שיחת משתמש:Bravo123/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברכות על התעוזה בתרגום הערך הלא-קל הזה. עברתי על התרגום, ושיפצתי אותו לכל אורכו (לפרקים תהיתי אם קל יותר לתרגם מעברית לעברית או שמא ישירות מאנגלית... אבל ברוב הפסקאות התרגום הראשוני בהחלט הקל עלי את הכתיבה). נראה לי שתוכל לקבל שעור מעניין במתמטיקה מהשוואת שתי הגרסאות. עוזי ו. 03:05, 28 אפריל 2006 (IDT)

באשר לערך ג'ון קוטס, אני חוזר על ההמלצה להשוות בין התרגום שלך לתוצאה המשופצת. שלוש הערות שעשויות לעזור: ב- p-adic numbers וכל המושגים הדומים לזה, הכוונה היא לפיתוח אינסופי מסויים לפי בסיס p (ראה שדה המספרים ה-p-אדיים; אם אין כזה, זו אשמתי), כאשר p הוא מספר ראשוני. לכן אין לתרגם "פיאדי", אלא p-אדי. שנית, מבדילים בין עקום (שהוא מבנה אלגברי או אריתמטי), לבין עקומה (שהיא מבנה גאומטרי-טופולוגי). אצלנו מדובר בעקומים אליפטיים. ולבסוף, "פרס הראש הלבן" הוא כמובן הפרס על-שם אלפרד וויטהד... עוזי ו. 00:54, 18 מאי 2006 (IDT)

אתה עשוי למצוא עניין בערך החדש על השערת בירץ' וסווינרטון-דייר. עוזי ו. 02:41, 29 מאי 2006 (IDT)

ערכי מתמטיקאים[עריכת קוד מקור]

אם אתה מעוניין לכתוב על מתמטיקאים בולטים, יש כאלה (גם בארץ), וכדאי לחשוב קצת על הדרך שבה בוחרים אותם. אם המטרה היא להעלים את הקישורים האדומים מן הערך על ויילס, עדיף לבטל אותם כליל מאשר לכתוב על אנשי מקצוע רציניים ערך שכל תוכנו "היו בסביבה כאשר ויילס הוכיח את משפט פרמה". עוזי ו. 00:20, 2 מאי 2006 (IDT)

שלום. אתה יצרת את התמונה הנ"ל? אם כן, מומלץ ליצור אותו בפורמט PNG ולא JPG כיוון שהוא מאבד צבעים בפורמט זה. אם לא, מה מקורה? Yonidebest Ω Talk 00:32, 22 מאי 2006 (IDT)

מוסיף הערה זו כדי שנדע שזה טופל... בברכה, Yonidebest Ω Talk 23:17, 25 מאי 2006 (IDT)

הצטערתי מאוד לגלות שביטלת את תיקוני לערך ביקיני, שכללו תיקוני טעויות רבות. נאלצתי לבזבז זמני בתיקון חוזר של הטעויות. אבקשך לא לנהוג כך, ולכבד תרומה של אחרים לערך שתרגמת. דוד שי 21:20, 25 מאי 2006 (IDT)

דבר ראשון אני רוצה להתנצל. דבר שני אני רוצה להסביר שהייתה כאן אי הבנה וטעות חמורה שלי. נכנסתי לבדוק מה מצב הערך הבוקר וגיליתי שמישהו החליט לשנות את התמונות שקישרתי לערך. לכן ביצעתי שמירה של הגירסה הישנה יותר ששייכת לי, מבלי רצון או כוונה לפגוע בתיקונים שלך. עמך הסליחה. Bravo123 23:35, 25 מאי 2006 (IDT)

העלאת תמונות[עריכת קוד מקור]

לתשומת לבך, בעת העלאת תמונות לוויקיפדיה, עלייך לציין את המקור ממנו השגת את התמונה, ומה הרשיון בו היא משוחררת. (עיין בעזרה:איך להוסיף רשיון לתמונה שכבר העלתי במידת הצורך)

אשמח אם תעבור על התמונות שהעלת לוויקיפדיה ותוסיף להן את הפרטים הרלוונטיים. תמונות שלא יהיה מצוין בהן המידע הרלוונטי יוכרזו כחשודות בהפרת זכויות יוצרים, ולאחר זמן מה יימחקו מוויקיפדיה.

