פרנקפורטר רונדשאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Frankfurter Rundschau)
פרנקפורטר רונדשאו
Frankfurter Rundschau
תדירות יומון עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט טבלואיד עריכת הנתון בוויקינתונים
מו"ל Druck- und Verlagshaus Frankfurt am Main GmbH עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלים Zeitungsholding Hessen עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 1 באוגוסט 1945 – הווה (78 שנים)
שפה גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת פרנקפורט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
ISSN 0940-6980
www.fr.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנקפורטר רונדשאוגרמנית: Frankfurter Rundschau - FR) הוא עיתון יומי בגרמנית הרואה אור בפרנקפורט ומופץ בגרסאות מקומיות וככל-ארציות שישה ימים בשבוע (פרט ליום א'). העיתון בעל אוריינטציה פוליטית ליברלית-חברתית (מרכז-שמאל); לעומת מתחרהו פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג השמרני יותר). ב 2012 פתחו בעלי העיתון בהליכי חדלות פרעון, דבר שהוביל לרכישת העיתון על ידי הפרנקפורטר אלגמיינה צייטונג, אך ממשיך לצאת ולנהל אתר אינטרנט באופן עצמאי[1].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה"רונדשאו" היה העיתון השני[2] שקיבל רישיון הוצאה לאור בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה והראשון באזור הכיבוש האמריקאי ויצא בראשיתו באופן בלתי-סדיר 1 - 3 פעמים בשבוע. הרישיון הוענק ב-1 באוגוסט 1945 לקבוצת עיתונאים פרוגרסיביים שהורכבה מעיתונאים סוציאל-דמוקרטים, קומוניסטים ופעילים קתולים, שבמהלך המלחמה היו במחתרת הגרמנית, במחנות ריכוז ובגלות. עם פרוץ המלחמה הקרה כשנתיים לאחר מכן, אולצו העיתונאים הקומוניסטים לפרוש מהעיתון, שנשלט על ידי "אגף לביקורת המידע" של המינהל האזרחי של כוחות הכיבוש האמריקאים (ה-(Information Control Division (ICD).

באוגוסט 1947 עבר העיתון להפצה מסודרת שישה ימים בשבוע. בשנת 1973 הועברה הבעלות על העיתון לקרן קרל קרולד (Karl-Gerold-Stiftung), קרן ללא כוונת רווח על שם עורכו הראשון של העיתון. בעקבות קשיים כלכליים להמשך אחזקת העיתון, השתלטה עליו ב-2003 חברת ההוצאה לאור DDVG‏ (Deutsche Druck- und Verlagsgesellschaft mbH). ב-2006 נרכש העיתון על ידי בית ההוצאה דומונט (M. DuMont Schauberg) וב-2007 הוא הושק מחדש כטבלואיד. למרות שזכה בציון לשבח בקונגרס העיתונות האירופאי ב-2011[3] לא הצליח להחזיק מעמד וניצב לפני פשיטת רגל ב-2012, דבר שהוביל לרכישתו על ידי הפרנקפורטר אלגמיינה צייטונג.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Emil Carlebach, Zensur ohne Schere, Die Gründerjahre der 'Frankfurter Rundschau' 1945/47 ("צנזורה ללא מספריים, שנות היסוד של 'פרנקפורטר רונדשאו' 1945/47"). Frankfurt 1985, ISBN 3-87682-807-4

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרנקפורטר רונדשאו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]