכרגע כתוב כאן. ההצעה שלי היא טכנית לאיחוד שני ערכים הדנים באותו נושא ולא חס וחלילה למחיקת המידע. ואגב, בבאגסו שבהודו רציתי ללכת לבית חב"ד אבל מאחר והשליח לא היה - בית חב"ד היה נעול ומסוגר כך שיש קשר חד-ערכי חנה ק. - שיחה 00:43, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
לא חששתי שימחק הערך, אני מכיר את כללי ויקיפדיה. בכל מקרה, יש בתי חב"ד שלא מנוהלים ע"י שלוחים, בריכוזי חב"ד שונים ועוד סוגים--, בברכה ‏אבגדשיחה 00:46, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
אין סתירה, גם אם יש בתים כאלו הם מיעוט בטל בשישים בתוך כלל בתי חב"ד המופעלים על ידי השליחים (ונשותיהם - בל נשכח) אפשר להוסיף משפט שיסביר מהם בתים אלו. חנה ק. - שיחה 00:48, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
פיסקה על איזה בתים, אלו שלא מנוהלים ע"י השלוחים?.
כן, לזה הייתה הכוונה חנה ק. - שיחה 01:02, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
ואגב, כדאי גם לכתוב פיסקה בערך השלוחים על נשות השלוחים, בשונה בדרך כלל מהרבה תפקידים בעולם, אצל השלוחים דווקה נשותיהם משמשות תפקיד מאוד מאוד מרכזי ודומיננטי בשליחות, לא רק כאישה שלהם, אלא כתפקידה המיוחד של השליחה, ובעיקרה: הקשר והפעולות עם הנשים--, בברכה ‏אבגדשיחה 00:58, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
כדאי בהחלט, אבל לי אין חומר חוץ מידע אישי חנה ק. - שיחה 01:02, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
כדאי שתתחילי מזה, בהזדמנות הקרורבה אשתדל להרחיב--, בברכה ‏אבגדשיחה 01:07, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
ולגבי הדיון אמשיך אחר כך כל טוב--, בברכה ‏אבגדשיחה 01:07, 13 בספטמבר 2008 (IDT)
תתפלאו, אבל שנים רבות במדינה מסוימת (איני זוכר איזה) הי' בית חב"ד בלי שליח1 כל שנתיים היה מגיע שליח אחר (בסגנון של מרכז שליחות). התורם - שיחה

העברה מהערך שליח חב"ד[עריכת קוד מקור]

בעקבות ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:בית חב"ד אודסה#הצעת פשרה הוחזר המידע לערך נפרד שיש להרחיבו. בברכה, ‏עמיחי 12:04, 16 בנובמבר 2008 (IST)

ואני הוספתי את המידע מהערך בית חב"ד באודסה שצפוי להימחק איתןשיחה 20:54, 16 בנובמבר 2008 (IST)
בית חב"ד באודסה הוא בהחלט מוסד מכובד, אבל לא ברור מדוע מתוך אלפי בתי חב"ד הפועלים בעולם דווקא הוא ראוי לאזכור? ואם יתחילו עכשיו לכתוב על בתי חב"ד אחרים, האם יהיה זה נכון והגיוני? Vitag - שיחה 16:24, 25 באוקטובר 2009 (IST)

בתי חב"ד בעולם[עריכת קוד מקור]

מחיקת התת-כותרת 'בתי חב"ד בעולם'. לדעתי החלק הזה מיותר, כפי שכתבו כבר כאן. ובמקביל, הערך עצמו דורש עריכה והרחבה. למשל, היסטוריית התייסדות בתי חב"ד ומטרת התייסדותם. התמים הנעלה - שיחה 02:53, 12 בינואר 2010 (IST)

מצטרף לקריאתך, ומציע שאפשר להעביר לערך בסגנון של רשימת בתי חב"ד או משהו כזה. ולהתחיל לעבוד ביסודיות על ערך בית חב"ד אבגד - שיחה 05:45, 12 בינואר 2010 (IST)
העברתי לערך חדש בשם בתי חב"ד ברחבי העולם, והופסתי קישור בתבנית של "ערך מורחב". יתכם שכדאי באופן שונה או שם אחר של ערך מורחב. בבקשה לכתוב צעות או רעיונות. אבגד - שיחה 08:11, 12 בפברואר 2010 (IST)
מצאתי עכשיו שגם בויקיפדיה האנגלית כך עשו והוספתי, הנה: List of Chabad houses. הוספתי בין-ויקי בפנים הערך החדש. אבגד - שיחה 08:25, 12 בפברואר 2010 (IST)
במחשבה שניה, ביטלתי והפכתי את הערך ההוא להפניה לערך הזה. את הערך בית חב"ד מומביי פתחתי בערך בפני עצמו, ואודסה נשאר בחוץ. אבגד - שיחה 11:58, 12 בפברואר 2010 (IST)

