שיחת משתמש:AlexKarpman/ארכיון שיחות/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לארכיון שלי!
  • כדי להגיע לדף השיחה שלי לחצו כאן


הוספת שמות בשפות שונות לערים[עריכת קוד מקור]

אלכס היקר! כתבתי מספר ערכים על ערים באוקראינה, לטביה ובלרוס. ראיתי שבחלקם הוספתי שמות בשות אחרות ובחלקם לא. אשמח אם תוסיף בכולם.סיני 15:53, 5 יוני 2006 (IDT)

מיד אגש לזה. אגב, סוד קטן: אני לא ממציא את השמות לבד. אני משתמש בויקיפדיות הזרות בשביל זה. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:09, 5 יוני 2006 (IDT)


זה בציניות????????????? גרודה 12:24, 6 יוני 2006 (IDT)

ממש לא. בעוונותי אני לא מכיר את הסיפור, אבל אם יש קישור אדום אליו זה אומר שצריך להיות ערך עליו. שום ציניות. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 12:27, 6 יוני 2006 (IDT)

למה הורדת את חיפושית הזהב מ'ראו גם'. גרודה 12:53, 6 יוני 2006 (IDT)

כי יש קישור בגוף הערך. לא נהוג לתת קישורים ב"ראו גם" שכבר קיימים בגוף הערך, אלא אם כן יש נסיבות מיוחדות. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 12:54, 6 יוני 2006 (IDT)

גזע וגזענות[עריכת קוד מקור]

לאלכס שלום,

נראה היה לי שנעלבת קצת ממורט בשיחה על הגדרת הגזע. אנא קח בחשבון שמורט, כמוני ואחרים, קצת מוטש מדיון שנמשך בנושא למעלה מחודש. השאלה שהצגת נדונה בהרחבה כבר לפני מספר שבועות ולמשל מספר שבועות. אין זה אומר, כמובן, שאינך רשאי להשתף בדיון משום שלא היית בתחילתו, להפך, אנחנו לקראת מבוי סתום וקולות חדשים עשויים לרענן ולתרום, תהה עמדתם אשר תהייה. יחד עם זאת, אנא נסה לקרוא את הדיון, שהתקיים במקומות רבים, או לפחות חלקים ממנו, ולתרום לפתרון הבעיה. שלב השיכנועים כבר הרבה מאחורינו ונראה שאף צד לא ישתכנע בצדקת השני. מה שנותר הוא למצוא דרך לכתוב ערך מאוזן, שיציג את שתי הגישות, שכל גישה תבסס את טענותיה לא "באופן לוגי" אלא על מקורות רציניים (לפי הבנתי המצדדים הגישה אותה הצגת לא הצליחו עד היום להפנות אותנו אפילו למקור אחד, להוציא הגדרה מילונית, הטוען לכך שבקרב בני אדם קיימים גזעים במובן הביולוגי). אולי כמי שהצטרף עכשיו לדיון יהיה בידך לסייע בפתרון שכזה. בתקווה ובברכה, --אורי 13:12, 6 יוני 2006 (IDT)

