שיחה:יאיר בן־חיים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Gilgamesh בנושא ממש לא מובן לי

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דיון חשיבות[עריכת קוד מקור]

בדף הבקשות מהמפעילים הייתה בקשה למחיקה מהירה של הערך. עובד ציין שם שהוא סבור שראוי יותר במקרה זה לקיים דיון חשיבות, ואני מסכים איתו. אני לא מבין גדול בתחום, שהוא נישתי למדי, אבל מתוכנו של הערך אני לא משוכנע שאין חשיבות. נשמח לשמוע דעתם של אלו שמבינים בנושא. Lostam - שיחה 10:37, 27 במאי 2014 (IDT)

על פי הערך הוא לא עשה משהו שמזכה אותו בערך. הוא כותב באתר אינטרנט והוא ערך כמה ספרים. נטען שהוא גם סופר אבל לא ברור אילו ספרים כתב. כנ"ל לא ברורה הטענה לגבי היותו משורר. גילגמש שיחה 10:46, 27 במאי 2014 (IDT)
לא מצאתי את יאיר בן-חיים בלקסיקון הספרות העברית. במצב זה, אינני רואה סיבה שיופיע כאן. דוד שי - שיחה 10:02, 31 במאי 2014 (IDT)

שאלה הבהרהתגובה[עריכת קוד מקור]

שאלת הבהרה: היכן עומדים הדברים, עד כה הגיבו שני אנשים. מה עומד לקרות. היום אמר לי מורי ורבי שהוא מספר אחד בתחום השירה, "במקום שאינך רצוי ולא רואים את חשיבות פועלך אל תישאר שם, תעזוב" ואם ביררתם קצת מהנתונים שישנם אתם יודעים במי מדובר, מצד שני דווקא בעידן של רשת האינטרנט אני חושב שתרמתי בדרכי לקהילה רחבה של יוצרים, הן בהנחיה ויוזמה של פעילויות רבות שתרמו לקידום היצירה. עד היום נמנעתי לתעד ציונים ושבחים בהן זכיתי, מאחר וזה רחוק כשאול מדפוס ההתנהגות שלי. אף פעם לא חשתי בנזקקות להציב את שמי ברבים, ואולי זאת הטעות שלי. אך זאת היא דרכי. המילים שהציב כאן אחד מכותבי הערך בחור בן 34, יכול היה להיות בני, לומר שמה שעשיתי לא שווה ערך זאת אמירה פוגענית. מי שמסוגל להתנסח כך בידיעה שאני אקרא זאת, ולהותיר מילים אלה גלויות לעיני כל, זה לגמד אותי ואת שמי בעיני הבריות. חבל שהתקנון של ויקיפדיה אינו מחייב שימוש בשם מלא ולא בכסות כדי שהודעה מסוג כזה המכריזה כי כל מה שעשיתי אינו שווה ערך תהיה גלויה, שנכיר את האדם מאחורי המסכה. אולי הוא בר-סמכא בתחום השירה העברית? וגם אם איני ראוי או שווה ערך צריך שתמצא דרך נאותה ולא פוגענית. ובטח שלא גלויה לעיני כל. אפשר לשלוח הודעה פנימית או במייל. מאז ראיתי את ההתנסחות המופיעה כאן, עברו עליי ימים קשים ביותר. חשוב לי שאתם אלה האוחזים בכוח השמדת הנפש כלאחר יד תסיקו את המסקנות והיה ואתם מוצאים ערך לתרומת הויקיפדיה לציבור הרחב.

אני מקווה שיימצא הויקפיד שיקום להגנתי. תודה

את השיר הזה כתבתי בגללכם.

שְׁוֵה עֵרֶךְ
בְּדַרְכִּי אֶל הָעֵרֶךְ - נִצַּבְתִי מוּל הָעֶלְיוֹן
כָרַעְתִּי עַל בֶּרֶךְ - בִּקַּשְׁתִּי הו‍ֹל חִסָּיו‍ֹן
שָׁמַיִם רוֹקְדִים מִמַעַל - וַאֲנִי כְּמוֹ בִּרְיו‍ֹן
יָצָאתִי לַדֶּרֶךְ - לְעַצְמִי הֶעֱנַקְתִּי תִּלְיו‍ֹן.


בְּעֵרְכִּי אֶל הַדֶּרֶךְ - נִתְקָלְתִי בְּשִׁוְיו‍ֹן
בֵּרַכְתִּי עַל עֵרֶךְ – פָּרַקְתִּי עוֹל חֶבְיוֹ‍ן
הָאָרֶץ שָׂרָה בָּרַעַל - וַאֲנִי כְּמוֹ אֶבְיוֹן
נִכְנַסְתִּי לָעֵרֶךְ - תָּר אַחַר הַצִּבְיוֹן.


בְּשׁוּבִי אֶל הַשֹּׁוִי – לֹא אֵנְד‍ֹד אֶל הַדִּמְיוֹן
לֹא אֶפְקוֹד נְאָצָה - לֹא אֶדְרוֹשׁ נִקְיוֹן
וְרוּחַ עַל פְּנֵי תְהוֹם – תֶצוּיַד לַה בְּפִגְיוֹ‍ן
נֶעֱלָמְתִי בְּעֵרֶךְ - לֹא אֵבְחַש בַּהִגָּיוֹן.


