Life Is Strange

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החיים הם מוזרים
Life Is Strange
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה פרק 1:
WW30 בינואר 2015
פרק 2:
WW24 במרץ 2015
פרק 3:
WW19 במאי 2015
פרק 4:
WW28 ביולי 2015
פרק 5:
WW20 באוקטובר 2015
סוגה הרפתקאות-גרפי
פיתוח Dontnod Entertainment
הוצאה לאור Square Enix
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב באפטיסט מואיסאן
סבסיטאן ג'ודית
סבסיטאן גארילרד
סדרה Life Is Strange עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי משחק לולאת זמן, אפקט הפרפר עריכת הנתון בוויקינתונים
הערות לקבלת החוויה המיטבית, יש להשתמש בבקר
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 3
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג M ‏(ESRB)[1]
16 ‏(PEGI)[2]
פלטפורמות Microsoft Windows
לינוקס
OS X
PlayStation 3
PlayStation 4
Xbox 360
Xbox One
מדיה הורדה דיגיטלית
המשחק הבא Life Is Strange: Before the Storm
דרישות מערכת
מעבד דו-ליבתי במהירות של 2.0GHz או יותר טוב
זיכרון 2GB או יותר
כרטיס מסך ATI או NVIDIA בעל זיכרון וידאו של לפחות 512MB או יותר
מקום פנוי 5GB לפחות (15GB לכל הפרקים והבונוסים)
מערכת קול תומך ב-DirectX 9.0
בקרים מקלדת ועכבר או ג'ויסטיק (Xinput בלבד)
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Life Is Strange (בתרגום חופשי: "החיים הם מוזרים") הוא משחק הרפתקאות משנת 2015, מגוף שלישי המורכב מחמישה פרקים. הוא פותח על ידי Dontnod Entertainment בצרפת, ומוצא לאור על ידי Square Enix.

עלילת המשחק מתרכזת במקסין קולפיד (מכונה בקצרה "מקס"), סטודנטית לצילום אשר מגלה כי ביכולתה להניע את הזמן לאחור בכל רגע שתרצה, מה שמוביל כל בחירה שלה לאפקט פרפר. לאחר שהיא חוזה בסופה קטלנית שמתקרבת לעיירת הדייגים הבדיונית שבה היא חיה, מפרץ ארקדיה, לוקחת על עצמה מקס את האחריות למנוע מהסופה את השמדת העיירה. פעולות השחקן ירכיבו את העלילה וישפיעו על האופן בו היא מתפתחת, כאשר החזרה של הזמן לאחור תאפשר לשחקן לתקן ולמנוע תוצאות ישירות מבחירותיו האחרונות, אם אינו מרוצה מהן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקס היא נערה בת 18, סטודנטית לצילום באקדמיית בלקוול (Blackwell) שבמפרץ ארקדיה (Arcadia Bay), עיירת דייגים בדיונית הממוקמת באורגון שבארצות הברית. היא שבה לגור שם לטובת הלימודים באקדמיה, לאחר שעזבה משם עם משפחתה בעבר.

פרק ראשון - Chrysalis[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הראשון נפתח בחיזיון של מקס בו היא צופה ממצוק מרוחק בסופת טייפון ענקית המתקרבת במהירות לעיירה, המאיימת להשמידה כליל. מקס מתעוררת מהחיזיון, אחוזת בלבול רב ומוצאת עצמה בשיעור. בתום השיעור ניגשת לשירותי הבנות כדי לשטוף את פניה ולהתאושש, כשלפתע נכנסים נערה (קלואי פרייס) ונער (נת'ן פרסקוט) בסערה. במהלך ריב בין השניים (שכלל לא מודעים לנוכחותה של מקס), שולף נת'ן אקדח ויורה בנערה. מקס המבוהלת מזיזה "בטעות" את הזמן לאחור, ושוב מוצאת עצמה בשיעור בו נפתח המשחק.

