שיחת משתמשת:Sigalsiroha

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Sigalsiroha, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:37, 12 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

שלום לך,

בהמשך להדרכה בה השתתפת, בנוסף לקישורים לדפי ההנחיות במלבן הברכה לעיל, להלן קישורים לדף בו נמצא קישור לדף המיזם בו אתה משתתף, ודפי עזרה - מומלץ מאוד לעיין בהם:

בחתימה שלי נמצא גם קישור לדף השיחה שלי. אני אלווה אותך בהנחיות בדף השיחה שלך.

ניתן תמיד להגיע לטיוטה שלך דרך הקישור "תרומות" במעלה הדף.

אם יש לך שאלות נא לשאול אותן בדף השיחה שלך. יש להקיש על הכפתור הוספת נושא ולכתוב את הדברים, או ללחוץ על הקישור תגובה כדי לענות לפנייה שנכתבה.
נא לא לשכוח לתייג אותי בהתאם להסבר בדף {{תיוג}}.

                                                            שיהיה בהצלחה פרח בשבילך, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:05, 13 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

שלום סיגל, העברתי את הטיוטה שלך למשתמשת:Sigalsiroha/הדסה סמואל. ראיתי שבטיוטה יש מקורות שמבוססים על ראיונות עם אנשים. זה יותר בעיה. הוויקיפדיה אינה מקום למחקר מקורי, וצריך שגם אחרים יוכלו לבדוק את המקורות האלה. אי האפשרות לבדוק יוצרת בעיה. האם המידע הזה שעליו התבססת לא נמצא במקום אחר? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:38, 2 במרץ 2015 (IST)[תגובה]

חנה שלום, אנחנו מודות לך מאוד על עדכון החומר והתייחסותך. שאלת אותנו על הראיון של מרגלית שילה - תמליל הראיון המלא נמצא באוניברסיטה העברית במכון ליהדות זמננו, המדור לתיעוד בע"פ. כך שכל מי שיהיה מעוניין יוכל לגשת לשם ולמצוא את הראיון, כפי שאנחנו מצאנו אותו. לכן, אנו סבורות כי זה מקור חשוב ומבחינה אקדמית - גם ראוי.

תודה רבה, מיכל נאור וסיגל סירואה (Sigalsiroha - שיחה 10:10, 3 במרץ 2015 (IST))[תגובה]

שלום סיגל ומיכל.
  1. אני שמחה לראות שהראיון הזה זמין לציבור. עליכן לכתוב זאת בצורה ברורה בפרק "לקריאה נוספת" (ביביליוגרפיה). עליכם לציין את מספרי העמוד בתמליל כדי שמי שרוצה להגיע לחומר המקורי לא יצטרך לעבור על כל התמליל, בדיוק כמו שעושים בעבודה אקדמית. בנוסף אל תשתמשנה במינוח "שם". עליכן לציין את המקור בצורה ברורה. ציינתי זאת בפירוש בהדרכה.
  2. לגבי התמונות, לא השתמשתן ברישיון שאמרתי לכן. עליכן להחליף את הרישיון ל{{PD-Israel}}. זאת הסיבה שאיני אוהבת להדריך בטלפון. בנוסף בכל התמונות התאריך המופיעה הוא של יום הסריקה של התמונה. והתאריך הנכון הוא מועד הצילום מדויק ככל האפשר. בחלק מהתמונות לא נתתן בכלל הערכה אפילו לא ברמת עשור מתי התמונה צולמה יש לעשות זאת. תיקנתי בקובץ:Hadassa Samuel 1.jpg. אני מבקשת שתתקנו בכל התמונות. יצרתי קטגוריה שמרכזת את כל התמונות ראו כאן וקישרתי לערך. זה מה שביקשתי לעשות בהסבר.
  3. לגבי קובץ:British Army post with star of David.jpg יש בעיה כי הוא לא שייך לאלבום המשפחתי אני אבדוק אם פגו זכויות היוצרים לקובץ זה. אם לא אז זאת בעיה. מה עוד שזה לא שייך ספציפית להדסה סמואל.
  4. תאריכים לא כותבים 24.12.1941, אלא 24 בדצמבר 1941. כך החליטו בוויקיפדיה העברית
  5. הסתכלתי בערך ויצו ולא ראיתי את שמה מופיע בטבלה ויצו#מנהיגות ויצו. האם אתן יכולות להסביר זאת? האם יש שגיאה בטבלה ואם כן מה צריך לתקן?
  6. אל תפתחנה פסקה חדשה כדי לענות לי. יש קישור [עריכת קוד מקור] משמאך לכותרת. לחצנה על הקישור וחלון העריכה ייפתח. אני מבקשת גם לתייג אותי בעת מתן תשובה. להסבר ראו תבנית:תיוג. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:40, 3 במרץ 2015 (IST)[תגובה]

