שיחת משתמש:Costello/ארכיון 7

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Yonidebest בנושא היי

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שיחת משתמש:Costello

בוט המחיקות והתבנית אלמוני[עריכת קוד מקור]

לפני שנה בערך נוצרה התבנית אלמוני, לדברי טרול רפאים לפי בקשתך (לא בדקתי זאת), למטרת מחיקה אוטומטית של השיחות האנונימיות. עם זאת, הצעתי אותה למחיקה מהסיבות המצוינות שם, כי יש שיטה יעילה יותר. אשמח אם תענה בדיון. ‏– rotemlissשיחה 15:54, 27 מרץ 2006 (UTC)

בוט השנים גורם לשיבושים[עריכת קוד מקור]

שלום לך, בוט השנים משבש מעט את סעיף פרסי ישראל:

מקבלי פרס ישראל לשנת תשי"ט הם:

הופך ל:

מקבלי פרס ישראל לשנת תשי"ט הם:

בברכה, אבינעם 19:42, 4 אפריל 2006 (UTC)

תודה על ההערה, תיקנתי את הקטע הבעייתי בבוט השנים, ואני אפעיל אותו הלילה על טווח השנים הרלווניט על מנת לתקן את כל העיוותים. Costello 20:09, 4 אפריל 2006 (UTC)
תודה, אבינעם 21:10, 4 אפריל 2006 (UTC)

שיחת אלמונים[עריכת קוד מקור]

אם אינני טועה מחקת היום כמה אלפי דפי שיחה של אלמונים. התפלאתי לראות שנמחקו דפים שיש בהם דיונים טריים. אני חושב שיש למחוק רק שיחות שלא היתה בהן שום עריכה במשך לפחות שבוע, ורצוי יותר (חודש?). אנחנו מאבדים במחיקות האלה אינפורמציה חשובה, כמו למשל איזה IP שייך למכללה או בי"ס, ואז שוב אנחנו טועים, חוסמים, סתם בלגן מיותר. אולי אפשר לשפר את הענין איכשהוא? odedee שיחה‏ 08:37, 5 אפריל 2006 (UTC)

כעיקרון אני לוקח את כל הדפים בהם מופיעה תבנית:אלמוני, מסנן מתוכם רק את דפי השיחה של משתמשים אנונימיים, מסיר את 500 האחרונים (מכיוון שהדפים מצורפים על פי סדר אלו הם הדפים האחרונים אליהם נוספה התבנית - ויש סיכוי שעדיין אין צורך למחוק אותם) ואז מוחק אחד אחד לפי סדר. בהפעלות האחרונות אני אפילו לא מגיע ל500 האחרונים, ומפאת הזמן שאני מקציב לבוט לפעול נמחקים רק כ2000-3000 דפי שיחה בכל פעם. אני יכול להוסיף בדיקה של זמן העידכון האחרון ולמחוק רק אם הוא גדול מערך מסויים (יומיים, שבוע, חודש). ניתן גם להגדיר תבנית:לא למחוק או משהו בסגנון - שתורה לבוט שמדובר בכתובת IP של אוניברסיטה/מכללה/אינטרנט קפה ויש להשאיר את ההודעה על כך בדף השיחה של אותה הכתובת. בכל אופן - יכול להיות שכדאי להוסיף את העניין לדיון בדיון הזה, ולקבוע מדיניות מסודרת. טכנית - כאאמור - אין בעיה לבדוק זמן שינוי אחרון, או המצאות של תבנית. Costello 18:25, 5 אפריל 2006 (UTC)
הייתי משוכנע שיש גם בדיקה של זמן שינוי אחרון - הרי יש אלמונים בעלי IP שלא משתנה במשך חודשים ארוכים ויש דיונים בדף השיחה שלהם - אין כל סיבה למחוק אותו. אני אכתוב גם בדיון המחיקה, אני מניח ששינוי כזה ניתן ליישום בלי קשר לקיום תבנית אלמוני או לא. odedee שיחה‏ 20:59, 5 אפריל 2006 (UTC)

שאלה לגבי בניית בוט[עריכת קוד מקור]

שלום גיא, אני רואה שאתה אחד המבינים בנושא (אם לא היחיד..חחח),
וברצוני לשאול אותך אם תוכל לתת לי בבקשה מדריך/קווים מנחים לבניית בוטים ב-PHP? (אני חושב שאני יודע אותה ברמה מתקדמת בשביל כך, רק אני צריך בכל זאת איזשהי תחילת חוט..)

