שיחת משתמש:אפרת וייל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אפרת וייל, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

דורית 18:08, 5 מאי 2005 (UTC)

יש קשר לעוזי וייל? אורי מוסנזון 10:00, 20 מאי 2005 (UTC)

מה עם קשר לאנדרה וייל וסימון וייל? גם אם אין קשר, אולי תכתבי את הערכים עליהם? דוד שי 18:25, 20 מאי 2005 (UTC)

שימי לב לפתרון הבעיה[עריכת קוד מקור]

בערך אבימלך.--עמית 10:21, 22 מאי 2005 (UTC)

תודה. אני לומדת.

אכן, אח של עמית.[עריכת קוד מקור]

לגבי בית שמאי/בית הלל - נדמה לי שנכון לאחד איכשהו, אבל קשה לי להכריע איך, כי המחלוקת אינה ערך אנציקלופדי. אולי להעביר לבית הלל ולהשאיר הפניה?

ואם כבר - את התחלת: שמא את קשורה לשלום וייל?

מה קורה עם בית שמאי? ערןב 00:56, 21 יוני 2005 (UTC)
איחדתי את בית שמאי ובית הלל, מחקתי את הערכים הקודמים (שמרתי גיבוי למקרה שמישהו ירצה להפריד שוב). נראה לי שכדאי למחוק את דפי השיחה בערכים המקוריים אבל אני לא יודעת איך. אפרת 11:23, 21 יוני 2005 (UTC)
אין צורך. להיפך, כדאי לשמור אותם, או להעביר את תוכנם לדף השיחה של הערך המאוחד. ערןב 21:43, 22 יוני 2005 (UTC)

המדע במדעי החברה[עריכת קוד מקור]

על סמך מה את טוענת להפרת זכויות יוצרים?--עמית 20:52, 26 יוני 2005 (UTC)

צרפתי קישור בדף השיחה. זה סיכום של פרק מספר, ונדב אמר לי שגם סיכום של פרק מספר הוא הפרה של זכויות יוצרים. גם אם סיכום כזה אינו הפרה של זכויות יוצרים, אין צורך בערך כזה. הספר לא מספיק חשוב בשביל תקציר לכל אחד מפרקיו. מקסימום- אפשר ליצור ערך על שם הספר ולמסור את תוכנו. אפרת 13:47, 27 יוני 2005 (UTC)
הסיכום מפר זכויות יוצרים אם הוא דומה מאוד למקור. כאן נראה שהסיכום קטן בהרבה מהמקור, לכן אין הפרת זכויות יוצרים. אם לדעתך, הערך מיותר שימי בבקשה בראשו את התבנית VFD ותערכי את דף הצבעת מחיקה. גילגמש שיחה 13:50, 27 יוני 2005 (UTC)

את באה למפגש? בברכה, Ofeky 21:21, 13 יולי 2005 (UTC)

לא אבוא. המפגש בתל אביב מדי ואני מאוד בירושלים. תודה על ההתעניינות ועל מאמציך להצלחת המפגש. אפרת 08:45, 14 יולי 2005 (UTC)

תורת הצמצום[עריכת קוד מקור]

שלום אפרת. ראי את מה שהוספתי בתורת הצמצום.יש עוד מקום להרחיב את הערך. כנסי ללינק לויקיפדיה באנגלית- ותראי שיש לנו עוד דרך ארוכה. בכלל- יש המון דברים ביהדות שהם לוקחים אותנו בהליכה, ומושגי קבלה זה אחד מהמרכזיים שבהם (טוב את האמת להם יש את מדונה). אז אם יש לך קצת כח... שבת שלום --Hmbr 10:13, 22 יולי 2005 (UTC)