ניסיתי לקרוא את הדיון, אבל הוא צמח לגודל בלתי-אפשר. זו הסיבה שבגללה ביקשתי שכל צד ייתן תקציר של טיעוניו בדף ההצבעה, תקציר שלא גורר המשך הדיון. אחרת אי-אפשר להצביע.
לא נדמה לי שניסין להציג את שתי הגישות בערך אחד יצלח. אולי כדאי לעשות מספר מאמרים בנושא (כמו יציאת מצרים וניתוח ביקורתי של יציאת מצרים, לדוגמה), כשבראש כל מאמר משמאל תבנית של "מאמר זה הוא חלק מסדרת מאמרים העוסקת בגזעי האדם" או משהו כזה.
המחסור במקורות נובע מסיבה פשוטה מאוד: מחקר בנושא כמעט בלתי-אפשרי בגלל התזוזה שחלה בחברה האנושית. עכשיו לא רק אפליה על רקע גזעי היא גזענות ואסורה, אלא עצם המחשבה על כך שיש גזעים אנושיים שונים נחשבת לדברי כפירה, שבמקרה הטוב יטיסו חוקר בתחום מהאקדמיה לנצח נצחים. עם זאת, יש לך לדוגמה התמונה בערך גזעי האדם, שלא להזכיר כל המידע הרלבנטי בערך האנגלי (וביבליוגרפיה די מפחידה).
לגבי דבריו של מורט בשיחה:גזעי האדם#משפט הדורש הרחבה - לא נעלבתי באופן אישי, אבל נדמה לי ש"זה לא מעניין אותי" הוא לא טיעון מי-יודע-מה רציני בדיון, בטח לא כשכל הדיון סובב סביב אותו דבר לא מעניין. התגובה שלי באה רק להראות ש"חוסר עניין" ודאי לא יוביל לתוצאות המבוקשות עבור המשתעמם-בקלות במקרים כאלה.
אגב, בויקיפדיה יש לא מעט עבודה לעשות, כפי שנוהג דוד לומר, ולדעתי אדם שמרגיש שנסחט בגלל ויכוח על נושא מסויים יכול להמשיך לכתוב בנושאים אחרים. אני מניח שלא יהיה זה קשה מדי למצוא עוד אנשים שמחזיקים בעמדה שלכם ויכולים לייצג אותה באופן המניח את הדעת. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 13:30, 6 יוני 2006 (IDT)
לאלכס שלום ותודה על תגובתך,
אכן, הדיון בלתי קריא לחלוטין. גם אני שמכיר אותו מאבד בו ידיים ורגליים לפעמים. כשנגיע להצבעה אשמח לאמץ את הצעתך שכל צד יציג את טיעוניו באופן מתומצת בדיון. רעיון טוב.
  • לדעתי הבעיה שהעלת בעניין המקורות התומכים ב"הגדרה הביולוגית" של הגזע היא הסיבה לכך שיש לכתוב את הערך כהיסטוריה של המדע, כלומר שהערך יעסוק בהתפתחות מושג הגזע: בסוף המאה ה-19 החלה חקירה מדעית (שהיום אנו מקטלגים כפסודו מדעית לעתים) וקיטלוג בני האדם לגזעים. צורת חשיבה זו הביאה לגזענות ולפשעים נגד האנושות (ממש לא עיקר הערך), לאחר למחמת העולם השנייה ובעקבותיה חל שינוי בהבנת המושג וכיום התיאוריה הביולוגית אינה מקובלת, ולעתי אף היא עצמה נתפסת כמשכפלת תפיסות גזעניות, ואילו מקובל לראות בגזע כיום קטגוריה חברתית-תרבותית, כלומר כזו שהחברה בונה אותה, ולא הטבע. לטמי כך צריך להראות הערך. הצבעה לטובת "ההגדרה הביולוגית" משמעה שהערך יוצג כך שגזע הוא דבר ממשי מבחינה ביולוגית, אבל יש אנשי מדעי החברה החולקים על כך. זה מעניק משקל שונה לכל טיעון ומעוות את המציאות (ובעיני משכפל תפיסת עולם גזענית) מזה אני רוצה להימנע.
