לדלג לתוכן

Huntdown

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Huntdown
כללי
תאריך הוצאה May 12, 2020
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Easy Trigger
הוצאה לאור Coffee Stain Publishing
ארץ מקור שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, יפנית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unity
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, macOS, Android, iOS
huntdown.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Huntdown הוא משחק וידאו משנת 2020 מסוג Shoot 'em up שפותח על ידי Easy Trigger ופורסם על ידי Coffee Stain Publishing. הוא שוחרר עבור Microsoft Windows, macOS, PlayStation 4, Xbox One ו- Nintendo Switch במאי 2020. המשחק פותח מאוחר יותר לאנדרואיד ול- iOS במאי 2021.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן יכול לבחור בדמות אחת משלוש - אנה קונדה (שכירת חרב אנושית), ג'ון סוייר (סייבורג בן 148) ו-Mow Man (רובוט דרואיד). השחקן חייב להוביל את הדמות ברחבי השלב, בו יתעמת עם אויבים על מנת להגיע לסוף השלב. בכמה רמות, ניתן למצוא ולאסוף מזוודות הידועות בשם 'סטאשים', אשר משפיעות על הציון הסופי של כל שלב. חלקן יכולות להימצא באזורים ספציפיים, בעוד שאחרים יינשאו על ידי שליחי אויב שיש לרדוף אחריהם ולחסל אותם לפני שיוכלו להימלט.

האויבים רבים ומגוונים ומשתמשים במגוון כלי נשק, חמים וקרים כולל נשקים מאולתרים כמו מקלות הוקי, מחבטי-בייסבול, אופנועים, אקדחים, להביורים ורובי סער שונים. שכולם גורמים לנזק לשחקן. כאשר חלק מהאויבים נופלים, הם יכולים להפיל נשקם בו השחקן יכול להשתמש כנשק משני, אם כי עם תחמושת מוגבלת בניגוד לנשק העיקרי שלהם. זה תקף גם לזריקת חפצים כמו רימוני יד ובקבוקי תבערה, המוגבלים בניגוד לכלי ההשלכה העיקריים של השחקן (גרזן טומהוק לאנה קונדה, בומרנג לג'ון סוייר וסכינים לזריקה ל-Mow Man). במידה וייגרם לשחקן נזק מצטבר הוא ימות כאשר מד הבריאות שלו מתרוקן, ניתן גם לרפא אותו על ידי איסוף תרופות המוצגות כערכות רפואיות או בקבוקי משככי כאבים. השחקן יכול למות גם על ידי נפילה במלכודות ספציפיות.

בסוף כל שלב על השחקן להלחם בבוס, כל בוס צריך להביס בדרך כלל פעמיים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש בעתיד, בעקבות מלחמת עולם שלישית שגרמה להתמוטטות מדינות בכדור הארץ ולהחלפתן בתאגידים, החברה האנשוית הפכה למושחתת ולרודפת תאוות בצע. עם זאת, בהתחשב שהתאגידים מספקים רק מקומות עבודה והגנה לנאמנים, המחסור בשירותים ציבוריים יצר גם שיעור גבוה של פשיעה, כאשר כנופיות רחוב, קרטלים וסינדיקטים מנהלים מלחמה מתמדת נגד כל רשות ורשות תאגידית. זה גם מספק קרקע אידיאלית ויציבה עבור ציידי ראשים שיכולים להתקבל לעבודה על ידי התאגידים כדי להתנקש במטרות ספציפיות.

עלילה ראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצייד הראשים במשחק, מוצע חוזה על ידי אמא-זאבה הקשישה, מתאגיד שימאמוטו - שהייתה גם אם האומנת של צייד הראשים, כדי ליזום מצוד אחר מספר גורמים עברייניים העומדים בראש ארבע כנופיות רחוב ספציפיות - ה-Hoodlum Dolls (פאנקיסטים), ה-Misconducts (כנופיית חוליגנים גדולה שמשתמשת במדי הוקי לשריון), ה-Heatseekers (כנופיית אופנוענים ומבריחים) ולבסוף החשוד מס' 1 שזהותו נשמרת בסוד רוב המשחק. תוך כדי המרדף אחר ראשי הכנופיות, המתנקש נתקל גם בסגנים של הכנופיות, ומחסל אותם גם כן.

עם זאת, לאחר שהביס את מנהיג הכנופיה הסופי, השוגון. הצייד יוצר קשר עם אמא-זאבה, אשר מופתעת לראות כי צייד הראשים ביצע את המשימה, שכן הוא לא היה צפוי לשרוד. היא מסבירה שלתאגיד שימאמוטו היה אינטרס בהשתלטות על הטריטוריות שלהן, על ידי החלשתן בעוד שצייד הראשים היה אמור למות כדי למחוק את כל המעורבות של שימאמוטו בסכסוכים. מכיוון שהצייד שרד, אמא-זאבה נאלצת לסיים את החוזה ולשים פרס על ראשו של הצייד. עם זאת, פרס מושם גם על אמא-זאבה. ובסוף המשחק צייד הראשים נראה מחסל את שני השומרים ולבסוף הורג את אמא-זאבה בעצמה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Huntdown קיבל ביקורות חיוביות על פי האתר Metacritic. הציון למחשב האישי הוא 86.[1] לקונסולת הפלייסטישן 4 82. וציון דומה לנינטנדו סוויץ'.[2]

המשחק גם זכה בתואר משחק השנה של האתר VGfreak.[3]

משחקי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהצהרה בנוגע לרכישת Easy Trigger על ידי Coffee Stain Studios, נמסר כי שתי החברות ישתפו פעולה כדי "להמשיך לעבוד על ה־Huntdown IP" למרות שלא נמסרו פרטים נוספים. [4]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Huntdown critic reviews, www.metacritic.com (באנגלית)
  2. ^ Huntdown critic reviews, www.metacritic.com (באנגלית)
  3. ^ משחק השנה 2021: Huntdown, ‏2021-08-15
  4. ^ "Embracer Group acquires Easy Trigger". Embracer Group (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-01-03.