שיחה:ראובן וובשת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

השגות אודות הכתוב בערך[עריכת קוד מקור]

בפתיח לערך נטען בין היתר כי הרב וובשת הוא "רב מועצה דתית שדות נגב, רב אזורי, ליהודי אתיופיה אזור נתיבות והדרום, ראש מכון "תורה לשמה", ללימוד מקצועות תורניים (שחיטה ובדיקה, השגחת כשרות סידור חופה וקידושין[2])". בפועל:

  1. באתר המועצה הדתית שדות נגב אין זכר לשמו של הרב וובשת.
  2. בדף המוקדש למועצה הדתית נתיבות אין זכר לשמו של הרב וובשת, אף כי בכתבה זו הוא מתואר בתור "רב הקהילה בנתיבות".
  3. ברשימת הרבנים ליהודי אתיופיה אין זכר לשמו של הרב וובשת.
  4. לא ניתן למצוא תוצאות רלוונטיות לחיפוש מכון העונה לשם "תורה לשמה". קיים מכון התורה והארץ שהרב אריאל הוא נשיאו, אך גם שם אין זכר לשמו של הרב וובשת.

מלבד זאת, כשביקשתי סימוכין לטענה כי העדה האתיופית רוחשת חיבה לבשר טרי ונמנעת מצריכת בשר קפוא, הפנו אותי למאמר המתבסס על עבודה סמינריונית מאת מאיה קוילר. מלבד העובדה כי המאמר מכיל טענות שגויות הפוגמות באמינותו, אין בו כל זכר לבשר קפוא ונאמר בו במפורש (עמוד 103) כי "אנשי ביתא ישראל נהגו לאכול בשר לעתים נדירות, בשבתות ובעיקר בחגים או בשמחות". לכן, לעניות דעתי, כדאי להסיר את המקור הזה (שאינו מבסס את הכתוב בערך) ואת הטענה שהתיימרה להסתמך עליו. מה שחשוב לעניין הערך הזה הוא שהיו עולים מאתיופיה שנמנעו מאכילת בשר שנשחט כהלכה לשיטת הרבנות, ואילו מבין צאצאיהם שיצאו ללמוד בישיבות היו כאלה שנמנעו מאכילה בבית מחמת החומרות שקיבלו על עצמם בישיבה.

לבסוף, ראוי לדעתי לציין כי הרב וובשת מונה לתפקיד הרב הראשי ליהודי אתיופיה מטעם הרבנות הראשית במדינת ישראל, ממש כפי שנכתב בערך על קודמו בתפקיד, הרב יוסף הדנה. הביטוי "רבה הנבחר של קהילת יהודי אתיופיה" מרמז כי יהודי אתיופיה בחרו בו לתפקיד, מה שכמובן לא קרה. מהמקורות העוסקים בחילופי גברי הנדונים ([1],[2],[3],[4],[5]) לא הצלחתי להבין אם הרב וובשת עומד בתנאי הסף לתפקיד (אשתקד נטען שאיש לא עומד בתנאים הללו מלבד הרב הדנה) ומתי צפויה להתחיל כהונתו בפועל. שבוע טוב, ליאור पॣ • כ"ו באלול ה'תשע"ז • 01:10, 17 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה

שבוע טוב ליאור, כמי שכתב ערכים רבים בנושא יהדות אתיופיה אני מצפה ממך להעיר הערות, להגיה, לתקן, ולהבהיר. לעצם העניין, ראה קישור זה, וקישור זה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 14:15, 18 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה
כהונת הרב וובשת תחל בפועל ב 1/1/2018, לכן כתבתי הרב הנבחר. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 14:17, 18 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה
לגבי טריות הבשר, קרא את המשך הציטוט שהבאת בעצמך "אנשי 'ביתא ישראל' נהגו לאכול בשר לעתים נדירות, בשבתות ובעיקר בחגים או בשמחות. הגבר הוא שבדרך כלל הכין את הבשר, לאחר שקיבל אותו מהקצב לאחר שחיטה". ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 14:23, 18 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה

עריכותי[עריכת קוד מקור]

ערכתי את הדף באופן יסודי. כמה מהשינויים המשמעותיים:

  • הסיפור איך בדיור הוא הגיע ללמוד אצל הרב אברג'ל לא נראה לי חשוב, וכנ"ל ההתלבטויות שעמדו לפרקו. לכן החלטתי להסיר את העניין.
  • הכנסתי את הפסקאות שעסקו בהשכלתו התורנית ובהתמחותו בשחיטה ובדיקות לביוגרפיה.
פרטים שנראים לי מיותרים אך לא השמטתי
  • ביה"ס היסודי שבו למד.
  • מורה ממלא מקום בביה"ס בסעד (נראה לי כמו יח"צ לביה"ס שמישהו הכניס...)
הערות נוספות
  • דרוש מקור להיותו רב במחלקת הכשרות שדות נגב. דרושה גם הבהרה מה בדיוק תפקידו שם, וכן האם הוא עדיין שם על אף התפקיד החדש.
  • דרושים מקור והבהרה על עמותת בית דין צדק ליהודי אתיופיה.

Biegel - שיחה 10:15, 13 בפברואר 2018 (IST)תגובה

שגיאת לואה[עריכת קוד מקור]

האם התאריך בסדר בתבנית? יש תאריך עברי, אבל אין תאריך לועזי. אלדדשיחה 12:14, 13 בפברואר 2018 (IST)תגובה

בעצם, יש גם תאריך לועזי. אז מדוע יש שגיאת לואה בערך? אלדדשיחה 12:14, 13 בפברואר 2018 (IST)תגובה
Eldad תיקנתי. זה בגלל הפסיק שהיה בין החודש לשנה. Dovno - שיחה 12:16, 13 בפברואר 2018 (IST)תגובה
תודה. אלדדשיחה 12:19, 13 בפברואר 2018 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בראובן וובשת שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:31, 3 ביולי 2023 (IDT)תגובה