תודה מראש וחג שמח, MagicWord 06:48, 6 אפריל 2006 (UTC)

אני בהחלט לא היחיד בויקיפדיה העברית שמפעיל בוט, אבל אני יכול לכוון. ראשית - מדוע אתה מעוניין לכתוב את הבוט ב-PHP? PHP היא שפה שנועדה בעיקר ליצירת דפי HTML באופן דינמי בצד השרת, ופחות כשפת סקריפטינג/תכנות רגילה (למרות שבהחלט ניתן להשתמש בה גם ככזאת). אם זו השפה היחידה שאתה מכיר - ואין לך כוונה ללמוד שפה אחרת - זה בהחלט אפשרי לכתוב בוט ב-PHP, אבל אם יש לך ידע בשפות נוספות - או שאתה מעוניין ללמוד שפות נוספות perl או python יכולות להתאים יותר.
אחרי שבחרת שפה, אתה צריך להחליט מה הבוט שלך צריך לעשות, בדרך כלל מדובר על שליפת מידע מערך מסויים בויקיפדיה, ביצוע מניפולציה כלשהי על הטקסט, ושליחת הערך בחזרה לשרת. יש בוטים שבהם משתמשים גם בעותק מקומי של בסיס הנתונים, למשל על מנת לאתר את כל הערכים שבהם מופיעה מילה מסויימת. בגדול - שליפת הנתונים ושליחת המידע נעשות על ידי פונציות מספרית HTTP בשפה אותה בחרת (קיימת ספריה כזו לPHP וגם לשפות האחרות שציינתי), המניפולציה על הטקסט אמורה להיות החלק הקל (למשל בוט ההחפות עושה את זה בשורה אחת באמצעות ביטוי רגולרי), ונשארנו רק עם בעיית שליפת המידע מבסיס הנתונים - אם יש בכך צורך. בסיס הנתונים מגיע כיום בתצורת XML, כאשר קיימת ספריית perl ייעודית לטיפול בו (עוד סיבה לבחור בפרל) אבל ניתן בקלות יחסית להמיר אותו לSQL ואז להשתמש בו באמצעות שרת MySQL או כל שרת SQL אחר שאתה רגיל לעבוד איתו.
זה הכל בגדול, נסה להבין את השלבים שציינתי וליישם אותם, אם אתה נתקל בבעיה ספציפית - או שמשהו בהסבר לא מובן - אתה מוזמן לשאול. Costello 06:53, 11 אפריל 2006 (UTC)
PHP זו שפת התכנות היחידה שאני מכיר לכרגע, אבל אני אשקול ללמוד גם פרל בהזדמנות (הן שפות די דומות בסה"כ). בכל זאת, אם אני הולך על PHP, אני לא ממש יודע באילו כותרות HTTP (headerים) להשתמש על מנת לשלוף ולהכניס את הנתונים, וגם איך להמיר את תצורת ה-XML ל-SQL. MagicWord 12:33, 11 אפריל 2006 (UTC)
לגבי הפיכת בסיס הנתונים מXML לSQL, יש הסבר בויקיפדיה האנגלית - כאן. לא יצא לי לעבוד עם ספריות HTTP של php, אבל אני חושב שזה מה שאתה צריך על מנת לשלוף ולשלוח את המידע הרלוונטי. רמז (hint) - אתה צריך לעבוד מול דפי העריכה, ולא מול דפי הערכים. Costello 19:13, 11 אפריל 2006 (UTC)

רציתי לפתוח את שנת 1508, לציון הולדתו של הארכיטקט החשוב, אנדראה פלדיו (30 בנובמבר). האם יש לעשות זאת ידנית או בצורה אחרת? אסף 21:42, 14 אפריל 2006 (UTC).

מספיק שתוסיף את לידתו ל-30 בנובמבר ובפעם הבאה שהבוט יופעל הוא ייצור את דף השנה. אם אין לך סבלנות לחכות להפעלה הבאה של הבוט אתה יכול להעתיק את המבנה של דף שנים משנה אחרת - ולהוסיף את לידתו של הארכיטקט. Costello 21:49, 14 אפריל 2006 (UTC)
אחלה, תודה רבה. אני אוסיף את זה לתאריך עצמו ולא לשנה. כל כמה זמן בערך מופעל הבוט? אסף 21:51, 14 אפריל 2006 (UTC).
אחת לחודש וחצי בערך, ההפעלה הבאה מתישהו בחודש מאי. מידע על ההפעלה הבאה/הקודמת של הבוט יש בדף המשתמש שלי. Costello 21:58, 14 אפריל 2006 (UTC)
תודה רבה. בברכה, אסף 22:00, 14 אפריל 2006 (UTC).

