RollerCoaster Tycoon (משחק מחשב)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
RollerCoaster Tycoon
כללי
תאריך הוצאה 31 במרץ 1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סימולציות ניהול ובנייה
פיתוח Chris Sawyer, Frontier Developments עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Suntendy Interactive Multimedia Co.,Ltd. עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Roller Coaster Tycoon עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows, iOS, Xbox, אנדרואיד עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא RollerCoaster Tycoon 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

RollerCoaster Tycoon הוא משחק סימולציית בנייה וניהול משנת 1999 עם נושא סביב פארקי שעשועים והראשון בסדרת משחקי RollerCoaster Tycoon.המשחק פותח על ידי כריס סוייר ופורסם על ידי חברת Hasbro Interactive, המשחק שוחרר עבור Windows בשנת 1999 והועבר מאוחר יותר ל-Xbox על ידי Infogrames בשנת 2003.

המשחק קיבל שתי חבילות הרחבה: Added Attractions (ששוחרר בארצות הברית בשם Corkscrew Follies) בשנת 1999, ו-Loopy Landscapes בשנת 2000. שתי מהדורות מיוחדות שוחררו: RollerCoaster Tycoon Gold / Totally Roller Coaster בשנת 2002, שהכילו את המשחק המקורי, Added Attractions / Corkscrew Follies, ו-Loopy Landscapes ; ו-RollerCoaster Tycoon Deluxe בשנת 2003, שהכילו את התוכן בזהב בתוספת עיצובים נוספים עבור הרכיבות השונות הניתנות להתאמה אישית.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת המשחק היא להשלים סדרה של תרחישים מוגדרים מראש על ידי בנייה ותחזוקה מוצלחת של פארקי שעשועים באמצעות בעלות עסקית כיזם פארק שעשועים. שחקנים יכולים לבחור מבין עשרות סוגי רכבות הרים ויכולים גם לבנות קרוסלות, מכוניות מתנגשות, גלגלי ענק, ספינות פירראטים מתנדנדות ועוד מתקנים נוספים.

השחקן רשאי לשכור צוות של שיפוצניקים לטאטא שבילים, לרוקן פחי אשפה, להשקות פרחים ולכסח מדשאות; מכונאים לבדיקה ותיקון מתקנים; מאבטחים למניעת ונדליזם בתוך הפארק; ובדרנים להנעים את האורחים. ניתן לשנות את הגאוגרפיה והגינון של הפארק, ולאפשר לשחקן להנמיך/להגביה שטח ולהוסיף מים כדי לשפר את האטרקטיביות של הפארק, כמו גם לאפשר לרכיבות להשתלב בסביבתו ביתר קלות. השחקנים חייבים גם לאזן את הצרכים של המבקרים על ידי הצבה אסטרטגית של דוכני מזון, דוכני זיכיון, חדרי שירותים וקיוסקים.

לשחקן יש גם אפשרות לבנות עיצובי רכבת הרים משלו כמו גם רכיבות אחרות על ידי פריסת חלקי מסלול בודדים, בחירת הכיוון, הגובה והתלולות, והוספת אלמנטים כגון גלילי אפס גרם, חולצי פקקים, לולאות אנכיות וגם תמונות בנסיעה, באמצעות מערכת בנייה מבוססת אריחים.

תרחישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם 21 תרחישים הכלולים עם RollerCoaster Tycoon, כמו גם 30 נוספים בחבילת ההרחבה Corkscrew Follies, ועוד 30 בחבילת ההרחבה Loopy Landscapes, בסך הכל 81 תרחישים אם כל הסט מותקן. השלמת תרחיש בהצלחה תבטל את נעילת התרחיש הבא. בנוסף, מגה פארק נפתח כאשר כל 21 התרחישים הושלמו. לתרחיש זה אין מטרה (חוץ מ"תהנה!"), אבל מאפשר לשחקן לבנות כמעט על כל המפה, ובסופו של דבר יש לו את כל האטרקציות הזמינות לבנייה. זה הכי קרוב לפארק "ארגז חול", אלא שלשחקן אין סכום כסף בלתי מוגבל לעבוד איתו, רק הלוואה של 50,000$.

חלק מהתרחישים מבוססים על פארקים אמיתיים. לדוגמה, 'ארץ החלומות של קייטי' (העולם של קייטי בגרסה האמריקאית) מבוסס על Lightwater Valley, עם החתימה של הפארק האולטימטיבי רכבת ההרים (The Storm).

היו שני תרחישים רשמיים שהיו זמינים להורדה באתר האינטרנט של הסברו: Fort Anachronism ו-Alton Towers . Alton Towers נכלל בהרחבת Loopy Landscapes עם Heide Park ו־Blackpool Pleasure Beach ועודכנה כדי לנצל את רכיבי המשחק החדשים. שני התרחישים כלולים גם כחלק מ־RollerCoaster Tycoon Deluxe . המהדורה הבריטית של RollerCoaster Tycoon Deluxe הכילה את Blackpool Pleasure Beach במקום Fort Anachronism.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעצב המשחקים הסקוטי כריס סוייר הוציא את משחק המחשב Transport Tycoon בשנת 1994, ובילה זמן לשקול מה לעשות למשחק המשך. חלק מההכנסות שהרוויח מ-Transport Tycoon הוא השתמש לטיול באירופה ובארצות הברית, שכללו ביקורים בפארקי שעשועים עם רכבות הרים.[1] למרות שסוייר אמר שהוא שנא רכבות הרים בעבר[2], הוא התחבב עליהן במהלך הטיולים הללו, ומאז הפך לחובב רכבות הרים ורכב על לפחות 700 רכבות.[1] מהנסיעות הללו, סוייר החליט לעקוב אחר Transport Tycoon עם סימולציה מבוססת רכבת הרים, ונתן לו תירוץ חלקי להמשיך לבקר בפארקי שעשועים כדי "לחקור" נסיעות ברכבת הרים.[3][2] המשחק היה אמור להיקרא White Knuckle עבור רוב הפיתוח של המשחק. עם זאת, כדי לעקוב אחר המסורת של כותרי הטייקון, השם שונה למשחק בהתאם.[4]

