24/7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "24/6" מפנה לכאן. אם הכוונה למשמעות אחרת, ראו 24/6 (אלבום).
שלט המציין עסק הפועל 24/7
מינימרקט בהרצליה הפתוח 24/7

24/7 (במילים: עשרים וארבע שבע) הוא סימון לשירות הניתן ללא הפסקה, כלומר 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. ביטוי בעל משמעות דומה הוא שירות מסביב לשעון. בשירותים המושבתים בשבת ובחג אך פועלים ללא הפסקה בימות החול מקובל הסימון 24/6.

שירות 24/7 מוצע על ידי מכונות אוטומטיות, כגון כספומט, על ידי מתקנים הפועלים בשירות עצמי, כגון תחנות דלק, ושירותים מאוישים שונים, כגון סופרמרקט, חנות נוחות, מסעדה, תחנת מוניות ועוד. שירותי חירום למיניהם, כגון משטרה, בית חולים, ארגוני רפואת חירום, מכבי אש וכדומה מחויבים לשירות 24/7 לפחות בהיענותם לקריאת חירום.

מפעלי תעשייה מסוימים עובדים במתכונת 24/7 (או 24/6) לשם ניצול מיטבי של אמצעי הייצור היקרים שבהם. מפעלי תעשייה אחרים עובדים במתכונת 24/7 משום שתהליכי הייצור בהם הם כאלה שהפסקת פעילותם והתחלתה מחדש יקרה מאוד.

הפעלת שירות מאויש 24/7 מחייבת עבודה במשמרות. במוקד טלפוני ניתן לתת שירות 24/7 גם באמצעות עובדים המועסקים במשמרת ראשונה בלבד, באמצעות פיזור עובדי המוקד באזורי זמן שונים.

שירותי 24/7 עשויים להיות לא זמינים זמנית בנסיבות מסוימות. תרחישים כאלה עשויים לכלול הפסקה לתחזוקה, שדרוג או שיפוץ. שירותי 24/7 התלויים בנוכחות הפיזית של עובדים במקום נתון עלולים להיקטע, גם כאשר מספר מינימלי של עובדים לא יכול להיות נוכח, עקב תרחישים כמו מזג אוויר קיצוני, אסון טבע או פינוי חירום.

שירותי 24/7 משתמשים לעיתים בתוכניות המבטיחות את עמידותם בפני הפרעות פוטנציאליות. תשתית קריטית עשויה להיות נתמכת על ידי מערכות אל-פסק וגנרטורים, לשם צמצום התלות ברשת החשמל, ולהשתמש בספקי תקשורת אחדים, כדי לא להיות תלויים בספק יחיד. חלק משירותי 24/7 מכינים מראש תשתיות מקבילות, באזורים גאוגרפיים נפרדים, כך שבמקרה של תקלה משביתה באחת התשתיות, ממשיכה התשתית המקבילה לפעול.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא 24/7 בוויקישיתוף