שיחת משתמש:גניה פליישהקר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Omerlubi בנושא מיכאל אלמוג

<ref name="ref-name" /><ref name="ref-name" /><ref name="ref-name" />==הערות שוליים==

עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, גניה פליישהקר, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

מתניה 13:02, 8 אפר' 2005 (UTC)

מה מקור התמונות שהעלית? מתניה 13:03, 8 אפר' 2005 (UTC)

שאול ביבר[עריכת קוד מקור]

גניה שלום, ראי שיחה:שאול ביבר. בברכה, אבירם 11:56, 1 מרץ 2006 (UTC)

שלום גניה. ערכתי את הערך שהעלית לפורמט המקובל אצלנו, אנא צפי בשינויים כדי להכיר אותו. שאלה לי: הערך כתוב בזמן עבר. האם שמיר אכן הלכה לאחרונה לעולמה? לא מצאתי איזכור לכך בגוגל. ספרה האחרון ראה אור באוקטובר 2005 ויש תגובות שלה בפורומים מינואר 2006. חלילה לנו לטעות בכך. תודה, odedeeשיחה‏ 03:36, 5 מרץ 2006 (UTC)

שלום גניה. עניתי לך בדף השיחה שלי. להבא שימי לב שמקובל אצלנו להמשיך את השיחה בדף בו התחילה, כדי לא לקפץ הלוך ושוב בין דפי השיחה השונים. odedeeשיחה‏ 02:27, 8 מרץ 2006 (UTC)

שלום גניה. ערכתי את הערך היפה שכתבת. ראשית, יש פורמט מקובל לפתיחה. במקום לכתוב נולד בשנת... נפטר... מוסיפים לאחר השם את תאריכי הפטירה והלידה בסוגריים. חשוב גם לכתוב את הקטגוריה של האדם. אם היה סופר עברי, הוא שייך לקטגוריה סופרים עבריים. ערך ללא קטגוריה ייאבד בויקי ואיש לא יקרא אותו. כן הוספתי מכאן ומשם ממה שמצאתי וידעתי. אני רואה השתפרות בכתיבתך, והתאמה לנוסח המקובל כאן. עוד כמה זמן "תשתפשפי" ותהיי כאן משתמשת מהמעלה הראשונה. אלמוג 03:44, 5 מרץ 2006 (UTC)

שלום גניה, הערך מפר זכויות יוצרים כי הוא מועתק ממומה. סקרלט 09:11, 28 יוני 2006 (IDT)

סקרלט נא לקחת זוג משקפיים ולבדוק אם אכן זה כך! כל הפרטים הם מידע אישי על בעלת הערך. נא הואל להחזירו בכבוד רב גניה

גניה, אני לא צריכה עוד זוג משקפיים בכדי להבין שהערך מועתק ומשוכתב קלות מ-מומה. העתקתי את השורה הראשונה והרצתי בגוגל והתוצאה הראשונה הראתה מומה. אחרי כן אמרתי אוי וי! הכיצד? הרי זו גניה! אבקש מגילגמש שישחזר את הערך. סקרלט 00:51, 29 יוני 2006 (IDT)

אולי במקרה השורה הראשונה דומה אבל קוראים עד הסוף...<ref name="ref-name" />

גניה, התשובה שקיבלתי ממפעיל מערכת העתקה\שכתוב קל = מחיקה. מי כמוני יודעת :/ סקרלט 00:56, 29 יוני 2006 (IDT)

אם מותר לי להתערב לרגע בשיחה - הוספתי מידע וביצעתי מספר שינויים בערך. כרגע אין שום סיבה למחוק. --יאיר א 03:10, 29 יוני 2006 (IDT)

ראיתי שהנך תושבת ערד, אשמח לדעת אם תוכלי לתרום מידע לגבי הערך על ערד ואם ברשותך תמונות של העיר בשנותיה הראשונות וכיום יהיה נהדר אם תעלי גם אותן לאתר. אגב, מאיזו שנה את מתגוררת בערד? בברכה: מיכאלי 13:24, 29 יוני 2006 (IDT)

מזה 10 שנים בעקבות קצרת שתקפה אותי.

