שיחת תבנית:מפתח פורטלים/עיצוב מחדש ע"י נעמה מ.

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אייקונים והבטחות[עריכת קוד מקור]

אייקונים לפורטלים השונים. שאר האייקונים יהיו מוכנים בקרוב.
האייקונים חד־גווניים משום שזה בסופו של דבר נראה מכובד ואסטטי יותר. נסיון של צבעים שונים לאייקונים השונים לא עלה יפה ונראה צעקני ומבולבל.
כדי שהעמוד הראשי כולו יהיה פחות חדגוני שיניתי את צבעי הרקע של המלבנים משמאל, והם בגוונים של תכלת וסגול לסירוגין. זה השילוב הכי מוצלח שהצלחתי למצוא בינתיים. אולי למישהו אחר יהיה רעיון מוצלח יותר.

הערות לגבי הסמלים בהם השתמשתי לאייקונים יתקבלו בברכה, במיוחד אם השתמשתי בסמל לא מתאים לנושא.
אבל בבקשה המנעו מהערות קטנוניות בסגנון של תזיזי קצת ימינה, תעשי קצת יותר כהה, קצת יותר בהיר וכד'. אין לי את הזמן לזה. בכל מקרה, מי שרוצה לשנות אייקון בעצמו, מוזמן לעשות זאת. אשלח קובץ פוטושופ (עם השכבות ובאיכות גבוהה) לכל מי שייבקש ממני באימייל. נעמה מ. 12:46, 6 אפר' 2005 (UTC)

אם לשפוט לפי האייקונים הבודדים שהספקת להעלות, זה הולך להיות מצויין. אני לא חושב שיש צורך לשנות את צבע הרקע של התיבות שבצד שמאל, האחידות דווקא יפה. יש רק בעיה אחת - היות ובפיירפוקס יש לאייקונים רקע שקוף, אני מרשה לעצמי להניח שהרקע האפור שיש להם ב-IE הוא תקלה... לאור ניסיון העבר, אני מציע להמיר את התמונות ל-GIF. רועי | שיחה | 14:02, 6 אפר' 2005 (UTC)
תודה. האם יש בעיה להשתמש בקבצי gif? בדף העלאת קבצים הפורמט הזה לא מופיע. נעמה מ.
יכול להיות שיש סיבות נוספות, אבל אני מניח שהסיבה העיקרית היא אידאולוגיה קצת מוגזמת... כך או אחרת, את האייקונים של המאמר המומלץ ו"הידעת?" העלית בעבר כ-GIF, ולא נראה שיש איתם איזשהי בעיה :-) רועי | שיחה | 14:10, 6 אפר' 2005 (UTC)
מצאתי את הפתרון. שמרתי קודם בפורמט png24 שעשה בעיות. בפורמט png8 זה יצא בסדר. אני אחליף את האייקונים. תודה. נעמה מ.

האייקונים היפים[עריכת קוד מקור]

האיקונים ממש יפים! ערן 14:36, 6 אפר' 2005 (UTC)

אכן, תוצאה מקסימה. תודה רבה! דוד שי 07:31, 7 אפר' 2005 (UTC)
תודה לכם (-: נעמה מ. 10:08, 7 אפר' 2005 (UTC)
מצטרף למברכים. אהבתי במיוחד את האייקון של ביולוגיה. גילגמש שיחה 10:28, 7 אפר' 2005 (UTC)
גם אני מברך את היוזמה, היפה מאוד. רק שאלה קטנה - האם פאי הוא הסימן המתאים למתמטיקה? --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 10:33, 7 אפר' 2005 (UTC)
מתמטיקה הוא פורטל הכולל בתוכו נושאים שונים ובינהם גם גאומטריה, כך שהסימן פאי לא מופרך, והוא גם יפה בעיני. אם יש לך רעיונות לסימבולים יפים אחרים שיתאימו יותר, אשמח לשמוע. ובאותה הזדמנות, אם יש לך או למישהו אחר רעיונות לסמלים ל"מדעי החברה" ול"מדע המדינה" שלא ייראו כמו סמל ל"סוציולוגיה" או "גאוגרפיה" גם אשמח לשמוע. נעמה מ.
למדע המדינה - אולי בניין שייראה כמו הכנסת? רועי | שיחה | 16:10, 7 אפר' 2005 (UTC)
לפאי יש משמעות בתחומים רבים של המתמטיקה, כפי שניתן לקרוא בערך פאי. יתרה מזו, פאי הוא מספר בעל יחסי ציבור מעולים, מין יעל בר-זוהר של הממשיים, כך שהוא ראוי ביותר להיות צלמית למתמטיקה. דוד שי 16:46, 7 אפר' 2005 (UTC)