היא מתחילה להבין את היכולת שלה לשלוט בזמן וממהרת לשירותים כדי להציל את הנערה. הסיטואציה שוב חוזרת על עצמה, רק שהפעם ממהרת מקס להתערב ומונעת מהירי להתבצע. בהמשך, מבינה מקס כי אותה נערה שהצילה היא קלואי, חברת ילדות שלה.

פרק שני - Out of Time[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק השני ממשיך את מאורעות הפרק הראשון, כיום לאחר מכן. בפרק זה מסייעת מקס לחברתה לכיתה קייט מארש. במהלך הפרק מבינה מקס כי קייט נפלה קורבן להפצת סרטון בו היא מתועדת מנשקת מספר סטודנטים במסיבה. מסתמן כי הסרטון תועד בעודה קייט מסוממת. בעקבות הסרטון היא סובלת מהצקות ומהתברינות מצד חבריה. מקס חושדת כי נת'ן הוא האחראי לאותו סרטון.

מקס נפגשת לאכול עם קלואי בדיינר בו אמה של קלואי - ג'ייס עובדת. לאחר שמקס משתפת את קלואי ביכולת שלה לשלוט בזמן, הן מחליטות להתנסות ביכולת במגרש גרוטאות סודי של קלואי. עם זאת, המאמץ הרב גורם למקס לדימום מהאף ולעלפון. קלואי מסיעה אותה בחזרה לבלקוול לשיעור, שבהמשך נקטע כאשר כולם נקראים לצאת למגורי הבנות. קייט עומדת על גג מגורי הבנות ומתאבדת בקפיצה. מקס משיבה את הזמן לאחור, ובאופן לא צפוי הוא נעצר לחלוטין. היא מגיעה אל הגג באפיסת כוחות ומנסה לשכנע את קייט לרדת משם. בסצנה הזאת, במהלך השיחה איתה למקס קיימת האפשרות להציל את קייט ולמנוע את התאבדותה אם תדע להגיד את הדברים הנכונים.

פרק שלישי - Chaos Theory[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק השלישי מתרחש בלילה של אותו היום שבו מסתיים הפרק השני. פרק זה מתחיל כשמקס וקלואי, פורצות לחדר המנהל כדי לחקור מה קרה לרייצ'ל אמבר, הנערה שנעלמה מהעיר. הן מוצאות במשרדו של המנהל קובצי מידע על כמה תלמידים, ובמחשב שלו הן מוצאות קובץ שבו מצוין "רייצ'ל בחדר החשוך" כמה פעמים. לאחר מכן קלואי ומקס מחליטות ללכת לברכת השחייה בשביל להעביר שם את הזמן אחרי כל היום הסוער שקרה להם. באותו הזמן איש האבטחה- דויד מאדסן נכנס לבדוק מה קורה שם, ומקס וקלואי מצליחות לברוח ולהגיע לביתה של קלואי.

יום לאחר מכן מקס וקלואי חוקרות את הקראוון של פרנק בווארס, ובו מגלות שלרייצ'ל הייתה מערכת יחסים עמו. קלואי מתעצבנת מכיוון שהיא מרגישה שכולם בחייה "בוגדים" בה ומחזירה את מקס לאקדמיה. לאחר מכן ניתן לראות את מקס מסתכלת על תמונה שלה ושל קלואי בתור ילדות קטנות, תמונה שצולמה ביומו האחרון של אביה של קלואי. מקס בוחנת את התמונה, והיא מגלה שיש לה כוח לחזור בזמן לעבר דרך התמונות והיא מחליטה לחזור לאותו הזמן שבו צולמה התמונה, והיא מצליחה להציל את אביה של קלואי (ויליאם), אבל גם גורמת לתקרית מצערת.