אעלה ברצון תצלומים בערך.

שלום גניה, שחזרתי את עריכתך בערך, כי בעצם הכנסת לתוכו את התוכן של הערך הנפרד חגיגות הזמר העברי בערד. אני מסכים שחסרות בערך תמונות. אם יש לך תמונות שצילמת וברצונך להעלות ולהוסיפן לערך אשמח להדריך אותך. בברכה, odedee שיחה‏ 03:58, 30 יוני 2006 (IDT)
שלום רפאל,
אם אחרי שלוש שנים בוויקיפדיה טרם הטמעת את כללי הכתיבה הבסיסיים ביותר למרות שהעירו לך על כך עשרות פעמים, מוטב אולי שלא תכתוב כאן! אני חוזר אל ההערות שכבר העירו לך שוב ושוב. אל תשים מרווח לפני סימן הפיסוק. אל תעלה תמונות מוויקיפדיה באנגלית משום שהם כבר מצויות בוויקישיתוף ואתה מאלץ את מפעילי המערכת לבצע עבודות תחזוקה מיותרות במחיקתם. אל תעתיק את הגדרת התמונה מוויקיפדיה באנגלית יש תחביר בעברית לנושא. אל תשאיר יותר משורת רווח אחת בין פסקה לפסקה. אביהו 06:45, 3 יולי 2006 (IDT)

שלום גניה, יצרת דף חדש אלכסנדר אוריה בוסקוביץ' והעתקת לתוכו את כל התוכן של אלכסנדר אוריה בוסקוביץ. ברור שעשית זאת כיוון שרצית לאיית את השם עם ץ' ולא ץ, אך לא זו הדרך לעשות זאת. כך אבד כל הקרדיט המצוי בגירסאות הקודמות לגבי התורמים לערך - זהו מידע זכויות יוצרים והוא חשוב ביותר! להבא יש להשתמש בלשונית "העבר" על מנת לשנות שם דף. כעת אבקש שימחקו את הדף החדש, כדי להעביר את הישן לשם הנכון. בברכה, גברת תרד 08:25, 3 יולי 2006 (IDT)

שלום שוב, מחקו את הדף החדש, כעת אם ברצונך את יכולה להעביר את הדף הישן באמצעות לשונית "העבר". בברכה, גברת תרד 12:42, 3 יולי 2006 (IDT)
אין להעביר, לכל היותר נחוצה הפניה. דוד שי 21:27, 3 יולי 2006 (IDT)
דוד, נדמה לי שהפנת מהשם הנכון לשם הלא נכון. כלומר - התוכן מופיע כרגע (כמו עד כה) תחת שם שגוי; מסיבה זו הצעתי להעביר. גברת תרד 00:22, 5 יולי 2006 (IDT)
החלפתי, אם כי אין לי מושג מי משתי הצורות היא הנכונה. דוד שי 00:34, 5 יולי 2006 (IDT)

שלום גניה, שחזרתי את עריכתך בערך. הוספת קישור שהפנה לדף השיחה של הערך עצמו, ואיננו נוהגים לעשות כן. ראשית, קישור לוויקיפדיה איננו "חיצוני" אלא פנימי. שנית, אנו מקשרים רק לערכים במרחב הראשי ולא לדפי שיחה, מרחב ויקיפדיה וכדומה. אבל הבעיה הגדולה ביותר היא שה"חידון" בדף השיחה לא כולל תשובות, ונראה לי מתסכל שקורא שהכין רשימת תשובות יישאר ללא מושג אם צדק או טעה. שימי גם לב שאפשר לתת את קישורים כאלה בצורה פשוטה בהרבה - במקום להעתיק את כל ה-URL, לכתוב [[שיחה:אפרים קישון]]. אם תמצאי את החידון באתר אחר באינטרנט, שבו נמצאות גם התשובות, יהיה כמובן מקום להוסיף קישור אליו. בברכה, odedee שיחה‏ 06:05, 5 יולי 2006 (IDT)

