ששת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ששת
חברי הלהקה כפי שמופיעים בגב התקליט. מימין לשמאל: עדי רנרט, שם טוב לוי, יהודית רביץ, שמוליק בודגוב, איקי לוי ושמוליק ארוך. צלם: ז'ראר אלון
חברי הלהקה כפי שמופיעים בגב התקליט. מימין לשמאל: עדי רנרט, שם טוב לוי, יהודית רביץ, שמוליק בודגוב, איקי לוי ושמוליק ארוך.
צלם: ז'ראר אלון
תקופת הפעילות 1977
סוגה רוק מתקדם, ג'אז, סמבה
חברת תקליטים NMC עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים
עדי רנרט
שמוליק בודגוב
יהודית רביץ
שם טוב לוי
שמוליק ארוך עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"ששת" היה הרכב רוק מתקדם ישראלי, אשר פעל במשך תקופה קצרה ב-1977. עם חבריו נמנו, בין השאר, שם-טוב לוי ויהודית רביץ, אז בתחילת דרכה.

"ששת" היה גם שם אלבומו היחיד של ההרכב, אשר למרות כישלונו המסחרי עם צאתו, זכה עם השנים להכרה ולהערכה על איכותו ומקוריותו. משירי האלבום היותר ידועים, נמנים: "ענבלים" ו"בלילות הסתיו".

ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרכב "ששת" הוקם בתל אביב, בסוף 1976, על ידי שם-טוב לוי[1]. לוי כבר היה אז מוזיקאי בעל שם, אך פרט לשמוליק ארוך, נגן בס מנוסה אף הוא, היו שאר חברי ההרכב צעירים בני 20–21, משוחררים טריים מלהקות צבאיות. ההרכב במלואו כלל את יהודית רביץ (שירה וגיטרות), שם-טוב לוי (שירה, חליל צד וחליליות), עדי רנרט (קלידים), שמוליק בודגוב (גיטרה), שמוליק ארוך (בס), ואיקי לוי (תופים)[1].

מיד עם הקמתו השתתף ההרכב בהקלטת הפסקול לסרטו של ג'אד נאמן, "מסע אלונקות" (באותו שם: מסע אלונקות), אשר הולחן ועובד כולו על ידי שם-טוב לוי והיווה למעשה את הקלטת הבכורה שלהם. באלבום הפסקול שולבו גם קטעים בעיבוד יתר חברי ההרכב, אליהם הצטרפו בין השאר מתי כספי בכלי הקשה וגידי גוב כסולן שיר הנושא.

לאחר שישה חודשי עבודה גיבשו חברי "ששת" תוכנית מופע, אך נתקלו בקושי שיווקי עקב טענת האמרגנים כי החומר המוזיקלי אינו מסחרי, בהכירם את קהל המאזינים באותה תקופה אשר לא היה פתוח לחידושים. היחיד שעמד לרשותם ונתן בהם אמון היה שאול גרוסברג, מפיק ההופעות במועדון הרוק האלטרנטיבי בבית ליסין, אשר איפשר להם להופיע במקום.

הרכב "ששת" הופיע פעמים ספורות בלבד לפני שהתפרק עוד באותה שנה וחבריו פנו איש לדרכו המוזיקלית העצמאית.

ב-2007 אלבום ההרכב יצא בהוצאה מחודשת, בסדרת "סימני דרך", של חברת NMC[2].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]