שיחה:הוצאה לאור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת אמיר בן-עמרם בנושא במה בדיוק עוסק הערך?

לינק שבור ?[עריכת קוד מקור]

הלינק האחרון [1] אינו פועל אצלי. מלח השמים 03:54, 18 אוגוסט 2005 (UTC)

לא עבד גם אצלי. הורדתי. גילגמש שיחה 04:45, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
תודה! מלח השמים 05:02, 18 אוגוסט 2005 (UTC)

הגדרת ההוצאה לאור[עריכת קוד מקור]

לאור "ההתפתחויות האחרונות" אני חושב שיש להרחיב את ההגדרה של ההוצאה לאור לכל תחום הפרסום בתקשורת המונים בלי יוצא מן הכלל. ממש ברגע זה עם הקלדת האות הזו אני מבצע תהליך של הוצאה לאור. Avin 08:12, 4 מרץ 2006 (UTC)

כל עוד אין ערכים ספציפיים לסוגים אחרים של הוצאה לאור אין להגביל את הערך ליצירה הכתובה בלבד. Avin 13:00, 4 מרץ 2006 (UTC)

שחזרתי והוספתי משפט שמבהיר מדוע. ברדיו, בטלוויזיה, בתיאטרון וכו' הפעולה קרויה הפקה, והאיש העוסק בה הוא מפיק, ולא מו"ל. דוד שי 15:20, 4 מרץ 2006 (UTC)

אולי ברדיו, בטלוויזיה, בתיאטרון וכו' הפעולה קרויה הפקה. אבל מה עם האמצעים האחרים כמו קלטות דיסקים אתרי אינטרנט הכוללים עיתונים כתבי עת וספרים אלקטרוניים או ויקיפדיה האם זו לא הוצאה לאור? כל הרשת זו הוצאה לאור. אני מציע לחפש בגוגל את הדברים הבאים:"יצא לאקרנים" "יצאה קלטת" "יצאה תוכנה" "יצא אתר" "יצא שיר" "יצא דיסק" "יצא אלבום" "יצא DVD" "יצא תקליט" "יצא פוסטר" "יצא קליפ" "יצא סינגל" נא לבדוק את התוצאות. ומה זה כל היציאות האלו אם לא הוצאה לאור. אפשר להפיק הרבה דברים ולא להוציא אותם לאור. ההוצאה לאור המסורתית כבר מזמן לא משחקת תפקיד בלעדי בשטח. זה מזכיר לי את מאבקם של האיכרים והעגלונים בבוני מסילות הברזל שחששו שהסוסים יהפכו עגלות והפרות תחדלנה לתת חלב. לאור כל זאת אני חושב שההגדרה: "תהליך של פרסום באמצעות תקשורת המונים בו מועבר מידע מרשות היחיד לרשות הרבים" מתאימה יותר למצב היום בו תכנים עוברים ממדיה למדיה ראה ערך תקשורת המונים . Avin 22:22, 4 מרץ 2006 (UTC)

לאחר שיתחילו לדבר על המו"ל הנודע מנחם גולן אשתכנע בצדקת דבריך. אינני רואה כל נזק בהפרדה בין הוצאה לאור, שעוסקת במילה הכתובה, ובין הפקה, שעוסקת בכל האמצעים האחרים לתקשורת המונים, ולא ברור לי מדוע אתה עומד על כך שיופיעו בערך אחד. כתוב בבקשה את הערך הפקה, ויושלם החסר. אם יתברר שאין הבדל מהותי בין תוכנו של "הפקה" לתוכנו של "הוצאה לאור", אני מבטיח לאחד אותם לערך אחד. שים לב שהסעיף הראשון בערך "תהליך ההוצאה לאור" עוסק במפורש בשלבים אופייניים למילה המודפסת. נו, ובעניין הרכבות שמבהילות את הסוסים, האם ידוע לך מתי יצא לאור הדגם הבא של "מאזדה"? דוד שי 05:58, 5 מרץ 2006 (UTC)
בכל אופן, בעקבות דבריך הוספתי פסקה העוסקת בהוצאה לאור של המילה הכתובה במדיה אלקטרונית. דוד שי 18:43, 5 מרץ 2006 (UTC)