מ-א-מ-ם. מתי נזכה לראותם בדף הראשי? Pixie 13:57, 7 אפר' 2005 (UTC)

מצטרף לברכות, ויחד עם זאת אבקש ממך לעצב איקונים נוספים לפורטלים עתידיים כדי שלא ניתקע בלי תמונות בעוד חודש/חודשיים כאשר הפורטלים יבנו (חבל שהעיצוב יהיה הסיבה בגללה לא נעלה פורטל חדש לעמוד הראשי). Ramiy 16:34, 7 אפר' 2005 (UTC)

איך אפשר לעצב צלמית לפוטל עתידי בלי לדעת את הנושא של הפורטל? הנה שני פורטלים עתידיים שאני צופה: אישים ואמנות. חוץ מזה, אני מקווה שנעמה תמשיך ללוות אותנו. דוד שי 16:46, 7 אפר' 2005 (UTC)
פורטל:אמנות אפילו כבר הוקם. אני מציע גם להכין אייקונים ל"אירועים בחדש העברי" ול"חדשות ואקטואליה", שכרגע יש להם אותו אייקון כמו "היום בהיסטוריה". כמובן גם אני מצטרף לתשבחות ולתודות נתנאל 16:55, 7 אפר' 2005 (UTC)
התכוונתי להכין אייקונים גם לפורטלים נוספים, והשניים שחשבתי עליהם הם אישים ואמנות, בדיוק כפי שהציע דוד שי. חשבתי גם להכין אייקון כללי שיוכל לשמש כ"ממלא מקום" בעת הצורך.
את האייקון של היום בהיסטוריה אני מתכוונת לשנות לשעון חול, חדשות ואקטואליה ישאר עם השעון בעל המחוגים. יש למישהו רעיון בקשר לאייקון מתאים לארועים בחודש העברי? נעמה מ.
אולי לאייקון של של החודש העברי אפשר להשתמש במשהו בסגנון לוח שנה יומי (לוח שנה שיש בו דף לכל יום, מכירים? הנה משהו דומה) ובו האותיות ט"ו או משהו כזה - נדמה לי שזה מזוהה מספיק עם לוח השנה העברי. אגב, אולי אפשר לקחת רעיונות מהלוגו של ויקיניוז לחדשות ואקטואליה. חוצמזה, נראה ממש ממש ממש ממש ממש יופי וכמעט מוכן להחליף את העמוד הראשי! ערןב 14:04, 12 אפר' 2005 (UTC)
תודה! רעיון מצויין נעמה מ. 19:12, 12 אפר' 2005 (UTC)
עוד שאלה קטנה, לא כדאי שכל האליפסות הסגולות יהיו זהות? משהו בסגנון [1] --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 20:46, 7 אפר' 2005 (UTC)
ניסיתי בהתחלה שכל האליפסות יהיו זהות, אבל זה לא תמיד יוצא טוב. בעיצוב אייקונים (ובעיצוב בכלל) צריך לקבוע כמה עקרונות אחידים לעיצוב, ותוך כדי העבודה לזרוק את אחד העקרונות לפח או להגמיש אותו כדי שהתוצאה תהיה יותר יפה. אם כל האליפסות יהיו זהות זה לא תמיד יחמיא וידגיש את הסמל שנמצא עליהן. כדאי שהרקע (אליפסה, עיגול או מלבן) יהווה הדגש או ניגוד לסמל כדי שהאייקון יהיה "מאוזן" יותר למראה.
ועם זאת יש להוסיף שמטבעי אני לא מרוצה מהעבודות שאני עושה, ויש לי את הנטיה לשנות ולתקן ולעדכן כל הזמן. כשלב ראשון אני רוצה להעלות את כל האייקונים גם אם אני לא שלמה במאת האחוזים מכמה מהם (רפואה וישראל, למשל), כדי שאפשר יהיה להעלות אותם לדף הראשי, ובמשך הזמן אשפר ואתקן. נעמה מ. 07:36, 10 אפר' 2005 (UTC)