  • בשנה שעברה עזרתי לגיסי הצעיר, שלמד בכיתה ה', לכתוב עבודה בהיסטוריה. נדהמתי מהסתמכותו הרבה על מקורות ברשת בכלל ועל ויקיפדיה בפרט. זו הסיבה העיקרית שאני כותב כאן, כי אני מבין שיש אנשים, ובעיקר ילדים ובני נוער, שמסתמכים על הכתוב כאן. לכן חשוב לי שבנושא כל כך רציני כמו סוגיית הגזע והגענות לא יהיו כאן ערכים וקטגוריות שבעיני הם הם מציגים תפיסת עולם גזענית. לכן אינני נוטש למרות בזבוז הזמן והעייפות. במקביל אני מתרכז במתקפתהאיכות על ברזיל, שנפגעת אנושות מגלל ויכוחי הסרק על ליש. חבל.
בברכה, --אורי 17:11, 6 יוני 2006 (IDT)
העניין הוא, אורי, שבדיוק בגלל התוצאות העגומות של תיאוריות גזע פסוודו-מדעיות, מחקר בנושא הוא די בלתי-אפשרי. ועל כל העסק הוטל מעין חרם (איך מתרגמים was banned לעברית, באמת?). מדובר במקרה קלאסי של מלכוד 22: כדי שהנושא יהפוך למקובל צריך להיעשות מחקר שיוכיח, או לפחות ידגים את קיומם של גזעים באדם, אבל עצם הרעיון של מחקר כזה נחשב לגזעני ואי-לגיטימי עוד לפני שמגיעים לשלב שבו מעלים השערות או מציעים דרך לבצע אותו...
הערה חשובה לפני שאנחנו נכנסים לשלב העדויות וההוכחות, שאני מוכרח להעיר: לדעתי הטענה שקיימים גזעים באדם איננה גזענות, כל עוד לא מנסים לטעון שגזע אחד "נעלה" מהאחר, בדיוק כמו הטענה שיש מגדרים ביולוגיים באדם איננה גזענות כל עוד לא מנסים לטעון שאחד מהם עדיף על השני (ואם כבר, אז אלו הנשים, שיכולות להתרבות ברביית בתולין :) ).
בהקשר הזה אני יכול לספר רק על חוויות אישיות שלי, שודאי אין להם תוקף מדעי, אבל הן עדיין בעלות משמעות עבורי. אני יודע, לדוגמה, מניסיוני בשיעורי ספורט, שהעולם מאתיופיה היו פשוט הרבה יותר טובים מהשאר, בממוצע. אפשר סתם להסתכל על המתחרים באולימפיאדה, או על השחקנים בליגת הכדורסל הטובה בעולם. לא ביצעתי מחקר סטטיסטי בנושא, אבל נראה כאילו יש לשחורים יכולות פיזיות לא רעות בכלל שעונות להגדרה "קבוצה של בני מין מסויים הדומים במכלול של תכונות פיזיולוגית תורשתיות, המייחד אותם מאחרים בני אותו מין" (שלא להזכיר צבע עור, שהוא ודאי תכונה תורשתית המזהה את השחורים). (אגב, משהו מעניין שמצאתי בבוידעם) אם הייתי אומר ששחורים "יותר טובים" מלבנים זו כבר הייתה גזענות. אני רק אומר שהם יכולים לרוץ מהר יותר...
ואם נחזור לנושא, שהוא הערך "גזעי האדם" (וכל הנובע ממנו), יש לי שני דברים לומר:
  • ראשית, הערך הספציפי הזה איננו הדבר החשוב ביותר בויקיפדיה. טיפול בערכי השואה, לדוגמה, וכתיבה על מה לא נכון בודאי לגבי גזעי האדם חשובה יותר.
  • שנית, כדאי להתבסס על הערך האנגלי, לדעתי. מלבד הביבליוגרפיה הרצינית, ההישג המדהים שלו הוא שלא מתנוססת בראשו תבנית NPOV (כמו בערכים על פלסטין או הכיבוש), למרות שמדובר בנושא נפיץ למדי, ובדף השיחה, אחת מהמשימות ב-todo list היא לטפל בבעיות POV. יש להם כבר 18 ארכיונים, אבל נדמה לי שרק מהתבססות על הערך עצמו, ומספר מקורות עיקריים אפשר להתקדם מהמצב שבו הנושא נמצא כעת.
בקיצור, רומא לא נבנתה ביום אחד, ולדעתי כדאי לעבוד על הנושא לאט על בסיס הערך האנגלי, מאשר ללכת להצבעה שתנציח קיצוניות אחת, ותיצור עוד קטגוריית ערכים שקשה לבטוח בהם בויקיפדיה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 18:11, 6 יוני 2006 (IDT)

