שיחת משתמש:חצי חציל/בירורים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Pacman בנושא משתמש:FTW

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

משתמש:FTW

הועבר משיחת משתמש:FTW קרני שיחהמשהו אחר 14:40, 23 במאי 2007 (IDT)

כעת, לאחר יומיים בהם דף השיחה שלי היה מוגן, אוכל להשיב לטענותיכם.

א. אני מצטרף לקריאתך כי ברוך שפטרנו מעונשו של ההוא, ורק מבהיר שנית כי נפטרנו מעונשו לפני חצי שנה וכי אין לו שום קשר אלי. שיחת משתמש:דוד שי#FTW

ב. בוודאי שאיני מכחיש כי אני המשתמש הזה, הרי זה שם המשתמש הקודם שלי והוא מקושר לכאן. בעבר ביקשתי מדוד שי להחליף דרכו את שם המשתמש והוא ענה שאין צורך. שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון65#שינוי שם משתמש

ג. מה שאני כן מכחיש הוא שתחת השם הזה נעשו נזקים. אני רואה את הטענה הזו כנסיון להכפשה ומבקש שתחזור בך או, לחילופין, תן סימוכין לטענתך.

  • אליבאבא, תודה על התמיכה ונסיונות העזרה. הסיבה שלא הפנו אותך, גם לאחר שביקשת, לתרומות בעייתיות שלי כאנונימי, היא שאין כאלה. כל מה שמונח לפנינו הוא מפעיל שנעלב ממשהו שאמרתי לו מזמן [1], והחליט - חודש מאוחר יותר - לחסום אותי בניגוד למדיניות ותוך שימוש בנימוק שקרי ומתוך תקווה שאף אחד לא ישים לב ולאף אחד לא יהיה אכפת. אבקש תגובתך.
  • נתנאל ויונתן, תודה על תמיכתכם בי בדף השיחה של שיירת הל"ה. לידיעתכם, לאחר העריכה ההיא נחסמתי לצמיתות. אבקש תגובתכם.
  • פאקמן, תודה שהפעלת הגנה על דף השיחה שלי והסבת בכך את תשומת ליבי כי העלאת חשש כי משתמש מסוים הוא בובת קש נחשבת התנהגות לא מקובלת, שסנקציות בצידה. בהזדמנות זו אבקשך להפעיל סנקציות דומות על pacman, הוא פעם הטיח בי האשמה זהה.שיחת משתמש:FTW
  • יוני הטוב מכולם, אבקשך לפרט על סמך מה ראית לנכון להכריז עלי כ"סוג של טרול", כהגדרתך. כמו כן אנא הבא דוגמאות מן העבר למשתמשים שעשו מעשים דומים ונחסמו לצמיתות.
  • כל מי שאכפת לו מאופייה החופשי של ויקיפדיה - אנא להגיב. תקציר השתלשלות האירועים, כפי שאני רואה אותם, מופיע כאן[2].

FTW‏ • שיחה 19:33, 22 במאי 2007 (IDT)

נראה שהצדק אכן עימך. אני מבקש לשחרר את המשתמש, אלא אם יוכח שטענותיו שקריות. יחד עם זאת, אשמח לראות את המשתמש פעיל בכתיבת ערכים, במידה דומה בה הוא פעיל במאבק על האופי החופשי של ויקיפדיה. Odonian14:18, 23 במאי 2007 (IDT)

