שיחה:יגאל כרמון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני חודש מאת אמא של בנושא פרויקט רייבן והקשר לישראל

פרויקט רייבן והקשר לישראל[עריכת קוד מקור]

לא ברור מדוע נמחקה כל הפסקה בנושא. יגאל כרמון עוסק תקופה ארוכה בנושא זה ולכן ראו שיהיה בדף ויקיפדיה שלו בנושא. הנושא הוכנס עם סימוכין ולגבי המקור הוכחה אמינותו. נראה שזוהי החלטה שרירותית / פוליטית למחוק את הנושא כמו גם ההגנה שהוכנסה על הדף. אבקש סיוע של עורכים להחזיר את הדף לקדמותו

תוכן הפסקה היה :

פרויקט רייבן והקשר לישראל[עריכת קוד מקור]

ב-22 בדצמבר 2023 התפרסמה באתר ממרי כתבה של יגאל כרמון העוסקת בפרויקט רייבן. פרויקט זה היה ריגול בממד הסייבר אשר בוצע על ידי איחוד האמירויות על מגוון יעדים, ביניהם ממשלות אחרות, גורמים צבאיים ופעילי זכויות אדם שאיחוד האמירויות ראה בהם סיכון בטחוני. הפרויקט החל בשנת 2009, והריגול בוצע על ידי צוות בינלאומי של תוקפים במרחב הסייבר אשר כלל עובדים לשעבר של ה-NSA. בהמשך, הפרויקט עבר לחברה של איחוד האמירויות בשם DarkMatter. ברנאר ניקולא (Bernard Nicolas), עיתונאי צרפתי, קיבל מסמכים שהתקבלו מהתקיפות שבוצעו על קטר. הוא פרסם אותם בשנת 2021 ומארק אייכינגר (Marc Eichinger), סופר וחוקר איש המודיעין הצרפתי לשעבר, אישר את אמינותם.

בין המסמכים שהודלפו היו חמישה מסמכים הכוללים תכתובות בין ראשי השלטון הקטרי שעוסקים בהעברת כספים במזומן לפוליטיקאים ישראלים מאמיר קטר:

נתניהו והכסף הקטרי[עריכת קוד מקור]

על פי מכתב שפורסם, מ-18 בנובמבר 2012, ראש ממשלת קטר, חמד בן ג'אסם בן ג'אבר אאל ת'אני, פנה לשר האוצר בממשלתו יוסף חוסיין כאמל (עם העתק לראש שירותי הביטחון במדינה) והורה לו כי בהתאם לצו שניתן על ידי אמיר קטר, יש להעביר 15 מיליון דולר לבנימין נתניהו, ראש מפלגת הליכוד, וחמישה מיליון דולר לאביגדור ליברמן, ראש מפלגת ישראל ביתנו. זאת בתמיכה למערכת הבחירות שלהם. את הכספים הורה להעביר באמצעות שירותי הביטחון של קטר באופן מיידי. מכתב נוסף שפורסם, מיום 21 בנובמבר 2012, מאת נגיד הבנק המרכזי של קטר, מאשר כי 20 מיליון דולר במזומן הועברו בהתאם להוראות שר האוצר לידי נציג המשרד לביטחון המדינה. לידי Blast לא הועבר תיעוד המאשר את העברת הכספים בפועל לידי בנימין נתניהו, או אביגדור ליברמן.

על פי מסמכים שפורסמו משנת 2018, עולה כי אמיר קטר, תמים בן חמד אאל ת'אני, הורה ביום 29 באוקטובר 2018 להעניק סיוע כספי דחוף לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בסך 50 מיליון דולר, כתמיכה במפלגת הליכוד במערכת הבחירות לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת. במכתב משר האוצר של קטר לראש הדיוואן האמירי באותה העת, ח'אלד בן ח'ליפה בן עבד אל-עזיז אאל ת'אני, הוא הודיע כי חמישים מיליון דולר במזומן יועברו לידי מחלקת ביטחון המדינה מתוך קרן החירום של הבנק המרכזי. במכתב נוסף, מיום 4 בנובמבר 2018, מנכ"ל הבנק המרכזי של קטר כתב לשר האוצר כי הכספים הועברו לידי נציג המשרד לביטחון המדינה בהתאם להוראה שניתנה. אף לעניין תשלום זה לא פורסם מסמך המעיד על העברת הכספים בפועל לידי בנימין נתניהו.