הי חנה,

אנחנו עדיין קצת מסתבכות עם התמונות, אבל נתקן את מה שדרוש תיקון לפי הערותיך. לגבי העובדה שהדסה סמואל לא הופיעה בערך ויצו בוויקיפדיה מסתבר שהיא סיימה את עבודתה בארגון בסכסוך ולכן לאורך שנים רבות הם התעלמו מתרומתה לארגון. נושא שהפריע מאוד למשפחתה, שטענה שהיא לא זכתה לקבל את ההערכה שהייתה ראויה לה. יש מקום לתקן את הערך. אם תרצי ד"ר ענת גרנית-הכהן, תוכל לעזור בכך (במסגרת עבודת הדוקטורט שלה, ערכה ענת תחקיר מקיף ומעמיק על הדסה סמואל). Sigalsiroha - שיחה 15:34, 15 במרץ 2015 (IST)[תגובה]

ששלום סיגל, ראשית כשאת כותבת לי תתייגי אותי בבקשה ראי הסבר בדף תבנית:תיוג
לגבי תיקון הערך ויצו זה חשוב מאד אם תשלחי לי באופן פרטי את פרטי ההקשר של ענת אשמח לשוחח איתה ולראות איך מתקנים. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:42, 16 במרץ 2015 (IST)[תגובה]

הערות לטיוטה[עריכת קוד מקור]

שלום סיגל ושת'. להלן מספר הערות לטיוטה שלכן:

  1. אני חוזרת לבעיית יושבת ראש ויצו. נושא זה צריך להיבדק ביסודיות ויש להביא מקורות. הפסקת הפתיח אתן כותבות: " כיושבת ראש ויצ"ו" בערך ויצו יש הפרדה בין יושבת ראש עולמית או יושבת ראש בישראל. בפרק "יו"ר ארגון ויצ"ו" אתן כותבות: "ובשנת 1933 התמנתה ליו"ר הארגון בארץ, תפקיד אותו מילאה עד שנת 1950" בערך על אסתר זמורה שנכתב גם הוא כמטלה אקדמית באוניברסיטת חיפה כתוב: שעמדה בראש "ויצו" מ-1933 עד 1941. אי אפשר להעלות את הערך למרחב הערכים בלי הבהרת הנושא הזה. הוספתי לפסקת הפתיח 2 דרישות מקור, לתפקידה זה וגם לתפקיד כיו"ר מועצת ארגוני הנשים בארץ ישראל בין השנים 1936-‏1946. הפניתי את תשומת לבו של יגאל שפי לבעיה הקיימת. אנא בדוקנה את הנושא ביסודיות.
  2. שימוש בשם הפרטי הדסה. הנוהג הוא להשתמש לכל אורך הערך בשם המשפחה. השם הפרטי מופיע בפסקת הפתיח. בחלק מהמקרים אתן כותבות סמואלס ובחלק הדסה. נא להחליף הכל לסמואלס.
  3. ציטוטים: הנוהג הוא להשתמש בתבנית {{ציטוטון}} לציטוטים קצרים, או בתבנית {{ציטוט}} לציטוטים גדולים. החלפתי בשני ציטוטנים. אני משאירה לכן את היתר.
  4. שימוש במונח "פלסטין". אתן צריכות להשתמש במונח "פלשתינה" שזה השם בו קראו שלטונות המנדט לארץ ישראל הם נהגו לציין פלשתינה א"י. המונח "פלסטין" שמור היום לישות הפלסטינית.
  5. "קול ישראל. בערך כתוב "השידור הראשון של קול ישראל היה שידור הכרזת העצמאות". אז לא ייתכן שהם שדרו בשנת 1941 החלטה לגייס נשים מהיישוב העברי. בדוקנה היכן נעשה השידור ו קשרנה לערך.
  6. פרסומים בעיתון דבר. כל הגליונות של העיתון דבר בין ה-1 ביוני 1925 עד אוגוסט 1983, נמצאים זמינים לציבור באתר עיתונות יהודית היסטורית. ניתן לקשר אליהם באמצעות תבנית:דבר. כשאתם מציינים פרסומים בעיתון עליכם לקשר למקור כלומר לפרסום באמצעות התבנית שנותנת מידע יותר ברור. ראו למשל הערה 21. המקור אינו הארכיון הציוני המרכזי אלא עיתון דבר. ראו למשל הערות 33 ו-34. אין קישור לכתבות בדבר.
  7. פרק משפחתה: לא מספיק להכניס טבלה שם. יש לכתוב גם מספר משפטים וליצור תוכן בפרק.
  8. פרק לקריאה נוספת: אנציקלופדיה תדהר נמצאת ברשת, קשרו אליו. תיקנתי את מבנה השם, תמיד השם הפרטי בהתחלה לאחריו שן המשפחה. כך נכתבים שמות ערכים של אנשים בוויקיפדיה.
  9. ראיונות: האם הניסוח: שילה מרגלית, ראיון מתומלל, 12 בדצמבר 1972, ק/200, המכון ליהדות זמננו, המדור לתיעוד בע"פ, האוניברסיטה העברית, ירושלים הוא כזה ברור, שאם אגש להמכון ליהדות זמננו עם הפרטים כפי שכתבתן, הם ידעו ללא כל בעיות להוציא את התמליל הנכון?
  10. "מקורות ראשונים בעברית" הניסוח" "ארכיון ציוני מרכזי ירושלים, F492106" לא ברור. עליכן לזכור שהמידע מיועד לציבור הרחב. לא ברור מה זה המספר הזה. אם אני הולכת לארכיון הציוני המרכזי ואומרת: תנו לי את "F492106" הם ידעו מה אני רוצה מהחיים שלהם?
  11. "מקורות ראשונים באנגלית" ראינה הערה קודמת
  12. עיתונות - ראינה הערתי בקשר לקישור לדבר. מה מיוד בקישורים האלה, האם הם לא מופיעים בהערות השוליים, האם הכתבות האלה כל כך נרחבות שהן שימשו מקור עיקרי?
  13. הערות שוליים מסוג "ראיון הדסה סמואל, עמ' 13" הערה 37. האם הכוונה שאתן מפנות לראיון המתומלל במכון ליהדות זמננו? אם כן זה לא ברור. כי במקור אפילו לא ציינתן ראיון עם הדסה סמואל.
  14. תאריך לידה ופטירה. כתבתן 1897‏-1983. נהוג לתת את התאריכים המלאים. אני מקווה שהמידע נמצא בידיכן, אם כן אני מבקשת שתוסיפנה לערך