פרק רביעי - Dark Room[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הרביעי מתחיל במציאות החלופית שבה ויליאם חי וקלואי פצועה קשות. מקס מבלה עם קלואי, ולאחר מכן חוזרת בזמן כדי להחזיר את המצב לכפי שהיה אמור להיות. מקס וקלואי ממשיכות בחיפוש אחר רמזים, ובסופו של דבר הרמזים הובילו אותם לאסם שבבעלות משפחת פרסקוט, שבו גילו את המחבוא (החדר החשוך), שמכיל תמונות של בנות שנעלמו מן העיר. בין אחת התמונות הן מגלות תמונה של רייצ'ל מתה וקבורה במחבוא של קלואי. הן מוודאות שזאת האמת ומאשימות את נייתן פרסקוט בסיבה שהיא נרצחה. באותו הזמן בבית הספר של מקס נערכת "מסיבת המערבולת" והן מחליטות ללכת למסיבה הספר במטרה לתפוס אותו, אך הן מקבלות ממנו הודעת טקסט שבה הוא כותב כי הוא עומד להשמיד את הראיות. הן חוזרות למחבוא של קלואי, ושם מקס סוממה וקלואי נרצחה בידי המורה לצילום של מקס – מארק ג'פרסון.

פרק חמישי - Polarized[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק החמישי והאחרון מתחיל יום לאחר סיום הפרק הרביעי. בפרק אנו רואים את מקס כשבויה של מארק בחדר החשוך. מקס משתמשת בתמונות כדי לחזור בזמן, ובסופו של דבר היא נמצאת בשיעור של מארק – כמו בפרק הראשון. דבר זה נותן לה הזדמנות להזהיר את דוד (אביה החורג של קלואי) מפני מארק הרוצח. מארק נעצר, קלואי ניצלת מוות ומקס זכתה בתחרות Every Day Heroes, והיא הולכת לסן פרנסיסקו. קלואי מודיעה למקס כי החיזיון שלה לגבי הטורנדו היה נכון, והיא מחליטה לחזור בזמן ולגרום לכך שהיא לא תהיה בסן פרנסיסקו. בסופו של דבר היא חוזרת לארקדיה ביי. מקס חוזרת בזמן עם התמונה שווארן (חבר שלה) צילם בפרק הרביעי, והיא משכנעת את קלואי לא לעשות את מה שקרה בפרק הרביעי. לאחר מכן מקס חוזרת למציאות הרגילה, שבה היא מתעלפת וחווה סדרת סיוטים. בסיומם מקס מתעוררת ליד המגדלור, והיא מקבלת את העובדה שהיא גרמה לסופה בכך שהיא דחתה את מועד המוות של קלואי. בסוף הפרק ניתנת האפשרות לבחור האם להקריב את קלואי בעבור העיר או את העיר בעבור קלואי.

שחקנים במשחק יכולים להניע את הזמן לאחור בתוך פרק זמן מסוים

דמויות מרכזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מקסין קולפיד (Maxine Caulfield) - הדמות המרכזית. מכונה גם מקס. מקס היא נערה מופנמת ושקטה, לומדת צילום באקדמיית בלקוול. במהלך העלילה מגלה כי ביכולתה להשיב את הזמן לאחור.
  • קלואי פרייס (Chloe Price) - חברתה הטובה ביותר (לשעבר) של מקס. היא מתוארת כנערה מרדנית שמקשה על אמה ג'וייס.
  • ג'וייס פרייס (Joyce Price) - אמה של קלואי. הייתה נשואה לוויליאם והתאלמנה כשנהרג בתאונת דרכים. עובדת בדיינר בעיירה ונשואה בשנית לדוד מדסון.
  • דויד מדסון (David Madsen) - אביה החורג של קלואי. יוצא צבא ועובד כמאבטח באקדמיית בלקוול.
  • נת'ן פרסקוט (Nathan Prescott) - סטודנט באקדמיית בלקוול. בן למשפחה עשירה בעלת השפעה רבה בעיירה. מסתמן באופן עקבי כילד מפונק וכחולה בנפשו.
  • רייצ'ל אמבר (Rachel Amber) - הייתה סטודנטית פופולרית בבלקוול וחברתה הטובה של קלואי. לאורך המשחק היא מוגדרת כנעדרת כשמודעות היעדרות שלה מפוזרות בכל העיירה.
  • מארק ג'פרסון (Mark Jefferson) - מורה לצילום באקדמיית בלקוול. הוא צלם מפורסם ומוכר בכל רחבי אמריקה. תלמידיו מעריצים אותו ורואים בו מורה מגניב ונחמד.
  • קייט בוורלי מארש (Kate Beverly Marsh) - סטודנטית באקדמיית בלקוול ונוצרייה אדוקה. מסתבכת כאשר סרטון בו מתועדת מנשקת זרים במסיבה מופץ ללא ידיעתה ונהיה ויראלי.