תודה, יובל מדר

תראה, הערכים הבאים: ביקיני, מיג 25, דילדו, X-32, סוכריה על מקל, GBU-15, הם ערכים שהוספתי להם תמונות ולא כתבתי מה מקור התמונה. כל התמונות לקוחות מויקפדיה האנגלית, ככה שבתווית הרישיון סימנתי אותם תחת GDFL. תוכל להקל עלי ולהוסיף את הרישיון הנכון לתמונות בעצמך? Bravo123 23:56, 1 יוני 2006 (IDT)
נהוג להמשיך שיחות היכן שהחלו, לכן העברתי את תשובתך לדף שיחתך.
בנוגע לתמונות, התחלתי לטפל באלה שהעלת ואמשיך בהמשך, אבל אתה תהיה חייב לדאוג להן בעצמך בעתיד. יש לי כמה עצות שיעזרו לך -
1. בכל פעם שאתה מעוניין בתמונה, הכנס לוויקישיתוף ובדוק האם היא לא קיימת גם שם. במידה והיא קיימת, תוכל להשתמש בה בוויקיפדיה העברית בלי להעלות אותה כלל. אפשרות זו נחשבת לעדיפה, כיוון שהתמונות בוויקישיתוף אינן מוגנות על ידי זכויות יוצרים.
2. אם אתה לא מסוגל למצוא תמונה מתאימה בוויקישיתוף, העתק את התמנוה מוויקיפדיה האנגלית, תוך שמירה מלאה על שם הקובץ שהועתק. (כולל אותיות קטנות וגדולות) והוסף לקובץ את התגית {{en}} ורשיון מתאים. (תוכל למצוא אותו בעמ' שנתתי לך קישור אליו קודם לכן.)

תודה, יובל מדר 08:29, 2 יוני 2006 (IDT)

מה מקור התמונות תמונה:Ta electrohaimi1.jpg, תמונה:Ta electrohaimi2.jpg? יובל מדר 10:24, 2 יוני 2006 (IDT)

יובל, אני פשוט לא מבין אותך. נכנסתי היום לערך מיג 25 וראיתי שהורדת כמה מהתמונות שקישרתי לערך. כל התמונות לקוחות מויקיפדיה האנגלית. כנ"ל גם לגבי התמונה של אנדרו ויילס. אני לא רואה מה ההיגיון בלהשאיר חלק מהתמונות החוקיות ולהוריד את האחרות. לגבי התמונות שמופיעות בערך תא אלקטרוכימי, נכנסתי לערך אלקטרוכימיה בויקפדיה האנגלית, עשיתי צילום מסך וערכתי אותם מחדש במחשב שלי. את התמונה הראשונה ערכתי ככה שהיא תתאים לתיאור בערך שכתבתי, ולתמונה השנייה עשיתי תרגום ועריכה קלה. בכלל, מה זה כל כך משנה מה מקור התמונות? ולמה זה שאני משייך את התמונות לקטגוריית GDFL לא מספיקה? Bravo123 12:18, 2 יוני 2006 (IDT)

הורדתי את מה שמצאתי, אתה מוזמן להחזיר את השאר אם תוסיף בעצמך את הקישור.
מקור התמונות חשוב לעניין זכויות היוצרים. רוב התמונות מוגנות על ידי זכויות יוצרים, ואסור להשתמש בהן בוויקיפדיה בלי ציון הרשיון הוא הן מובאות (בנוגע לאפשרויות, תוכל לראות את עמוד העזרה שנתתי לך קישור אליו) ובלי ציון המקור ממנו הם נלקחו, ובכך לתת קרדיט ליוצר התמונות.
כאמור, אתה מוזמן להחזיר את התמונות אם תוסיף קישור לעמוד בוויקיפדיה האנגלית ממנו לקחת אותם, ותעתיק את הרשיון המצוין שם. (למשל, עשויה להיות בעמוד התיאור של התמונה התבנית {{PD}}, ויהיה עלייך להוסיף תבנית זו לתמונה כאן) יובל מדר

שים לב, הערה קטנה לגבי הקישורים הפנימיים. אותיות השימוש אינן נכנסות בקישור כאשר הן בראש המילה. למשל: והמדבר, לאמריקה, וכן הלאה. עניין אחר, זה שכאשר אתה רוצה לקשר מילה שיש בסופה תוספת, אתה יכול לקשר את המילה בלבד, והקישור היה על כל המילה. למשל: [[רוח]]ות, יוצא רוחות. [[פיל]]ים, יוצא פילים. דודסשיחה 23:43, 3 אוגוסט 2006 (IDT)

