שיחה:להט"ב/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שלום אר, אתה לא חושבת שיש בעיה בהנחה המוקדמת כי זהות מגדרית קווירית היא "לא נורמטיבית" ו"חריגה מינית"? לא כדאי לעדן קצת את הניסוח? דורית 14:26, 13 פבר' 2005 (UTC)

אולי אפשר להסביר להדיוטות מה זה זהות קווירית? גילגמש שיחה 14:27, 13 פבר' 2005 (UTC)
בתקווה שלא יכעסו עלי כל המבינים בנושא ה"קהילה", או ידידי הסוציולגים שחושבים שמגדר הוא חזות הכל, ובתקווה שאני לא טועה - אני מניחה שזהות קווירית היא זהות של מי רואה עצמו כקוויר. מילה שעקרונית נתפסת כמעליבה וכגנאי להומו'. דורית 14:34, 13 פבר' 2005 (UTC)
יופי של הסבר שמבקש שאלה נוספת, מי הוא קוויר? גילגמש שיחה 14:36, 13 פבר' 2005 (UTC)
הומוסקסואל. עקרונית זה היה שם גנאי, הגם שהיום תמצא אותו יותר בשימוש. אבל זו לא הבעיה העקרונית, מה שאר כתב/ה אולי מקובל בתוך הקהילה שלה, אבל מקבל קונוטציות אחרות בחוץ. ואוליה לה/ו אין בעיה לקרוא לעצמו חריג מינית, אבל לדעתי יש כאלו שיתנגדו לזה, כי מובלע בזה הנחה סמויה שהומו' היא חריגה, וזה אף פעם לא נשמע טוב. דורית 14:42, 13 פבר' 2005 (UTC)
תודה על ההסבר. גילגמש שיחה 14:45, 13 פבר' 2005 (UTC)

אני בשיחה עם מספר אנשים על הנושא, ומבטיחה לעדכן בקרוב את המונח קוויר...
מה שדורית אמרה נכון בעיקרון. מה שהמונח קוויר מנסה לעשות זה להפוך את היוצרות. אם עד עכשיו מדע הרפואה הגדיר אותי כהומוסקסואל(ית), בגלל קיום יחסי מין עם בני מיני הביולוגי, אזי מעכשיו אני הבוסית, ואני אגיד מי אני, ע"י בניה של קטגוריית זהות חדשה, וחתרנית. קוויר.
במחשבה שניה אני אצור ערך חדש, עכשיו. אשמח לתגובותיכם.

אר, התוספות שלך מבורכות, אך אני מקווה שלא תתרגז כשאטען שיש להן נטייה להיות לא מובנות למי שאינו בקיא במגדר, ואפילו לי יש בעיות כיוון שאיני מודעת למתרחש ב"קהילה" או שוחה בתיאוריות קוויריות. אני אשמח אם תשכתב קצת את הערך הזה ואת קוויר, כי לטעון שהמיניות שלך היא לא נורמטיבית וחריגה, עלולה לקומם אנשים אחרים. ואגב, רפואה זה דבר רחב, ומי שראה בהומו' סטייה לא היו הפסיכולוגים בעבר ליתר דיוק? דורית 21:43, 13 פבר' 2005 (UTC)
אני מניחה שכדי שזה יקרה נצטרך קודם כל להשלים את הערכים האלה. ובכל מקרה הם לא יהיה שלמים לפני שהערך תאוריה קווירית יכתב. אני מציעה שתנסי לפרוט מה בדיוק לא הבנת וככה נוכל לעבוד ביחד להשלמת החסר...

--אר 23:45, 13 פבר' 2005 (UTC)

לא בדיוק לא הבנתי, אבל לקח לי רגע לצלוח את הטקסט. ועדיין, לא קיבלתי תשובה לשאלתי - האם תסכימי לשנות את הניסוח? את לא רואה בו פוגעני כלפי הומו' ושות'? בברכה, דורית 23:55, 13 פבר' 2005 (UTC)
השאלה היא מה מקובל. ויקיפדיה איננה באה לעשות מהפכות ולהביא ערכים חתרניים ובוני זהות. בשביל זה יש את הפרומים, אקדמיה, תקשורת ועוד. גילגמש שיחה 23:58, 13 פבר' 2005 (UTC)