מהירות בוט[עריכת קוד מקור]

הי גיא, בבוט הישן ששלחת לי, בחלק של הג'אווהסקריפט, הייתה הגבלת מהירות של עריכה אחת ל-20 שניות. עם השכתובים וההתקדמויות של הבוט ההשהיה הזו נשמטה, ורציתי לדעת - האם היתה לה סיבה מיוחדת? דרישה ממטא או משהו? נדב 21:33, 27 אפריל 2006 (IDT)

בעבר - מדיניות המטא הגבילה פעילות של בוטים לאחת לעשר שניות, על מנת לקחת מרווח בטיחות, ולא להעמיס על השרת יתר על המידה בשעות העמוסות (הבוט הופעל בשעות הלילה אצלנו - כיוון שעדיין לא היה דגל בוט, ואלו בדיוק השעות העמוסות בויקיפדיה האנגלית - ולכן שעות העומס על השרת) לקחתי טווח של 20 שניות. בינתיים המדיניות השתנתה- וכעת ניתן להפעיל בוט שיאפשר עדכון בכל שניה, מכיוון שאני לא מגיע לקצבים האלו בכל מקרה (כשהשרת פנוי זה משהו כמו 2-3 שניות לעמוד) לא ראיתי צורך במגבלה הזו. אם אתה מגיע לדף לשניה - או שהבוט מכביד לך על מהירות הגלישה אתה יכול להוסיף timeout של כמה שניות אחרי כל שליחת דף... Costello 12:38, 4 מאי 2006 (IDT)

תבנית אלמוני 2[עריכת קוד מקור]

נא ראה שיחת משתמש:Rotemliss#תבנית אלמוני. תודה, odedee שיחה‏ 20:02, 7 מאי 2006 (IDT)

לגבי התבנית הנ"ל - תוכל בבקשה לבטל את השימוש בתבנית ולהשתמש במקום זאת בתבנית הפוכה - "תבנית:לא למחוק" שתוכנס לדפי שיחה שאין ברצוננו למחוק? תודה, Yonidebest Ω Talk 02:33, 20 מאי 2006 (IDT)

כמובן... כרגע אני לא מפעיל את הבוט, עד שתתגבש החלטה לפי איזו חוקיות רוצים למחוק את דפי השיחה האנונימיים (זמן המתנה מהעריכה האחרונה, איזה תבנית למחוק/לא למחוק וכו'...) Costello 23:55, 27 מאי 2006 (IDT)
אז הנה ההחלטה שלי: 14 ימים מאז העריכה האחרונה, ואין למחוק את דפי השיחה שבהם התבנית "תבנית:לא למחוק". אילו עוד החלטות צריכות להתקבל? בכל מקרה, אכניס קישור במזנון לדיון זה ואם אין התנגדות במשך שלושה-ארבעה ימים אז נתחיל ליישם את זה. תתכונן להביס את גילגמש במספר המחיקות ;-) Yonidebest Ω Talk 17:20, 31 מאי 2006 (IDT)
כפי שקיוותי - אין התנגדויות אז אפשר להתחיל עם יישום העניין. יצרתי את תבנית:לא למחוק שיחליף את תבנית:אלמוני מבחינת המהות.
  1. כדי למחוק את תבנית "אלמוני" יש למחוק קודם את הדפים שמשתמשים בתבנית זו, את זה אפשר לעשות כבר עכשיו באמצעות הבוט כיוון שהתבנית "אלמוני" הוצאה מהתבניות לפני חודש אז כל דפי השיחה שבהם תבנית זו בטוח בני חודש ומעלה.
  2. אבקש כעת ממפעילים לסמן את כתובות ה-IP של האונ' באמצעות התבנית "לא למחוק"; ואז תוכל לסדר את הבוט כף שלא ימחק דפים הלו.
זהו אני חושב. תודה, Yonidebest Ω Talk 15:20, 6 יוני 2006 (IDT)
אחלה, מחקתי את התבנית. אני מניח שמעכשיו משתמשים ב"תבנית:לא למחוק" כדי לסמן דפים שלא יימחקו באמצעות הבוט. תודה, Yonidebest Ω Talk 22:50, 16 יוני 2006 (IDT)

שלום רב. אנא שים לב שמחקתי את האיזכור שהוספת לגבי עסקת ישקר בערך הנ"ל. בעניין כבר דנו בדף השיחה והוחלט למחוק. זהר דרוקמן 13:44, 26 מאי 2006 (IDT)

האמת היא שגם אני לא הייתי בטוח אם זה נכון להוסיף את האזכור. הוספתי אותו בגלל שהוא הופיע בדף של 2006, ובעוונותי לא בדקתי בדף השיחה. למעשה - אני תומך בהסרה.. Costello 13:50, 26 מאי 2006 (IDT)
נהדר, אני שמח. בדיון שערכתי עם המשתמש שהוסיף את האזכור (אין לי כוח כרגע למצוא את הקישור) הוא התעקש שהאיזכור ישאר. כיוון שהנחתי שהבוט ידרוס אותו, לא התעקשתי. אני מבין שכבר הפעלת את הבוט, אבל לא נורא; האזכור יכול להשאר שם עד להפעלה הבאה מבחינתי, כל עוד בסופו שדבר ימחק. זהר דרוקמן 13:54, 26 מאי 2006 (IDT)

למה הבוט מחק את השורה על השומר הצעיר? Hidro 15:22, 26 מאי 2006 (IDT)

כי היא לא הייתה במקום הנכון. אם שמים ידנית הערות בדפים האלה, צריך לשים אותם בין ההערות הלא-נראות, אחרת הבוט ימחק אותם (יש הערות בתחילת כל ערך, כשאתה במצב עריכה). נדב 15:30, 26 מאי 2006 (IDT)

