Fatum Aeternum

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Fatum Aeternum
Fatum Aeternum בהופעה חיה, 2015
Fatum Aeternum בהופעה חיה, 2015
מקום הקמה תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2006
זרם מטאל
סוגה מטאל גותי, מטאל סימפוני
האתר הרשמי
חברים
סטיב גרשין
אוולין שור
מארק מוזיקנט
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Fatum Aeternum ("פאטום אטרנום", מלטינית: "גורל נצחי") היא להקת מטאל גותי/סימפוני ישראלית.

ההרכב הוקם במקור על ידי סטיב גרשין ב-2006 ועבר שינויי הרכב וסגנון רבים, כולם על טהרת הסגנון הגותי והאפל. עובדים כיום על אלבום חדש בשם Goth'n'Jazz.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההרכב ב-2012

2006-2010 - השנים המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים הראשונות לקיומה, להקת פאטום אטרנום התמקדה בסגנון ה"רנסאנס מטאל" - יצירות עממיות מתקופת ימי הביניים שנוגנו בגרסאות כיסוי כבדות. העניין היווה חידוש בסצנה האלטרנטיבית בישראל ועורר עניין בקרב הקהל. כבר מההופעות הראשונות ההרכב השתמש בתיאטרלית של סטיב ובריבוי כלים קלאסיים (כינור, ויולה, חליל צד). הסגנון מיצה את עצמו מהר, וההרכב המשיך להתפתח לכיוונים שונים: מוזיקה אלקטרונית אפלה, קברט, ואפילו גות' אנד ג'אז.

2010-2012 - This Dream is Dead[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוולין שור (כינור) וג'ורג' פאלק (גיטרה) ב-2015

ב-2010 הצטרפה אוולין שור להרכב להקלטת שירה לאלבום "This Dream is Dead" שההרכב הוציא ב-2011. ב-2011 ההרכב הופיע בפסטיבל הגותי הגדול במזרח אירופה - "Children of the Night" לצד נציגים בולטים מהסצנה הגותית - Waves Under Water ו-Diary of Dreams.

ב-2012 אחד השירים מהאלבום הוקלט בשנית לשם צילומי קליפ ראשון - "Apocalypse Now". הקליפ הופק על ידי White Ink Film Productions ושודר ב-MTV Israel במסגרת הגרסה הישראלית לתוכנית "Headbangers Ball" בהנחיית Betzefer.

בהמשך ,2012 ההרכב הקליט את EP בשם "The Sermon" באולפני The Lodge באנגליה. בסוף אותה שנה פאטום אטרנום חיממו את Apoptygma Berzerk בהופעתם בישראל ולאחר מכן החליטו לסיים את פעולתם.

2013-2016 The Darkest Hour[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוולין שור עם יוחאי דוידוף, 2016
אוולין שור מנגנת בכינור וסטיב גרשין שר ומנגן בגיטרה באס, 2016

לאחר הפסקה של שנה, ההרכב חידש את פעילותו בליין-אפ הנוכחי - סטיב גרשין, אוולין שור, ג'ורג' פאלק. מאז ההרכב הוציא מקסי-סינגל "The Pain" ב-2014 ו־EP בשם "The Darkest Hour". מ-2015 ההרכב משתף פעולה עם המתופף דרור גולדשטיין (חבר לשעבר ב-Zoo Harmonics, Eternal Grey) המלווה את פאטום אטרנום בהופעות ומשתתף בהקלטות האלבום הבא.

2016-2019[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2018 יצא ה-EP "Mass Suicide of Human Race"" שזכה לביקורות חיוביות והוגדר כ"יותר חברותי יותר מהיצירות הקודמות של ההרכב. הוא עדיין נפלא מוזיקלית ומאתגר את השכל ואת הידיעות התבניתיות המוזיקליות של רוב הישראלים, ועם זאת מספיק חתרני וייחודי מכל הבחינות כדי להיות שנוי במחלוקת."[1]

ב-2019 הוציאה הלהקה את הסינגל המורחב "Simple Pop Song" עם שתי רצועות בונוס.

2020 עד היום[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2020 הוציאה הלהקה את ה-EP "Singing Songs of Desperation" בהפקת אלכס זבולון (The Fading, Desert) וזכה בביקורות אוהדות. בסיכום השנה של אתר מטאליסט נכתב: "אנחנו מקבלים EP שמצד אחד נותן לנו מטאל לפנים עם שירה קשוחה, תפקידי גיטרה קלאסיים ותופים חדים ומצד שני Pאנק לפנים עם בס פאנצ׳י, גישה חצופה וביקורתית וריפים פשטניים אך קצביים וסוחפים. כשמוסיפים לזה גם שירה נשית וכינור, אנחנו מקבלים הצצה נוספת לגרסה מטאלית של Dark Cabaret שעומדת בקו אחד עם כמה מלהקות ה-Avant Garde Metal היותר מעניינות בעולם.[2]"

חברי הלהקה עובדים כיום על חומרים חדשים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Fatum Aeternum בוויקישיתוף
סקירות
מדיה ווידאוקליפים

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]