שיחת משתמש:אבירם/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כור היתוך[עריכת קוד מקור]

אין הצדקה לקיומו של הערך כפי שהעלית אותו. מלבד השגיאות הקשות שהוא מכיל, הועבר התוכן לערך תרבות ישראלית. אנא אל תעלה את הערך פעם נוספת. עמית 20:21, 18 יולי 2005 (UTC)

שמתי לב לעריכה שביצעת בערך על שולמית אלוני. לפי מילון אבן שושן פרובוקציה מוגדרת כפעולת התגרות, שיסוי, הדחה, עקבה, מעשה מכוון לקבלת תגובה מסויימת. האם אתה סבור שאמירת (וכתיבת) "מחמאות" כגון: רוצח, מבצע פשעי מלחמה, מוסוליני, חיות ועוד שלל ביטויים בעלי סגנון דומה אינה מהווה פרובוקציה? היא מעליבה את המתנחלים/צה"ל/שרון/ישראל ובכך מתגרה בהם, ומדיחה אותם להגיב. האנשים נוטים להגיב כש"מברכים" אותם כך, ולכן זוהי פעולת התגרות- פרובוקציה. נא להחזיר את המילה פרובוקטיבים בחזרה למקומה. בברכה, בני.Cossack 18:49, 28 אוגוסט 2005 (UTC)

בנוגע לשולמית אלוני: כתבת שפרובוקציה זו יותר דעה אישית, והחלפת אותה ב"דעות החורגות מהקונצנזוס". קונצנזוס זו לא דעה? מהן המפלגות הנחשבות לקונצנזוס בארץ? רק ליכוד ועבודה או כל המפלגות ממרצ עד האיחוד הלאומי? אולי כל המפלגות בין כך לחד"ש? קונצנזוס זו החלטה סובייקטיבית וכל אחד מחליט מה הקונצנזוס בשבילו. אני די בטוח שאם היו שואלים אותך מה הקונצנזוס היית עונה תשובה שונה מאשר התשובה שלי. לדעתך געותיה חורגות מהקונצנזוס בעוד שלדעת אחר הן כלל לא חורגות מהקונצנזוס, ואדם שלישי יחשוב שדעותיה חורגות מאוד מהקונצנזוס (בלשון המעטה). אני מציע להחליף את המילים הנ"ל בנוסח הבא: "דעות שמאלניות קיצוניות". בארץ שוררת די תמימות דעים לגבי מה זה שמאל ומה זה שמאל קיצוני ואני די בטוח שאם ישאלו מאה איש איך הם מסווגים את דעותיה רובם ככולם יגידו שמאל קיצוני (אמנם לא ביצעתי את הסקר הזה, ואין לי הוכחות לכך אך אני משער שגם אתה תסכים לכך). ואגב, אני בטוח שיש ציבור שלא שונא אותה, כמו שיש לצערי ציבור שרוצה בחורבן הכובש הציוני (מדינת ישראל), ומבחינתי הם היינו הך.

בנוגע לבן גוריון ראה את תשובתי בדף השיחה של הערך. בברכה, בני.Cossack 21:54, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

לפי בקשתו של אביר המתמטיקה העברתי את כל הדיון על שולמית אלוני לדף השיחה שלה. נא להמשיך להגיב שם. בברכה, בני.Cossack 12:24, 31 אוגוסט 2005 (UTC)

שמתי לב לעריכה שביצעת בערך על שולמית אלוני ובו הורדת מספר מילים כגון: "דעות אנטי ישראליות" וכו'. אפשר לדעת למה? זוהי לא דעה אלא עובדה. הוספתי אותן בחזרה. בברכה, בני.Cossack 20:55, 31 אוגוסט 2005 (UTC)

תמונת עטיפה של הסרט גבעת חלפון[עריכת קוד מקור]

אנא העלה את התמונה תמונה:6537.jpg בשם חדש ובעל משמעות (כגון: givathalfon_rear ). בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:50, 22 ספטמבר 2005 (UTC)

מפגש רבתי בסוכות[עריכת קוד מקור]

הנך מוזמן לויקיפדיה:מפגשים/הצעת מפגש רבתי בסוכות תשס"ו/אפשרויות לזמן הפגישה אמירפדיה 11:38, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

משוררי היידיש השכוחים[עריכת קוד מקור]

תודה אבירם, כואב לי נורא שעולם כה עשיר של תרבות היידיש נדפק פעמיים: פעם על ידי הנאצים ימ"ש ועוזריהם ימ"ש, ופעם שניה על ידי התרבות הישראלית-עברית מאונגלזת. תהא זו תרומתי הצנועה להלחם בשכחה הארורה. אבל לצערי אין לי מושג בתיאטרון. אני גם לא נוהג לתרגם את הערכים. יש מספיק מקורות בעברית. אבל ראיתי שהאנגלית למשל נותנת מקורות הרבה יותר עשירים. כך שאני במקרה זה דווקא כן בעד הסתייעות בתרגום. האם פנית לבית שלום עליכם בתל אביב?Alosha38 04:21, 19 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום אבירם, ערך טוב. בביבליוגרפיה לא מקובל להביא את שם ההוצאה לאור, זה מיותר. מביאים את שם הספר, המתרגם והשנה. כך הנוהג באקדמיה ובכל מקום שעוסקים בכך. מאנגר הוא נפלא, חבל שאי אפשר לצרף קובצי שמע של גיבורי "המגילה" שלו, בביצוע משפחת בורשטיין.Alosha38 13:08, 21 אוקטובר 2005 (UTC)
ולאותו עניין, יש ביידיש כמה לקסיקונים מעולים ליוצרי היידיש בין שתי המלחמות ואפילו אחריהן. הצרה היא שהם לא תורגמו לעברית. וכך נוצר מצב מגוחך שבאנגלית, למשל, אתה יכול למצוא המון חומר על יוצרי היידיש, ובעברית כמעט כלום. לא חבל?Alosha38 05:12, 2 נובמבר 2005 (UTC)

אכן חבל, לכן הערתי את תשומת ליבך. התחלתי לעבוד עליהם, אך לצערי אין לי כרגע הרבה זמן. אבירם 17:27, 4 נובמבר 2005 (UTC)

בדקתי בגוגל ויש חומר רב על משפחת בורשטיין השחקנים. אתה טעית כנראה וביקשת מידע על משפחת בורנשטיין! נו, זה ברור הטעות באיות הביאה לך אפס נתונים. נסה שוב ותמצא. בהצלחה.Alosha38 13:25, 9 נובמבר 2005 (UTC)

נסיון להכרות[עריכת קוד מקור]

שלום שמי AVIRAM Y ואני מבקש לכתוב בויקי ערכים חברתיים-תרבותיים הסטורים-דתיים בסוף המאה ה-19 . האם תוכל להמליץ לי על התמקדות מסוימת, נא השב לי ?

שלום אבירם[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על העזרה שלך בערך על "שלמה ושלמי". אני לא חושב שלבד הייתי מצליח להבין מה מציק כל כך לגילגמש...

תודה אריאל

אבירם שלום. מטרת השאלה והבקשה שלי בדף שיחת הערך נועדה לצורך דו שיח על מנת להגיע להסכמה לפני שינוי. המצב כרגע הוא של מלחמת עריכה בינך שלבין מתנייט מצב שאינו רצוי. אני מציע להעלות את השגותיך בדף השיחה ובמידה ולא תגיעו להסכמה לפנות לבורר. בברכה John Doe 11:16, 27 נובמבר 2005 (UTC)

הצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

אבירם שלום. אמש הנחת תבנית הצבעת מחיקה בערך למטייל. ראה ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:למטייל. בברכה John Doe 04:13, 14 דצמבר 2005 (UTC)

שלום אבירם. תודה על תשומת הלב. כן, אני בהחלט מתכוונת בזמן הקרוב לנסות להרחיב את הערך על מאיר שמגר וגם לשפץ את מראהו וכו'. כמובן שכל עזרה תתקבל בברכה. Ayiana 18:28, 20 דצמבר 2005 (UTC)

אשמח לעזור. אבירם 18:58, 20 דצמבר 2005 (UTC)

תבנית לערכים חלקיים[עריכת קוד מקור]

היי אבירם, נראה לי שהתבנית מיותרת, אתה מוזמן להגיב בשיחת תבנית:ערך חלקי. Ramiy 21:19, 21 דצמבר 2005 (UTC)

תגובתי נמצאת שם. אבירם 21:27, 21 דצמבר 2005 (UTC)

שלום,
אל תסיר בבקשה את הקטלוג הכפול. גילגמש שיחה 12:49, 24 דצמבר 2005 (UTC)

שלום, אני רוצה לשנות את השם של עלובי החיים ל"עלובי החיים (ספר)". איך עושים את זה?

