The Business

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Business
מקום הקמה לואישאם עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1979 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אוי! עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אפיטף רקורדס, Taang! Records, Golf Records עריכת הנתון בוויקינתונים
www.oithebusiness.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Business (בעברית: "העסק") הייתה להקת פאנק רוק (בסגנון Oi! (אנ')) מדרום לונדון. הלהקה פעלה משנת 1979 עד דצמבר 2016, אז נפטר הסולן מיקי פיץ ממחלת הלימפומה.

בשנת 2019 שבו להופיע חברי הלהקה, בצירוף זמרי פאנק רוק מלהקות אחרות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה בשנת 1979 ברובע לואישהאם (אנ'), דרום לונדון, על ידי מיקי פיץ וחבריו מבית הספר. לאחר מספר חזרות בפני חברים הם הקליטו את שירם הראשון "Out in the Cold" שהופיע בתקליט אוסף. בתחילת 1981 הופיעו עם להקת The 4-Skins (אנ') ומיד הפכו לחלק מרכזי בסצנת הפאנק רוק הבריטית. בין השאר השתתפו במספר מופעי רוק נגד גזענות.

בנובמבר 1981 הלהקה הוציאה סינגל ראשון, "הארי מיי", שהצליח במצעדי האינדי הבריטיים. לאחר מכן עזבו חלק מחברי הלהקה והוחלפו באחרים. בשנת 1982 הוציאה מיני-אלבום בשם "Smash the Discos" ולאחר סיבוב הופעות הם הקליטו את אלבום הבכורה שלהם, שהיה אמור להיקרא "Loud, Proud, and Punk" אך הוא נגנז עקב חילוקי דעות עם חברת התקליטים. הלהקה הקליטה אותו מחדש והוא יצא לאור בחברת תקליטים אחרת תחת השם "Suburban Rebels" במאי 1983. אחריו הלהקה התפרקה לזמן קצר, וחבריה השתתפו בלהקות אחרות, אך שבו והתאחדו בשנת 1984.

בשנות השמונים ראו אור מספר אלבומים של הלהקה, בהם תקליט בשם "Loud, Proud, and Punk" ששווק כתקליט בהופעה חיה אך למעשה היה תקליט אולפן שנוספו לו הקלטות של קהל. בשנת 1985 יצא האלבום "Drinking and Driving", שם שעורר מחלוקת בקרב עיתונאים שהאשימו את הלהקה בעידוד נהיגה בשכרות, אף כי שם האלבום היה פארודי.

הלהקה המשיכה להקליט ולהופיע בבריטניה ובמדינות אירופאיות בשנות התשעים והאלפיים. בשנת 1992 השתתפו במופע צדקה לזכרו של בובי מור. הלהקה הופיעה לראשונה בארצות הברית בשנת 1994. בין השאר הופיעו בישראל בשנת 2000.

בשנת 2001 ראה אור אלבום האולפן האחרון של הלהקה "No Mercy For You" בו נכלל הלהיט "אנגליה 5 – גרמניה 1" (המבוסס על משחק במוקדמות מונדיאל 2002 - אירופה) (אנ'), שהפך להמנון כדורגל, וכן הופיע בפסקול הסרט הקומי יורוטריפ.

בשנות האלפיים חלה הפוגה בפעילות הלהקה עקב בעיות אלכוהוליזם של מיקי פיץ. לאחר שנגמל מאלכוהול בשנת 2006 התאחדה הלהקה והקליטה מספר שירים, בהם גרסת כיסוי לשיר "Mean Girl" של להקת סטטוס קוו בה השתתף מיטץ' האריס, הגיטריסט של נפאלם דת'. ההרכב המחודש הופיע ברחבי העולם, בין השאר בצ'ילה בשנת 2008, ולאחר מכן באוסטרליה, ניו זילנד, ברזיל, קוריאה הדרומית, סינגפור, תאילנד, ומספר סיבובי הופעות בארצות הברית ויפן.

במאי 2015 אובחן מיקי פיץ כחולה בלימפומה, אך הוא נמנע מלהפיץ זאת ובחר לסיים סיבוב הופעות נרחב באירופה כמתוכנן.

המופע האחרון של הלהקה היה באוקטובר 2015 בבדלונה, ספרד. לאחר סיום סיבוב ההופעות עבר פיץ טיפולים ברדיותרפיה. הוא נפטר ב-1 בדצמבר 2016, בגיל 60.

מופע מחווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מופע המחווה ללהקת The Business בתיאטרון תמונע בתל אביב, ינואר 2020

באפריל 2019 הוקם הרכב מחווה ללהקת הביזנס, בו משתתפים חלק מחברי הלהקה המקורית יחד עם זמרי פאנק רוק מלהקות כמו The Last Resort או Stomper 98. הלהקה מופיעה בפסטיבלי פאנק רוק ומנציחה במופעיה את זכרו של מיקי פיץ. הרכב זה הופיע בישראל ב-16 בינואר 2020.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Suburban Rebels (1983)
  • Saturday's Heroes (1985)
  • Welcome To The Real World (1988)
  • Keep The Faith (1994)
  • The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth (1997)
  • No Mercy For You (2001)

בנוסף לתקליטי אולפן, הלהקה הקליטה אלבומים בהופעה והשתתפה באלבומי אוסף רבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Business בוויקישיתוף