שלום חנן, אנסה לראות אם אני מבינה מספיק. נראה לי שמדונה היא באמת כוח רציני- היא יכולה להגיד כמה שטויות שהיא רוצה ולקרוא לזה קבלה, ואני אפילו את מה שלמדתי טוב עוד לא מרגישה מוכנה להעביר. אם שמת לב, אני אתך בחיסול הקצרמרים היהודיים, מתמקדת בעיקר בקלים מביניהם (דמויות מן התנ"ך). נראה לי שיש התקדמות יפה מאוד, יישר כח. אפרת 14:22, 22 יולי 2005 (UTC)

שימי לב לקצרמר שכר ועונש, אולי כדאי שתשלבי אותו בערך שלך ותהפכי להפניה. נתנאל 17:57, 31 יולי 2005 (UTC)

אני כותבת את תורת הגמול במסגרת הרחבת קצרמרי יהדות. זו באמת ההרחבה של הקצרמר שכר ועונש. נראה היה לי שעדיף שהערך יקרא תורת הגמול מאשר שכר ועונש. בנוסף, רב מה שכתוב בשכר ועונש מאוד לא מדוייק (בלשון המעטה). ההתלבטות שלי היתה אם למחוק ישר או לכתוב משהו מסודר יותר, והנה- אני כותבת משהו מסודר יותר.
בקשר להפניה- אני לא מצליחה לעשות הפניות. אודה לך אם תמחק את שכר ועונש (יש לי גיבוי ואשלב דברים מתוכו בתורת הגמול) ותהפוך אותו להפניה. אם לא תוכל לעשות זאת אבקש ממישהו אחר. תודה רבה על תשומת הלב, אפרת 11:10, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
זה קל מאוד, לא צריך למחוק כלום. תיכנסי לעריכה של שכר ועונש, תמחקי את כל הטקסט המופיע שם, תבחרי בתיבת "תבניות" (למטה משמאל, מול כפתורי השמירה והתצוגה המקדימה) את "דף הפניה", תחליפי את המילים "שם הערך המופנה" בתורת הגמול, וזהו. מוקש אחד - כעושים "תצוגה מקדימה" לא רואים הפניה, אבל כששומרים זה עובד. בהצלחה. נתנאל 13:03, 1 אוגוסט 2005 (UTC)

יהונתן - תמונות[עריכת קוד מקור]

ציינת בדף השיחה של הערך כי בערך האנגלי יש תמונות. עיינתי שם בערך Jonathan ולא מצאתי רמז לדברים שלך. האם יש ערך אחר? את גם מוזמנת באותה הזדמנות לבקר את העריכה שלי בערך יהונתן. --אפי ב.שיחה • 14:55, 1 אוגוסט 2005 (UTC)

כשלוחצים על הקישור ל jonathan, מגיעים לדף פירושונים. לכן לא צרפתי את הקישור לערך מלכתחילה. אין ערך על יונתן באנגלית אבל במקום זה בדף הפרושונים יש הפניה ל jonathan and david ושם, (בנוסף לדברים שירגיזו את שן שש זעם מאוד), יש המון תמונות.
חוץ מזה אהבתי את העריכה שלך. יש לך שפה יפה. שני פרטים אולי הייתי משנה: א. מה זה "בנו המרכזי"? (מאיזו בחינה מרכזי?) ב. שינוי שמו של יונתן לא היה כל כך פתאומי כפי שתיארת אותו- הוא נקרא שלוש פעמים יהונתן לפני שפגש בדוד. כשכתבתי ניסיתי לומר זאת בכלליות אך מכתיבתך עולה כי המעבר היה חד יותר, וזה לא מדוייק.
בהזדמנות זו, תודה על דף המשתמש שלך. אני משתמשת בו כבר הרבה זמן כעמוד ראשי אלטרנטיבי. אפרת 13:42, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
א. בנו המרכזי או העיקרי מבחינת התייחסותו של הספר אליו, האחרים כמעט לא מוזכרים, ובגלל שהיה מיועד להיות המלך הבא, כפי שאומר לו שאול אביו. אולי הביטוי צריך להיות שונה אבל זו הכוונה.
ב. "יונתן" מופיע - 22 פעמים בספר. "יהונתן" 53 פעמים. וחוץ משני מופעים של יהונתן בסיפור מלחמת מכמש אין חריגה, ואין מופעים של יונתן לאחר הפסוק בשמואל א', פרק י"ח 1, ואת זה מציין הרד"ק בפסוק זה.
תודה רבה על כל השאר הדברים. ובהזדמנות הזו ראיתי שפעם התלבטת לפתוח ערך לסבך, האם את נכדה של יצחק וייל? --אפי ב.שיחה • 14:07, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
א. יונתן הוא פשוט הבכור. לכן מתייחסים אליו.
ב. תמיד השיחות שלי מגיעות לקשרי עם משפחת וייל. זה ככה: התחתנתי עם וייל לפני כמה חודשים, 6 אנשים חיים מתוך משפחתו חולקים אתו את אותו שם משפחה, איש מהם לא מפורסם מאוד. יש בערך מליון ויילים חוץ מהמשפחה הזו, בטח הם קשורים אלינו, בעלי לא יודע איך. הסבים שלי הם לא וייל. והחלטתי לא לכתוב עליהם ערכים בינתיים.

