Need Your Loving Tonight

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Need Your Loving Tonight"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום The Game
יצא לאור 18 בנובמבר 1980 (בארצות הברית)
הוקלט 1980
סוגה פאוור פופ[1]
בי-סייד "Rock It (Prime Jive)"
אורך 2:49
חברת תקליטים אלקטרה רקורדס
כתיבה ג'ון דיקון
לחן ג'ון דיקון עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קוויןריינהולד מק
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"Another One Bites the Dust"
(1980)
"Need Your Loving Tonight"
(1980)
"Flash"
(1980)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Need Your Loving Tonightעברית: צריך את אהבתך הלילה) הוא שיר של להקת הרוק קווין אשר נכתב על ידי הבסיסט של הלהקה ג'ון דיקון. זוהי הרצועה הרביעית מהאלבום The Game והשיר השני מהאלבום שנכתב על ידי ג'ון דיקון (השיר הנוסף הוא "Another One Bites the Dust"). השיר יצא לאור כסינגל במדינות מסוימות בנובמבר 1980.

מילים ומוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המילים של "Need Your Loving Tonight" משקפות את נקודת המבט של מישהו שכועס על אובדן אהובתו. ההיסטוריון של קווין גאורג פורוויס הסביר כי המילים נותנות "נטייה אופטימית כוזבת לסוף של מערכת יחסים" שמביאות את הזמר להתעקש שהפיצול היה הדדי". המוזיקאי בנואה קלרק טען כי המילים עשו שימוש יתר בביטויים "אני אוהב אותה" ו"אני אוהב אותך". לפי קלרק, המוזיקה "מונעת בידי קצב פשוט שחוזר על עצמו" שדיקון מנגן בגיטרה אקוסטית שאותה הוא מנגן על השיר הזה בנוסף לגיטרה בס הרגילה שלו. פרדי מרקיורי שר את השירה המובילה במה שהפרופסור למוזיקה ניק בראה מתאר "כ"קולו הכן", היכן שהוא בעיקר משתמש בקול החזה שלו אך נמנע מטון חצצי ושר בווליום נמוך יותר". מבנה השיר יוצא דופן. בעוד שהשיר עוקב במבנה של בית-רפרן, הבית הראשון מכיל קטע דמוי גשר מנוגד באמצע. לשירים בדרך כלל אין גשר מוקדם כל כך, אבל כמה מהשירים של דיקון משלבים מספר גשרים, כש-Spread Your Wings הוא עוד דוגמה לכך. המפיק מוזיקלי ריינהולד מק השיג צליל של תוף צד (טנבור) לשיר שקלרק תיאר כ"עמום ונמרץ". מק תיאר כיצד הוא השיג את הצליל הזה, כשציין "אתה לא שם מיקרופון על תוף הצד בזווית כלפיי מטה כשאחד בתחתית. אני פשוט משתמש באחד בצד. לפי מבקר הרוק קלאסי האולטימטיבי אדוארדו ריבדאוויה דיקון מנגן בגיטרה אקוסטית קצבית כדי לרכך את הזוויות החדות [של השיר] לכדי עיבוד חלק-חמאתי, המציע בו זמנית את השפעותיו כמו של הביטלס ואת השראת הפאוור פופ של התקופה. "Need Your Loving Tonight" היה אחד מהשירים הראשונים של קווין שעליהם הוחל אפקט הדהוד על קולו של הסולן פרדי מרקיורי.

ביקורת וקבלת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבקר האתר AllMusic סטיבן תומאס ארלוויין חש כי הלהקה נשמעה כמו בוסטון בשיר. באופן דומה, מחבר השאלות נפוצות (FAQ) של קווין דניאל רוס, טען כי זה שיר שהיה יכול "לשבת בשמחה לצידם של ה-Journey או בוסטון באלבום אוסף של המנוני נהיגה." אנדרו ווילד הראה כי השיר מושפע מהביטלס כמו גם משירי פאוור פופ בני זמנם כמו Surrender של Cheap Trick, Hanging on the Telephone של בלונדי, ו-My Sharona של הנאק. מבקר ה-Baltimore Sun טום בשאם אמר כי השיר "משלב בתוכו תבנית גיטרה בס של Cheap Trick ומעט מפרט טעים כדי להפיק צליל פופ טהור שהוא בלתי נשכח כמו שהוא קל משקל." מבקר ה־Ultimate Classic Rock אדוארדו ריבדאביה דירג את השיר כשיר ה-8 הטוב ביותר שדיקון כתב עבור קווין ותיאר את השיר כ"פאוור פופ מדבק". מבקרת ה-Classic Rock History מילי זיילר דירגה את השיר כשיר מספר 7 הטוב ביותר של ג'ון דיקון עבור קווין, באומרה שהשיר "בא מנקודת מבטו של גבר שבור לב שראה את סיום מערכת היחסים הרומנטית שלו כהחלטה הדדית" אבל היה "באופן חלקי בהכחשה". זיילר הוסיפה כי "המגע של הנוסטלגיה של שנות ה-60 במוזיקה הפך את השיר למיוחד". מבקר הרולינג סטון סטיב פונד התייחס לשיר כשיר הרוקנ'רול הטוב ביותר ב-The Game, אך התלונן כי השיר "ממשיך למעוד אל אקורד כוח האיטי שלו". קלרק כינה את השיר כ"פופ-רוק פר אקסלנס" אך טוען שהוא אינו בין ההצלחות הגדולות ביותר של דיקון בכתיבת השירים. המגזין בילבורד טענו כי לשיר יש את "האנרגיה והבריזה של שיר פופ משנות ה-60" ושיבח את "עבודת הגיטרה הנושכת" של בריאן מיי. המגזין קאש בוקס כינה את השיר "רוקר משובח עם אוריינטציה של פופ". ברקורד וורלד כינו את השיר "פופ רוקר [ש] חוגג אהבה צעירה בקצב דופק [ו] הרס גיטרה". "Need Your Loving Tonight" פורסם כסינגל בכמה מדינות כהמשך ל-"Another One Bites the Dust" אך לא תאם את ההצלחה של קודמו, והגיע לשיא במקום ה-44 ב-בילבורד הוט 100.

בהופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Need Your Loving Tonight" נוגן בתדירות גבוהה ב־The Game Tour בשנת 1980, ונוגן בתדירות נמוכה יותר בשנת 1981, אך לא נוגן בהופעות חיות לאחר מכן. גם במהלך ביצועים חיים לשיר, בריאן מיי ורוג'ר טיילור שרו קולות רקע ופרדי מרקיורי ניגן בפסנתר במהלך הסולו גיטרה של מיי (ששניהם נעדרו בגרסת האולפן).

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rivadavia, E. (30 ביוני 2015). "How Queen Reached a Turning Point With 'The Game'". Ultimate Classic Rock. נבדק ב-2016-11-01. {{cite web}}: (עזרה)