שלום אלכס, בעקבות בקשתך להצגת תמצית הטיעונים בהצבעה העתידית, ובעקבות בעיות נוספות ביקשתי מספר הבהרות מדוד שי (ראה שיחת משתמש:דוד שי#גזע, גזענות ושאר ירקות). הצעתי גם מתווה לכללי הצבעה על מנת לפתור את הסוגייה. דוד שי ענה היום כי אלו מקובלים עליו. אשמח אם תגיב שם אם הם מקובלים עליך או לחילופין, אם יש לך השגות עליהם. בתקווה לסיום פורה של המחלוקת המתמשכת, --אורי 00:35, 11 יוני 2006 (IDT)

אני רואה ששוב הדיון התפצל. איפה אני אמור לכתוב עכשיו? :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:13, 13 יוני 2006 (IDT)

"במתמטיקה, הפונקציות ההיפרבוליות אנלוגיות לפונקציות הטריגונומטריות הרגילות."

תוכל להצביע על החלקים במשפט שאינך מבין? גדי אלכסנדרוביץ' 08:03, 8 יוני 2006 (IDT)

מה האנלוגיה (בלי להגיע לפרק האחרון של הערך)?
מה המשמעות של הפונקציות (בצורה שמובנת גם להדיוטות; לדוגמה, הפונקציות הטריגונומטריות הרגילות הן (הכללה) של יחס בין צלעות במשלוש ישר זווית)?
בקיצור, זה משפט חסר משמעות. תאר לעצמך שבערך C++‎ היה כתוב "שפת C++‎ היא מימוש של מכונת טיורינג". נכון ומדוייק, אבל לא ממש שווה ערך בויקיפדיה... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 12:31, 8 יוני 2006 (IDT)
תשובה טובה, אני אנסה לשפר, אם כי לי עצמי לא ברור אם יש "משמעות" פשוטה לפונקציות ההיפרבוליות כמו שיש לטריגונומטריות. גדי אלכסנדרוביץ' 09:24, 9 יוני 2006 (IDT)
בויקי האנגלית כתוב משהו על זה. נדמה לי שכתוב שם שבאופן שבו הנקודה הכללית (cos t, sin t) מגדירה מעגל, הנקודה הכללית (cosh t, sinh t) מגדירה את החלק החיובי/ימני של היפרבולה. גם את הדוגמות מתחתית הערך אולי כדאי להעביר באיזשהו אופן לפסקת הפתיחה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 09:29, 9 יוני 2006 (IDT)
הפונקציות ההיפרבוליות והטריגונומטריות מועברות אלה לאלה על-ידי ההצבה . לגבי המעגל וההיפרבולה, , בעוד ש- . עוזי ו. 21:04, 10 יוני 2006 (IDT)
מספרים מרוכבים בפונקציות הטריגונומטריות? את זה לא היה לנו בבגרות. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:12, 13 יוני 2006 (IDT)

שלום אלכס, תרגמתי ערך זה, שהיה קצרמר נואש, מאנגלית ואודה לך מאד, אם תוכל לעבור עליו ולתקן תעתיקים מרוסית במידת הצורך (אני די בטוחה שיש צורך). פה ושם גם דילגתי על דברים שלא ידעתי בוודאות איך לתעתק והעדפתי לוותר עליהם. אם תוכל ותרצה, אשמח אם תוסיף אותם. תודה, --שלומית קדם 19:04, 10 יוני 2006 (IDT)

רפרפתי על הערך ואני לא רואה מה צריך לתעתק. השמות ברוסית (באותיות קיריליות) של אנשים מלבד מוסורגסקי עצמו ימצאו בערכים שלהם. להפציץ את הערך ברוסית לא יתרום להבנתו של הקורא. :) הוספתי ניקוד להופעה הראשונה של שמו, עבור הקוראים שאינם קוראים רוסית.
מה שכן, אם את רוצה לשפר את הערך עוד טיפה, אולי כדאי לחלק אותו לפרקים כמו את הערך האנגלי - ביוגרפיה בנפרד ופרטים על עבודותיו בנפרד. הוא קצת ארוך, וחלוקה לפרקים תתרום לקריאות. אחלה ערך. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:09, 13 יוני 2006 (IDT)

שלום, מה פשרן של ה'שבירות' האלו? pacmanשיחה 13:26, 13 יוני 2006 (IDT)

יותר נוח להגיב ככה, אם אתה משתמש בקישורי ה[עריכה] שליד הכותרות, ולא רוצה לערוך פסקה ענקית. זה בערך מה שעושים במזנון, אבל נדמה לי שלא צריך לחכות עד שהדיון יהיה ענק ואי-אפשר יהיה למצוא בו את הידיים ואת הרגליים. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 13:29, 13 יוני 2006 (IDT)
בסדר. pacmanשיחה 13:29, 13 יוני 2006 (IDT)

הוספת לערך תבנית שכתוב ולא ברור למה (האם היו שגיאות עובדתיות? האם הן עדיין שם?). הערך עבר שינויים מאז ואני לא בטוח אם הסיבות לשכתוב עדיין קיימות- אם כן אנא הוסף אותן בדף השיחה. אם הערך כבר לא זקוק לשכתוב אנא הסר את התבנית. תודה, ערן 15:56, 14 יוני 2006 (IDT)

הסרתי. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:12, 14 יוני 2006 (IDT)

אפשר לגייס אותך למתקפת איכות על ערכי השואה (הצץ גם בדף המתקפה)? בברכה A&D - עדי 14:19, 15 יוני 2006 (IDT)

לצערי, אין לי לא זמן, לא כח, לא מרץ, ולא ידע מספיק כדי להצטרף למתקפה. אשתדל לבצע עריכות מינוריות (תיקונים טכניים, הגהות) לכל ערך שאראה בשינויים האחרונים (ובזמן המתקפה כנראה שיהיו הרבה ערכים שקשורים לשואה), אבל אני מעדיף שלא להתחייב לעשות משהו שאני יודע שלא אעשה.
תודה על ההזמנה, ובהצלחה במתקפה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 14:28, 15 יוני 2006 (IDT)

הפניות כמו ניאוליטי מיותרות ממספר סיבות[עריכת קוד מקור]