אנא הסבירי[עריכת קוד מקור]

מדוע את מסירה מידע מערכים. תודה, ‏odedee שיחה 02:49, 9 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

משום שהמידע שהסרתי היה מבוסס על מחקר ראשוני ואינו מופיע בכתובים בשום מקום. למדתי את הדברים ממישהו אחר. לאחרונה הוא אמר לי בהפתעה שדברים שהוא חשב שהם מקוריים שלו כתובים בויקיפדיה. אמרתי לו שאני הוספתי אותם ושאסיר אותם גם כי ביקש וגם כי מחקר ראשוני אין מקומו בויקיפדיה. למיטב זכרוני אין עוד מידע שצריך להסיר מסיבה זו. מדוע אינך מאמין למה שנכתב בתקציר העריכה (משהו כמו: אני מורידה את זה כי זה מחקר ראשוני) ודורש ממני הסבר נוסף? (תענה לזה בבקשה) אפרת 13:26, 21 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]
אם את מתייחסת לזה, זה מפני שאין לי דרך לדעת שאותו עורך אלמוני שמוחק מידע הוא באמת את. אם את יודעת שזה מחקר שלא התפרסם בשום מקום, מדוע הכנסת אותם לכאן? אם תיזכרי בכל זאת בערכים אחרים שבהם הוספת מידע כזה, אנא הסירי אותו כשאת עורכת מתוך החשבון. ‏odedee שיחה 19:37, 21 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]
אתה כזה נודניק. יכולת לנחש למה הסרתי את המידע מהערך, גם בלי לשאול אותי, וזה לא שייך לזהות של מי שערך את הערך לפני. אלא אם כן חשבת שבצירוף מקרים מדהים הסרתי מידע שהוסר לפני כן מהערך מסיבה שונה לחלוטין מזו שצוינה בהסרה הקודמת והסתקרנת לדעת מדוע. הכנסתי את המידע לערך מלכתחילה מכיוון שהוותק שלי בויקיפדיה היה אז בערך שתי דקות ו"לא להכניס מידע ממחקר ראשוני לערכים" לא בדיוק הופיע בהודעת ברוכים הבאים שקיבלתי, והבקשה להסיר מידע ממחקר ראשוני במקרה שאני אזכר בעוד מקרים כאלה נראית לי פטרונית ומתנשאת. ברור שאני אעשה את זה גם בלי עידודך. באשר לעריכות של אלמונים הטוענים להסרת מידע ממחקר ראשוני, לדעתי אפשר להתייחס אליהן ביותר כובד ראש, ושמישהו שבאמת מבין בנושא (למשל, במקרה זה, מספיק מישהו שלמד קצת תנ"ך ומדרש) יכריע אם לאלמוני יש סיבה טובה לתרומתו לויקיפדיה או שכל כוונתו להפריע. אפרת 17:32, 22 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]