מה מקובל? גזענות, שוביניזם, והטרוסקסואליות כפויה. זה מה שמקובל. שדוד שי יבדוק בלמ"ס. הומוסקסואליות נחשבת חריגה, סטייה, בחברה בכלל ובהתייחסות של מקצועות הפסיכולוגיה והרפואה וכו' בפרט. את צריכה הפנייות לעדויות?! היחידים שנעלבים מן "הטענה" שמיניות של מישהו לא נורמטיבית הם שוביניסטים כמו דורית שמפריע להם עצם אזכור החריגות, שמא תופנה האצבע המאשימה (חריגים בעיני מי? בתוך ה"קהילה" שלהן?) אליה. תשאלי לפני שאת מתנדבת לייצג אחרים. אוי, מזל שיש לנו את גילגמש שישמור על ייצוגיות הויקיפ. בור ועם הארץ. כל דאלים גבר.

ומי שמך, אדון JAR הנכבד, לשופט בעניין זה?ShrimpEr 05:01, 19 מרץ 2005 (UTC)
דווקא שאלתי, ואני חושבת ששכחת להאשים אותי גם בהומופוביות ועוד כינויים. לא ברורה לי הטענה, חריגות, סטייה כל אלו הן מילות מובנות חברתית. הייתי רוצה להאמין שהויקיפדיה אינה שותפה להנצחה של הומו' כסטייה, אלא נטייה מינית לגיטימית. אבל בעצם, מה אני יודעת, אני שובינסטית יומרנית ואתה ודאי מייצג את כל ה"קהילה". דורית 11:01, 19 מרץ 2005 (UTC)

לימודים קווירים[עריכת קוד מקור]

תחום הלימודים הקוויריים, הוא תחום אקדמי לכל דבר. אפשר לקבל תואר שני בלימודי נשים ומגדר באוניברסיטת בר-אילן ואומרים לי שאפשר גם לקבל סוג של תואר בנושא באוניברסיטת תל-אביב. :הרעיון מאחורי תחומים אלו, היא ביצירת "ידע חדש", לגבי נשים/להט"בים. ולהזיז את השיח מתחומי מדע הרפואה והפסיכואנליזה לדיון בתרבות, ובכלכלה. לדורית, אין לי בעיה עם שינוי הטקסט, אולם איך תוכלי לקרוא לכל הזהויות המגדריות הללו אחרת? המילים להט"ב וקוויר באות להחליף את המילים סטייה וחריגה. אני אשמח על כל הצעת ניסוח אחר...

בעיה עם הערך[עריכת קוד מקור]

הערך מציג רצף היסטורי לקוי. בתקופות שונות עמים שונים התייחסו באופן שונה ליחסי מין חד מיניים ולזהות מינית. ביוון הקלאסית יחסי מין בין שני גברים היו מקובלים ולא נחשבו לחריגים. אני לא יודע איך התייחסו לזה במזרח הרחוק, אבל אפשר לבדוק. גילגמש שיחה 11:58, 14 פבר' 2005 (UTC)

