שיחת משתמש:Robotrix1200

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת Dovno בנושא הצעת עזרה


כביסה בחלל[עריכת קוד מקור]

שלום Robotrix1200,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "כביסה בחלל" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:Robotrix1200/‏כביסה בחלל". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! כ.אלון - שיחה 13:40, 2 בפברואר 2019 (IST)תגובה

תודה על כתיבת הערך המעניין. אגב, בוויקיפדיה נהוג לקרוא לערכים שלא מקושרים ממקום אחר "ערכים יתומים" (אפשר לקרוא על כך עוד בויקיפדיה:ערכים יתומים). אחת הכותבות העיקריות על נושאי חלל בוויקיפדיה בעברית היא אמא של גולן, ולאחר פרסום הערך כדאי יהיה להתייעץ איתה מאילו ערכים אפשר לקשר אליו כדי שלא יהיה יתום. ערן - שיחה 08:00, 13 בפברואר 2019 (IST)תגובה

הצעת עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום. אני רוצה לעזור לכם לתקן את הערך. אשמח אם תענו לי בדף השיחה הזה.

בתור התחלה, הנקודות לשיפור הם מה שDovno כתב לכם בחממה ”מקריאה של הטיוטה, נראה שרובו המוחלט של התוכן הוא על כך שאין כביסה בחלל, והערך בעצם עוסק בהיגיינה של בגדים בחלל, ולא בכביסה.”. אם הערך הוא על החלפת בגדים בחלל, אז זה צריך להיות השם שלו.

ומה שאני כתבתי, ש ”כתיבה בערך צריכה להיות רציפה, ולא בנויה מנקודות. רשימה היא טובה רק במקרים חריגים, נניח בחלק של השלבים של השימוש בבגדים בחלל.”.

בהצלחה. מוזמנים לשאול תמיד. david7031שיחה • י"ד באדר א' ה'תשע"ט • 14:43, 19 בפברואר 2019 (IST)תגובה

החזרתי את הערך למרחב המשתמש: משתמש:Robotrix1200/כביסה בחלל. יש בו בעיות רבות שיש לטפל בהם לפני שיהיה במצב מתאים למרחב הערכים. אמנה כמה מהבולטות שבהן:
  1. כפי שכבר נאמר, תוכן הערך בקושי מדבר על כביסה בחלל (למעשה מודגש שאין כביסה בחלל. הערך יותר מדבר על הגיינה של ביגוד בחלל.
  2. ערך לא יכול להיות רשימה של הצהרות וציטוטים. בפרט, יש שם משפטים שלא אומרים כלום ("לפני שניתן לפלוט לחלל את הכביסה המלוכלכת היא נערמת").
  3. אפילו הרשימות לא נכונות. תחת הפרק "שיטת החלפת הבגדים בתחנת החלל הבינלאומית" יש דברים שלא רלוונטיים לתחנת החלל. מדוע "ריח גוף וחוסר נוחות של הצוות" הוא תת-פרק של "שיטת החלפת הבגדים בתחנת החלל הבינלאומית"? הרי ריח הגוף הוא לא חלק משיטת החלפת הבגדים.
  4. ערך שבוא רשימה זה לא טוב. אבל ערך שבו רשימת קישורים חיצוניים יותר ארוכה משאר הרשימות זה עוד יותר בעייתי. יש לכתוב את הערך על בסיס המידע במקורות השונים ולקשרם בהערות שוליים, לא לתת רשימה ענקית של כתבות בפרק קישורים חיצוניים.
כשהערך יהיה מוכן להערכתך, נא לא להעבירו לבד, אלא לבקש זאת בדף ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה. בהצלחה, Dovno - שיחה 00:43, 28 בפברואר 2019 (IST)תגובה