תודה Odanian, אשמח אם תביע את עמדתך זו בדף השיחה של דוד שי בחלק שמתייחס לדיון בי, כיוון שאני מן הסתם לא יכול לכתוב שם, ואני מניח שדוד שי עצמו לא נוהג לבדוק את דף השיחה שלי בתדירות כזו גבוהה (-; יוסף ק' 14:29, 23 במאי 2007 (IDT)
מקום הדיון הזה הוא בויקיפדיה:בירורים ואני אעביר אותו לשם. אם לא יובאו סימוכין לטענות כלפי המשתמש יש לשחררו לאלתר ורצוי בליווי התנצלות. קרני שיחהמשהו אחר 14:39, 23 במאי 2007 (IDT)
למרות שבאמת המשתמש התחיל את דרכו פה ברגל שמאל - כולל החלפת שם שבגלל שנעשתה בצורה לא מסודרת תרמה לבלגאן, והבעת דעה בצורה נמהרת על מפעיל ב"מדד הפופולריות" שהוא פתח לעצמו (בחיאת1 רק הגעת, כבר אתה שופט את כולם פה?), התגובה חרגה לחלוטין מכל פרופורציה, והיתה נגועה בנקמה אישית. emanשיחה 15:01, 23 במאי 2007 (IDT)
המשתמש הטה ערכים פוליטית, לאחר אזהרה. הוא לא נחסם מסיבה זו, אלא בגלל החשד שהוא בובת קש - חשד שמתחזק לאור תגובתו בדף שיחתו והודעתו כאן. ‏pacmanשיחה 20:31, 23 במאי 2007 (IDT)
דוקא לי ממש לא נראה שהוא בובת קש.
אבל בכל מקרה, עצם היות מישהו בובת קש זה ממש לא עילה לחסימה.
הקיצור לאור דבריך יש לשחררו מייד, ולנזוף במי שפועל כך בזלזול בחוקים ובנהלים, אלא רק מתוקף גחמות אישיות.
emanשיחה 21:55, 23 במאי 2007 (IDT)
וזה גם לא נכון שהוא הטה ערכים פוליטית. הוא התעקש על מונח נייטרלי (ראה דיון במזנון) ולא מונח מגוייס אידאולוגית, והוא צדק במאה אחוז בזה (רק שלמדתי כבר מזמן שלא לצפות מהויקיפדיה העברית שמור על מדיניות הנייטרליות, ושאי אפשר לעמוד בפרץ הגל של הגיוס הלאומי ששותף אותה, תוך רמיסת עקרון הנייטרליות). emanשיחה 21:58, 23 במאי 2007 (IDT)
עמנואל, בבקשה תמתן את הטון שלך, אינך פוקד כאן על אף אחד. יש עוד דעות, יש עוד אפשרויות, אני מציע שנחכה לדעותיהם של משתמשים אחרים. עקרונית, במידה ומשתמשים נוספים יתמכו בכך ניתן יהיה לדעתי לשחרר את FTW על תנאי, ובמידה שימשיך להטות ערכים פוליטיים או יעורר מהומות יחסם שוב. ‏pacmanשיחה 21:58, 23 במאי 2007 (IDT)
  1. העריכה במחלקת הל"ה אינה הטיה במלוא מובן המילה, אלא מלחמת עריכה על מינוח, דומה למלחמות לגיטימיות דומות.
  2. האשמה של משתמש בהיותו בובת קש דורשת הוכחות, או לכל הפחות פרטים (בובת קש של מי?).
  3. (הערה צדדית) מצד מספר משתמשים הובעה נימה של שמחה לאיד על החסימה, שסיבותיה אינן ברורות לי.
  4. התנהגותו של FTW לאחר החסימה הייתה פסולה במידה מסוימת, אך אין בכך כדי להצדיק את החסימה, ודאי שלא לצמיתות.
אם אין נימוק נוסף לחסימה למעט מלחמת עריכה על מינוח וטענה שהוא בובת קש, ראוי לשחררו (כמובן שאפשר יהיה לחסום שנית אם יהיה צורך). ‏– rotemlissשיחה 22:18, 23 במאי 2007 (IDT)
סיכום תרומות המשתמש:
המשתמש נרשם ב-3 במאי. ב-4 במאי ערך ביצע כמה עריכות בודדות, כולל ביקור בדף בקשות ממפעילים. ב-5 במאי הגיע באופן תמוה לדף משתמש:תומאס/הודעות, וביצע בנוסף כמה עריכות בודדות נוספות. ב-9 במאי הוסיף את שמו למשתמש:Yonidebest/מדד האהדה/לא ראוי. שחזרתי ובעוד אנחנו דנים על התופסת המוזרה הזו שהופיעה משום מקום, הוא הוסיף את שמו בשנית לדף. שחזרתי שוב והזהרתי אותו. שבוע אחר כך, ב-18 במאי, ביקש באמצעות חשבון אחר לשנות את שמו ונענה בשלילה על ידי דוד שי. ב-19 במאי ביצע עריכה בודדת, בקשה למחיקה של ערך זבל בבקשות ממפעילים. ב-20 במאי קיבל עצה מחגי "בתור חדש, הראה קצת תרומה חיובית לפני שאתה נכנס לעמותים", ובתגובה ענה לו " העימותים האלה זוהי התרומה החיובית שלי לוויקיפדיה".