אני מבין שקצת הגזמתי עם העגלונים. משום מה "המו"ל הנודע מנחם גולן" ו"מתי יצא לאור הדגם הבא של "מאזדה"? לא נשמעים לי צורמים במיוחד זו מוזיקה מודרנית אבל לא דיסוננס. כך גם הפקה של ספר, חוברת או קטלוג נשמע לא רע. לפי אחת מן ההגדרות באנציקלופדיה העברית בערך "ספר" כרך כ"ו עמ' 302 : "המו"ל הוא אדם שמלאכתו פרסום יצירות רוחניות בכמויות גדולות, שאותן הוא מציע לציבור לרכישה." יתר שתי ההגדרות מגבילות את המול"ות ליצירות כתובות. עוד שם עמ' 312: "הוצאה לאור של ספר ביה"ב, פירושה המעשי היה, בדרך כלל מסירת הספר ע"י מחברו לידי תלמידיו שיעתיקוהו ויפיצוהו." כך שלפני עידן הדפוס כבר היתה הוצאה לאור פרטית או שולחנית כמו היום. המול"ת הקלאסית נוצרה כנראה בעקבות הדפוס ועקב ההשקעה הכספית הגדולה שנדרשה להוצאה לאור של ספר וכן היחס לספר אז היה שונה ממה שקורה היום. אשתי עוסקת בהוצאה לאור ואני במוזיקה שנינו עובדים מול מחשב ומעבדים את החומר. היא סוגרת לקובץ PDF ושולחת לדפוס ואני סוגר לקובץ WAV או AUDIO CD ושולח למפעל שיכפול עם חומר מודפס לשם הוצאת תקליטור. היכן כאן עובר הגבול בין הוצאה לאור והפקה? היום דיברתי עם חבר שהוא מפיק תקליטים שוחחנו על נושא הערך הזה והוא אמר לי בתמימות שיש לו כמה מאסטרים שהוא הפיק אבל הם לא יצאו לאור. Avin 20:36, 5 מרץ 2006 (UTC)

אני מסכים שמתיחת קו הגבול אינה פשוטה (ואין זה מקרה ראשון של בעיה בענייני גבולות), ובכל זאת, נדמה לי שההבדל בין הפקה להוצאה לאור עולה על המשותף, ולאור דבריך אתה מתאים לכתוב את הערך הפקה - צא לדרך. דוד שי 05:35, 6 מרץ 2006 (UTC)
מתיחת הגבול אינה פשוטה, ובכל זאת מתחת גבול ("הוצאה לאור היא תהליך הבאתה של יצירה כתובה", הדגש שלי). אלבומי מוזיקה יוצאים לאור, לא רק מופקים. ‏Yonidebest Ω Talk 23:55, 9 במרץ 2007 (IST)תגובה
משימות שאינן פשוטות הן הג'וב שלי. אם לדעתך "אלבומי מוזיקה יוצאים לאור, לא רק מופקים", כתוב בבקשה את הערך הוצאה לאור (מוזיקה) או הפקת אלבומי מוזיקה, ותגלה שיש שוני רב בינה ובין הוצאה לאור של ספר, במידה שמצדיקה שני ערכים נפרדים. דוד שי 09:23, 10 במרץ 2007 (IST)תגובה

במה בדיוק עוסק הערך?[עריכת קוד מקור]

בפתיחה נאמר "האדם העוסק בהוצאה לאור קרוי מוציא לאור" וגם יש הפניה ממו"ל לכאן. אולם המשך הערך מתייחס להוצאה לאור כתהליך המבוצע על ידי מחבר הספר ועוסק במתן עצות והדרכה למחבר. אמנם דו המשמעות הזאת לא הומצאה כאן (הספר המצוטט, "להוציא לאור", עוסק בנקודת המבט של המחבר) אבל אולי הערך יכול לעשות סדר בנושא. אמיר בן-עמרם - שיחה 14:09, 30 במאי 2019 (IDT)תגובה