פרקי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק מועד שחרור
פרק ראשון: Chrysalis 30 בינואר 2015
פרק שני: Out of Time 24 במרץ 2015[3]
פרק שלישי: Chaos Theory 19 במאי 2015[4]
פרק רביעי: Dark Room 28 ביולי 2015[5]
פרק חמישי: Polarized 20 באוקטובר 2015

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציונים כללים
פרק Metacritic
פרק 1: Chrysalis (PC) 77/100[6]
(PS4) 75/100[7]
(XOne) 77/100[8]
פרק 2: Out of Time (PC) 77/100[9]
(PS4) 78/100[10]
(XOne) 73/100[11]
פרק 3: Chaos Theory (PC) 80/100[12]
(PS4) 81/100[13]
(XOne) 80/100[14]
פרק 4: Dark Room (PC) 76/100[15]
(PS4) 81/100[16]
(XOne) 74/100[17]
פרק 5: Polarized (PC) 83/100[18]
(PS4) 81/100[19]
(XOne) 80/100[20]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Life Is Strange בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ESRB‏, Life is Strange ESRB Rating (באנגלית)
  2. ^ PEGI‏, Life Is Strange PEGI Rating (באנגלית) (ארכיון)
  3. ^ Phillips, Tom (14 במרץ 2015). "Life is Strange: Episode 2 release date revealed". Eurogamer. ארכיון מ-15 במרץ 2015. נבדק ב-14 במרץ 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Karmali, Luke (13 במאי 2015). "Life is Strange: Episode 3 – Chaos Theory Gets a Release Date". IGN. נבדק ב-13 במאי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Arif, Shabana (23 ביולי 2015). "Life is Strange episode 4 release date announced as sales hit one million copies". VG247. נבדק ב-23 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 1 – Chrysalis for PC (באנגלית)
  7. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 1 – Chrysalis for PlayStation 4 (באנגלית)
  8. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 1 – Chrysalis for Xbox One (באנגלית)
  9. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 2 – Out of Time for PC (באנגלית)
  10. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 2 – Out of Time for PlayStation 4 (באנגלית)
  11. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 2 – Out of Time for Xbox One (באנגלית)
  12. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 3 – Chaos Theory for PC (באנגלית)
  13. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 3 – Chaos Theory for PlayStation 4 (באנגלית)
  14. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 3 – Chaos Theory for Xbox One (באנגלית)
  15. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 4 – Dark Room for PC (באנגלית)
  16. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 4 – Dark Room for PlayStation 4 (באנגלית)
  17. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 4 – Dark Room for Xbox One (באנגלית)
  18. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 5 – Polarized for PC (באנגלית)
  19. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 5 – Polarized for PlayStation 4 (באנגלית)
  20. ^ Metacritic‏, Life is Strange: Episode 5 – Polarized for Xbox One (באנגלית)
  21. ^ Batchelor, James (15 ביולי 2015). "Develop Awards 2015: The winners revealed". Develop. נבדק ב-16 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  22. ^ "Golden Joystick Awards 2015". Twitch.tv. 30 באוקטובר 2015. נבדק ב-3 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  23. ^ "Life Is Strange – Episode 1". Game Debate. נבדק ב-26 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  24. ^ Nunneley, Stephany (4 בדצמבר 2015). "The Game Awards 2015 – Game of the Year goes to The Witcher 3". VG247. אורכב מ-המקור ב-2016-07-06. נבדק ב-4 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  25. ^ "Life Is Strange on Twitter". Twitter. 