המון תודה על עצתך!
הרשה נא לי לשאול שאלה:
אתמול הפונתה תשומת ליבי למונח נאוליתי. כאדם סקרן מיד רציתי להבין מה פרוש המונח.
כיצד אני אמור למגיע לערך "התקופה הנאוליתית"? מה מקובל ברחבי היקיפדיה?
לעניות דעתי, הידע צריך להיות נגיש לכולם, אפילו אם קיימת שגיאה בגישה שלהם, זאת כמובן כל עוד אין ערך מדיויק (נאוליתי במקרה שלנו) בפני עצמו.
--A2d 16:42, 18 יוני 2006 (IDT)

זה לא רעיון פרטי שלי, כך שאולי עדיף שתשאל את השאלה במזנון. העניין הוא שקיים ערך מדוייק: התקופה הנאוליתית. "נאוליתי" הוא תואר (אתר נאוליתי, כלי נאוליתי), ולא המונח עצמו ("נאוליתיה"?). באותו אופן אין לנו ערך על מכני אלא רק על מכונה. זה מה שמקובל. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:51, 18 יוני 2006 (IDT)

למיטב הבנתי, כשמשתמש פותח ערך מתוך כוונות טהורות ולא כדי להשחית (ולא כי הוא לא יודע מה צריך, הוא יודע היטב לפי דבריו), מוטב פשוט לסמנו למחיקה ולא להזהיר (אולי להעיר), ודאי שלא באמצעות תבנית משמעותית כמו הבל, שכוללת אף אזהרה בחסימה. כשזה סדרתי, כמובן, אפשר להתחיל להזהיר. ‏– rotemlissשיחה 17:24, 18 יוני 2006 (IDT)

אתה צודק בעיקרון. אולי כדאי להוסיף פרמטר "רשום" לכל התבניות האלה שיתנו ניסוחים יותר עדינים. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 17:31, 18 יוני 2006 (IDT)

צר לי - קישור לתקופת האבן החדשה - ניאוליטי[עריכת קוד מקור]

צר לי שאתה רואה בניסיון לפשרה כנסיון התגרות

כפי שכבר ניסיתי להסביר לך קודם הגישה שלי שונה משלך, אני מאמין שיש לנסות לקרב את הידע גם לאלא שלדעתך שגו בכתיבת המילה, ואני בטוח שם אתה רוצה להרחיב את מעגל הידע!
מתוך ניסין לפשרה, שניתי גישה ובמקום להפניות אוטומתית חיפשתי דרך שתהיה מקובלת גם עליך.

לסיכום
לתומי חשבתי שמילה בלעז אין איות בלעדי. אודה לך על הסבר מקיף יותר לגבי איות.

  • המילה ניאוליטי קיימת לפי גוגל ב18 אתרים.
  • המילה נאוליתי (כפי שאתה דרשת) קיימת לפי גוגל מופיע ב20 אתרים.

ניתן לפחות להניח כי יש מקום לדרך נוספת לאיית את המילה --21:37, 18 יוני 2006 A2d

אני מנסה להסביר, אבל אתה מתעקש, ככל הנראה, שלא להבין:
  • לא יוצרים הפניות מיותרות. לא יוצרים הפניות מיותרות! לא יוצרים הפניות מיותרות!!!
    הדף העוסק בהן אומר במפורש שלא יוצרים הפניה עבור כל צותר איות אפשרית של מילה מסויימת.
  • יש כללי איות למילים לועזיות: החלטת האקדמיה ללשון העברית היא שתנועת E מתועתקת ללא יו"ד (גאו ולא גיאו, תאו ולא תיאו וגם נאו ולא ניאו). th מתועתק בד"כ בעזרת תי"ו, ו-t בעזרת טי"ת. Neolithic כותבים ב-th, ומתעתקים בתי"ו.
בנוסף, נהוג לנהל שיחות במקום אחד (ולהגיב למה שאומרים לך בדף השיחה שלך), וכמו-כן נהוג שלא לבצע "פעולות חד צדדיות" נוסח "יש לי רעיון לפשרה ואיישם אותה בלי לשאול אותך"... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 21:42, 18 יוני 2006 (IDT)
אגב, כשאתה כותב בדפי שיחה כדאי שתחתום בעזרת כתיבת 4 טילדות (~~~~), כדי שאפשר יהיה לראות מי כתב מה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 21:44, 18 יוני 2006 (IDT)
תודה, תודה, תודה!
ההסבר שלך פתח בפני צוהר לדברים שלא ידעתי. אני מגלה מרגע לרגע שזהו עולם בנוי לתלפיות. אשתדל לנהוג משנה זהירות מעתה.
שוב המון תודה A2d 22:03, 18 יוני 2006 (IDT)
ועוד הערה קטנה: כשכתובים בדפי שיחה, נהוג ליצור הזחות כדי לראות מי פונה אל מי. כדי ליצור אותן, עליך להוסיף נקודתיים בתחילת כל שורה מוזחת (נקודתיים כפולות עבור הזחה כפולה, שלוש סימני נקודתיים עבור השחה משולשת וכו').
לילה טוב, וכתיבה מהנה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 22:07, 18 יוני 2006 (IDT)