All in all, המשתמש ביצע 13 עריכות זוטות במרחב הראשי לפני שהחליט שאני לא ראוי להיות מפעיל, ועוד 7 עריכות לאחר מכן, שניים מהם מלחמת עריכה, לפני שהודיע ברוב קולות כי הוא כאן כדי לעשות בעיות. לאחר שחסמתי אותו, הגיב "הו, מצויין", כאילו חיכה לרגע הזה מאז שנרשם. לאור התרומות המעטות, מספר העימותים שהספיק לצבור בימים הספורים שבהם היה רשום, אני חושב שהחסימה מוצדקת - המשתמש בא לעשות בעיות - ועל כך נחסם לצמיתות. משתמשים כאלו לא מעוניינים לתרום לוויקיפדיה בצורה חיובית, ומוטב שלא יהיו עימנו. ‏Yonidebest Ω Talk 23:41, 23 במאי 2007 (IDT)
תודה יוני על כך שחסכת למעורבים בדיון את העבודה שהיה עליהם לעשות בטרם יתערבו. אכן, הפרופיל שהוצג כאן אינו של מישהו שבא על מנת לקדם את הויקיפדיה. עמית 23:46, 23 במאי 2007 (IDT)
הוא לא חסך שום דבר, כי עברתי על הכל לפני שהתערבתי, ואתה לא קראת את מה שאני כתבתי, אלא סתם משמיץ באופן חסר בסיס.
אני כתבתי, הבחור התחיל ברגל שמאל. אבל זה לא מצדיק חסימה לנצח, בודאי לא ע"י מי שהיתה לו התנגשות אישית איתו.
emanשיחה 23:57, 23 במאי 2007 (IDT)
אין דווקא ידעתי את כל הדברים האלו לפני שיוני פירט אותם. אין ספק שהמשתמש תרם מעט מאוד לויקיפדיה, בלשון המעטה. אין ספק שהוא מיהר מאוד להציג את דעתו במדד האהדה של יוני (אלא אם כן היה עד לפעולותיו בויקיפדיה בעבר, בתור קורא). לגבי התשובה שלו על העימותים, הוא כבר הבהיר שלא התכוון שבא לכאן כדי להתעמת, אלא שלדעתו זהו חלק מהמאבק על האופי של ויקיפדיה, ובכך הוא תורם. אין ספק שהוא צריך היה לצבור נסיון בתור עורך וכותב ערכים, ולהראות תרומה גדולה יותר. אין ספק שהוא צריך ללמוד תרבות דיון ולהיות יותר מנומס. למרות כל זאת, חסימה לצמיתות היא מוגזמת ולא פורפוציונלית, ואני מקווה שהוא יפתח דף חדש, וישתלב בקהילה. Odonian23:59, 23 במאי 2007 (IDT)
לי הוא חסך. מעבר לכך, כן, חסימה לצמיתות אכן נראית כתגובה לא מידתית, אבל פה ושם אני מבין מפעילים שאומרים למה לנו את הכרוניקה הידועה מראש הזאת. מי שבא לתרום כותב ערכים. מי שבא לריב רב. הבחור הגיע? הפגין היטב את כוונותיו? כן, אפשר לחסום לשלושה ימים ואח"כ לשבוע ואח"כ לשבועיים וכולי וכולי. מה הועלנו בזה? עמית 00:03, 24 במאי 2007 (IDT)
אני חושב שמה שהצגת אכן לא מבטיח, אך אינו מהווה עילה לחסימה לצמיתות או לחסימה בכלל. ישנם פה מספר משתמשים אשר מעדו בתחילת דרכם באופן חמור בהרבה וניתנה להם הזדמנות שנייה ואחת מהם היא אפילו מפעילה כאן. שלא לדבר על אנשים שהואשמו בהיותם בובות גרב ומטרד ואחר כך הוכיחו דרך ארץ וכתבו סדרה של ערכים מומלצים שתרמו רבות. לא צריך לשפוט מהר מידי - לאור מה שיוני אמר ברור שאין כאן עילה לחסימה. לחסום לצמיתות תמיד ניתן, אבל תם עידן הנביאים - במידה וחששותיכם יתאמתו אני בטוח שאיש לא יתנגד לחסימה. קרני שיחהמשהו אחר 00:04, 24 במאי 2007 (IDT)
שחררתי אותו על-תנאי, כפי שפירטתי בדף שיחתו. ‏pacmanשיחה 00:07, 24 במאי 2007 (IDT)