לדלג לתוכן

Sweating Bullets (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Sweating Bullets"
סינגל בביצוע מגאדת'
מתוך האלבום Countdown to Extinction
יצא לאור 16 בפברואר 1993
הוקלט ינואר - אפריל 1992
סוגה הבי מטאל
אורך

5:03 (הגרסה המקורית)

5:28 (גרסה מחודשת מ-2004)
חברת תקליטים קפיטול רקורדס
כתיבה דייב מאסטיין
הפקה מקס נורמן, דייב מאסטיין
כרונולוגיית סינגלים של מגאדת'
"Symphony of Destruction"
(1992)
"Sweating Bullets"
(1993)
"Skin o' My Teeth"
(1993)

"Sweating Bullets" (בעברית: "כדורים מזיעים") הוא שיר של להקת ההבי מטאל האמריקאית מגאדת'. הוא יצא לאור בשנת 1993 כסינגל השלישי מתוך אלבומם החמישי, Countdown to Extinction מ-1992. קליפ לשיר הופק בבימויו של ויין אישם.[1] השיר הגיע למקום ה-27 במצעד הרוק המיינסטרים האמריקאי ולמקום ה-26 בבריטניה.

מילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המילים, שנכתבו על ידי הסולן דייב מאסטיין, הן מנקודת מבט בגוף ראשון של מישהו הסובל מסכיזופרניה. מאסטיין כתב את המילים כדי להביע רעיון שכל אחד סובל ממחלת הנפש בדרכו שלו, בדבריו:

"כתבתי את זה על עצמי. ציינו בפניי שאני סוג של סכיזופרן ושאני חי בתוך הראש שלי. וזה משהו שאני לא מסכים עליו, אבל בכל זאת נהניתי מהתיאוריה. אני חושב שכולנו מזיעים כדורים כל הזמן. החברה היא בדיחה כרגע, ואנשים נעשים יותר ויותר עוינים. כשאתה חושב על תאום מרושע או סכיזופרניה, אני חושב שרבים מאיתנו הם סכיזופרנים, כי אנחנו חיים בתוך הראש שלנו. יש מישהו שכולנו מתייעצים איתו; קוראים לזה המצפון שלנו. יש אנשים שלא יכולים לשלוט בצד השני שלהם; זה משתלט עליהם. לכולם יש את הצד הפסיכוטי הזה. לכל אחד יש דבר שיגרום לו להישבר".[2]

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ של השיר מתחיל כשדייב מאסטיין מסתכל על עצמו במראה עד שיד נוגעת בכתפו וכשהוא מסתובב, הוא מבחין שזה עצמו. לאחר מכן, מאסטיינים רבים מופיעים בכל מקום ועושים דברים מוזרים. לאחר מכן, מאסטיין האמיתי מופיע מחזיק את מוחו יושב על כיסא עם שני מאסטיינים אחרים ששרים את השיר. בחלק סולו הגיטרה של השיר, המצלמה שמצלמת את הקליפ נעה לאחור ומראה את שאר חברי מגאדת': דייוויד אלפסון, ניק מנזה ומרטי פרידמן נעולים בתאים כאסירים במצב פרנויה עם כלי הנגינה שלהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Sweating Bullets by Megadeth - Songfacts", www.songfacts.com
  2. ^ Tee RoyTee Roy, Tuesday Metal Mania – Megadeth "Sweating Bullets", ROCK 96.7, ‏2013-08-27 (באנגלית)