מהימנות המסמכים[עריכת קוד מקור]

עד כה לא נמצא מידע המעיד על כך שהמסמכים מזויפים, והיו מספר אימותים למידע:

  • על פי אחד המסמכים שהודלפו, הנסיך צ'ארלס קיבל תרומה בסך 3 מיליון אירו במהלך פגישות עם ראש ממשלת קטר לשעבר. יומיים אחרי פרסום הדלפה לגביו הוא אישר שקיבל מזוודת מזומן מקטר ושהעביר את הכסף לצדקה.
  • הסופר ברנארד הנרי לוי (BHL) תבע את האתר Blast-info.fr בגין הוצאת דיבה במאמר שפורסם באתר ומכיל מסמכים לגביו. תביעתו של ברנארד הנרי לוי נדחתה, והוא חויב בתשלום הוצאות משפט בסך של 3,000 יורו. גם בתביעה הראשונית וגם בערעור לא טען ברנארד הנרי לוי שמסמך RAVEN שכלל מידע על תשלום אישי מקטר אליו מזויף. טענתו הייתה שהכתבה ב-BLAST מכפישה אותו.
  • סגנית הפרלמנט האירופי אווה קאילי הושעתה לאחר שנאשמה בקבלת כסף מהקטרים. יגאל כרמון עוסק בתקופה האחרונה רבות בנושא ואף טוען שמשליך על כל היחסים בין ישראל לקטר. הקטע שנכתב כלל סימוכין ונראה שנמחק שרירותית, וכרגע יש הגנה על הדף אבקש עזרה של עורכים להחזיר את המידע לקדמותו, אחרת נראה כמו סתימת פיות לא רלונטית

CyberWhisperשיחה 13:33, 18 במרץ 2024 (IST)תגובה

יגאל כרמון לא "עוסק" כבר תקופה בנושא. הוא פרסם כתבה אחת בה הוא דיווח לציבור הישראלי על הפרסומים מבלי להביע עמדה על אמיתותם או הרלוונטיות שלהם.
יגאל כרמון כותב אלפי כתבות ואין שום סיבה לפרט דווקא על כתבה זאת. חיפוש שעשיתי עבור המילה "כרמון" באתר ממרי https://www.memri.org.il/, נותן את התוצאות הבאות:
אל-ג'זירה בערבית: ערוץ בבעלות קטר שמקדם טרור אסלאמיסטי ברחבי העולם/ יגאל כרמון
  • קטר היא הסוס הטרויאני בוושינגטון / יגאל כרמון
  • יגאל כרמון לערוץ 13: רק לחץ מסיבי על קטר, יחזיר את החטופים
  • האמת על "הכיבוש החונק" ו"האסון ההומניטרי" בעזה שלפני המלחמה, בתמונות ונתונים (ב')
  • יגאל כרמון בריאיון לכאן 11: קטר אחראית לאסון שנפל עלינו ב-7 לאוקטובר
  • The "RAVEN project“ - מקור המכתבים המודלפים של השלטון הקטרי
  • "האסון לא נפל משום מקום": האיש שחזה את הטבח ולא טרחו להקשיב לו
  • איך להציל את החטופים במהירות ולהגן על המערב מן הטרור של משפחת הפשע השולטת בקטר
  • נשיא מכון ממרי, יגאל כרמון בריאיון עם רינו צרור בגלי צה"ל
  • "איש לא התייחס להתראות על מלחמה" – ראיון עם יגאל כרמון, נשיא מכון ממרי, במגזין Epoch
  • על העתיד/ יגאל כרמון
  • סימנים מעידים לאפשרות מלחמה בספטמבר - אוקטובר
  • הלחמו באנטישמים, לא באנטישמיות/ יגאל כרמון
טענתך שיש משהו בולט בפרסום זה אל מול שאר הפרסומים חסר בסיס. נהפוך הוא. מדובר בכתבה בה הוא מתאר את הפרוייקט עובדתית ולא מביע דעה משלו לכאן או לכאן. לעומת זאת, למעלה יש כמה כתבות שבהם כרמון מביע עמדה. על אלו צריך לכתוב בערך שלו.
גם טענות שהמסמכים מזוייפים יש ברשת וניתן למצוא אותם בקלות. יעקבשיחה 14:22, 18 במרץ 2024 (IST)תגובה
יעקב אינך יודע כמה זמן כרמון עובד על הנושא הזה ואם מישהו שיודע אומר אחרת אז אתה לא יכול באופן החלטי להודיע שלא.
הנושא מאוד מהותי, ויש מקום להזכיר את העיסוק בזה עם הקישורים המתאימים. אין גם חשיבות לדעתו. ואם כתב אותה או לא זה לא נימוק. אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 15:33, 18 במרץ 2024 (IST)תגובה
במסמך כאן של ממרי הם מתייחסים לנכונות המידע ומקורותיו והמקורות נראים איכותיים וחסרי אינטרס https://www.memri.org.il/cgi-webaxy/item?6019 אמא של 🎗 השתתפו במיזם הוספת תמונות לערכי נשים ישראליות 16:04, 18 במרץ 2024 (IST)תגובה