Dirty Loops

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Dirty Loops
תקופת הפעילות מ-2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ארינקולח
כלי נגינה בס
חברת תקליטים ורב רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.dirty-loops.com
חברים
Henrik Linder
Aron Mellergård
Jonah Nilsson עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Dirty Loops (בתרגום חופשי: "רצועות מלוכלכות") היא להקה מסטוקהולם, שוודיה, המורכבת מג'ונה נילסון (שירה ופסנתר), הנריק לינדר (בס) וארון מלגן-הג'אז לשירי פופ כמו השיר "Baby" של ג'סטין ביבר, "Rolling in the Deep" של אדל, ו-Wake Me Up של אביצ'י.

בנוסף, הם גם ביצעו את הגרסה של 2016 לשיר "Over the Horizon" עבור סמסונג.[1]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל שלושת חברי הלהקה למדו יחד מוזיקה בתיכון Södra Latin שבטוקהולם. נילסון למד תיאוריה קלאסית בעוד לינדר ומלארארדג'ה למדו ג'אז.

לאחר בית הספר התיכון הם למדו יחד במכללה המלכותית למוזיקה בסטוקהולם. [2] ג'ונה נילסון למד גם מוזיקה במכללת Betel בסטוקהולם. הנריק לינדר למד בילדותו בבית הספר למוסיקה של אדולף פרדריק.

הנריק לינדר החל את קריירת המוזיקה שלו כפסנתרן בגיל ארבע וכנגן בס בגיל 13.

ג'ונה נילסון החל גם לשיר בילדותו, והוריו הרבו לשיר במקהלת כנסיית קתרינה בסטוקהולם. בגיל 11 החל לנגן בפסנתר. הוא הופיע כזמר ליווי וכנגן בפסנתר בסיבוב ההופעות של דני סודו בשנת 2005, באותה השנה בה הופיע דני לראשונה בתוכנית הטלוויזיה Swedish Idol .

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה בשנת 2008 והוציאה את שירם הראשון בשנת 2010. [3] בפברואר 2011 הם חתמו על חוזה ניהול עם המפיק וכותב השירים אנדראס קרלסון. ב - 3 בספטמבר 2011 הלהקה גיבתה את דני סודו באירוע מוזיקה באפטונבלט, "Rockbjörnen".

המנהל אנדראס קרלסון העדיף לפתח את מותג הלהקה. מעל הכל, הוא יעץ להם להיזהר במה שהם מעלים ומפרסמים באינטרנט. הם הופיעו במספר ראיונות טלוויזיוניים, ובשנת 2015 הם הופיעו בתחרות המלודיפסטילן השוודית, שם ביצעו את השיר הזוכה בשנת 2014 "Undo" של האמנית סנה נילסן.

אנדראס קרלסון עזר ללהקה להשיג חוזה עם חברת תקליטים עולמית. בשנת 2012 נסעה הלהקה לארצות הברית כדי לעמוד בפני כמה אנשי מוזיקה עיקריים, ביניהם הזמר בריאן מקנייט, המתופף סיימון פיליפס והבסיסט נתן איסט. בסופו של דבר הם חתמו על חוזה תקליטים עם המפיק והבמאי בעל לייבל התקליטים דייוויד פוסטר וחברת הבת Universal Music Verve.

אלבום בכורה: Loopified.[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום הבכורה שלהם, Loopified יצא ב - 16 באפריל 2014 ביפן, ב -19 במאי בבריטניה, וב -19 באוגוסט בארצות הברית.

הפסקה ואלבום שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר הם מצטטים הבדלים יצירתיים במהלך ההפקה המוקדמת של אלבומם השני, הודיעו חברי הלהקה כי הם יוצאים להפסקה. ב־26 בדצמבר 2018 הם פרסמו באינסטגרם שלהם רמזים לקראת סיום אלבומם השני, בסימן סיום ההפסקה שלהם. [1] הסינגל הראשון מתוך אלבומם השני יצא ב 20 במאי 2019. [4]

טורים והופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד פוסטר ואנדראס קרלסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף 2012 תמכה הלהקה בדויד פוסטר ואנדראס קרלסון ביפן, סין, אינדונזיה, סינגפור ותאילנד במסגרת סיבוב ההופעות "David Foster & Friends Tour". הם ניגנו מול עשרות אלפי אנשים במהלך הטור. אחד השיאים בטור היה כאשר ג'ונה וצ'אקה חאן הופיעו יחד בדואט.

סיבוב ההופעות Maroon V[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה תמכה בלהקה האמריקאית Maroon 5 במהלך סיבוב הופעות העולמי שהתקיים על מנת לתמוך באלבומם החמישי V. הטור הוכרז ב־2 בספטמבר 2014, והחל ב־16 בפברואר 2015. הטור התקיים בצפון אמריקה, אירופה, אפריקה, אסיה ואוקיאניה עד אוקטובר 2015.

חברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונה נילסון - שירה, קלידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסע המוזיקלי של ג'ונה החל כאשר שר במקהלה בכנסיית קתרינה בסטוקהולם, בניצוחו של הוריו בגיל שנה. הוא גם התחיל ללמוד קונטרבס בגיל שמונה, אך החל לעבור במהירות לשיעורי פסנתר במוזיקה קלאסית בגיל 11, בהשראת אחת מיצירותיו של שופן החביבות עליו, Fantasie Impromptu ב C מינור. בשנה האחרונה שלו בתיכון עבר ללימודי פסנתר ג'אז. הוא למד בבתי ספר למוזיקה שונים ובהם Sodra Latin, בית הספר למוסיקה של אדולף פרדריק, מכללת Betel והאקדמיה המלכותית למוזיקה בסטוקהולם. [5] [6][7]

בגיל 17 הוא שיתף פעולה עם ארוויד סוונונגסון כדי להפיק מחזמר מבוסס תנ"כי שבמרכזו הדמות איוב. הוא פגש את ארון מלגרדאר וכתב יחד איתו שירים בבסגנון הפאנק הגרובי, בהשראת מוזיקה של שנות ה -80 ולהקות כמו טוטו. מאוחר יותר הוא הצטרף לסיבוב ההופעות של דני סודוסו כזמר ליווי וקלידן. כישורי הכתיבה וההפקה המוזיקלית שלו גרמו לו להיות מבוקש על ידי רבים, בהם ג'ני ברגגרן, לשעבר חברת הלהקה, Ace of Base.[7] [8]

הנריק לינדר - גיטרה בס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנריק לינדר נולד בשוודיה והחל לנגן בפסנתר בגיל 4. [9] כאשר התבגר, האזין למוזיקה שאחותה הגדולה שמעה, כולל אמנים כמו סאונדגארדן, מאחר שאהב את השימוש של הלהקה במשקלים מיוחדים בשיריהם. כשהיה בסביבות גיל - 12, ילדה שלינדר היה מאוהב בה אמרה לו שבס הוא "הכלי הכי סקסי".[10]

בהמשך, בגיל 13, לינדר עבר לגיטרה בס. אחד מאלילי הבס הראשונים שלו בילדותו היה Flea מלהקת ה-Red Hot Chili Peppers לאחר שהאזין לשיר של הלהקה "Airplane" מתוך האלבום One Hot Minute. בנוסף, לינדר גילה בהמשך להקות כמו האחים ברקר וטרייב טק, ובהן גארי וויליס על הבס. גארי וויליס הפך לאחת מההשפעות הגדולות ביותר שלו. לינדר החל גם לקחת שיעורים עם נגן בס שוודי מקומי, רוברט סודין. בגיל 16, לינדר כבר היה מוזיקאי הקלטות בסטוקהולם וניגן עם להקות רבות ושונות.[10][11][12][13]

לינדר למד בבית ספר התיכון "Södra Latin", ואחר כך למד ג'אז במכללה המלכותית למוזיקה בסטוקהולם, שוודיה.[14] בזמן הלימודים הוא שיתף פעולה עם חבר ילדותו והמתופף ארון מלגרדאר. כחברי כיתה באקדמיה המלכותית למוזיקה, שניהם היו מתאמנים ומג'מג'מים יחד כמה שיותר. בהמשך, מלרארד ולינדר התחילו לעבוד עם עוד אחד מחברי כיתתם וחבר הילדות, הפסנתרן והזמר ג'ונה נילסון. שיתוף הפעולה ביניהם הוביל בסופו של דבר ליצירת Dirty Loops בשנת 2008.

ארון מלגרדאר - תופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארון מלגרד גדל בג'סלב, שוודיה, שם קיבל השראה ללמוד לנגן בתופים ממשפחתו המוזיקלית. הוא פגש את חבריו ללהקה העתידית Dirty Loops ג'ונה נילסון והנריק לינדר ב־Södra Latin, בית ספר תיכון ב־Södermalm סטוקהולם. לאחר מכן הוא למד במכללה המלכותית למוזיקה בסטוקהולם לפני ש"התחייב" ל־Dirty Loops.[15]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה אלבום עמדות שיא
שוודיה

[16]

דנמרק נורווגיה ארצות הברית
2014 Loopified 19 26 25 86

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Dirty Loops בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://news.samsung.com/global/behind-the-scenes-with-dirty-loops-over-the-horizon
  2. ^ "Dirty Loops: how funk fusion covers led to international acclaim".
  3. ^ http://www.dirty-loops.com/about/
  4. ^ https://www.instagram.com/p/Bw96SBDHB4K/
  5. ^ Raguraman, Anjali. "Dirty Loops trio a product of Swedish system". The Straits Times. SPH Digital News. נבדק ב-23 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Dirty Loops". TasteKid. TasteKid. נבדק ב-24 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ 1 2 "Jonah Nilsson (Dirty Loops) fan page". Facebook. נבדק ב-22 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Jenny Berggren "My Story"". Ace of Base. Ace of Base. נבדק ב-24 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Dirty Loops trio a product of Swedish system". The Straits Times (באנגלית). 23 בספטמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ 1 2 BassPlayer.com, Electric & Acoustic Bass Gear, Lessons, News, Video, Tabs and Chords -. "Dirty Loops' Henrik Linder to Appear at BPL!".
  11. ^ BassPlayer.com, Electric & Acoustic Bass Gear, Lessons, News, Video, Tabs and Chords -. "Reharm Phenom: Henrik Linder of Dirty Loops".
  12. ^ "Exclusive: Listen to Dirty Loops' Debut Album 'Loopified'". Billboard.
  13. ^ "Pop With a Twist: An Exclusive Interview with Henrik Linder of Dirty Loops". No Treble.
  14. ^ "Dirty Loops Website/". www.dirty-loops.com.
  15. ^ http://www.sabian.com/en/artist/aron-mellergardh. Sabian, "Aron Mellergardh Biography", www.sabian.com, May 8, 2017.
  16. ^ "Dirty Loops discography". swedishcharts.com. Hung Medien. נבדק ב-30 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה)