Damage CTRL

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Damage CTRL
קבוצה
חברי הקבוצה דקוטה קאי
איאו סקיי
קיירי סיין
אסקה
שם/שמות Damage CTRL
גבהים קאי: 1.68 מטר
סקיי: 1.56 מטר
סיין: 1.59 מטר
אסקה: 1.60 מטר
חברי הקבוצה לשעבר ביילי
תאריך הקמה 30 ביולי 2022
שנות פעילות 2022–היום

Damage Control (לרוב מקוצר לשם: Damage CTRL; בתרגום לעברית: בקרת נזקים) היא קבוצת היאבקות מקצועית נשית המופיעה בארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE במותג סמאקדאון. הקבוצה מורכבת מדקוטה קאי, איאו סקיי, קיירי סיין ואסקה, כאשר הקבוצה מגלמת את הדמויות הבלתי חביבות על הקהל (דמויות אלה נקראות בשפת ההיאבקות המקצועית בשם "היל"). ביילי הקימה את הקבוצה עם סקיי ביולי 2022, אך גורשה מן הקבוצה בפברואר 2024. במסגרת תקופת קיומה של הקבוצה, סקיי כיהנה פעם אחת כאלופת הנשים של ה-WWE, בעוד שאסקה וסיין מכהנות כאלופות זוגות הנשים של ה-WWE. קאי וסקיי כיהנו פעמיים כאלופות זוגות הנשים של ה-WWE.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע סאמרסלאם, שהתקיים ב-30 ביולי 2022, ביילי ביצעה את חזרתה לראשונה מאז יולי 2021, כשהציגה לצידה את דקוטה קאי (ששוחררה מהארגון בחודש אפריל) ואיאו סקיי (שם הבמה החדש של איאו שיראי) על מנת להתעמת עם ביאנקה בלאייר לאחר ההגנה המוצלחת של האחרונה על אליפות הנשים של Raw מול בקי לינץ'. ביילי, סקיי וקאי נסוגו לאחור בזמן שלינץ' ובלאייר המשיכו להביע הערכה אחת כלפי השנייה. בניגוד למה שקרה בפועל, במהלך ריאיון שהתקיים עם קאי, היא חשפה שהקבוצה הייתה אמורה לכלול אותה, קנדיס לאריי וטיגן נוקס תחת הנהגתה של ביילי.[1]

באירוע Clash at the Castle, שהתקיים ב-3 בספטמבר, ביילי, קאי וסקיי, שעתה נודעו תחת שם קבוצה רשמי חדש: Damage CTRL, ניצחו את בלאייר, אלכסה בליס ואסקה בקרב שלוש נגד שלוש.[2] ב-12 בספטמבר בפרק של התוכנית Raw, קאי וסקיי ניצחו את אלייה וראקל רודריגז וכתוצאה מכך זכו באליפות זוגות הנשים של ה-WWE. בלאייר אז פתחה ביריבות עם ביילי, כשחגורת אליפות הנשים הונחה על כף המאזניים בשני מקרים שונים: האחד באירוע חוקי אקסטרים, שהתקיים ב-8 באוקטובר תחת חוקי קרב סולם, והאחר, באירוע היהלום שבכתר, שהתקיים ב-5 בנובמבר תחת חוקי קרב מי שעומדת אחרונה; בשני המקרים, ביילי כשלה בניסיונה לזכות בתואר. חרף איבוד חגורות האליפות של קאי וסקיי לאלכסה בליס ואסקה ב-31 באוקטובר בפרק של התוכנית Raw לאחר תקופת כהונה של 49 ימים, הן זכו בהן בפעם השנייה חמישה ימים לאחר מכן באירוע היהלום שבכתר.

באירוע סדרת ההישרדות WarGames, שנערך ב-26 בנובמבר, קבוצת Damage CTRL השתתפה בקרב ה-WarGames המסורתי, כשהצטוותו לשורותיהן של ניקי קרוס וריאה ריפלי נגד קבוצתן של בלאייר, בליס, אסקה, מיה יים ובקי לינץ' אשר ביצעה את חזרתה לארגון. לעומת זאת, הן נחלו הפסד בקרב זה לאחר שלינץ' הצמידה את קאי לניצחון. ב-16 בדצמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, קאי וסקיי רשמו הגנה מוצלחת על התואר מול ליב מורגן וטיגן נוקס לאחר הפרעה של דמות מסתורית בתפקיד עוזר במה, שנחשפה לאחר מכן ברשתות החברתיות כזאיה לי.[3]

לאחר מכן, קבוצת Damage CTRL פתחה בפיוד מחודש עם בקי לינץ', כאשר ביילי ניצחה בקרב יחידים בינה לבין לינץ' ב-19 בדצמבר בפרק של התוכנית Raw. שבועיים לאחר מכן, קאי וסקיי ניצחו את לינץ' ומיה יים בקרב שאינו היה על חגורות האליפות. קרב חוזר בין לינץ' לביילי היה אמור להתקיים בפרק 30 השנים לכבוד Raw, אך לבסוף לא יצא לפועל, זאת לאחר שהקבוצה תקפה את לינץ' עוד לפני שהקרב החל. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-28 בינואר 2023, כל חברי קבוצת Damage CTRL נכנסו לקרב הרויאל ראמבל המסורתי של הנשים; כל חברה בקבוצה הייתה אחראית לחמש הדחות, כשארבע מהן היו כיחידה אחת. קאי וסקיי הודחו מהקרב על ידי בקי לינץ', בעוד שביילי הודחה על ידי ליב מורגן.

חברות הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת הקבוצה תקופה
דקוטה קאי 30 ביולי 2022–היום
איאו סקיי 30 ביולי 2022–היום
קיירי סיין 10 בנובמבר 2023–היום
אסקה 10 בנובמבר 2023–היום

לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבר/ת הקבוצה תקופה
ביילי (מנהיגה) 30 ביולי 2022–2 בפברואר 2024

ציר הזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]