מצטרף למברכים, האייקונים האחידים נראים מצויין, ודווקא האחידות בגוונים של כל העמוד מושכת את העין לכיוון התמונה של המאמר המומלץ. אם את כבר עוסקת באייקונים לפורטלים עתידיים אולי תוכלי לעצב גם אחד למחשבים (או מדעי המחשב), מישהו כבר העלה את העובדה שחסר לנו פורטל בנושא, ואני שוקל להתחיל לפתח אותו (אם וכאשר יהיה לי זמן לכך). יישר כח Costello

תודה. אעשה גם אייקון לנושא מחשבים. נעמה מ. 07:36, 10 אפר' 2005 (UTC)

בקשות והצעות לאייקונים לפורטלים עתידיים[עריכת קוד מקור]

  • טכנולוגיה / מחשבים ואינטרנט אייקון לפורטל nמחשבים
  • תרבות (אמנות, מוסיקה, סרטים, תאטרון, טלוויזיה) אייקון לפורטל תרבות
  • פורטל מדינות העולם אייקון מדינות העולם
  • צלמית כללית (ממלא מקום) אייקון כללי
  • פורטל:חוק ומשפט: צלמית הציור השבלוני של מאזני צדק נראית לי מתאימה.
אוקי. נעמה מ.

מדוע הורדו פורטלים?[עריכת קוד מקור]

על הורדת פורטלים יש לקיים דיון, ולנמק צעד זה. אם הפורטל מספיק עשיר, ולמיטב זכרוני הפורטלים סוציולוגיה ומדע המדינה שהורדו אכן עשירים, אין סיבה להורידו. דוד שי 20:06, 12 אפר' 2005 (UTC)

לפי ההחלטה הקודמת, שעדיין בתוקף, אין לקשר לפורטלים שמהווים כפילות, למעט הפורטל "ישראל" ופורטל "יהדות". הפורטלים שהורדו, אכן מהווים כפילות ולכן ההחלטה לא מצריכה דיון חדש לעניות דעתי. גילגמש שיחה 20:08, 12 אפר' 2005 (UTC)
ברכותי, מאד יפה, והאייקון של מדעי החברה בהחלט יותר מוצלח מהקודם. ולגבי תרבות, זה לא נחשב חלק מאנתרופולוגיה (ואין פורטל), ויצור כפילות מסויימת עם אומנות? ודעתי כדעת דוד שי (גילוי נאות, אני יצרתי את פורטל מדע המדינה). דורית 20:10, 12 אפר' 2005 (UTC)
אני לא חושב. תרבות ואמנות הם דברים שונים שאי אפשר לאחדם בצורה סבירה תחת קורת גג אחת. גילגמש שיחה 20:12, 12 אפר' 2005 (UTC)
מופע אומנותי הוא תרבות, עם הערכים שיש לנו, כך זה יסווג, למרות שבעיני תרבות צריכה להיות נפרדת מכך. לכן השאלה, בשביל מה פורטל תרבות? דורית 20:13, 12 אפר' 2005 (UTC)
לא נכון. מה עם פיסול? זאת לא אמנות? מה עם תיאטרון, ספרות וכו'. גילגמש שיחה
כרגע אמנות מסווגת כתת קטג' של תרבות. בכל מקרה, ראיתי את הקטגוריות ופורטל אמנות, אני חוזרת בי. למרות, שחבל שהקטגוריות הללו לא מלאות ומדוייקות יותר. דורית 20:22, 12 אפר' 2005 (UTC)
את מוזמנת להרחיבם לתפארת הויקיפדיה העברית :) גילגמש שיחה
הפורטלים פורטל:סוציולוגיה ופורטל:מדע המדינה היו חודשים רבים בעמוד הראשי, וקנו לעצמם חזקה על השטח שתפסו. לפיכך הסרתם הפתאומית היא בעיני מחטף, גם אם ניתן לעגן אותה בהחלטה שלא מומשה במשך זמן רב. אבקש להחזיר פורטלים אלה, ולקיים דיון מסודר בהסרתם. אולי עדיף להסיר דווקא את פורטל:מדעי החברה? אולי עדיף לא להסיר דבר? אולי נשים פורטל אחד ויחיד "פורטל:ידע", שיחליף את כל הפורטלים? דוד שי 05:05, 13 אפר' 2005 (UTC)
אם אתה רואה בהסרתם מחטף, אני מעדיף להחזירם על מנת להמנע מדיון ארוך, מיותר, מייגע שבסופו הצבעה מייגעת עוד יותר. גילגמש שיחה 05:16, 13 אפר' 2005 (UTC)
בהחלט, תחזיר. עוד תהיה לנו הזדמנות לקיים דיון נינוח בפורטלים שיופיעו בעמוד הראשי. דוד שי 05:40, 13 אפר' 2005 (UTC)
לא אני הסרתי אותם מלכתחילה. אני גם לא רוצה להחזירם כדי לא להסתבך עם טבלאות. כל החלטה שתתקבל מקובלת עלי מראש. גילגמש שיחה 05:46, 13 אפר' 2005 (UTC)

אם סוציולוגיה ומדע המדינה הוחזרו, אפשר להוריד את מדעי החברה, לא? זה כמו שיש כימיה ופיזיקה, ואין מדעים מדויקים. לא צריך גם הפורטל שמעל. הסרת פורטל מדעי החברה גם תפתור את בעיית שני פורטלים בעלי אותו אייקון. רועי | שיחה | 12:28, 13 אפר' 2005 (UTC)