בדיוק רציתי לשאול אותך על זה, תוכל להוסיף? מה שאנחנו למדים עליו במגדר הוא לרוב על המערב, ואיך תייגו הומו' בספרי פסיכו' כסטייה. לגבי יוון אין לי הרבה ידע. דורית 12:01, 14 פבר' 2005 (UTC)
יש ערך הומוסקסואליות ביוון העתיקה. נראה לי שהוא די מפורט. אם לא, אני יכול להרחיב קצת. אני לא בטוח כל כך איך צריך לכתוב את הערך הזה כי אני חסר השכלה סוציולוגית, אבל אני יכול לתת קצת רקע באירופה ובמידה פחותה מזה במזרח התיכון. לגבי המזחר הרחוק אין לי ידיעות שיכולות לתרום. גילגמש שיחה 12:05, 14 פבר' 2005 (UTC)
השאלה אם צריך פירוט, אולי נסתפק בהערה כללית והפניה לערך? (זה לא יאמן שערך כזה קצר יוצר כזה דף שיחה ארוך). דורית 12:06, 14 פבר' 2005 (UTC)
אני לא יודע מה המבנה המתאים, את הסוציולוגית פה. אולי אפשר להעתיק כמה משפטים מהערך על יוון העתיקה ולתת הפניה. לגבי דף שיחה - אורכו מוגזם גם בעיני. גילגמש שיחה 12:10, 14 פבר' 2005 (UTC)
תרגיש חופשי, אר תעשה סדר. דורית 12:14, 14 פבר' 2005 (UTC)
המ.. טוב. ארחיב קצת על הרקע. אל תחששו למחוק שטויות, אני לא בטוח במונחים הסוציולוגים. גילגמש שיחה 12:18, 14 פבר' 2005 (UTC)
תודה רבה על ההוספה, אך אני חוששת שכמו שהרגשת בעצמך, הוא לא כלכך שייך לכן. אף על פי שכמעט בכל החברות האנושיות, יש הומוסקסואליות, אין בהם הומוסקסואלים. כלומר, אקטים מיניים בין בני אותו מין התקיימו, אבל הומוסקסואליות כזהות לא התקיימה בשום מקום על המאה ה-17 באנגליה.
הערך להט"ב שייך לחברה המערבית, על כן אני מוצאת שההרחבה הזאת אינה במקומה.
אני חושבת שאנו צריכים לבנות את הערכים הללו יותר כמו הערך List of transgender related topics במהדורה האנגלית. כמו שכולנו מרגישים פירושם של ערכים אלו מחוץ להקשר רחב, תמיד מעלה שאלות כמו זו של גילגמש, שהן נכונות אבל פשוט לא קשורות למונח עצמו. אין ספק שזהו תחום רחב והגבולות בין הערכים בו מעורפלים. אך המודל של המהדורה האנגלית בהחלט נותן פיתרון נאה.
נ.ב.
תודה על האמון דורית :-)
יש בעיה עם הקטגוריה הזאת. ראיתי שהאנגלים צירפו את אלכסנדר הגדול לקטגוריה של "הומואים, לסביות ואנשים ששינו את מינם". ובכן, זאת טעות. זה לא שהוא לא היה הומו, הוא כן היה, אבל רב היוונים היו כאלה. זה כמו לצרף את כל האישים שיש לנו כאן לקטגוריה בשם "בני אדם". בנוסף יש בעיה של חשיפה. אני לא יודע כמה אנשים שומרים על זהותם המינית בסוד וכמה מפרסמים אותה, אבל אני לא רואה בעין יפה ניסיונות לקטלג בני אדם לפי זהותם המינית. גילגמש שיחה 12:58, 14 פבר' 2005 (UTC)
כן, ביקשתי את רשותו של גילגמש להעביר את הקטע והוא אכן הועבר, אני מקווה ששילבתי אותו בסדר בערך של ההומו'. אבל לגילגמש יש טענה נכונה, הקיטלוג יתר הוא קצת בעייתי. בברכה, דורית 13:14, 14 פבר' 2005 (UTC)
בניתי בארגז החול שלי שלד לקטגוריה חדשה למגדר ע"פ המודל האנגלי של טרנסג'נדר .משתמש:אר/ארגז חול/מגדר קטגוריה תגידו מה ברור, מה לא ברור, ומה אולי חסר... כן, שמתי שם את קוקסינל כוונה, רציתי לדעת מה דעתכם עליו, כמו כן חסרה ההקדמה. וזה יכול להיות פתרון לפירוט הכפול בהומוסקסואליות ובהומוסקסואליות ביוון העתיקה.

--אר 13:32, 14 פבר' 2005 (UTC)

"ולכנסן לזהות אחת"?[עריכת קוד מקור]

אני לא חושב.. אביעדוסשיחה 03:04, 5 במאי 2009 (IDT)

שלום,
אני חושב שלכל הפחות ראוי להתייחס למונח העיברי להטב"קיות, אם לא להחליף את כותרת הערך כולו.
זו הוא המונח התקין כיום והוא בשימוש בקרב ראשי הארגונים השונים.
אני לא בקיא מספיק בוויקיפדיה בשביל לדעת מה ראוי לעשות ולכן אני משאיר זאת כהצעה.
תודה.
עידi - שיחה 17:59, 5 ביוני 2010 (IDT)

אני מכיר את המונח. הוא לא בשימוש נרחב (ולא הייתי מגדיר אותו כ"התקין כיום"), עקב העובדה שגם קווירים הם או הומואים, או לסביות, או ביסקסואלים, או טרנסג'נדרים - וזאת מבלי לפגוע בזכותם שלא להגדיר את עצמם. יחד עם זאת, בהחלט ראוי ואף רצוי להזכיר את המונח בערך בצירוף מקורות מתאימים. אנדר-ויק18:11, 5 ביוני 2010 (IDT)