אני מבין שעברת מערד לדימונה, ברכותי על המעבר, שיהיה במזל. שמא תוכלי להעלות כמה תמונות שצילמת בעירך החדשה? כרגע דימונה חף מתמונות וחבל. תודה, odedee שיחה‏ 21:16, 5 יולי 2006 (IDT)

==odedee היקר== בהזדמנות ראשונה אשתדל למלא את בקשתך!

שלום, אין זה מקובל ליצור הפניות עם גרשיים. לכן מחקתי את "אל הציפור". בברכה, דורית 14:55, 6 יולי 2006 (IDT)

בהמשך לפנייתו של אביהו: תפסיק להציף את ויקי בשטויות, תתחיל לכתוב כמו בן אדם או שתחסם לעריכה. גילגמש שיחה 04:51, 7 יולי 2006 (ID


נחסמתי שלא בצדק ע"י הדיקטטור גילגמש בגלל ערך שלעניות דעתו הוא "שטויות". במקום להביא להצבעה לפני שאר החברים הכותבים את הערך הוא החליט לנהוג בצורה מתנשאת ופוגעת. אם גם שאר הערכים שלי הם שטויות שיימחקו גם הם ולא שייבטל את החסימה לאלתר. אם טובת הויקיפדיה לנגד עיניו והצדק החברותי שיחשוב פעמיים לפני שהוא נוהג בצעד ברוטאלי מעין זה. אם לדעתו הערך פוגע לא זאת הייתה הכוונה. הערך נכתב מתוך מניעים קורקטים ביותר.

נחסמתי שלא בצדק ע"י הדיקטטור גילגמש בגלל ערך שלעניות דעתו הוא "שטויות". במקום להביא להצבעה לפני שאר החברים הכותבים את הערך הוא החליט לנהוג בצורה מתנשאת ופוגעת. אם גם שאר הערכים שלי הם שטויות שיימחקו גם הם ולא שייבטל את החסימה לאלתר. אם טובת הויקיפדיה לנגד עיניו והצדק החברותי שיחשוב פעמיים לפני שהוא נוהג בצעד ברוטאלי מעין זה. אם לדעתו הערך פוגע לא זאת הייתה הכוונה. הערך נכתב מתוך מניעים קורקטים ביותר.

<ref name="ref-name" />


וזה תוכנו של הערך: כבר במקורות מצאנו דיון בדילמות מוסריות בפרט אלה הדנים בקביעת הקדימות להצלת חיי אדם. מדובר במצב בו ניתן להציל רק אדם אחד, ללא אפשרות להציל את כולם והצלת אדם יחיד באה על חשבון חייבני-אדם אחרים.

הנה דוגמא קלאסית מן ההלכה לענין זה:

"שניים שהיו מהלכים במדבר, וביד אחד מהם קיתון של מים, אם שותים – שניהם מתים (שאין המים מספיקים לשניהם); ואם שותה אחד מהם – מגיע ליישוב. דרש בן פטורא, מוטב שישתו שניהם וימותו, ואל יראה אחד מהם במיתתו של חברו, עד שבא רבי עקיבא ולימד – 'וחי אחיך עמך', חייך קודמים לחיי חברך".

הפסיקה המקובלת היא כדעת רבי עקיבא.

לדעת רבי עקיבא מי שמחזיק במים חייב להציל ראשית את עצמו, שכן אין הוא בעל זכות מוסרית לוותר על חייו לטובת חברו, שכן אדם קרוב אצל עצמו ולפיכך חייו קודמים.

אך יש כאלה שמנתחים את פסיקתו של רבי עקיבא שבעל המים רשאי אם הוא רוצה לשתות בעצמו, אבל יש לו זכות לוותר על המים לטובת חברו אם הוא רוצה לעשות לעשות כן.