תאריכים עבריים[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, יש אופציה לייצור בוט שכזה, או שהיות ושפת המחשב לא מכירה בזה, זה בלתי אפשרי? תודה רבה וחג שמח... גבעתיים 08:33, 31 מאי 2006 (IDT) (שהוא למנייננו ד' בסיון ה'תשס"ו)

אכן קיים אלגוריתם לחישוב התאריכים העבריים לפי הלועזיים כמה זמן קדימה שנרצהץ השאלה היא האם יש מישהו שגם מכיר את החישובים הנ"ל וגם יודע לכתוב תוכנת בוט. אלי פ (שיחה) 08:36, 31 מאי 2006 (IDT)
אני לא בטוח למה בדיוק הכוונה, אך יש מספר פרוייקטים חופשיים שמקלים מאד את העבודה עם תאריכים עבריים, ובזכותם אין בעייה לבצע כל מניפולציה שהיא על בסיס תאריכים עבריים, גרגוריאניים או שילוב של השניים. רק תגדיר בדיוק מה אתה רוצה שהבוט יעשה, ואני אשתדל לעשות זאת... Costello 14:57, 5 יוני 2006 (IDT)
דרך אגב, אני מתכוון לפעול ליצירת מילת קסם חדשה שתאפשר קבלת תאריך עברי מתאריך גרגוריאני, אבל אין לי מושג כמה זמן זה ייקח. ‏– rotemlissשיחה 09:49, 8 יוני 2006 (IDT)

מחיקת דפי שיחה של משתמשים אלמוניים[עריכת קוד מקור]

לדעתי, הגיע הזמן למחוק שוב את דפי השיחה האלה. אשמח אם תעשה זאת בהקדם האפשרי. (להוציא דפים שמסומנים לשמירה או דפים שנערכו ביומיים-שלושה האחרונים)

אם אתה מאמין שיש צורך בכך, אתה מוזמן להעלות את שאלת הטיפול בהם למזנון, אבל אשמח אם המעשה יעשה בהקדם.

תודה, יובל מדר 12:10, 1 יוני 2006 (IDT)

ראה 4-5 פסקאות לעיל ("תבנית:אלמוני") והפניה במזנון לפסקה זו. Yonidebest Ω Talk 12:13, 1 יוני 2006 (IDT)

בוט מחיקות![עריכת קוד מקור]

כואב לך לעשות את זה ע"י משתמש עם דגל בוט? :/ ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 01:29, 8 יוני 2006 (IDT)

זה נוסה בעבר, אבל גם מחיקות שמתבצעות על ידי משתמש עם דגל בוט מופיעות בדף השינויים האחרונים. Costello 05:31, 8 יוני 2006 (IDT)
אולי עקב שדרוג בתוכנה זה כבר לא כך, כיוון שבוויקיציטוט הבוטים לא הופיעו. שווה לנסות. (אני מקווה שלא צריך להציע את הבוט במפעיל נולד…) ‏– rotemlissשיחה 09:48, 8 יוני 2006 (IDT)
שווה נסיון. אני אבקש מדוד שי להחזיר את הרשאות המפעיל לבוט לצורך הניסוי... Costello 07:30, 15 יוני 2006 (IDT)
Costello-bot מונה למפעיל. דוד שי 19:13, 15 יוני 2006 (IDT)
תודה. אכן - מחיקות שמבצע הבוט לא מופיעות עכשיו בדף השינויים האחרונים. מעכשיו הבוט יופעל מתוך costello-bot. Costello 22:58, 15 יוני 2006 (IDT)
אחלה. ואם כבר אתה בקטע טכני, כדאי שתוסיף RLM בתחילת החתימה שלך. conio.hשיחה 23:01, 15 יוני 2006 (IDT)
וגם בסוף החתימה. דרך אגב אתה צריך RLM רק בתחילת החתימה שלך, לא באמצע או בסוף כמו שיש לך. צהוב עולה 23:06, 15 יוני 2006 (IDT)
תמיד התעצלתי לעשות את זה... אבל אם כבר מבקשים... ‏ costello • ‏ שיחה 23:11, 15 יוני 2006 (IDT)
יש כמה דפים שבהם שמו הערות (שזה כתובת IP של אוניברסיטה זו וזו, וכו'). האם הבוט יודע לזהות את הדפים האלה, ולא למחוק אותם? emanשיחה 23:28, 15 יוני 2006 (IDT)
הבוט לא מוחק דפים בהם קיימת התבנית {{לא למחוק}} , וכן דפים שנערכו במהלך השבועיים האחרונים. ‏ costello • ‏ שיחה 11:39, 16 יוני 2006 (IDT)

אתה מוכן לפרט למה אתה חושב שהערך צריך עריכה נוספת?אייל - שיחה 16:23, 8 יוני 2006 (IDT)