להסיר את[עריכת קוד מקור]

הפסקה "דוגמאות לבתי חב"ד בעולם". בערך זה לא אמור להיות דוגמאות. לבית חב"ד מומבאיי יש ערך נרחב, ויש 3000 בתי חב"ד, אם מגיע למשהו ערך אז זה בערך בפני עצמו, בשם העיר עצמה, בערך יהדות המקומית וכדומה, ולא כאן. זה כמו שבערך בית מלון יהיה דוגמא לבית מלון. אבגד - שיחה 01:57, 16 בפברואר 2010 (IST)

אני מסכים עם אבגד שזה לא נכון לכתוב פרק נפרד לדוגמאות בערך. יחד עם זאת, עוד לא ראיתי בית חב"ד המצדיק ערך עצמאי מבחינת חשיבות אנציקלופדית. לפיכך, אני חושב שאת המידע שיש על בתי חב"ד אפשר לכלול, כמו שאבגד ציין, בערכים על ערים, בפסקאות אודות קהילות יהודיות, במיוחד אם פעילותם רחבה יחסית לגודל הקהילה. לחילופין, הפרק בערך זה אודות סוגי בתי חב"ד הוא דל למדי. נראה לי נכון לבחור מקרה מייצג או שניים עבור כל אחד מהסוגים המפורטים ולעבות אותו. למשל, בית חב"ד במומבאי הוא דוגמה טובה לבית חב"ד המשרת תרמילאים. Kulystabשיחהלורד קיצ'נר רוצה אתכם. התגייסו למיזם המלחמה הגדולה! • ב' באדר ה'תש"ע • 03:04, 16 בפברואר 2010 (IST)
אני חושב שבית חב"ד תאילנד הוא כן בעל חשיבות של ערך אנציקלופדי, בפרט בתחום שירות תרמילאים ישראלים. אני לא חושב שאני צריך להוכיח פה למישהו.. אבגד - שיחה 03:11, 16 בפברואר 2010 (IST)
יכול להיות שיש לו חשיבות אנציקלופדית, אבל בטרם תכתוב, שקול אולי פסקה בערך בנגקוק תועיל יותר. אני לא יודע מהן העובדות שמצדיקות מבחינתך ערך אנציקלופדי עבורו, אז אני לא יכול להגיד הרבה בעניין כרגע. אגב, אני מצטער אם השתמע ממה שכתבתי קודם שאני בקיא בענייני חב"ד. אני כותב את שאני כותב בנושא כמתבונן מהצד, על בסיס מה שאני רואה בערכים. Kulystabשיחהלורד קיצ'נר רוצה אתכם. התגייסו למיזם המלחמה הגדולה! • ב' באדר ה'תש"ע • 03:26, 16 בפברואר 2010 (IST)
אני לא מתכונן בשלב זה וגם לא בזמן הקרוב, לכתוב ערך (וגם לא בפיסקאות בערכים קימים) על בית חב"ד תאילנד, מהסיבה הפשוטה, שאני צריך לסיים את העבודות שהתחלתי בערכים אחרים. אני מדבר כאן ענינית להמשך הדרך בכיוון ערכים על בתי חב"ד פרטיים הזכאיים לאיזכור, אחל ממינימלאי וכלה בערך שלם, לאיזה כיוון הולכים. אבגד - שיחה 03:43, 16 בפברואר 2010 (IST)

נהפוך הוא. בית חבד של מומבי אינו חשוב לעיר מומבי ואינו חשוב מספיק בפני עצמו כדי שיהיה לו ערך (לפחות לא כל זמן שדיון החשיבות בו טרם הוכרע). בית חבד של מומבי חשוב אולי ביחס לבתי חבד אחרים ודווקא בערך "בית חבד" רצוי שיפורט מעט עליו. נ.ב. האנלוגיה של דוגמה למלון "הולידי אין, מומבי" בערך בית מלון אינה לעניין. אנלוגיה עניינית היא למלון הולידי אין מומבי בערך הולידי אין.. עִדּוֹ (Eddau)..... ''הוצא תורה מציון - תרגם ערכים לאנגלית''... - שיחה 04:02, 16 בפברואר 2010 (IST)