תודה Arielhorowitz

תחת הלחצן "העבר" למעלה. אבל אני חושב שכדאי לך להשאיר הערך כך ולכתוב הפנייה למעלה לערך "עלובי החיים (מחזמר). אבירם 14:23, 26 דצמבר 2005 (UTC)

אוקיי, תודה. Arielhorowitz
שלום אבירם, תוכל להגיד לי איך מוסיפים הפנייה? תודה Arielhorowitz
תפתח את העריכה של שלום עליכם, העתק אותה והוסף שינויים. אבירם 14:32, 26 דצמבר 2005 (UTC)

שלום אבירם,

גמרתי את "עלובי החיים". אני חושב שצריך לשפץ קצת את "צלילי המוזיקה". מה דעתך? Arielhorowitz 08:40, 27 דצמבר 2005 (UTC)

תודה, תודה[עריכת קוד מקור]

ב"צלילי המוסיקה" הסתמכתי על חוברת שבאה ביחד עם הדי.וי.די המחודש, שם יש הסבר על תהליכי המעבר מספר-למחזמר-לסרט, וגם בסרט מאחורי הקלעים שיש בדי.וי.די. ב"עלובי החיים" השתמשתי בתוכנייה של המחזמר שקניתי בברודווי, ובערך בויקיפדיה האנגלית.

כל הכבוד על סלאח שבתי. נכנסתי באמת לקטגוריית הסרטים הישראליים, ונדהמתי מכמות הסרטים שאין עליהם ערך! סרטים כמו "ההסדר" ו"האסונות של נינה" ו"ללכת על המים"! על "ההסדר" חשבתי לעשות כי אני נורא אוהב את יוסי סידר, וכתבתי ערך על סרטו השני והמצויין "מדורת השבט", אבל אני לא כל כך בקיא בו.

מה הפרוייקט הבא שלך?

בברכה Arielhorowitz 17:07, 27 דצמבר 2005 (UTC)

לי לצערי לא היה הרבה חומר להסתמך עליו, לכן הערכים שכתבתי הם לא ארוכים. באמת אין ערך על הרבה סרטים ישראליים מהשנים האחרונות ודווקא על סרטי בורקס מטופשים יש. אבל ככה זה בויקיפדיה, זה תלוי ברצון הכותב. אל תחשוש לכתוב ערך, תלמד עליו תוך כדי עבודה. אני לא יודע מה הפרוייקט הבא שלי, כנראה קצת מנוחה...אבירם 17:37, 27 דצמבר 2005 (UTC)

נכנסתי לערך של הקוסם מארץ עוץ, הוא מצריך טיפול יסודי! אני רוצה לכתוב אותו מחדש, בעיקר על הסרט כמובן. יש לי את הדי.וי.די ויש שם סרט מאחורי הקלעים ועוד המון חומר. בברכה Arielhorowitz

מומלץ מאוד - הקלאסיקה של הקולנוע האמריקאי. ודרך אגב, יש עוד כמה קלאסיקות קולנועיות שמצריכות טיפול יסודי, כמו "קזבלנקה". בברכה, אבירם 15:40, 29 דצמבר 2005 (UTC)

שלום אבירם,

אני לא יודע אם טלוויזיה זה גם התחום שלך, אבל לקחתי על עצמי לשפץ ולשנות באופן משמעותי את הערך "הבית הלבן (סדרת טלוויזיה)", שעד עכשיו היה לא מעודכן וקצר מדי. מה דעתך?

האם לדעתך יש מקום לעשות ערך על מחזות זמר וסרטים כגון "המלך ואני" ו"אוליבר!" (שהוצגו בארץ רק בהפקה אחת בשנות השישים), שלמרות שבארץ אין כיום עניין בהם כל-כך, לדאבוני, אך הם תופסים מקום של כבוד בהיסטוריה של המיוזיקלז והסרטים! מה דעתך?

בברכה, אריאל Arielhorowitz 17:26, 18 ינואר 2006 (UTC)

שלום,
זאת הודעה לכל משתתפי דיון מחיקת קטגוריית להט"ב ידועים. הדיון מתקיים בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:להט"ב ידועים. שים לב בבקשה, נוספה אופציית הצבעה נוספת, שלא הייתה קיימת בעת הצבעתך. גילגמש שיחה 12:31, 1 פברואר 2006 (UTC)

צ'יזבטרון[עריכת קוד מקור]

לאבירם שלום,

אנסה להוסיף משהו לצ'יזבטרון.