קשה לי להגדיר במדוייק, אבל לא נח לי עם סגנון הכתיבה של הערך. אני אשתדל לערוך במהלך הסופ"ש בתקווה שגם אני וגם אתה נהיה מרוצים מהתוצאה. Costello 07:38, 15 יוני 2006 (IDT)

ערכתי. תקרא ותראה אם אתה מרוצה מהתוצאה. אני חושב שמה שבעיקר הפריע לי הוא התרגום המילוי מידי מהויקיפדיה האנגלית. יש מבני משפטים שמתאימים לאנגלית אבל לא מקובלים בעברית. בנוסף לזה, גם החלוקה לנושאים ופסקאות בויקיפדיה האנגלית היא לא קדושה וניתן בהחלט לשנות אותה אם זה משרת את הערך. ‏ costello • ‏ שיחה 14:14, 17 יוני 2006 (IDT)

תודה רבה גיא! גם אחרי ניפוי של כמה ערכים שלא באמת חסרים, עדיין נותרו כמה עשרות ערכים לעבוד עליהם. צביקה 15:41, 18 יוני 2006 (IDT)

רעיון מצוין. באמת חיפשתי משהו כזה, אני יבחר לי איזה ערך מהרשימה ויתחיל לעבוד עליו. Green Ape 15:52, 18 יוני 2006 (IDT)
הי גיא, עברתי על חלק מהערכים שם והוספתי קישור לערך קיים בעברית, אולי כדאי להריץ שוב את השאילתה לרשימה מעודכנת יותר. בברכה, אסתר 02:26, 22 יוני 2006 (IDT)

עדכון ערך עדי יהוה![עריכת קוד מקור]

שלום, הערך חסום לעריכה. ברצוני להוסיף חלק הקשור למסמך Declaration of facts. מסמך זה הוא חלק מפנית ארגון עדי יהוה משנת 1933 להיטלר. במסמך זה מנסים להסביר עדי יהוה שהם לא נגד השלטון אלא להפך תומכים בעקרונות ובערכים של השלטון. ציטוטים:

The 1934 Yearbook of Jehova Witnesses beginning on page 130 said: "In June, the president of the Society visited Germany to take some action to get the Society's property restored to our possession and to carry on the work further. Knowing that the enemy has misrepresented the facts to the government, a Declaration of Facts was prepared, and on the 25th day of June, 1933, more than 7,000 of Jehovah's witnesses assembled at Berlin and unanimously adopted the resolution, millions of which were printed and distributed throughout Germany. That resolution is as follows, to wit: " " Declaration of Facts" ...

page 134 ... "The greatest and the most oppressive empire on earth is the Anglo-American empire. By that is meant the British Empire, of which the United States of America forms a part. It has been the commercial Jews of the British-American empire that have built up and carried on Big Business as a means of exploiting and oppressing the peoples of many nations. This fact particularly applies to the cities of London and New York, the stronghold of Big Business. This fact is so manifest in America that there is a proverb concerning the city of New York which says: 'The Jews own it, the Irish Catholics rule it, and the Americans pay the bills.' We have no fight with any of these persons mentioned, but, as the witnesses for Jehovah and in obedience to his commandment set forth in the Scriptures, we are compelled to call attention to the truth concerning the same in order that the people may be enlightened concerning God and his purpose."...

page 135 ... "The present government of Germany has declared emphatically against Big Business oppressors and in opposition to the wrongful religious influence in the political affairs of the nation. Such is exactly our position; and we further state in our literature the reason for the existence of oppressive Big Business and the wrongful political religious influence... "

page 136 ... "To know Jehovah God and his gracious provision for humankind is of most vital importance to all persons, because God has declared in His Word that where there is no vision or understanding of his Word the people perish. (Proverbs 29:18) We have devoted our lives and our material substance to the work of enabling the people to gain a vision or understanding of God's Word, and therefore it is impossible for our literature and our work to be a menace to the peace and safety of the nation. Instead of being against the principles advocated by the government of Germany, we stand squarely for such principles, and point out that Jehovah God through Christ Jesus will bring about the full realization of these principles and will give to the people peace and prosperity and the greatest desire of every honest heart."

page 137 ... "A careful examination of our books and literature will disclose the fact that the very high ideals held and promulgated by the present national government are set forth in and endorsed and strongly emphasized in our publications, and show that Jehovah God will see to it that these high ideals in due time will be attained by all persons who love righteousness and who obey the Most High. Instead, therefore, of our literature and our work's being a menace to the principles of the present government we are the strongest supporters of such high ideals.”…

ברשותי צילום של מסמכים אוריגינליים בגרמנית של ההצהרה, מסמכים אוריגינליים של ספרות עדי יהוה שבהם מתורגמת ההצהרה לאנגלית.