בסך הכל כתבתן ערך מעניין, אבל יש להשלים את העבודה. אני מניחה שתקבלנה הערות מיגאל שפי, הערות שלי הן ביקורת עמיתים המקובלת בוויקיפדיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 12:01, 21 באפריל 2015 (IDT)[תגובה]

שלום סיגל, ראיתי שחזרתן לערוך את הערך לאחר 3 חודשים. אני מקווה שתתייחסנה לכל הערותיי לעיל. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 04:11, 21 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום סיגל, ביטלתי את כל העריכות שלך כי הן מחקו קישורים למקורות והתעלמו לחלוטין מכל השיפורים שנעשו בערך. אם יש לך תוספות עליך להמשיך מהגירסה הקיימת שוויקיפדים רבים ואני בתוכם השקענו ושיפרנו. לא מנומס למחוק עריכות טובות ולא רצוי. כל תוספת צריכה להתבסס על הערך כפי שהוא עכשיו. כפי שהסברתי לך בתכתובת הערך נמצא בוויקיפדיה וכל ויקיפד יכול להוסיף ולשפר ראי למשל הערות השוליים שבהן טרחתי וקישרתי ישירות לכתובת בדבר. כשאת כותבת למשל מקורות בדרך הבאה ללא שם כתבה אפילו, איך אפשר לדעת למה את מתכוונת. אני למשל עברתי על כל הגיליון של ה-2 בינואר 1944 ולא מצאתי כל התייחסות לנושא.

  • עיתון "הארץ", 24 בדצמבר 1941
  • עיתון דבר, 2 בפברואר 1942
  • עיתון דבר, 2 בינואר 1944

הנוסף אמרתי לך שיש בעיה לגבי התפקיד אותו היא מילאה, תסתכלי בדף שיחה:הדסה סמואל#יושבת ראש ויצו ישראל או ויצו העולמית או תפקיד אחר? שנים 1950-1933. ראיון עם יגלום אינו מקור טוב כמקור יחיד. אני קיבלתי מויצ"ו מסמך שהו הם אומרים שהיא הייתה יו"ר ויצו בארץ שימי גם לב לסתירה בערך בפרק יו"ר ארגון ויצ"ו, את כותבת שהיא יו"ר ויצו בארץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:46, 10 בספטמבר 2015 (IDT)[תגובה]

הערה נוספת, הערך על הדסה סמואל צריך לעסוק בה. ראיתי שהוספת נתונים השייכים לערך חיל העזר לנשים. למשל הוויכוח על כמות המתגייסות, אין לזה מקום בערך על סמואל אלא בערך על החיל עצמו. זה ההבדל בין ויקיפדיה לעבודה שמגישים על מסמך וורד, יש קישוריות שמפנה לערכים שונים וקל להגיע למידע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 13:53, 10 בספטמבר 2015 (IDT)[תגובה]