בברכה, אדר 18:45, 2 פברואר 2006 (UTC)

באותו ענין[עריכת קוד מקור]

עשיתי הערב משהו. אשמח לשמוע דעתך. אדר 20:07, 2 פברואר 2006 (UTC)

לא הבנתי את "תיקון הקטגוריות" שעשית שם. מה הטעם להוציא ערך מקטגוריה, ולקשר אותו חזרה אליה דרך "ראו גם"? מגיסטר 00:23, 3 פברואר 2006 (UTC)

טעות, תודה שהפנת אותי לכך. צריך להתחשב בשעה המאוחרת... אבירם 00:28, 3 פברואר 2006 (UTC)

שיר הרעות[עריכת קוד מקור]

לאבירם שלום,

בענין שיר הרעות מצאתי ב"פורטל המוסיקה של ישראל" [www.qube.co.il] כי הוא במקורו שיר של הצ'יזבטרון ובוצע אח"כ ע"י להקת הנח"ל (שנוסדה ב 1951). ההסבר למלים "כבר שנה" הוא בכך שמלחמת העצמאות לא התחילה ביום הכרזת המדינה, אלא למחרת הכ"ט בנובמבר 1947, כך שבסוף 1948 כבר מלאה לה שנה.

בענין זכויות היוצרים הפנייתי את השאלה לאלמוג הבקיא יותר ממני בענין זה.

בברכה, אדר 15:18, 3 פברואר 2006 (UTC)

תשומת לבך לערך זה המתקשר בעקיפין לצ'יזבטרון. אדר 16:40, 3 פברואר 2006 (UTC)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

נא ראה תשובת אלמוג בדף השיחה שלי. אדר 20:12, 3 פברואר 2006 (UTC)

לאבירם שלום,

קיבלתי הודעתך. נראה לי כי בנוסף למקומות בערך "ההגנה" שהזכרת, היה מקום לציין במרוכז את גיבושה של ההגנה למקבץ הזרועות : "חי"ם" - "חי"ש" - "פלמ"ח" - "מנגנון הקבע".

לדעתי ראוי גם להוסיף בקטגוריה "מההגנה לצה"ל", כי ההגנה העמידה לרשות צה"ל, עם ייסודו, 6 חטיבות חי"ר: גולני, גבעתי, כרמלי, אלכסנדרוני, עציוני וקיריתי וכן 3 חטיבות פלמ"ח: הראל, יפתח והנגב. לדעתי לא די בהפניה לערך המורחב "מלחמת העצמאות" ואני מציע כי תוסיף זאת לקטגוריה הנ"ל.

ענין אחר: לאנשי מנגנון הקבע של ההגנה ניתנו בעת הקצאת המספרים האישיים לחיילי צה"ל, מספרים אישיים בני 5 ספרות בסדרת 30000. כך למשל מספרו האישי של יצחק רבין היה, על פי נאומו הידוע, 30743 (ראה הערך איתן הבר). במהלך שנות החמישים ושישים (ימי השרות הסדיר שלי) נשאו כל האלופים מספרים בסדרה זאת. האם לדעתך ראוי להוסיף זאת לערך "ההגנה" ו\או לערך צה"ל, או שזה פרט של טריוויה ? אשמח לשמוע דעתך.

בברכה, אדר 20:24, 7 פברואר 2006 (UTC)

שכתבתי את הוספותיך, כולל המידע החשוב על חטיבות ההגנה במלחמה. בעניין הקצאת המספרים, זהו פרט טריוויה, אך טריוויה נחמדה שאולי ניתן לשלבה, אני אחשוב איך. זה הזמן בשבילי גם לומר לך יישר כוח על הוספת ערכי המשנה של הערך: "המשמר הנע", "הנודדת" ו"פלוגות השדה". זה מעודד שיש מישהו שמוסיף עוד ועוד למאמץ הכתיבה. בברכה, אבירם 20:49, 7 פברואר 2006 (UTC)

שלום אולי אתה יכול לעזור לי[עריכת קוד מקור]

אני פעילה בוויקיפדיה באנגלית מזה זמן מה. בין היתר ניסיתי לתרגם מאמרים מוויקפדיה בעברית לאנגלית.