לאחר נסיון הסברה לא מוצלח זה עדי יהוה נרדפו גם הם. מסמך זה הוא חלק מהיסטוריה והמילים שלו ברורות מאוד. אשמח אם בשיתוף פעולה נוכל לעדכן את הערך במידע היסטורי מדויק ונוכל לתרום לויקיפדיה. ממתין לתגובה, --truthwanted 19:07, 10 יולי 2006 (IDT)

תודה על המפה, אבל...[עריכת קוד מקור]

הועבר למזנון ‏ costello • ‏ שיחה 18:44, 29 יולי 2006 (IDT)

ערכים שקיימים בויקיפדיות זרות אבל לא בעברית[עריכת קוד מקור]

נכתבו ערכים רבים מהרשימה.. אפשר להריץ את השאילתא מחדש? Green Apeשיחה ‏ 20:21, 29 יולי 2006 (IDT)

בתוך ימים אחדים תהיה גרסה חדשה של בסיס הנתונים של הויקיפדיה האנגלית ואז אני אצור רשימה חדשה. ‏ costello • ‏ שיחה 20:35, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
הרשימה עודכנה. ‏ costello • ‏ שיחה 01:19, 15 באוגוסט 2006 (IDT)

משתמש:Costello-bot[עריכת קוד מקור]

היי, הכנס בבקשה להעדפות של חשבון הבוט ובחר שהעריכות שלו יופיעו כבדוקות. תודה, odedee שיחה08:25, 11 באוגוסט 2006 (IDT)

בוצע ‏ costello • ‏ שיחה 16:54, 11 באוגוסט 2006 (IDT)

רשימה[עריכת קוד מקור]

אתה יכול להכין רשימה של כל הקטגוריות של ערכים שמכילים דפים במרחבי שם אחרים. בברכה דניאלשיחה 21:17, 12 באוגוסט 2006 (IDT)

למה אתה לא עונה לי? דניאלשיחה 22:23, 23 באוגוסט 2006 (IDT)
משום מה פספסתי את ההודעה שלך. קטגוריות של ערכים מסומנות בצורה כלשהי שמבדילה אותן מקטגוריות של תבניות לדוגמא? אם כן - אני בהחלט יכול לייצר רשימה כזאת. ‏ costello • ‏ שיחה 23:08, 23 באוגוסט 2006 (IDT)
אתה יכול לבדוק את האפשרות ליצור את הרשימה (מצטער על התגובה המאוחרת הייתי עסוק). דניאלשיחה 11:39, 29 באוגוסט 2006 (IDT)
אני שואל שוב - יש סימון מיוחד לקטגוריות של ערכים? ‏ costello • ‏ שיחה 20:19, 29 באוגוסט 2006 (IDT)
אם אתה מתכוון לטבלה categorylinks במסד הנתונים, הרי שהיא מספקת את השדה cl_from שהוא מספר הדף שמפנה לקטגוריה, ואמנם לא תוכל לראות את שם הדף מתוך הטבלה הזו עצמה, אך מתוך הטבלה page תוכל לשייך page_id ל־page_namespace. זה בהחלט יכול להיעשות באמצעות קבצי ה־SQL המסופקים באתר ההורדות. אולי צריך רק להציב מסד נתונים מתאים, להשתמש בקבצי ה־SQL, ולהשתמש בשאילתה המתאימה – שאין לי מושג מה היא כי מעולם לא טרחתי ללמוד להשתמש ב־SQL, לצערי הרב. ‏– rotemlissשיחה 22:00, 29 באוגוסט 2006 (IDT)
t תודה. אבל את כל זה אני כבר יודע. דניאל ביקש רשימה של כל הקטגוריות של ערכים שמכילות דפים ממרחבי שם אחרים. ואני שואל - איך אני מזהה קטגוריות של ערכים? עד כמה שאני יודע אין להן סימון מיוחד. אני יכול לייצר רשימה של כל הקטגוריות שיש בהן ערכים מהמרחב הראשי ומעוד מרחב כלשהו - אבל יש סיכוי יותר מסביר שהרשימה הזאת תכיל בעיקר "קטגוריות מנהלתיות". ‏ costello • ‏ שיחה 22:06, 29 באוגוסט 2006 (IDT)
לדעתי, רשימה של קטגוריות מעורבות כאלה תכלול רק מעט false positives שניתן לנפות – כל קטגוריות הקצרמרים, למשל, וכיוצא באלה. צריך גם להתעלם ממרחב 14, אגב, שאינו מדד לבדיקה. ‏– rotemlissשיחה 22:20, 29 באוגוסט 2006 (IDT)
טוב, אני אנסה מחר - נראה מה נקבל... אגב - מומלץ ללמוד SQL זה רובד אחר לגמרי של תכנות, אם אפשר לקרא לזה בכלל ככה (למרות שהשאילתות שאני משתמש בהן כאן לא מייצגות את זה) ‏ costello • ‏ שיחה 01:04, 30 באוגוסט 2006 (IDT)
בהחלט כדאי, ואני עוד אגיע לזה. ‏– rotemlissשיחה 14:47, 30 באוגוסט 2006 (IDT)