למה להוריד אותו? הוא מלא, ויש בו תחומים נוספים שראויים להיות בעמוד הראשי. דורית 13:47, 13 אפר' 2005 (UTC)
  1. אז למה לא להוסיף גם את "מדעים מדוייקים", בצמוד לפורטל פיזיקה, מתמטיקה וכימיה? זאת כפילות מיותרת.
  2. כרגע יש שני אייקונים זהים לשני נושאים שונים, שמובילים רק לפורטל אחד.
  3. אם פורטל מדעי החברה כללי מאוד, ואי אפשר לכסות את כל התחומים שלו באמצעות הפורטלים "סוציולוגיה" ו"מדע המדינה" (ואני מניח שזה אכן המצב), אזי צריך להוריד את שני פורטלי המשנה, ולהשאיר את האייקון עם פורטל מדעי החברה.
מה שבטוח הוא שהמצב הנוכחי לא יכול להשאר כפי שהוא. רועי | שיחה | 13:53, 13 אפר' 2005 (UTC)
הרציונל לא ברור לי, ובעיני לא מדובר בכפילות כלל. בנוסף, הנימוק שלך להורדת הפורטלים או הוספה הוא כי יש בעיית אייקונים? אני נוקטת במקרה זה בגישה של "יש לנו, אז למה לא להראות?". ברור שאני לא אובייקטיבית כאן, אני מקווה שיהיו עוד שיביעו דעתם בנושא כדי לגבש החלטה. דורית 16:51, 13 אפר' 2005 (UTC)
"יש לנו, אז למה לא להראות?" - על המשפט הזה בדיוק התקיימה הצבעה. לפי ההצבעה, גם אם יש לנו, אנחנו לא מראים במידה ויש כפילות. ובמקרה הזה בהחלט יש כפילות - יש לנו שלושה פורטלים, כשאחד מהם מכיל בתוכו את הנושאים של השניים האחרים. בנוסף, יש לנו גם בעיית אייקונים (שהיא לא זניחה כמו שהיא עשויה להיראות). לפיכך, אחד מהפורטלים צריך ללכת. רועי | שיחה | 16:59, 13 אפר' 2005 (UTC)
אם חייבים לבחור, אז פורטלי המשנה צריכים לזוז, מדעי החברה מקיף יותר וכולל בתוכו את סוציו, אנתרופו', פסיכו', מדע המדינה, כלכלה ותקשורת. אך יש אבל אם סוציו למשל לא יופיע, למה אמנות כן? זה לא חלק מתרבות? האין כאן גם כפילות? (לפי אותו הגיון). אבל, אם הייתה החלטה, נכבד אותה למרות ההסתייגויות. דורית 17:07, 13 אפר' 2005 (UTC)
יש כפילות ויש כפילות הכפילות שבין הסוצ' מדע המדיני ומדעי החברה זועק לשמים. הסיבה היחידה שהם נשארו היא טעות שהתרחשה בתום לב עם סיום ההצבעה הקודמת. כל פורטל שמהווה כפילות חייב ללכת מהעמוד הראשי לפי אותה הצבעה. היות והמצב הקיים השתרש, אולי יש טעם לדון מחדש בענין זה. אין כל צל של ספק שלפחות אחד הפורטלים האלה היו מיותר. הנה הוכחה ברורה - מי שלא מתמצאת בתחום לא הצליחה למצוא שני אייקונים נפרדים, זה אומר שהתחומים קרובים, קרובים מדי. אין לי שום צל של ספק שיש לבטל את הכפילות הזאת. גילגמש שיחה 17:10, 13 אפר' 2005 (UTC)
בתור התחלה, כדאי לכתוב מדע המדינה, ולא מדע מדיני. וכל הדיון מראה בעיקר את חוסר ההבנה לגבי התחום. כאמור, התקיימה הצבעה, פעלו לפיה. דורית 17:13, 13 אפר' 2005 (UTC)
אה, כאן יש בעיה. דוד שי מתנגד בטענה שיש פורטלים שקנו את מקומם מתוקף הוותק - אם זה היה טוב לפני שבוע, סימן שזה טוב גם עכשיו. לגבי פורטלי מדעי החברה יש לדעתי כפילות והיא מיותרת למדי. אני מצטער אם קראתי למדע המדינה מדעי המדינה, לא התכוונתי. לגופו של ענין, אני מציע להוריד את אחד הפורטלים שיש להם אייקון משותף בגלל הקושי שבהבחנה בין שניהם. כמובן שמי שתמעסק בתחום מודע להבדלים הרבים, אך יש הבדלים ענקיים בין הכירורגיה והרפואה הפנימית, אין הרי שני פורטלים אחד לכירורגיה והשני לפנימית. גילגמש שיחה 17:18, 13 אפר' 2005 (UTC)
בסוף עוד יהיו לנו 5 פורטלים של מד"ח:), ואז הפורטל של מד"ח יהיה יותר ממיותר. בכל מקרה, אם זו ההסכמה ופותר את הכפילות, אז שמד"ח ירד. דורית 17:26, 13 אפר' 2005 (UTC)
טוב, נמתין מעט לתגובות נוספות, אם לא יהיו התנגדויות, נראה לי שאפר להורידו. גילגמש שיחה 17:29, 13 אפר' 2005 (UTC)

אני מסכים כאן עם גלגמש. יש לאחד בין "מדעי החברה" ל"סוציולוגיה" בגלל שמדובר בכפילות הזועקת לשמים! אפילו השם הוא אותו שם, ובכל פורטל אחד מצוין כתת-תחום של השני. ל"מדעי המדינה" דווקא מגיע פורטל משל עצמו. במקום אחד הפורטל של סוציו-מדעי-חברה אפשר לשים אולי פורטל צבא או פורטל הנדסה וטכנולוגיה. MathKnight 17:10, 20 אפר' 2005 (UTC)