אני לא מבין למה את אומר לי את זה, אבל שיהיה. אני לא מבין מה פירוש "והקישור היה על כל המילה" - יכול להיות שהייתה לך טעות הקלדה או ניסוח. אם יש לך או למישהו אחר בעיות באופן שבו אני מקשר - שישנה אותם בעצמו! Bravo123 23:45, 3 אוגוסט 2006 (IDT)

תגיד לי, אתה עושה ממני צחוק? הצעת לי לתקן את הקישורים, תיקנתי מה שיכולתי, ואתה משחזר? אני לא מדבר על זה שמה שעשית עכשיו זו השחתה, אבל מה אתה אומר לי ומתחרט? דודסשיחה 00:11, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

מה שאתה עשית זה השחתה. לא נוגעים בערך שיש עליו תבנית עבודה. זה נקרא נימוס אלמנטרי בין אנשים. אין לי שום בעיה שתערוך את הערך, אבל לפחות תן לי לסיים את העבודה עליו. Bravo123 00:13, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

אתה הצעת לי לתקן, תקרא מה שכתבת בהערה הקודמת. אני הסברתי לך את זה בגלל תבנית העריכה, אתה מתעצבן ומציע לי לתקן. תיקנתי - אתה מוחק? דודסשיחה 00:16, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

לא נוגעים בערך שיש לו תבנית "בעבודה" אלא כן עבר שבוע שלם. נקודה. Bravo123 00:19, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

אהמ, ציטוט מדבריך מספר שורות קודם: "אם יש לך או למישהו אחר בעיות באופן שבו אני מקשר - שישנה אותם בעצמו!". pacmanשיחה 00:21, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

פאקמן, דבר ראשון תמצא לך חיים. דבר שני, התכוונתי לכך שהוא רשאי לבצע שינויים כרצונו אבל רק אחרי שתבנית "בעבודה" תוסר. Bravo123 00:24, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

מחקתי את יחס דחף למשקל שיצרת. הערך היה חסר תקנה, הכיל טעויות תרגום ומלבד דוגמה חסרת חשיבות היו בו הרבה מילים שלא נאמר בהן דבר. אל תיצור שוב ערכים כאלה. odedee שיחה‏ 21:27, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

דיווחתי עליך לדוד שי והוא כבר יטפל בהשחתה שלך. יחס דחף למשקל הוא יחס הנדסי חשוב בתחום האווירונאוטיקה ויש לו מקום פה בויקיפדיה. זה לא מזיז לי שמחקת את הערך, תוך זמן קצר אשחזר אותו. Bravo123 21:48, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

הערך בעייתי ביותר, ומוטה. אנא ראה הערותי בשיחה: חשפנות, ובמקביל אני מבקש אסמכתא לכל עובדה המופיעה בערך. אם לא אשמע ממך תוך זמן סביר אהפוך את הערך לקצרמרון ואעיף את התמונה שאינה מוסיפה לערך דבר. אלמוג 20:48, 5 אוגוסט 2006 (IDT)

דבר ראשון, מאוד לא מוצא חן בעיני האופן שבו אתה פונה אלי. אני תורם לויקיפדיה מזמני ומרצוני החופשי ואינני מחויב לאיש. לא מצא חן בעיני לשמוע מילים כמו "אני מבקש", ו"אם לא אשמע...אהפוך את הערך לקצרמרון ואעיף את התמונה...". אשמח אם תפנה אלי יותר בכבוד ותכתוב בשפה פחות מתנשאת. דבר שני, את רוב הערכים שאני מעלה כאן לויקיפדיה העברית אני מתרגם מויקיפדיה האנגלית. אני לא מבין למה התמונה כל כך מפריעה לך, בסך הכל רואים בחורה בביקני רוקדת. זאת לא תמונה גסה או בוטה במיוחד. ההערה שלך על התמונה נשמעת לי מאוד צבועה. גם לא אהבתי את מה שכתבת בדף השיחה של הערך - ראיתי שבויקי האנגלית הערך מקוטלג בבידור אז זה מה שעשיתי גם שם, שם היה כתוב שחשפנות הוא מופע אז כך תרגמתי. אם משהו מפריע לך עד כדי כך בערך שאתה מנתח אותו מילה במילה וכותב לי הודעה בדף השיחה - תקן אותו, הערך לא בבעלותי הרי שתרמתי אותו לויקיפדיה. בברכה, Bravo123 21:40, 5 אוגוסט 2006 (IDT)

בראבו, אלמוג תיקן את הערך כהלכה וביצע בו שכתוב וקיצוץ קל כפי שתוכל לראות, אני מקווה שזה בסדר בעיניך עכשיו. pacmanשיחה 21:48, 5 אוגוסט 2006 (IDT)
מן הסתם יש דיון בנושא בדף השיחה צהוב עולה 21:49, 5 אוגוסט 2006 (IDT)
אני מודה לך על תרומתך לויקיפדיה. כפי שכתבתי בדף השיחה המדובר בתרומה בעייתית, היוצרת ערך לא נייטרלי ולא מאוזן. אם ביכולתך לכתוב ערך נייטרלי, מאוזן, הכולל עובדות מאומתות על חשפנות, לא אתערב בכך. בקשר לתמונה - הילדה שלי בכיתה ג' כבר רואה תמונות גסות ובוטות יותר, אלא מאי, שהיא (התמונה. לא הבת שלי) אינה מוסיפה לערך כל מידע, ואינה תורמת לו דבר. בקשר לטון הדברים, מקריאה של דפי שיחה שבהם היית מעורב, נראה היה לי שזה הטון הדרוש על מנת לקבל תגובתך. אם טעיתי - קבל את התנצלותי. אלמוג 22:01, 5 אוגוסט 2006 (IDT)

אם אתה בקטע[עריכת קוד מקור]

של תרגום ערכים שמופיעים בהרבה ויקיפדיות זרות אבל לא פה, נסה את משתמש:Costello/ערכים שקיימים בויקיפדיות זרות אבל לא בעברית. (רק אל תתרגם רשימות כי אסור כאן). מרבית הערכים שם באמת נדרשים פה. בהצלחה! --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 00:29, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

ותנסה בכל זאת לראות הבדלים בין עיקר לטפל, שיהיה פחות בלאגן. דודסשיחה 00:42, 7 אוגוסט 2006 (IDT)
אני אתן לך דוגמה בקשר לטפל, שהפריעה לי מאוד: תקרא את en:Osvaldo Ardiles. האם נראה לך הגיוני לכתוב בערך ועוד בתחליתו, בחלק בפסקה היחידה שדנה על קריירת המשחק שלו, על כך שלמשך כמה חודשים חזר ארדילס לארגנטינה בגלל מלחמת פוקלנד? או לכתוב שהאוהדים של סווינדון טאון אירגנו לו מחווה מרגשת כשהתמודד על העלייה לליגה הראשונה? או לכתוב שבן דודו נהרג במלחמת פוקלנד? או שיש לו בית ליד המגרש של טוטנהאם? וכו'. צהוב עולה 01:51, 7 אוגוסט 2006 (IDT)
אם כבר אז אתפרץ ואפנה לרשימה שהכנתי במיוחד לצורך הזה. עקרונות וקווים מנחים לתרגום ערכים מויקיפדיות בשפות זרות. בברכה, נרקיסוס 02:06, 7 אוגוסט 2006 (IDT)
אני מציע לך להוסיף הערה בנוגע לאמריקניזציה/אנגליזציה של ערכים בוויקיפדיה באנגלית (ואותו דבר לגבי שאר השפות) - יש להביא בתרגום את הפרספקטיבה הישראלית פעמים רבות ולהשמיט את הפרספקטיבה הזרה. צהוב עולה 02:10, 7 אוגוסט 2006 (IDT)
(מצטער על התגובה המאוחרת - נותקתי אתמול בלילה) כן, גם אני ראיתי את הדף באנגלית על ה"אפלייה הסיסטמטית" - כמו שהם קוראים לזה. אוסיף בקרוב לרשימה (וגם אתה מוזמן להוסיף/לערוך ברשימה אם תחוש צורך). בברכה, נרקיסוס 12:00, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

נכנסתי לדף שפירסמתם ואני לא מתכוון לתרגם אף ערך שמופיע שם. לדעתי, מופיעים שמה ערכים משעממים ולא מעניינים כמו בשפה הקוריאנית, השפה הסלובנית וכדומה. אני מתרגם את הערכים שמעניינים אותי או שצורם לי מאוד לראות שאינם מופיעים אצלנו בויקיפדיה העברית וקיימים זמן רב בשפות האחרות. הרעיון והכוונות שלכם היו טובות, אז תודה בכל מקרה. בברכה, Bravo123 23:28, 7 אוגוסט 2006 (IDT).