ניתקלתי שם בקבוצת פלסטינאים ותומכיהם אשר משתמשים בוויקיפדיה כאמצעי להפצת תעמולה שיקרית.

הערך היחידי שבו היצלחתי לעשות קצת סדר היה ערביי ישראל. בעבר כל מה שהיה שם עסק בפן אחד של קיומם: האפליה ממנה הם סובלים. שום איזכור למורכבות של מצבם וכמעט שום איזכור לעובדות פשוטות איך הם ואנחנו היגענו למצב זה היום המאמר הזה סביר יותר אבל במאמרים אחרים יש שליטה מלאה של עושי התעמולה מטעם הפלסטינאים

דוגמאות יש רבות אבל למשל תסתכל על טבח חברון בעברית ובאנגלית ה"נכבה" בעברית ובאנגלית המופתי חאג' אמין אל חוסיני ועוד אלו רק דוגמאות בולטות

http://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husayni

http://en.wikipedia.org/wiki/Nakba


ללא מעורבות אינטסיבית של עורכי וויקיפדיה ישראל בוויקיפדיה האנגלית (למשל על ידי תרגום מאמרים דבר שאשמח לעזור בו בשני הכיווינים) חוששני שתאור אנציקלופדי סביר של האירועים ב1948 יהיה רק בעברית ואלו בוויקיפדיה האנגלית תשאר גרסא POV לחלוטין.

ראוי לציין שנוסו שם כל מיני מנגנוני "פתירת קונפליקטים" אבל זה לא עוזר - המצב נשאר כפי שהוא

איך אפשר להביא לכך שעורכים מכאן יתארגנו לעבוד גם בוויקי האנגלית ויביאו למאמרים שמיציגים את כל העובדות ולא רק את חלקן ?

זהו הרי מה שאמור להיות בוויקפדיה על פי עקרונות ה NPOV

פוליטכנית 07:33, 14 פברואר 2006 (UTC)

ניסיתי זה לא עובד[עריכת קוד מקור]

הם פשוט מעיפים אותי על טיל משם כמו שעו לרבים אחרים

רק פניה מאורגנת של מפעילי ופעילי וויקיפדיה העברית שנואשו מהאנגלית ישירות לגימבו ווילס תעזור

אשמח אם תכתוב לו ב http://en.wikipedia.org/wiki/User_talk:Jimbo_Wales

פוליטכנית 21:00, 14 פברואר 2006 (UTC)

האמת שניסיתי אך התברר לי שההטיה שם מגיעה לדרגים גבוהים ביותר

המצב הוא שכל פרו ישראלי בסופו של דבר מגורש מוויקפדיה על ידי ArbCom

זה כבר חזר על עצמו 3 פעמים וארבעה מתומכי ישראל הבולטים פשוט גורש

זה אינו מפתיע משום שבראש ה ArbCom עומד אדם שמצהיר על כך שהוא אינו מקבל את זכותה של ישראל להתקיים ושלדעתו יש בוויקפדיה הרבה "תעמולה ציונית"

אני לא מכירה אנשים כאן, חשבתי שאפר לארגן אנשים שבעיקרון חשוב להם מהאנציקלופדיה, שיועים את בכללים (את הפרו ישראלים הם מעיפים על סיבות טכניןת כמו שימוש במקורות לא ראויים) ושיוכלו יחד איתי להתרכז בשניים שלושה ערכים ולתקן אותם

בתקווה שישאר משהו מזה או שזה יגיע שוב לדיון ברמות העליונות שם וההטיה תטופל

גם גימבו שמע על כך ממנהיגים יהודיים בארה"ב איתם עבדתי אבל סרב לפעול בחושבו שיש מספיק מנגנונים לתקון בתוך וויקפדיה - איזו תמימות אן הצתעצעות.

מאוד אודה לך על עזרה בארגון. כרגע כולם בלי יוצא מו הכלל דחו אותי.