משתמש:84.94.85.17 קיבל אזהרה על גוף התא. למה לא ניסויים? הוא פתח עוד ערכים מסוג זה? דורית 23:49, 18 יוני 2006 (IDT)

לא שראיתי, אבל {{הבל}} נראית לי עדינה יחסית ל{{אזהרה}}. התמרור אולי מפחיד, אבל אין שם איום מייד בחסימה. {{ניסויים}} אני נותן למי שמכניס לערך דברים כמו '''טקסט מודגש''', או שורה רווח (שהם אכן ניסויים). מי שמכניס ערך חסר ערך מקבל תבנית שמודיעה לו שהערך חסר הערך נמחק. שוב, התמרור אולי מפחיד, אבל התוכן לא נראה לי כמו אזהרה חמורה, אלא כמו הסבר, וטיפ להבא. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 23:52, 18 יוני 2006 (IDT)
לאחר שיחה עם יותר מדי אנשים שניסו לערוך בויקיפדיה, ולא הבינו את המנגנון, גם הניסויים נראה להם מפחיד נורא. עדיף להתחיל עם זה. עם משחיתים אנחנו יודעים מה לעשות. דורית 23:55, 18 יוני 2006 (IDT)
מה לגבי הפרדה לשתי תבניות? הבל-מפחידה והבל-נחמדה? בהבל הנחמדה נשים תמונה של פרח(כמו ב{{תודה}}) ונוריד את הקטע של החסימה? {{ניסויים}} אולי פחות מפחידה מ{{הבל}}, אבל מקריאה שלה לא ברור מה המצב. הבעייה היא לא שהוא ביצע ניסוי עריכה (כמו אלה שמגיעים ונדהמים מזה שכל אחד יכול לערוך), אלא היה כאן ניסיון להכניס מידע של ממש, אלא שהמידע לא עומד בקריטריונים ובסנדרטים של ויקיפדיה. {{ניסויים}} אולי פחות מפחידה, אבל התוכן שלה פשוט לא מתאים למקרה הזה. אולי כדאי לערוך איזושהי מיני-רביזיה בתבניות האזהרה, אבל אני מעדיף שלא לגעת בתבניות האלה. אם תעשי את זה, תבוא עלייך הברכה. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:01, 19 יוני 2006 (IDT)
הפיצול היה ניסויים. ניסויים נראה לי מתאים גם לזה, זו לא ממש בעיה. ואכן, שינוי של התבניות כרוך ביותר מדי צער לכולנו. אם אתה רוצה לכתוב אזהרה פרטנית, פשוט תכתוב לבד. ממילא אלו החוששים, רק יראו את הפס הכתום ויפסיקו. אלא שלא - אנחנו יודעים מה טיבם. בברכה, דורית 00:07, 19 יוני 2006 (IDT)
אוקיי. אז {{ניסויים}} לדברים קטנים, ו{{אזהרה}} ו{{הבל}} למשחיתים של ממש (ו{{נחסמת}} ו{{לך}} לארכי-משחיתים :) ). ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:10, 19 יוני 2006 (IDT)

שלום אלכס[עריכת קוד מקור]

בדוק בבקשה את[1]. תודה דודס 16:49, 19 יוני 2006 (IDT)

אבו בכר הוא אכן חותנו של מוחמד, וניתן לראות את זה בערך עליו. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:57, 19 יוני 2006 (IDT)
תודה אלכס, אין עליך. דודס 17:00, 19 יוני 2006 (IDT)
אין בעיה. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 17:01, 19 יוני 2006 (IDT)

טיפונת עיצוב[עריכת קוד מקור]

אלכס, שלום. ה"טיפונת" הפכה לשיטפון. ראה את גודל התמונה לאחר שתיקנת. זה באמת היה הכרחי?שמחה 23:46, 20 יוני 2006 (IDT)