פסיקה זו עלתה והפכה להיות אקטואלית בעת אסון מעלות בו נטבחו 22 תלמידי בית ספר דתי בצפת ע"י מחבלים בעת טיול כאשר באו חיילי צה"ל לשחררם.

(זאת לאחר החלטת הדרג המדיני לא לנהל משא ומתן עם החוטפים)

התלמידים היו כלואים בבית-ספר בו הם ישנו יחד עם מוריהם.

בעת נסיון השחרור קפצו חלק מהמורים מהחלונות מטה בנסותם להציל את חייהם בהפקירם את תלמידיהם למוות.

לאחר אותו מקרה עלה העניין במשרד החינוך שם הוחלט לפטר את אותם המורים,שלהגנתם טענו כי לפי פסיקת רבי עקיבא הם נהגו כהלכה.

תגובת משרד החינוך היתה כי המורים חפים מפשע מבחינה הלכתית ומשפטית אך מבחינה אתית אין הם מתאימים להיות מורים בישראל. כחיזוק הובא גם מקרהו של יאנוש קורצ'אק אשר לא הפקיר את תלמידיו והלך אתם למשרפות למרות שניתנה לו האפשרות להינצל.


הסבר למחיקה[עריכת קוד מקור]

כמו שגילגמש נימק (אפילו נימק הייטב!) בעת המחיקה, זה לא ערך אנציקלופדי שמסביר מהי דילמה מוסרית. זה מאמר פובליציסטי שדן בדילמה מוסרית מסויימת, ולא בשביל זה יש ויקיפדיה. מי שלא מבין את זה מקומו לא בויקיפדיה. emanשיחה 09:30, 7 יולי 2006 (IDT)

במקרה הזה גילגמש עשה חסד גדול אתך ואתנו במחיקת הערך, שבו אתה נכנס לשדה מוקשים, בלי שמץ של מודעות למעשיך, בלי אסמכתא אחת לדבריך, כתיבה היישר מן הזיכרון, ללא כל מאמץ מחקרי, הרי יש מי שחייב לנקות אחריך.
חימתי בוערת בי, ואני חייב להמשיך לעסוק בעניינך, ולשים את הקלפים על השולחן. ידוע היטב, גם לך וגם לנו, שכתיבתך היא מתחת לכל ביקורת. זכורים לי ימים שבהם הפעילות בוויקיפדיה הייתה מצומצמת יותר, והקדשתי שעות רבות רק כדי לתקן את הערכים המקולקלים שהעלית, במאמץ אדיר שלא למחוק אותם. עליך להכיר במגבלות שלך, להיות אסיר תודה על כל ערך שלא נמחק, ולהבין שאם מישהו חש שאינו יכול להשקיע בערך שלך את ההשקעה הנדרשת בו, ומוחק את שכתבת, אין לך לבוא בטענות אלא אל עצמך. זה לא פשע להיות מוגבל, ובוויקיפדיה יש מקום גם למי שכתיבתו אינה מושלמת, אבל גם לכתוב גרוע וגם להיות מלא טענות כרימון, זה יותר מדי. דוד שי 11:02, 7 יולי 2006 (IDT)
בושה וחרפה, דוד שי. אם יש משהו שהוא מתחת לכל ביקורת הוא ההתנשאות שלך, שמוסיפה פשע על החטא של חבריך. מדובר באישה שהייתה יכולה להיות אמא שלך. קצת כבוד ודרך ארץ. מאוד, מאוד חבל שזאת הרמה של ויקיפדיה העיברית ושל "מנהליה". מאוד מאוד חבל.

מיכאל אלמוג[עריכת קוד מקור]

שלום גניה, ראיתי שאתה מפרסם שאת/ה כתבת את הערך על מיכאל אלמוג והרי אני כתבתי אותו. אודה להסבר מדוע את/ה לוקח את הקרדיט. Omerlubi - שיחה 19:31, 3 ביוני 2020 (IDT)תגובה