שיחת משתמש:Eladma20

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת AdiNargasi בנושא הטיוטה שלך
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Eladma20, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

שלום Eladma20,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "לוחמת שריון בשטח בנוי" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:Eladma20/‏לוחמת שריון בשטח בנוי". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!

הבעיה העיקרית של הערך היא הכתיבה הלא אנציקלופדית. ויקיפדיה היא לא במה להצגת דעות, הרצאות ודברים מסוג זה. הערך צריך להכתב בצורה אנציקלופדית ומדויקת, תוך שימוש במושגים אנציקלופדיים ולא משהו כמו "כיום שהאיום לכוח הרגלי הנלחם בשטח בנוי הוא איום מכל זווית אפשרית ויותר מ 360 מעלות" וביטויים דומים שהערך היה מלא בהם. גילגמש שיחה 20:41, 10 בדצמבר 2015 (IST)תגובה

שוב שלום,

חל שיפור ניכר בערך שאתה כותב, אבל הוא עדיין רחוק מעמידה בכללים שלנו. אני יכול להציע לך שני דברים: ראשית, אשמח לעזור לך לכתוב את הערך. אתה יכול לראות את תחומי העניין שלי שמוצגים בדף המשתמש שלי. כמובן שאפשר להיעזר בוויקיפדים נוספים, שגם הם ישמחו לעזור לך. ההצעה השנייה היא להניח לעת עתה לערך שלך ולהתמקד בערכים קטנים יותר. ערך על נושא רחב כל כך כמו לוחמת שריון בשטח בנוי דורשת מקצועיות ויקיפדית רבה. שים לב בבקשה שלא טענתי שאינך מכיר את הנושא. פשוט יש הבדל משמעותי בין הכרת הנושא לנסיון כתיבה בוויקיפדיה. בדרך כלל עורכים חדשים לא מתחילים את הקריירה הוויקיפדית שלהם בערכים גדולים כל כך. ערך על לוחמת שריון בשטח בנוי יכול להספיק לספר שלם כך שבאמת מדובר בנושא ענק. אולי תנסה להתמקד בעריכות קטנות יותר שבעזרתן תלמד כיצד כותבים בוויקיפדיה. אחרי שתרכוש את מיומנות הכתיבה המספיקה, תוכל לשוב לערך שלך.

אסכם בקצרה שתי בעיות שמאפיינות את הערך: שפת כתיבה לא מתאימה שמתחלקת לשני חלקים: בחירת מושגים שגויה ותיאור שאיננו מקובל. הבעיה השנייה היא אופן הצגת המידע.

באשר לעניין הראשון: ויקיפדיה היא אנציקלופדיה וככזאת מחויבת לכתיבה אנציקלופדית נייטרלית. הכוונה היא לכתיבה עובדתית, בלי פירושים של הכותב (אלא אם הפירוש מבוסס על מקורות) ושילוב הערך בתוך מארג של ערכים אחרים. שילוב נעשה על ידי קישורים פנימיים ופרקים עם הפניה לערך אחר (למשל למשל ערך על צרפת עם הפניה לערך מורחבה). בבחירת מושגים שגויה התכוונתי לאופן הכתיבה שמקובל אצלנו. כותרת כמו "סקירה כללית" לא מקובלת. זאת איננה עבודה סמניורית או הרצאה. אין בערכים "סקירה כללית" (או סקירה אחרת כלשהי) הערך לא סוקר שום דבר. הערך מציג מידע. בדרך כלל מציגים את המידע באופן כרונולוגי או לפי חלוקה לנושאים. למשל: שימוש בנגמ"שים בשטח עירוני, שימוש בטנקים, שימוש בתותחי סער ועוד.

בהצגת המידע התכוונתי לאופן שבו אתה כותב את הערך. אתה צריך לזכור שהערך נכתב לשני קהלים שונים: הקהל הראשון הוא בור ולא מכיר את הנושא או מכיר אותו באופן שטחי בלבד וזה הקורא הממוצע שפשוט רוצה לגלות מידע על נושא שמעניין אותו. הוא מגיע לפה כדי להפיג את בורותו. הקהל השני הוא מקצועי יותר ויש לו ידע רב בנושא והוא מבקש לקבל שער כניסה מקיף למחקר העדכני ומבקש להשלים פרטי מידע שחסרים לו או משהו מעין זה. ערך טוב צריך לספק את שני הקהלים האלה.

הערך שלך לא עושה את זה. מצד אחד הוא לא נותן סקירה היסטורית ראויה (ומתחיל משום מה במלחמת העולם הראשונה, בלי להסביר למה זאת הנקודה שבה בחרת להתחיל), עובר לכמה מבצעים מבודדים (דבר שאיננו מקובל בערך כללי) ונוגע בעכשיוויזם. ללוחמה משוריינת בשטח בנוי יש היסטוריה ארוכה. היא לא נולדה במאה ה-21.

אתה כותב על שילוב של מערכות צבאיות נוספות בלוחמה בשטח בנוי כמו מסוקים וחיל רגלים, אך זה לא מספיק. צריך להרחיב את הדיון במידה משמעותית כדי לספק לקורא את כל ההיבטים על הנושא.

לסיכום, אשמח לסייע לך לכתוב את הערך הזה או לחלופין אשמח לעזור לך עם עריכות קטנות יותר. כמו כן, יש לנו מדריכי כתיבה שאתה יכול להיעזר בהם. הם מרוכזים בויקיפדיה:לשון ובדפים דומים, המקושרים משם. גילגמש שיחה 19:10, 11 בדצמבר 2015 (IST)תגובה

הטיוטה שלך[עריכת קוד מקור]

שלום,

קראתי בעיון רב את הטיוטה שלך - לוחמת שריון בשטח בנוי. האם אתה ממשיך לכתוב את הטיוטה ? לא היית פעיל זמן רב. AdiN - שיחה 19:02, 23 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה


שלום עדי ,אני לא ממשיך לכתוב את הטיויטה אשמח אם תוכל להמשיך Eladma20 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה