שניאור ובר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שניאור ובר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 באוגוסט 1996 (בן 27)
בתי אונגרין, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק מרכז העניינים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שניאור זלמן ובר (נולד בח' באלול ה'תשנ"ו, 23 באוגוסט 1996) הוא איש תקשורת ופובליציסט ישראלי. מגיש הפודקאסט 'כור ההיתוך'. בעבר כיהן כעורך הראשי של אתר בחדרי חרדים ורשת העיתונים קו עיתונות דתית ועיתון "מרכז העניינים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל בירושלים, בשכונת בתי אונגרין הסמוכה למאה שערים לרב עידו ארליך-ובר. למד בישיבה קטנה בתומכי תמימים באלעד, את דרכו בעיתונות התחיל בהיותו תלמיד בישיבת חב"ד במגדל העמק, אז פרסם ראיונות אישיים ונדירים שחוללו סערה. בהמשך שימש כעורך אתר חב"ד שטורעם.נט. שירת בצה"ל ושימש כחזן צבאי ברבנות הצבאית, שם זכה לאותות הצטיינות על פועלו.[דרוש מקור]

כתלמיד ישיבה קיים ראיון נדיר ויוצא דופן עם אב"ד העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס שפורסם בשבועון כפר חב"ד[1], כן ערך ראיון שחולל סערה עם מנהיג קהילת המתמידים הרב לייב מינצברג, בו הביע האחרון באופן מפתיע התנצלות על דברים שפורסמו בשמו נגד חסידות חב"ד.

לאחר שסיים את לימודיו בישיבה, יצא לשליחות בעיר אנטוורפן שבבלגיה ושימש משגיח רוחני בישיבת "תומכי תמימים" לבני שלוחי חב"ד מרחבי אירופה.

הצטרף לאתר בחדרי חרדים והיה לעורך האתר[דרוש מקור]. בשנת 2019 מונה לעורך רשת המקומונים קו עיתונות דתית. במסגרת תפקידו הרחיב ושדרג את עיתון סוף השבוע של הרשת – "כל ישראל". בנוסף, פרסם טור פרשנות ופובליציסטיקה שבועי. מפרסם מעת לעת מאמרי דעה פובליציסטיים.

ביולי 2021 מונה לעורך הראשי של עיתון "מרכז העניינים", בעל תפוצה של 135 אלף עותקים במגזר החרדי[דרוש מקור], והחליף בתפקיד את העיתונאי יצחק נחשוני[2].

במסגרת תפקידו הרחיב את העיתון והוסיף מדורים חדשים בתחומים שונים לצד מוספים מיוחדים. בעריכתו, שם דגש על מאמרי דעה ופרשנות וכן כתבות מגזין שבועיות. במקביל ערך ריאיונות אישיים עבור העיתון עם גדולי ישראל בהם הרב שמעון בעדני, הרב יצחק זילברשטיין, הרב מאיר מאזוז, הרב משה מאיה, הרב שלמה עמאר.

בספטמבר 2022 פרסם בעיתון 'מרכז העניינים' מאמר מאת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שבו קרא לחסידים ולליטאים להמשיך להיות מאוחדים, זאת על רקע החשש מפיצול ביהדות התורה לקראת הבחירות לכנסת. המאמר חולל סערה וגרר ביקורת ביהדות התורה נוכח מה שהשתמע כהתערבות של נתניהו במחלוקת פנימית במפלגה.

בנובמבר 2022 ערך ריאיון עם רבם של יהודי איראן, הרב יהודה גראמי, שבו תיאר האחרון את מצבם של יהודי איראן לנוכח המצב המתוח ששרר במדינה והסכנה הנשקפת למשטר.

בפברואר 2024 אירח את אחיו של ראש הממשלה, ד"ר עדו נתניהו בפודקאסט 'כור ההיתוך' בהגשתו. נתניהו חולל סערה גדולה כשתקף בחריפות התנהלות ראשי מערכת הבטחון בליל שמחת תורה, טרם הטבח המזעזע שבוצע למחרת.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי ואב לארבעה. אחיו הוא העיתונאי אריה ארליך, עורך מגזין בעיתון 'משפחה'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]