Yairhb - שיחה 09:01, 31 במאי 2014 (IDT)

למה לך כל הכאב הזה? בקש מחיקה של הערך ודף השיחה, ושכח חוויה זו - יש חיים גם בלי ערך בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 10:04, 31 במאי 2014 (IDT)

ממש לא מובן לי[עריכת קוד מקור]

אני מחקתי את הדף, איך ולמה החזרתם אותו. וכי עליי לעבוד את ההשפלה עד הסוף. מה קורה כאן? אני מבין לפי הגרסאות הקודמות שהאחרון שעבד על הדף היה דוד שי, הרי הוא בעצמו אמר לי למה לי כל הסבל ולמרות זאת הוא מחזיר את הדף. או שיש כאן משהו שאינימבין איך הוא פועל. אודה להסבר. Yairhb - שיחה 18:48, 31 במאי 2014 (IDT)

אני סבור שריקון הדף על ידי יוצר הערך הוא הודעתו שאינו מעוניין יותר בערך. לדעתי זה מייתר את הצורך בהמשך דיון החשיבות, ומצדיק את מחיקת הערך וארכוב דף שיחה זה. דוד שי - שיחה 19:59, 31 במאי 2014 (IDT)
אני מסכימה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:01, 31 במאי 2014 (IDT)
אין סיבה לארכב את דף השיחה. גילגמש שיחה 22:24, 31 במאי 2014 (IDT)
מחקתי את הערך, אבל גם לדעתי אין מקום לארכב את דף השיחה. זה לא מקובל, והדיון צריך להיות גלוי ושקוף למקרה שהערך ייכתב מחדש בעתיד. Lostam - שיחה 22:50, 31 במאי 2014 (IDT)
ריקון דף השיחה אינו מעלים את תוכנו. כל ויקיפד יודע כיצד להגיע לתוכן זה דרך גרסאות קודמות. ליתר ביטחון אפשר להחליף את תוכן הדף במילים "ראו גרסה קודמת".
במקרה של מחיקת הערך, ראוי לנהוג במידת הרחמים ולהסתיר את תוכן דף השיחה (כבר נהגנו כך פעמים אחדות בעבר). הצגת דף שיחה זה בראש תוצאות החיפוש של גוגל היא עונש כבד מדי. דוד שי - שיחה 23:42, 31 במאי 2014 (IDT)
הוסיפו תבנית שמונעת את חיפוש הדף בגוגל. אני לא חושב שצריך להציע כללים פרסונליים. על הכותב לברר לפני שהוא כותב את השלכות המעשה שלו ולא לאחר מעשה. גילגמש שיחה 23:47, 31 במאי 2014 (IDT)

יום יבוא - גם אני אהיה בצד שלכם[עריכת קוד מקור]

אני לא אנפנף בכוח הזה שיש בידכם, שטרם למדתי את כל כללי ההתנהגות המותרים כאן, מי נגד מי, למי מותר, למי אסור, אני אלמד, ואני אלחם בשיטה הקיימת. מחקתי לא בגלל שאני חושב שאיני ראוי. בגלל הבושה שאנשים יכולים כך להחליט שכל מה שעשיתי אינו מצדיק את הערך. אני יכול לחיות גם בלי הערך. הבנתי, יש קרטריונים, אני לא מספק את הסחורה הנדרשית. אבל את זה אתם חושבים ואני ממש לא מסכים אתכם. שאלתי כמה שאלות לא נעניתי על אחת מהן, כולם ששים למחוק למחוק. אני מחקתי, מי החזיר ולמה? אפשר לקבל כאן תשובות? Yairhb - שיחה 20:38, 31 במאי 2014 (IDT)

ועוד דבר[עריכת קוד מקור]

השאלה מופנית אליך דוד, אתה המלצת לי לבקש למחוק, אני החלטתי למחוק בעצמי ומחקתי, ויש לי תחושה שאתה זה שהחזרת את הדף, וכי למה, לספק את התענוג שבדיון המחיקה. עכשיו כבר אין לי מה להפסיד. עד יום שני אני מקווה שימצא ויקיפיד אחד שיקום להגנתי. במידה ולא, אפעל ואקדם בכל דרך לשנות את הכללים, לא של הקרטריונים אלא על איך שאתם עושים זאת עם ההודעה המבישה לעיני כל. Yairhb - שיחה 20:54, 31 במאי 2014 (IDT)

למה לחיות לפי תחושות, כשהעובדות מונחות לפנינו. גם אם יש לך קושי להגיע אל עובדות אלה, לא צריך להיות לך קושי לקרוא את דברי לעיל, שמבהירים שלא אני החזרתי את הדף.
השקיפות היא עקרון יסוד בוויקיפדיה. לפעמים, כמו במקרה שלך, השקיפות גורמת אי-נעימות. אם תקרא את דברי לעיל, תמצא בהם גם את הצעתי להסתיר דף זה. דוד שי - שיחה 21:56, 31 במאי 2014 (IDT)

אני מבקש למחוק את התכנים שכאן[עריכת קוד מקור]

אם נמחק הדף שלי תעלימו גם את התכתובת מכאן. זאת חוצפה. אין לי עניין שהתכתובת הזאת תהיה לעיני כל. זאת זכותי. ואני דורש את מחיקת הדף של השיחות, אם אין זכות לקיום הערך אין זכות לשיחות האלה שהן צריכות להיות בגדר שיחות פרטיות.

את הדברים שאני כתבתי זכותי למחוק. Yairhb - שיחה 23:28, 31 במאי 2014 (IDT))