המשחק פותח בכפר קטן ליד דאנבליין במהלך שנתיים.[2][5] סוייר כתב 99% מהקוד עבור RollerCoaster Tycoon בשפת אַסֶמבּלי עבור Microsoft Macro Assembler, כאשר האחוז הנותר נכתב ב-C.[3] הגרפיקה עוצבה על ידי האמן סיימון פוסטר תוך שימוש בכמה תוכניות דוגמנות, עיבוד וצביעה בתלת מימד.[3] בתחילה, סוייר השתמש במשפחה ובחברים כדי לעזור לשחק בבדיקת המשחק, ולאחר מכן פנה אל Hasbro, המוציא לאור, כדי לעזור להשלים בדיקות באגים ומשוב נרחבים יותר.[1][5]

על מאמציו, סוייר הרוויח כ-30 מיליון דולר בתמלוגים.[6] יציאת ה-Xbox טופלה על ידי Frontier Developments, שלימים תמשיך לפתח את RollerCoaster Tycoon 3.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הופץ לראשונה בצפון אמריקה ב-22 במרץ 1999.[7]

חבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שתי חבילות הרחבה שוחררו עבור Roller Coaster Tycoon שכל אחת כוללת רכיבות, מתקנים ותרחישים חדשים. החבילה הראשונה, Added Attractions, הידועה בצפון אמריקה בשם Corkscrew Follies, שוחררה בנובמבר 1999. החבילה השנייה, Loopy Landscapes, שוחררה בספטמבר 2000. החבילה אינה דורשת הפעלה של Added Attractions, שכן הדיסק כבר כולל את כל התוכן מההרחבה.

הנפקות והפצות מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2001, Infogrames Europe הוציאה אוסף בשם Totally RollerCoaster, שכלל את משחק הבסיס ואת חבילת Loopy Landscapes על דיסקים נפרדים.[8]

בשנת 2002, אוסף של משחק הבסיס ושתי ההרחבות בקופסה אחת, RollerCoaster Tycoon Gold שוחרר על ידי Infogrames בצפון אמריקה. הוא שוחרר מחדש בשנת 2003 בשם RollerCoaster Tycoon Deluxe, שכלל את כל התוכן של זהב בדיסק בודד.

Deluxe שוחררה מאוחר יותר בפלטפורמות הפצה דיגיטליות כגון GOG.com ו-Steam וביולי 2014, גרסאות אלו עודכנו כך שיכללו לוקליזציות של שפות אירופאיות, שהיו זמינות בעבר כגרסאות קמעונאיות נפרדות.[9]

גרסת Xbox[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה עבור ה-Xbox שוחררה גם בשנת 2003, אשר טופלה על ידי Frontier Developments. היציאה הייתה זהה בעיקר לגרסת המחשב המקורית וכללה את שתי חבילות ההרחבה, עם פקדים מותאמים לבקר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Hrodey, Matt (3 בינואר 2020). "RollerCoaster Tycoon: the best-optimised game of all time?". PCGamesN. ארכיון מ-3 בינואר 2020. נבדק ב-3 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 Bauman, Steve (26 בינואר 2000). "The Pursuit of Fun". Computer Games Magazine. אורכב מ-המקור ב-3 בינואר 2004. נבדק ב-27 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 3 "Frequently Asked Questions: about Chris Sawyer & Game Development". ארכיון מ-8 בנובמבר 2020. נבדק ב-29 באוגוסט 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "10 things you (probably) never knew about Chris Sawyer's Tycoon games..." chrissawyergames.com. ארכיון מ-12 בנובמבר 2020. נבדק ב-28 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 "Can a Solo-Developer Make a Successful Game?". 4 במרץ 2020. ארכיון מ-28 ביולי 2022. נבדק ב-4 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Frith, Holden (8 בנובמבר 2005). "Games writer sues Atari in $5m royalties dispute". The Times. London, England: Times Newspapers Limited. ארכיון מ-31 באוגוסט 2013. נבדק ב-31 באוגוסט 2013. Atari's revenue from Mr Sawyer's games, including Transport Tycoon and three versions of Rollercoaster Tycoon, is estimated to be about $180 million. Mr Sawyer received about $30 million in royalties. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ "New Releases". GameSpot. 22 במרץ 1999. אורכב מ-המקור ב-9 ביולי 2000. נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Totally RollerCoaster (Includes RollerCoaster Tycoon plus Loopy Landscapes) : Amazon.co.uk: PC & Video Games". Amazon UK. ארכיון מ-6 באפריל 2023. נבדק ב-3 ביוני 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ The RCT Team (17 ביולי 2014). "Additional European Languages Now Available!". ארכיון מ-2 באפריל 2016. נבדק ב-17 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)