טיפול הוגן[עריכת קוד מקור]

שלום. תן דעתך על השימוש ההוגן בתמונות בערך כוכב כחול, המוגבל לתמונה אחת מכל מקור. דודסשיחה 12:38, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

דודס, אל תגזים. מותר לו כ-3 תמונות בשימוש הוגן בערך (כמו בערכי סרטים) --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 12:41, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
יתכן, איני מומחה בערכי סרטים. שיהיה 3, לא משנה לי - העיקר שיהיה תקין. דודסשיחה 12:44, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני לא מבין בכלל מה אתם רוצים ממני. אשמח אם תפנו לדף שמראה מה זה בדיוק "הטיפול ההוגן" שאתם מדברים עליו. אני רוצה להפוך את הערך כוכב כחול לערך ממולץ ובשביל זה אני מוסיף לו תמונות. אחת מהדרישות של ערך ממולץ הוא שיהיו לו הרבה תמונות, לא? בברכה, Bravo123 12:58, 11 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

על שימוש הוגן תוכל לקרוא בערך שימוש הוגן. אתה מתבקש לבחור 2-3 תמונות שישארו בערך ולהסיר את השאר, ולא אסיר אותן בעצמי. pacmanשיחה 12:58, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תראה לי או תביא ציטוט שמראה שאסור שיופיע יותר משלושה צילומי מסך בערך מסויים, ואני אשתף איתך פעולה. זה די ברור שאתה מנסה לשים לי רגל כדי שהערך לא ייהפך לערך ממולץ. לפחות תודה בזה... Bravo123 13:01, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתה יכול לקרוא גם פה : עזרה:העלאת תמונה ברשיון שימוש הוגן. ואם יש לך שאלות ספציפיות אתה יכול לשאול את משתמש:Deroravi שהוא עו"ד עם התמחות בנושא. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 13:02, 11 אוגוסט 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: בראבו יקירי, אתה מוזמן לשאול את דרור - עורך דין במקצועו ומומחנו לזכויות יוצרים. אם יגיד שמותר להשתמש ביותר מ-3 תמונות, לא אשמיע ציוץ. pacmanשיחה 13:03, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

נכסתי, קראתי והגעתי למסקנה שהשימוש בתמונות כן הוגן. כתוב שאסור לשים יותר משלוש תמונות הלקוחות מאתר אינטרנט, אבל הדבר לא נאמר על צילום מסך ממשחק מחשב. לתשומת ליבכם. Bravo123 13:08, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שוב, מכיוון שאף אחד מאיתנו כאן אינו מומחה בנושא - שאל את דרור, הוא ישמח לעזור. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 13:10, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אין לי דעה, ובאמת עדיף לחכות לדרור, אבל עד להחלטה יש להשאיר את הערך עם המינימום - 3 תמונות במקרה זה - כדי שלא נמצא עוברים על החוק. אפשר לחכות עם מחיקת התמונות. לחליפין, אפשר לשלוח מייל למחלקת יחסי הציבור של החברה שייצרה את המשחק - סיכוי טוב שתקבל היתר (יש להם אינטרס, אחרי הכל), ואז תוכל לשים מה שתרצה. נדב 13:16, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אין זה משנה אם מדובר באתר אינטרנט, סרט, תוכנית טלויזיה, או משחק מחשב. הפגיעה בזכויות היוצרים צריכה להיות מינימלית. אין כלל האומר "3 תמונות" והשאיפה היא כמה שפחות - היינו "תמונה אחת". כעיקרון למשחק מחשב די בתמונה אחת של עטיפת קופסת המשחק. יחד עם זאת, אם הערך רחב ומכיל דיון על הגרפיקה, אפשר תמונה המדגימה זאת, וכן תמונה המדגימה את כלי הנשק במשחק או באגים שלו. לסיכום - לא יותר מתמונה אחת או שתיים של הנוף, אחת של כלי הנשק בפרק הרלוונטי, אפשר להדגים באג אם יש תמונה שלו וכן אפשר את סריקת קופסת המשחק, וגם זה מותח את ההגדרה של "שימוש הוגן". דרור 21:32, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אז איך אתה מצפה שאני אהפוך את הערך הזה לערך מומלץ אם אי אפשר להעשיר אותו בתמונות? Bravo123 00:03, 12 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

לא התמונות עושות ערך מומלץ. לידיעתך, יש לנו ערכים מומלצים עם בקושי תמונה אחת. סקרלט 00:06, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]