יצרתי את משתמש:Costello/קטגוריות שמכילות ערכים מהמרחב הראשי וגם ממרחב נוסף. יש בה 204 קטגוריות. בהצלחה. ‏ costello • ‏ שיחה 18:00, 31 באוגוסט 2006 (IDT)

הרשימה שעוכנה היום[עריכת קוד מקור]

הי גיא, כשאתה מעדכן, כדאי להעתיק אולי לדף השיחה (או דף עזר) את הערכים שנכתבו בזכות העמוד הזה (פשוט להעתיק את הערכים שמולאו ותורמיה לדף עזר לפני העדכון). כך יהיה אפשר לעקוב אחרי יעילותה לגרום לאנשים נוספים לעזור. אסף 01:31, 15 באוגוסט 2006 (IDT).

בנוסף, אני לא בטוח כיצד אתה יוצר את הרשימה, אך כדאי שערכים חדשים שנוספים לרשימה יעודכנו בסוף, יחד עם כותרת משנה של תאריך - אחרת עכשיו צריך לעבור שוב על כל 100 הערכים, כי אני למשל לא זוכר על מה כבר עברתי לפני העדכון ומה לא. תודה רבה מראש, אסף 01:33, 15 באוגוסט 2006 (IDT).
קצת קשה לי לקבוע מי נכתב בזכות ומי רק קושר, בכל מקרה - מידע בגרסאות הקודמות ([1]) לגבי הוספה בתחתית הרשימה - זה יצריך עוד טיפה עבודה - אבל זה אפשרי. אני אעשה את זה החל מהעדכון הבא. ‏ costello • ‏ שיחה 02:13, 15 באוגוסט 2006 (IDT)
אוקי - תודה רבה. אסף 13:15, 15 באוגוסט 2006 (IDT).

דף משתמש[עריכת קוד מקור]

אפשר לגנוב את העיצוב של דף המשתמש שלך (עם מתן קרדיט).

נ.ב: לא עניתה לשאלה שלי שתי הערות למעלה. בברכה דניאלשיחה 22:50, 23 באוגוסט 2006 (IDT)

כמו כל דף בויקיפדיה גם דף המשתמש שלי מפורסם תחת רשיון GFDL ולכן אתה ראשי להעתיק את כולו או כל חלק ממנו תוך מתן קרדיט. לגבי השאלה למעלה - משום מה פספסתי אותה... ‏ costello • ‏ שיחה 23:07, 23 באוגוסט 2006 (IDT)
תודה דניאלשיחה 23:36, 23 באוגוסט 2006 (IDT)

מחיקת אירועים על ידך בערך 1970[עריכת קוד מקור]

שלום לך גיא, נכנסתי לא מזמן לערך 1970, ושמתי לב שמחקת מספר אירועים שהוספתי בזמנו, כגון הקלטה של הופעה חיה של להקת המי באוניברסיטת לידס ב-14 בפברואר, פסטיבל האי וייט 1970 ב-26 באוגוסט, הופעתו האחרונה ב-6 בספטמבר של ג'ימי הנדריקס לפני מותו, מותו של אלן ווילסון מ-Canned Heat ב-3 בספטמבר. והשאלה שלי אליך היא למה ובאיזו זכות? זה נראה לך מעשה הגיוני והוגן למחוק ערכים שאינם לרוחך??? אתה נוהג בדר"כ למחוק עבודות של אנשים שאינן מעניינות בעינייך? מדובר באירועים היסטוריים ובאבני דרך בעולם התרבות והמוסיקה וגם אם מסיבה כלשהי אין לך עניין באותם אירועים, ישנם אנשים אחרים, לא מעטים, שאירועים אלו מעניינים אותם מאוד והם חלק נכבד מחייהם ומזכרונותיהם, גם אם זה לא לרוחך ולא נראה לך אנציקלופדי דיו או כל סיבה אחרת. אני יכול רק לנחש מה היתה תגובתך אם פלוני אלמוני היה נכנס סתם כך ומוחק ערכים ועבודות שעשית, ככה סתם. אולי בעיניך התנהגות זו נחשבת לנורמטיבית ומקובלת, בעולם מתורבת היא לא!!! יחיעם 16:21, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

בוא נתחיל מקצת סדר -
את השינוי בערך 1970 ביצע משתמש:costello-bot שכפי שמשתמע משמו, כתוב בתקציר העריכה וגם רשום בדף המשתמש שלו הוא בוט. אני אמנם מפעיל אותו - אבל לא מבצע כל עריכה באופן פרטני.
אם תפתח את 1970 (או כל ערך שנה אחר) במצב עריכה [2] תראה בראש הערך את השורה -
ערך זה נוצר באופן אוטומטי על ידי בוט השנים על בסיס המידע שבדפי התאריכים. קרא את המידע במשתמש:Costello/בוט שנים לפני עריכת הערך.
ובהמשך עוד מספר שורות שמסבירות בצורה תמציתית איך ניתן להוסיף מידע לערך. אני מניח שלא טרחת לקרא אותן או את הדף הנ"ל, על מנת למנוע עוגמת נפש בעתיד - אני ממליץ לך לקרא אותו. אם לאחר הקריאה עדיין ישארו אצלך אי הבנות או שאלות כלשהן אני אשמח לענות עליהן.
לעניין החצי השני של ההודעה שלך - נורמות ההתנהגות והעולם המתורבת אני לרוב סולח לאנשים שמודים בטעותם. בברכה, ‏ costello • ‏ שיחה 18:50, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