הורדת פורטל:מדעי החברה מהעמוד הראשי פירושה שדבר לא יוביל מהעמוד הראשי לתחומים החשובים של פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה ותקשורת, וזה בלתי נסבל. את פורטל:הנדסה וטכנולוגיה אשמח להוסיף כאשר יוקם, יש מקום בשבילו. דוד שי 19:10, 20 אפר' 2005 (UTC)
פסיכולוגיה אפשר לשייך לרפואה, אנתרופולוגיה להיסטוריה או למדעי הטבע (ביולוגיה) ואת "תקשורת" למדעי המדינה. הצרה היא שהכפילות בפורטלים מבלבלת כי גם שם הם לא סגורים מה זה מה ואיפה מתחילה הסוציולוגיה ונגמרים מדעי החברה ולהפך. MathKnight 19:19, 20 אפר' 2005 (UTC)
מה? אם אתה לא מבין במדעי החברה, לפחות אל תתחיל לשייך אותם לשלל תחומים לא קשורים. דורית 08:51, 27 אפר' 2005 (UTC)

עדכון הוספת הפורטלים[עריכת קוד מקור]

הוספתי היום בצהרים את פורטל:אישים גילגמש שיחה 11:00, 13 אפר' 2005 (UTC)

זהו, אפשר להעביר מארגז החול לעמוד הראשי. ברכות ותודות לנעמה, גאווה ואושר לכולנו. דוד שי 11:07, 13 אפר' 2005 (UTC)
תודה. נעמה מ.
יופי! פורטל שחסר לי במיוחד. ועכשיו רק נשאר שמישהו ייצור את פורטל תרבות, כי בעמוד הראשי אין ייצוג לסרטים, טלוויזיה, תאטרון וכדו'. ולא ברור שאפשר לגשת אליהם מ"מפתח נושאים". בכלל מפתח הנושאים נחבא וצריך להבליט אותו. נעמה מ. 11:12, 13 אפר' 2005 (UTC)
רגע.. חסר פורטל אמנות. אצור אותו היום בערב ואז תעבירו. האם יש עוד פורטלים שצריך להוסיף? גילגמש שיחה 11:56, 13 אפר' 2005 (UTC)

ש"ח = שקל חלוד?[עריכת קוד מקור]

העיצוב נפלא ומקצועי, טוב מהקודם באלף מונים.

רק קושייה אחת: מדוע השקל בצלמית הכלכלה כל כך חלוד, ממש כמו משהו שנמצא בקרקעית נחל קישון? אין שקל יותר נקי (ויותר מיושר)? Harel 12:20, 13 אפר' 2005 (UTC)

אני דווקא אוהב אותו ככה. גילגמש שיחה 16:56, 13 אפר' 2005 (UTC)
את השקל הזה מצאתי בארנק שלי, ולפני שסרקתי אותו הוא דווקא נראה נקי וחינני. בתהליך ההפיכה שלו לשחור/לבן זה מה שיצא. רשמתי לפני לשנות אותו. נעמה מ.

כמה פורטלים צריך בעמוד הראשי?[עריכת קוד מקור]

בקיצור נמרץ: יש לחתור למצב שבו לכל ערך בויקיפדיה ניתן יהיה להגיע מהעמוד הראשי תוך ארבעה צעדים של הליכה בקטגוריות. בהנחה שכל ערכי ויקיפדיה מחולקים לקטגוריות, יש לוודא שלא ייווצר מצב שבו קטגוריה וכל בנותיה לא יהיו זמינות למי שיוצא למסע מאחת הצלמיות בעמוד הראשי. אני חושש שזה המצב כעת. יש לבחון את עץ הקטגוריות לתיקון המצב. דוד שי 18:38, 13 אפר' 2005 (UTC)

זאת הצעה טובה. אעשה את זה מחר. גילגמש שיחה 18:48, 13 אפר' 2005 (UTC)