ניתן לתת דוגמאות בערך, אבל נראה לי שאכן אם בית חב"ד מקומי כלשהו חשוב בחיי הקהילה היהודית, אז ניתן להוסיף פסקה עליו בערך העיר בפרק על הקהילה היהודית.
משהו אחר ולא קשור כלל לסוגיות הנ"ל, כשכותבים על אתרים יהודיים בעולם, צריך להיות זהירים מטעמי ביטחון ולא לתת למפגעים פוטנציאליים מידע. צחי לרנר - שיחה 04:38, 16 בפברואר 2010 (IST)

אני חושב שככלל אצבע די נוקשה, אין מקום לערכים על בתי חב"ד פרטיקולריים ודי בערך כללי זה. אני חי בעיר אמריקנית זה מספר שנים. יש כאן בית חב"ד שמפעיל מוסדות אופייניים לבתי חב"ד. אין במוסד הזה שום ייחוד לעומת קהילות יהודיות אחרות בעיר - כת אחת מני רבות ותו לא. גם לקהילות האחרות יש בית ספר, פעילות קהילתית, חיזוק הקשר עם ישראל, הוראת עברית, מחנה קיץ, ושלל פעילויות אחרות.

אני גם לא רואה שום ייחוד או הצדקה לערך על בתי חב"ד שמשרתים מטיילים ישראלים בחו"ל. ארגון סדר המוני זה חשוב? משמעותי? משפיע? גם מסעדת "הזאב" (El Lobo) בלה פס, בוליביה, היא מוקד משיכה למטיילים ישראליים שלנים בה, משאירים הודעות, כותבים ספרי מטיילים וחוגגים חגים באופן המוני זה שנים ארוכות, הרבה לפני בתי המטיילים של חב"ד. אינני מכיר את המזרח הרחוק, אבל בדרום אמריקה כמעט כל עיר ראשית על נתיב עדר המטיילים הישראלים יכולה להצביע על מקום שכזה. אין לנקודות משיכה אלו לישראלים שום חשיבות אנציקלופדית, גם לא כשמפעילים אותן אנשי חב"ד. כמו שכתב עדו לעיל, בהקשר של אותה עיר זה בוודאי שלא חשוב, וכמו שכתבתי אני בפסקה לעיל, ב-99.99% מהמקרים זה לא חשוב גם בפרק על האוכלוסייה היהודית המקומית. גם לא בית חב"ד בבנקוק.

בערך על בית חב"ד אין מקום ל"דוגמאות", כמו שאין מקום לדוגמאות שכאלו בערכים אחרים, כולל בערך בית מלון. אם יש בית חב"ד שבהקשר של בתי חב"ד יש לו ייחוד מסויים (הראשון, הגדול, קרה בו אירוע חריג ויוצא דופן כמו הפיגוע נגדו ספציפית במומבי) אז יש מקום להזכיר זאת במינון המתאים יחסית לחשיבות האירוע ויחסית לשאר הערך כאן בערך זה. אני מדבר על מקרים בודדים שניתן לספור על אצבעות של יד אחת של קצין מילואים בהנדסה קרבית (ולא כמו ביזוי מושג הייחודיות שנעשה בקטגוריות נוספות בהן נטענת ייחודיות בשל צ'ופצ'יק של קומקום).

בברכה, אורי שיחה 06:24, 16 בפברואר 2010 (IST)


לאור מה שכתבו קודמי כאן, אני רוצה להציע את הפתרון הבא:

1. ליצור ערך נפרד של "בתי חב"ד", שבו תהיה התייחסות לאותם בתים שהם מרכזיים, כמו במומבאי ובנגקוק (אם כל אחד מהם לא חשוב מספיק בפני עצמו כדי להקדיש לו ערך, הרי ביחד הם מספיק חשובים).

2. להוציא את הדוגמאות לבתי חב"ד מהערך כאן, ולהכניס בו הפניה לערך החדש של בתי חב"ד.

3. להעביר את המידע מערכים על בתי חב"ד בודדים לערך החדש, ואח"כ לבטל אותם.

4. בערכים של הערים שהערך החדש של בתי חב"ד יתייחס אליהם יש לשתול הפניה אליו (כמובן אל הפסקה הרלבנטית לבית חב"ד באותה עיר).

כמובן שכל זה דורש הרבה עבודה...