9 בדצמבר 2015. נבדק ב-9 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ Diver, Mike (4 בדצמבר 2015). "The Best 20 Video Games of 2015". Vice Canada. נבדק ב-10 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  27. ^ Rivera, Joshua (10 בדצמבר 2015). "The 10 Best Video Games of 2015". Vulture. נבדק ב-10 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  28. ^ "The best games of 2015: Your top 10". Red Bull Games. נבדק ב-17 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  29. ^ Frank, Allegra. "Polygon's 2015 Games of the Year #7: Life is Strange". Polygon. נבדק ב-23 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  30. ^ Makedonski, Brett (10 בדצמבר 2015). "Nominees for Destructoid's Best Xbox One Game of 2015". Destructoid. נבדק ב-10 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  31. ^ Makedonski, Brett (23 בדצמבר 2015). "Destructoid's award for Best Xbox Game of 2015 goes to..." Destructoid. נבדק ב-24 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ Phillips, Tom (23 בדצמבר 2015). "Games of 2015 no. 10: Life is Strange". Eurogamer. נבדק ב-24 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  33. ^ Orland, Kyle (27 בדצמבר 2015). "The best video games of 2015, as picked by the Ars editors". Ars Technica. אורכב מ-המקור ב-2016-06-13. נבדק ב-28 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  34. ^ "Giant Bomb's 2015 Game of the Year Awards: Day Three Text Recap". Giant Bomb. 30 בדצמבר 2015. נבדק ב-16 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  35. ^ Ahmed, Emad (31 בדצמבר 2015). "The top ten best videogames of 2015". New Statesman. נבדק ב-2 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  36. ^ "Best of 2015 – Day Four: Adventure, Platformer, DLC/Expansion, Mobile". Hardcore Gamer. 4 בינואר 2016. נבדק ב-5 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  37. ^ Massongill, Justin (18 בדצמבר 2015). "Vote Now: PS.Blog Game of the Year 2015 Awards". PlayStation Blog. נבדק ב-19 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  38. ^ Massongill, Justin (12 בינואר 2016). "Winners: PlayStation.Blog 2015 Game of the Year Awards". PlayStation Blog. נבדק ב-13 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  39. ^ Pereira, Chris (18 בפברואר 2016). "The 2016 DICE Award Winners [UPDATED]". GameSpot. נבדק ב-19 בפברואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  40. ^ "19th Annual D.I.C.E. Awards Finalists" (PDF). Academy of Interactive Arts & Sciences. נבדק ב-13 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  41. ^ "Witcher 3 wins Game of the Year at 16th annual Game Developers Choice Awards". GDC. 16 במרץ 2016. נבדק ב-17 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  42. ^ "SXSW Gaming Awards". South by Southwest. נבדק ב-27 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  43. ^ Aviles, Estevan (19 במרץ 2016). "2016 SXSW Gaming Awards Winners Announced!". South by Southwest. אורכב מ-המקור ב-2016-04-01. נבדק ב-20 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  44. ^ "2015 Winners". National Academy of Video Game Trade Reviewers. 21 במרץ 2016. אורכב מ-המקור ב-2016-04-09. נבדק ב-24 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  45. ^ Loveridge, Sam (7 באפריל 2016). "Fallout 4 is named Best Game at the BAFTA Games Awards 2016". דיגיטל ספיי. נבדק ב-7 באפריל 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  46. ^ "Peabody Awards and Facebook Launch New Futures of Media Award". Peabody Awards. נבדק ב-6 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  47. ^ Wawro, Alex (24 ביוני 2016). "Life Is Strange leads this year's Games For Change award winners". Gamasutra. נבדק ב-24 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  48. ^ Kerr, Chris (2 ביוני 2016). "Life is Strange leads Games for Change Awards noms". Gamasutra. נבדק ב-2 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)