פוליטכנית 11:38, 17 פברואר 2006 (UTC)

פוליטכנית 22:17, 17 פברואר 2006 (UTC)

יהדות התפוצות במשפטים[עריכת קוד מקור]

אם תעשה לכל ערכי יהדות התפוצות של יונתן דוד מה שעשית ליהדות רוסיה תהיה יקיר הויקיפדיה לרבעון הראשון של שנת 2006. קטונתי מלהבין מאיפה יונתן דוד בדיוק כותב את ערכיו (לטענתו, מידע אישי בעל פה?!), אבל צורת הכתיבה החד-משפטית הזו היא לא מה שאנחנו שואפים אליו. Harel - שיחה 14:33, 25 פברואר 2006 (UTC)

תודה, יש פרס יקיר ויקיפדיה עם טיסה לחו"ל? כי אחרת זה לא שווה.. יש ליונתן דוד נסיבות מקילות: ראשית, הוא לפחות כותב ערכים חשובים שאף אחד לא טרח לכתוב ושנית, הערכים קצרים, לכן כמעט כל תקופה מסתכמת במשפט. אבל, מה לעשות, יש צורך בשכתוב לא קטן. אבירם 14:45, 25 פברואר 2006 (UTC)

הי אבירם

תודה על העריכה, תוספות ותיקונים שביצעת.

בברכה אסתר 16:09, 27 פברואר 2006 (UTC)

אין בעד מה, חנן יובל צריך להעריך אותך על ההשקעה הרבה. אבירם 16:12, 27 פברואר 2006 (UTC)

הגות בקולנע[עריכת קוד מקור]

העלת את הערך להצבעת מחיקה. ארצה שתעיין בדיון המצורף שם ותגיב. תודה מראש --י.-- 23:56, 28 פברואר 2006 (UTC)

הגבתי שם. אבירם 11:29, 1 מרץ 2006 (UTC)

ראיתי את תגובתך הרצינית. רציתי להציע שתרחיב את הערך, כך שיתחיל ברמת הקצרמר, ובהמשך יפותח...

אני אוכל לעשות חלק קטן מן העבודה הזו. כך או כך. נראה לי שיש חשיבות בערך כזה, לטובת הקוראים.

לא ניתן לכתוב ערך כזה ברמת הקצרקמר ולדעתי גם לא ברמת ערך רגיל שאינו מגובה בערכי משנה. לכן יש להתחיל בערכי המשנה. קח נושא בענייני הגות קולנועית (למשל, דמות הגיבור בקולנוע ההוליוודי) ותתחיל משם. כתוב על זה ערך. אני אנסה להוסיף. בברכה, אבירם 13:05, 2 מרץ 2006 (UTC)

שכחת לציין את המספר המזהה ולכן הקישור שבור... טרול רפאים 21:04, 3 מרץ 2006 (UTC)

התמונה פשוט "נתקעה" לי משום מה. אבירם 21:09, 3 מרץ 2006 (UTC)
התמונה בסדר, רק תכניס את הנתון הזה... טרול רפאים 21:18, 3 מרץ 2006 (UTC)
בוצע, גם בתמונה הנוספת שהעלתי. תודה. אבירם 21:29, 3 מרץ 2006 (UTC)

תודה על התודה[עריכת קוד מקור]

לאבירם ערב טוב,

קיבלתי הודעתך. שמחתי שהייתי לעזר. מדף השיחה שלך אני למד כי יש לנו תחומי התענינות דומים בחלקם. אשמח עם תעבור על רשימת הערכים שכתבתי המפורטת בדף השיחה שלי ותוסיף להם מידיעותיך.

בברכה, אדר 19:29, 5 מרץ 2006 (UTC)

תתפלא, עברתי כבר בעבר על חלק גדול מערכיך-בחלקם עזרתי קצת בשכתוב ובהערה קטנה פה ושם ואת השאר רק קראתי בהנאה. תוספת רבה לא היתה לי, בעיקר כי אתה כותב בצורה מדוייקת (בכל אופן, בנושאים שאני מכיר מהחומר ההיסטורי הכתוב), ובעיקר רואים מכתיבתך שהיית עד לתקופה הזו של היישוב העברי. את העדות מכלי ראשון של התקופה, אף כתיבה היסטורית שמסתמכת על ניירת לא תוכל להחליף. אבירם 21:15, 5 מרץ 2006 (UTC)

טנזין גיאטסו[עריכת קוד מקור]

תודה על ההגהה הנרחבת. Pacman 19:07, 9 מרץ 2006 (UTC)

ותודה לך על הערך המעניין. שלוש הערות בונות בעקבות ההגהה:

  1. צריך לתת קישורים, אך לא לכל מילה חייבים קישור, זה מקשה על הקורא. מילים שחוזרות על עצמן (כמו טיבט, סין) מספיק קישור אחד או שתיים בתחילת הערך.
  2. פסקאות נהוג להפריד עם רווח של שורה ביניהן ולא עם הסימון.
  3. מומלץ לא לחזור על שמות באותה פסקה (זה קרה לך הרבה עם סין/הממשל הסיני והדאלי לאמה) אלא להשתמש ב"הם", "הוא" וכו'.

בברכה, אבירם 19:30, 9 מרץ 2006 (UTC)

תודה, אשתדל לעשות כך. Pacman 19:31, 9 מרץ 2006 (UTC)

לאבירם שלום,

קיבלתי הודעתך. אני עסוק כרגע באיסוף חומר לערך "צ'רלס טאגארט" (או "טייגרט" ובאנגלית - Charles Taggart) אבי גדר הצפון ומצודות טאגארט. החומר מועט ומפוזר. (אגב- אולי יש לך מקור בו מפורטים תאריכי לידתו ומותו ? אם כן נא הודע לי בדף השיחה שלי). כן אני עסוק בעריכת הערך ג'יימס אנגלטון (ראה המאמר ב"הארץ" המובא במקורות החיצונים של הערך ויקטור גרייבסקי. אגב הערך נערך עלידי כ 10 ימים לפני פירסום הכתבה בהארץ. כאן הענין הוא הפוך - יש עודף מקורות. יוצא שלא אתפנה בקרוב לערך הנוטרות ואני מציע לך לערוך אותו. תשומת לבך לספר עב הכרס בן 440 עמוד המצוי בידי: "לאש ולמגן - תולדות הנוטרות העברית" שיצא בהוצאת מערכות בשנת 1963. לדעתי תוכל להשיגו בספרית בית אריאלה או בספריה הלאומית.

בברכה, אדר 18:01, 11 מרץ 2006 (UTC)

בסדר, מקווה שאתפנה לכך בקרוב. תודה בכל מקרה, אפנה אליך להערות לאחר שאכתוב את הערך. אבירם 18:05, 11 מרץ 2006 (UTC)

לאבירם שלום,

תשומת לבך לערך שכתבתי על המצודות ועל צ'רלס טאגארט האיש.

בברכה, אדר 17:38, 18 מרץ 2006 (UTC)

מצודות טאגארט[עריכת קוד מקור]

לאבירם שלום,

האיש על שמו נקראו המצודות נרשם באנגלית Charles Taggart. בחלק מן המקורות העבריים הוא נקרא גם "טיגרט" או "טיגארט". (אני בכלל הייתי מעלה לדיון הצעה להוסיף ליד שמות ערכי האישים את שמותיהם בלועזית בסוגריים). על כן לא ראוי לשנות את שם הערך.


בברכה, אדר 14:34, 21 מרץ 2006 (UTC)

שוב טאגארט[עריכת קוד מקור]

לאבירם שלום,

בניגוד למקובל אני נוהג לענות בדף המשתמש של מי שפנה אלי ולא בדף השיחה שלי, ומעדיף לקבל תשובתו בדף השיחה שלי. באופן זה יודע המשתמש כי יש לו הודעה.

בענין טאגארט רציתי רק להוסיף כי בספרו של תום שגב "ימי הכלניות - ארץ ישראל בתקופת המנדט" האיש נקרא טגארט ובדומה בספרו של אפרים תלמי "מה ומי בהגנה ובמאבק" הוא נקרא טגרט (השם מנוקד: ה "ט" בסגול וה "ג" בפתח).

לענין שילוב קרבות מלחמת העצמאות בערך על המצודות, איני פנוי לכך עכשיו. אני עוסק עתה באיסוף חומר לערכים על שני אנגלים בני תקופתו של טאגארט בארץ, האחד לואיס אנדרוס מושל מחוז הגליל שנרצח ע"י הערבים ב 1937 (אגב, גם שמו נכתב בעברית במקורות השונים במספר אופנים) והשני ג'ימס סטרקי הארכיאולוג שגילה את מכתבי לכיש, שנרצח על ידם בשנת 1938. זאת במקביל לאיסוף חומר על ג'ימס אנגלטון איש ה CIA שהיה המקשר בין הסוכנות למוסד.

אני מציע כי תקח על עצמך את משימת שילוב תיאורי הקרבות שנערכו סביב המצודות בערך על המצודות. לדעתי אין צורך להרחיב, כי תאורי הקרבות מופיעים בערכים המתאימים.

בברכה,

אדר 18:56, 21 מרץ 2006 (UTC)