מה דעתכם? Yoavr763W - שיחה 10:39, 16 בפברואר 2010 (IST)

רעיונו של Yoavr763W נראה לי בכיוון הנכון. עם זאת, נראה לי יותר נכון לרשום ערך לבתי חבד אשר מצדיקים ערך, ולא לאחד מספר ערכים על מנת שהחשיבות תהיה רבה מספיק. הדבר משול לטעמי לכך שנרשום ערך על מספר מתמטיקאים משניים, מאחר והערך המאוחד יהיה "חשוב" יותר. Ranil - שיחה 13:35, 16 בפברואר 2010 (IST)

אבקש שמי שרואה עצמו מבין בתחום יכתוב כאן את שמות בתי חב"ד שהם "חשובים" בלווית נימוק קצרצר של מילים ספורת, כדי שנדע על מה מדובר. גם הערך על המאחזים התחיל מכמה מאחזים והפך בדימיונם של אחדים, ובפרקטיקה עקשנית, לרשימת כל המאחזים. אורי שיחה 14:02, 16 בפברואר 2010 (IST)
אני חושב שכן צריך להיות אזכור של מספר בתי חב"ד מובילים בערך, וזאת כדי למנוע פתיחת ערכים בעתיד. בית חב"ד אודסה היה פשרה על איחוד ערך שנפתח, ובית חב"ד מומביי ברורה חשיבותו בערך זה. אין מקום לפתוח ערכים נפרדים לבתי חב"ד בעולם. איתן - שיחה 10:15, 17 בפברואר 2010 (IST)
אני עדיין חושב שצריך להסיר זאת, בית חב"ד מומבאי יתכן שיעבור מערך בפני עצמו לתוך הערך הכללי על מתקפת הטרור במומבאי ויתכן שישאר כערך בפני עצמו. הערך בית חב"ד אודסה לדעתי צריך להכנס לכאן. איזכור אם צריך שיהיה, אז שיהיה ב"ראו גם" או משהו כזה. אבגד - שיחה 09:25, 18 בפברואר 2010 (IST)
אפשר לשאול את המשתתפים בדיון מה לא טוב בהצעה שלי לעיל, במיוחד בחלקה השני שאליו לא הייתה התייחסות? Kulystabשיחהלורד קיצ'נר רוצה אתכם. התגייסו למיזם המלחמה הגדולה! • ה' באדר ה'תש"ע • 00:16, 19 בפברואר 2010 (IST)
ההצעה שלך מצויינת, ובעקבות ההצעה שלך הצעתי להעביר את החלק של בית חב"ד מומבאי לערך מומבאי. בעקבות ההתפתחות שם, אכן זה נעשה. כדאי מאוד לעשות כך באודסה. אבגד - שיחה 05:05, 21 בפברואר 2010 (IST)
כך עשיתי. העברתי את המידע לערך אודסה. והסרתי את התוכן מכאן. כמו כן התוכן של מומבאי הועבר לערך מומבאי. ושמתי כאן בראו גם קישור לשתיהם. אבגד - שיחה 05:38, 21 בפברואר 2010 (IST)
אכן, יש מקום לפיסקה "סוגי בתי חב"ד"; בתי חב"ד אזוריים, בתי חב"ד למטיילים, בתי חב"ד לסטודנטים/קמפוסים, בתי חב"ד לקשרי חוץ, בתי חב"ד תורניים/ספריות חסידות ועוד. כל אחד מבתי חב"ד אלו, מתמקד ומתייחד בסגנון פעילות שונה וראוי להגדיר ולפרט את הסגנונות השונים של הבתי חב"ד, שכלל לא ידועים לציבור. חיים נהרשיחה • ז' באדר ה'תש"ע 15:02, 21 בפברואר 2010 (IST)
אולי יש מקום לפסקה כזו בערך בית חב"ד. בוודאי אין מקום לכתוב פרק שלם על בית חב"ד בערכים כדוגמת מומבאי או אודסה, ערכים הדנים בערי מיליונים שיהודים הם מיעוט שבמיעוט בקרב תושביהם. קצת פרופורציה. ‏odedee שיחה 02:06, 22 בפברואר 2010 (IST)

הועבר מדפי השיחה[עריכת קוד מקור]

מדף השיחה של משתמש:Odedee:

אני לא מבין מדוע אתה משנה ללא דף שיחה, אני עשיתי זאת בעקבות דפי השיחה, מכייוון שיש פה בעיה כללית של הבתי חב"ד. אשמח מאוד אם תחזיר את עריכותיך ונפתח דיון, אני מעוניין שיהיה כפי שצריך, אין לי עניין שיהיה דווקה בטקסט ובאופן שכתבתי. --אבגד - שיחה 02:18, 22 בפברואר 2010 (IST)