קראתי את המידע הרלוונטי (בוט שנים), ואני עדיין לא מבין איך הבוט מחק את הערכים שהוספתי ועל סמך מה. הסבר נדרש. ועוד דבר, נניח אני מעוניין לציין באירועים ב-1970 את ההופעה החיה של המי בלידס, אז כל מה שאני צריך לעשות זה לכתוב 14 בפברואר ולהוסיף את מה שאני רוצה (ההופעה של המי) והבוט כבר יסדר את זה אוטומטי בערך 1970? איך זה עובד בדיוק? יחיעם 19:38, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

ועוד דבר, אם טעיתי, אני הראשון שיתנצל. יחיעם 19:40, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

הבוט "אוסף" אירועים מדפי התאריכים ומפזר אותם בדפי השנים. כל אירוע שלא מופיע בדף התאריך יימחק גם מדף השנה (אלא אם כן הוא מופיע בין התגים הרלוונטיים (למשל ו בפסקת האירועים). אם תוסיף את ההופעה החיה של המי בלידס ל14 בפברואר הבוט יכניס את האירוע הזה אוטומטית ל-1970 (או במקרה הזה - לא ימחוק). וכך לגבי כל אירוע. אירועים שמכל מיני סיבות צריכים להופיע רק בדפי השנים ולא בדפי התאריכים צריכים להופיע בין התגיות המתאימות כפי שמוסבר בראש כל ערך שנה ובמשתמש:costello/בוט שנים. בברכה, ‏ costello • ‏ שיחה 19:48, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

הבנתי, ואני מתנצל. יחיעם 21:31, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

26 בפברואר 1974[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

מי נולד ב26 בפברואר גרסה זו של 1974, ולמה? תודה, אבינעם 14:45, 30 באוגוסט 2006 (IDT)

התשובה נמצאת כמובן ב[26 בפברואר]. זו השחתה שנשארה שם יותר מחודש, ותוקנה רק היום על ידי משתמש:havelockcostello • ‏ שיחה 15:00, 30 באוגוסט 2006 (IDT)
תודה - וסליחה על ההטרדה... אבינעם 15:04, 30 באוגוסט 2006 (IDT)
אין בעיה. תמשיך לשמור על הערנות. ‏ costello • ‏ שיחה 15:06, 30 באוגוסט 2006 (IDT)

מקומות ישוב במפת ישראל[עריכת קוד מקור]

הבנתי שלקחת על עצמך מלאכה סיזיפית ומבורכת לציין את מקומות הישוב על מפת ישראל. אני מציע את הנוסח "מיקום הישוב X במפת ישראל". תיקנתי כך בבטחה. בהיותך מומחה בוטים אולי תשתמש בבוט כדי לתקן (אם הנוסח מקובל עליך)? שנילישיחה 18:15, 31 באוגוסט 2006 (IDT)

האמת היא שכבר כמה זמן הנוסח הזה מציק לי - אבל מכיוון שהתחלתי איתו המשכתי מכח האנרציה. הנוסח שלך נראה טוב יותר, אני אשתמש בו מעכשיו ואדאג להחלפת הניסוח בערכים שכבר מכילים מפות. ‏ costello • ‏ שיחה 18:32, 31 באוגוסט 2006 (IDT)
תודה שנילישיחה 18:33, 31 באוגוסט 2006 (IDT)
אבל "מיקום היישוב" ולא "מיקום הישוב". ‏– rotemlissשיחה 21:19, 31 באוגוסט 2006 (IDT)
אני מעביר הכל לתבנית:מפת מיקום כדי שיהיה יותר קל לשנות בהמשך אם יוחלט. לגבי הנוסח - אני חושב שעבור רוב היישובים/כפרים/ערים הנוסח "מיקום X במפת ישראל" הוא מספיק טוב, עבור קיבוצים/מושבים אפשר להשתמש ב "מיקום קיבוץ/מושב Y במפת ישראל". מה דעתכם? ‏ costello • ‏ שיחה 22:09, 31 באוגוסט 2006 (IDT)
מסכים שנילישיחה 23:18, 31 באוגוסט 2006 (IDT)

היי[עריכת קוד מקור]

תוכל לעזור לי עם בקשתי בשיחת משתמש:DGtal? תודה, משתמש:ניסוי - חשבון ניסוי של yonidebest12:48, 1 בספטמבר 2006 (IDT)