שיניתי את גודל התמונה כדי לטפל בחלק הריק של העמוד משמאל לתוכן העניינים. זה נראה בסדר גמור ברזולוציה שבה אני עובד (1152X1024) וב-1027X768. רק ב-800X600 מתחילות הבעיות, אבל ב-800X600 כמעט כל ערך בויקיפדיה נראה רע. עם זאת, עם אתה מאוד רוצה להחזיר את הגודל ל-250, לא אתנגד יותר מדי. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:03, 21 יוני 2006 (IDT)
ראשית, אתה צריך לחוס על אנשים שהראייה שלהם כבר לא מה שהייתה פעם, והמסך שלהם מכוון לרזולוציה יותר נמוכה. אם העיצוב החדש היה ממש הכרחי, הרי יצא שכרו בהפסדו, כי התמונה נשארת גדולה באותו יחס וזזה לשמאל כשסוגרים את תוכן העניינים. מאחר שהדבר חשוב, אני מציע להקטין את הדגל ל-150px ולהחזיר אותו לראש הדף, לפני התחלת הטקסט. ובא לציון גואל.שמחה 00:14, 21 יוני 2006 (IDT)
הזחרתי את התמונה למקום בו הייתה קודם. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 00:20, 21 יוני 2006 (IDT)

אנא אל תסמן את עריכות כ"שינוי משני" כאשר אתה מבצע עריכות מהותיות. הדבר מקשה על הבדיקה, ומנגד נראה כהטעיה. אנא הקפד על כך, כי לרוב שינויים משניים, זה שינויי ניסוח קלים או תיקון אות ולא הורדת קטעים. מנגד, אני אציין כי אתה בהחלט רושם תקצירים ארוכים, אך עדיין לרוב עדיף להטות את הכף לעריכה "לא משנית" מאשר משנית. אסף 01:15, 21 יוני 2006 (IDT).

הורדתי ביטוי כפול שיצר משפט עילג. זה שינוי משני (לא סימנתי את כל השינויים שלי שם כמשניים). אבל אם כבר אנחנו מדברים על פעילויות בעייתיות: התעלמות מקיומו של דף השיחה, תוך כדי ביצוע עריכות שנויות במחלוקת בערך שנוי במחלוקת היא לא בדיוק ההתנהלות המכובדות ביותר האפשרית...
אגב, עדיף שתכתוב הכל במכה - זה גורם למאסה של התנגשויות עריכה כשאני מנסה להגיב (פה), ובין השאר גם "עזר" לי לסמן שני שינויים כמשניים, כשכנראה עדיף היה לא לעשות זאת (שם). ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 01:22, 21 יוני 2006 (IDT)

בבקשה את [2] ואת [3]. אחרי שתי אלה - היתה השחתה (אחרי חודש). תודה - דודס 18:01, 21 יוני 2006 (IDT)

סליחה, טעות. דודס 18:04, 21 יוני 2006 (IDT)
יום האם בפולין אכן חל ב-26 במאי, אם כי אני לא בטוח שזה חשוב מאוד עבורנו... :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 18:05, 21 יוני 2006 (IDT)

זבל לא תקני[עריכת קוד מקור]

אלכס, אנחנו לא משתמשים פה ב-XHTML 1.1 או ב-XHTML 1.0 strict אז אל תקלל את font. הוא תקני בהחלט ב-XHTML 1.0 מסורתי בו משתמשת ויקיפדיה, ולכן מותר להשתמש בו פה. צהוב עולה 16:03, 22 יוני 2006 (IDT)

מותר, אבל עדיף שלא. חשוב לך להשתמש בו? וחוץ מזה, הוא נחשב ל-deprecated כבר ב-HTML 4.01. לא צריך ללכת רחוק עד ל-XHTML 1.1... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:05, 22 יוני 2006 (IDT)
לי לא אכפת אם נשתמש בו או ב-span, אבל אני לא יכול להישאר אדיש כשמגדפים כך את ה-tag שאני משתמש בו. אני לא יודע איך זה עובד בפיירפוקס שלך, אבל אצלי ואני מאמין שגם אצלך font ו-span נראים בול אותו דבר במקרה הזה ולכן אין סיבה להחליף. צהוב עולה 16:07, 22 יוני 2006 (IDT)
זה נראה אותו דבר גם בפיירפוקס, בינתיים. ו"בינתיים" היא מילת המפתח בשימוש בתגים שהוכרזו deprecated כבר לפני שנים רבות. ודווקא יש סיבה טובה מאוד להחליף - התקן קובע שיש להשתמש בסגנונות לעיצוב תצוגה. מדוע חשוב לציית לתקנים? ראה ב-http://www.standards.co.il. עם זאת, אשתדל לא "לגדף" יותר את התגית האהובה עליך... :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:18, 22 יוני 2006 (IDT)
תודה :). עד שהתג font לא יעבוד בדפדפנים, כבר יומצא בוט עם אינטליגנציה מלאכותית שיידע לכתוב אנציקלופדיה בעצמו ולא יצטרך אותנו. בינתיים ניתן עוד להשתמש בו. צהוב עולה 16:23, 22 יוני 2006 (IDT)

