שיחה:המצור על ויקסבורג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה מתורגם כמעט במלואו מן הויקיפדיה האנגלית: (Siege of Vicksburg). ערכתי מספר שינויים במקומות שבהם לא מצאתי אסמכתאות לכתוב בערך האנגלי, או שהמידע פחות רלוונטי לקורא העיברי.

כל המקורות במאמר זה וכל הערות השוליים המצטטות אותם נבדקו על ידי (כן, השגתי את כל הספרים האלה). מקורות בערך האנגלי שלא הצלחתי להשיג הוסרו, ובמקומם הוספתי אסמכתאות חדשות. אני מבקש לשים לב שכמעט כל המקורות בפרק "לקריאה נוספת" מצוטטים, והינם מקורות איכותיים ביותר. המקורות הנוספים מהערך האנגלי שלא הצלחתי להשיג נמצאים בהערה מוסתרת בקוד המקור בסוף הפרק "לקריאה נוספת".

אני מתכוון לכתוב\לתרגם גם מאמר על מערכת ויקסבורג ועל הקרבות הנוספים שהיו חלק ממנה. לכן, פרקי הרקע והתוצאות במאמר זה אינם מרחיבים על המערכה כולה; אני מכוון שיהיו פרקים מורחבים על כך במאמר על המערכה.

בברכה, Yoavt - שיחה 13:52, 11 בנובמבר 2016 (IST)[תגובה]

מייג'ור ג'נרל או מייג'ור גנרל[עריכת קוד מקור]

ראיתי שמשתמש:בורה בורה שינה את כל שמות הדרגות שמסתיימות ב"ג'נרל" ל"גנרל". כלומר מייג'ור ג'נרל, בריגדיר ג'נרל, לוטננט ג'נרל.

אלה שמות דרגות, ולפי דעתי התעתיק הנכון הוא לפי ההגיה בשפה האנגלית. גם בתרגום העיברי של הספר "מלחמת האזרחים האמריקנית" מאת ברוס קאטון, מופיעה הדרגה כ-"מאיג'ור ג'נרל", כלומר לפי ההגיה האנגלית.

בערכים רבים על מלחמת האזרחים נהוג לכתוב מייג'ור ג'נרל, והשינוי כאן יוצר חוסר אחידות. לדוגמא כאן הזירה המערבית במלחמת האזרחים האמריקנית, מלחמת האזרחים האמריקנית כתוב מייג'ור ג'נרל, בעוד כאן קרב שילה כתוב מייג'ור גנרל.

מה דעתכם? משתמש:גילגמש?

Yoavt - שיחה 13:06, 5 בינואר 2017 (IST)[תגובה]

שמות הערכים אצלנו הם גנרל, לוטננט גנרל, בריגדיר גנרל וכו'. מכאן ברור כי התעתיק הנכון הוא מייג'ור גנרל! אפשר להריץ בוט החלפות שיתקן בכל הערכים לשם הנכון. בורה בורה - שיחה 18:30, 5 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
בורה בורה, ראיתי ששם הערך בוויקיפדיה מאויית כך, אך זו לא ערובה לכך שזה נכון. בכול המקורות החיצוניים מופיע לוטננט ג'נרל, מייג'ור ג'נרל, וכו'. לפי כללי התעתיק של האקדמיה: ”ביסוד הכללים מונח העיקרון שאין מתעתקים את השמות על פי כתיבם במקורם כי אם על פי הגייתם הנשמעת לנו.”. ראה: כללי התעתיק. אין ספק כי ההגיה הנכונה היא מייג'ור ג'נרל. הערך הנ"ל בוויקיפדיה הוא צעיר (מ-2015) ואף פעם לא מאוחר לתקן. כאמור, בספרות ובעיתונות כותבים על פי ההגיה, מייג'ור ג'נרל. Yoavt - שיחה 16:05, 6 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
שמתי שאלה בדלפק: ויקיפדיה:ייעוץ לשוני#תעתיק שמות דרגות גנרל בצבא האמריקאי
בורה בורה, חכה עם הבוטים ;-)
Yoavt - שיחה 17:24, 6 בינואר 2017 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהמצור על ויקסבורג שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:18, 23 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]