אני החזרתי את הערכים לגרסתם היציבה, לאחר שראיתי שהתווסף אליהם טקסט לא מתאים (במומבאי אפילו לא ראיתי שזה היה משהו שהתווסף היום, ראיתי רק עריכה שבה הוסר תרגום מכונה, והזדעזעתי ממה שנשאר אחריה). ברור לי שלא התכוונת להזיק, אבל אתה לא יכול לבצע שינוי כזה בערך על עיר בהודו או באוקראינה בלי דיון בדף השיחה שלו, לא בשיחה:בית חב"ד. האם אתה מבין שאלה ערכים על ערים שגרים בהן מיליוני אנשים, ומתוכם רק יהודים מעטים, וכי החשיבות של בית חב"ד בהן היא זניחה לגמרי? לכל היותר אפשר לכתוב עליו משפט וחצי בפסקה על הקהילה היהודית. אם יש בית חב"ד כלשהו שיש בו פעילות ייחודית, אפשר להזכירו בבית חב"ד. הרי אילו זה היה בית ספר של 1000 איש או משהו דומה, לא היינו חולמים אפילו להזכיר אותו בערכים האלה, שלא לדבר על כתיבת פרק עליו. ‏odedee שיחה 02:26, 22 בפברואר 2010 (IST)
מה אתה אומר על ההצעה של משתמש:Yoavr763W בשיחה:בית חב"ד#להסיר את, או לפחות הכיוון לפתוח ערך בפני עצמו על בתי חב"ד מיוחדים. כי ב. --אבגד - שיחה 02:23, 22 בפברואר 2010 (IST)


מדף השיחה של משתמש:Kulystab:

יישמתי את הצעתך בנוגע לבית חב"ד אודסה. כמו כן פיתחתי את הרעיון לבית חב"ד מומבאי, וחלקתיו: העברתי את החלק של הפיגוע לערך המורחב על הפיגוע, ואת החלק של הבית חב"ד העברתי לערך מומבאי. את הדף בית חב"ד מומבאי פתחתי לפירושונים. הגיע משתמש:Odedee וביטל את העריכה באגרסיביות. אשמח אם תגיב שם בשיחה:מומבאי. --אבגד - שיחה 01:33, 22 בפברואר 2010 (IST)

בוא נגיד את זה ככה, עודדי צודק במידה מסוימת, אף שאני לא מסכים עם הדרך (שחזור ללא פנייה אליך וללא בקשת הסבר). המידע ששולב בערך לא היה פרופורציוני לערך שלתוכו הוא שולב. ראשית, אם כבר משלבים, זה צריך להיות בנפח שלא יסיט את כל תשומת הלב מהעיר עצמה, שהיא מושא הערך. שנית, זה צריך להיות בניסוח מתאים, ולא העתק-הדבק. שלישית, זה צריך להיעשות בתת-פרק של פרק על הקהילה יהודית (לא בפרק נפרד), ועדיף אילו היה קצת מידע על הקהילה היהודית במומבאי ללא קשר לבית חב"ד. באשר לתרגום המכונה, וזה נכון לא רק למקרה הספציפי הזה, עדיף לעבוד עליו בארגז חול אישי ולהעלות את התרגום המוגמר למרחב הערכים. עכשיו, למען האמת, הייתי מעדיף שתיישם את החלק השני של ההצעה, כלומר, עיבוי הפרק על סוגי בתי חב"ד באמצעות זה שבמומבאי כדוגמה. חבל שבערך בית חב"ד תהיה פסקה כזאת לקונית, כשאפשר להעשיר אותה בדוגמאות. מקווה שעזרתי. Kulystabשיחהלורד קיצ'נר רוצה אתכם. התגייסו למיזם המלחמה הגדולה! • ח' באדר ה'תש"ע • 02:01, 22 בפברואר 2010 (IST)
מה אתה אומר על ההצעה של משתמש:Yoavr763W בשיחה:בית חב"ד#להסיר את, או לפחות הכיוון לפתוח ערך בפני עצמו על בתי חב"ד מיוחדים. אבגד - שיחה 03:55, 22 בפברואר 2010 (IST)
הרעיון הזה לא טוב. גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 06:50, 22 בפברואר 2010 (IST)
אני לא מתלהב ליצור ערכים אקלקטיים. זה לא ממש אנציקלופדי. גילגמש, לאיזה רעיון אתה מתייחס? Kulystabשיחהלורד קיצ'נר רוצה אתכם. התגייסו למיזם המלחמה הגדולה! • ח' באדר ה'תש"ע • 09:31, 22 בפברואר 2010 (IST)
לרעיון שמופיע בקישור המצורף - שיחה:בית חב"ד#להסיר את. גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 12:26, 22 בפברואר 2010 (IST)