מועתק מ[4]. אני לא יודע איך שמים את התבנית. דודס 16:13, 22 יוני 2006 (IDT)

שמתי את התבנית. להבא עליך פשוט להחליף את תוכן הדף ב:
{{הפרת זכויות יוצרים|מקור=קישור}}
תודה ובהצלחה. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:16, 22 יוני 2006 (IDT)
תודה. רק לא ידעתי שצריך לכתוב: "מקור=". דודס 16:18, 22 יוני 2006 (IDT)
כל יום לומדים משהו חדש. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:19, 22 יוני 2006 (IDT)

אנא הגב על הודעתי בדף השיחה. pacmanשיחה 19:15, 26 יוני 2006 (IDT)

הסברתי. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:29, 27 יוני 2006 (IDT)

בבקשה שיחה:ולדימיר מאיאקובסקי#הערות, אני צודק? דודס 03:15, 27 יוני 2006 (IDT)

צודק למחצה. הסבר שם. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:29, 27 יוני 2006 (IDT)
תודה רבה רבה. דודס 03:32, 27 יוני 2006 (IDT)
תבוא כל יום. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 03:33, 27 יוני 2006 (IDT)

תוכל לתרגם את המשפטים המופיעים בכרזה הזו? תודה רבה לך! אחיה פ. 18:34, 29 יוני 2006 (IDT)

הוספתי תרגום לדף התמונה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:30, 29 יוני 2006 (IDT)

האם אין לתעתק Цезарь כ"צזאר"? דודס שיחה 15:53, 29 יוני 2006 (IDT)

קפוץ לכאן. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 15:56, 29 יוני 2006 (IDT)
אני בעד העברה. דודס שיחה 16:04, 29 יוני 2006 (IDT)
אגב, דוקא כן אומרים צרמוניה. מאיפה אתה, זימליאק? דודס שיחה 16:37, 29 יוני 2006 (IDT)
צודק. :( אבל לפחות אומרים סרנדה ולא "צרנדה" (וזה בטוח, מצאתי את זה במילון, איפה ש"סרמוניה" היה אמור להימצא P:)
אני מקייב במקור. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 16:44, 29 יוני 2006 (IDT)
סרנדה זה גם בעברית. אני מסקביץ'. דודס שיחה 16:46, 29 יוני 2006 (IDT)
סרנדה בעברית זה:"רמשית" או "שיר ערב". בברכה. ליש 19:38, 2 יולי 2006 (IDT)
אכן, תמונות קשות... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:39, 2 יולי 2006 (IDT)

שלום, למה הקטנת כ"כ את תמונת הסמל? הוא כמעט בלתי נראה כרגע. בברכה, pacmanשיחה 18:51, 2 יולי 2006 (IDT)

כי הוא היה פשוט ענק. נתפשר על 100px (עכשיו הצצתי בערכים אחרים שמשתמשים בתבנית, וזה הגודל בהם)? :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 18:55, 2 יולי 2006 (IDT)
אחלה. נראה לי שזה היה ככה בגלל שלא היה לידו תמונת דגל (כמו שיש ברוב ערכי הערים) שדוחקת את הסמל. pacmanשיחה 18:57, 2 יולי 2006 (IDT)
לא. זה היה כי הגודל היה 150px, ועכשיו הוא 100px. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:16, 2 יולי 2006 (IDT)
אה, אבל ברוב הערכים בהם משולבת התבנית הסמל\דגל בגודל 150px+ (לרוב 200). pacmanשיחה 19:42, 2 יולי 2006 (IDT)
מוזר. הקלקתי באקראי על בערך 15 ערכים שמשתמשים בתבנית. מתוך 8 שבהם יש סמל לעיר, בשבעה הוא בגודל 100px, ובאחד(קרקוב), הגודל הוא (החזיקו חזק) 120px. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:47, 2 יולי 2006 (IDT)
מעניין...אני מניח שטעיתי. טוב, מודה ועוזב ירוחם. (: pacmanשיחה 19:49, 2 יולי 2006 (IDT)