ONT (ערוץ)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ONT
Логотип телеканала «ОНТ».svg
פרטי הערוץ
מדינה בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך השקה 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה רוסית, בלארוסית
משרד ראשי מינסק עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

ONT (ברוסית: ОНТ, Общенациональное телевидение או בבלארוסית: Агульнанацыянальнае тэлебачанне) היא תחנת הטלוויזיה השנייה בבעלות המדינה בבלארוס. הרשת הוקמה ב-15 בפברואר 2002 על פי צו של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. היא החליפה את ממסרי הערוץ הראשון הרוסי ששידר במדינה וכיום משדרת את מרבית תוכני הערוץ הרוסי לצופים בבלארוס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ONT הוקם על פי צו הנשיא ב-15 בפברואר 2002. הערוץ השתמש בתדרים ששימשו בעבר את ממסרי הערוץ הראשון הרוסי. הוועד המנהל של מינסק (שמה הרשמי של העירייה במינסק) רשם רשמית את רשת ONT ב-19 במרץ 2002.

השידורים החלו ב-25 ביוני 2002, בשעה 20:35. התוכנית הראשונה בערוץ החדש הייתה נשה נובוסטי (החדשות שלנו), מהדורת החדשות הראשית של ONT. את המהדורה הראשונה העביר אלכסנדר אוורקוב. בתחילה מרבית התוכניות של הרשת היו תוכניות של רשת ORT לרוב עם הבדלים משמעותיים בהפסקות הפרסום ובהגשת החדשות, הרשת גם שידרה תוכניות מכמה ערוצים רוסיים פדרליים אחרים (NTV, THT, RTR). GO השנים, הערוץ התחיל להוסיף תוכן מקורי משלו. מהדורת הבוקר נשה אוטרו (הבוקר שלנו) עלתה לראשונה ב-3 בפברואר 2004.

בין פברואר 2007 לנובמבר 2008, הערוץ ניסה לשדר 24 שעות ביממה, תוך שימוש בשעות הלילה לשידור סרטים ובמהדורה קצרה של נשה נובוסטי בשעה 3 לפנות בוקר. בסוף 2009 ONT הייתה צפויה לקבל את הזכויות לשידור קדם האירוויזיון 2010 לאחר החלטת הנשיא אלכסנדר לוקשנקו וב-1 באוגוסט 2009 אכן קיבלה ONT את הזכויות לשידור קדם האירוויזיון הבלארוסי לשנת 2010.

ב-9 באוקטובר 2013, ONT השיקה ערוץ שני המשדר באופן בלעדי לאינטרנט, ONT.BY, המשדר את הפקות המקור של ONT. ב-21 במרץ 2016, ONT הפך לאחד הערוצים הראשיים בבלארוס שעבר למסך רחב.

שידורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ONT מעבירה בין היתר את רוב התוכניות של הערוץ הראשון, כמו ורמיה, שדה המזל, סמאק, חכה לי וישנה כמות משמעותית של הפקות מקומיות כמו מהדורת החדשות הלילית נאשה נובוסטי (החדשות שלנו), אשר משודר מיד אחרי ורמיה, תוכנית הבוקר נאשה אוטרו (הבוקר שלנו), גרסה מקומית של השעשועון מה? היכן? מתי?, בין היתר.

כאשר משודרים תוכניות של הערוץ הראשון, משתמשים בלוגו כפול, המורכב מלוגו של הערוץ הראשון הרוסי על גבי ONT.

תעמולה ודיכוי פוליטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כערוץ טלוויזיה ממלכתי ארצי גדול, ONT היה אחד המכשירים המרכזיים של תעמולת המדינה מטעם המשטר האוטוריטרי של אלכסנדר לוקשנקו והציג תוכניות טלוויזיה פוליטיות של פרשני תעמולה כמו איהר טור ואחרים.

בשנת 2020, לאחר מאבק אלים בהפגנות שלוות ארציות נגד זיוף הבחירות לנשיאות בלארוס 2020, התפטרו כרבע מעובדי ONT כמחאה נגד הצנזורה ותפקיד התעמולה של הערוצים, שהיה יותר מכל ערוץ טלוויזיה ממלכתי אחר.[1] על פי דיווחים, ראש ONT, מאראט מרקוב, איים על העובדים המתפטרים בהעמדה לדין פלילי או אפילו בחטיפה אלימה.

ב-3 ביוני 2021 שידרה ONT תוכנית טלוויזיה שהוצגה כריאיון של האסיר הפוליטי רומן פרוטסביץ' עם ראש ONT, מאראט מרקוב. התכנית עוררה ביקורת רחבה ונחשבת על ידי פרשנים כמרכיב העינויים שעבר פרוטסביץ'.[2][3][4][5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ З АНТ звольніліся каля чвэрці усіх супрацоўнікаў. Кім іх замянілі і што там адбываецца цяпер [About a quarter of staff resigns from ONT. Who replaced them and what is going on now] - Radio Svaboda, 20 November 2020
  2. ^ Наста Захарэвіч. Чаму ня варта аналізаваць «прызнаньні» Пратасевіча [Why we shouldn't analyse the confessions of Pratasevich] — Radio Svaboda, 3 June 2021 (in Belarusian)
  3. ^ «Прызнаньне пад руляй аўтамата». Бацька Рамана Пратасевіча і Франак Вячорка пра «інтэрвію» Рамана Пратасевіча ["Confessions made at gunpoint" - Raman Pratasevich's father and Franak Viacorka about the interview by Raman Pratasevich] — Radio Svaboda, 4 June 2021 (in Belarusian)
  4. ^ Пратасевіч даў інтэрв’ю АНТ [Pratasevich gave an interview to ONT] Nasha Niva, 3 June 2021 (in Belarusian)
  5. ^ «Интервью с пленными не бывает» ["There cannot be interview with prisoners of war"] — Belarusian Partisan, 4 June 2021 (in Russian)