Another One Bites the Dust

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Another One Bites the Dust"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום The Game
יצא לאור 22 באוגוסט 1980
פורמט הזרמת מוזיקה, תקליט, תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1980
סוגה דיסקופאנק-רוק
אורך 3:32
חברת תקליטים EMI
כתיבה ג'ון דיקון
לחן ג'ון דיקון עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, ריינהולד מק
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"Play the Game"
(1980)
"Another One Bites the Dust"
(1980)
"Need Your Loving Tonight"
(1980)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Another One Bites The Dust (ביטוי נפוץ באנגלית שפירושו עוד אחד מת) הוא סינגל של להקת הרוק הבריטית קווין שיצא בשנת 1980. השיר נכתב על ידי נגן הבס ג'ון דיקון. סינגל זה הוא הסינגל הנמכר ביותר של הלהקה לאחר שמכר כ-7 מיליון עותקים בכל רחבי העולם. השיר הוא מתוך האלבום The Game.

השיר הגיע למקום הראשון במצעדי הפזמונים בארצות הברית, ספרד, ארגנטינה, קנדה, גואטמלה וישראל, אך רק למקום השביעי בבריטניה. בארצות הברית, הצליח השיר להתברג למקום הראשון בשני מצעדי פזמונים: הראשון הוא מצעד הפזמונים של ה-R&B (לאחר שקווין נחשבו ללהקת R&B, בטעות) והמצעד השני הוא של הדיסקו.

רוב הכלים בשיר מבוצעים על ידי דיקון: גיטרה בס, פסנתר, גיטרת קצב וגיטרה מובילה. לאחר מכן הוספו לשיר ביט תופים מחזורי ומספר אפקטים על ידי טיילור ומיי ואת השירה ביצע פרדי מרקיורי. השיר לא התקבל יפה אצל חברי הלהקה ולא היה אמור לצאת בתור סינגל למרות ההפצרות החוזרות ונשנות של צוות ההופעה. ההחלטה להוציא את השיר כסינגל התקבלה לאחר שמייקל ג'קסון הציע זאת, בסיומה של אחת ההופעות של הלהקה (הדבר אושר על ידי רוג'ר טיילור ובריאן מיי בתוכנית רדיו אמריקאית מאוחר יותר). את הסינגל הפיק ריינהולד מק ביחד עם הלהקה.

השיר הביא ללהקה את מועמדותה היחידה לפרס גראמי בקטגוריית שיר הרוק הטוב ביותר המבוצע על ידי צמד או להקה. השיר הפסיד לשיר Against the Wind של בוב סיגר.

הצלחתו של השיר בארצות הברית היא כנראה זו שהביאה את הלהקה לנטוש (זמנית) את השורשים הרוקיסטיים והובילה אותה להקליט את אלבומה הבא Hot Space בסגנון השונה מקודמיו.

השפעות על תרבות פופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אגדה אורבנית נפוצה טוענת שכאשר מנגנים את פזמון השיר לאחור, הוא מכיל מסר כגון "זה כיף לעשן מריחואנה" ("It's fun to smoke marijuana") ו"התחילו לעשן מריחואנה" ("Start to smoke marijuana"). למעשה, ההקלטה לא הכילה אף מסרים שכאלו במכוון: זהו צירוף מקרים, והשיר אף אינו עוסק בנושאים הקשורים לסמים או לעישונם.
  • סילבסטר סטאלון ביקש להשתמש בשיר כשיר הנושא של הסרט רוקי 3 ונענה בשלילה. כתחליף, להקת Survivor יצרה עבור הסרט את אחד מהשירים המפורסמים ביותר של שנות ה-80, Eye of the Tiger.
  • וייקליף ז'אן ביצע לשיר גרסת כיסוי תוך שימוש בהקלטות המקוריות של מרקיורי, כמעט 7 שנים לאחר מותו של האחרון.
  • וירד אל ינקוביץ' ביצע לשיר גרסת כיסוי פארודית בשם "Another one rides the bus" ("עוד אחד נוסע באוטובוס")
  • בשלהי שנת 2006 יצא עיבוד לשיר זה שנעשה על ידי The Miami Project (פרויקט מיאמי), והגיע למצעד הרשמי של תחנת הרדיו 100FM.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
1980: דונה סאמר – "Bad Girls"
פרס המוזיקה האמריקאית לשיר הפופ/רוק האהוב ביותר
1981: קווין – "Another One Bites the Dust"
הבא:
1982: ליונל ריצ'י ודיאנה רוס – "Endless Love"