יורוטריפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יורוטריפ
EuroTrip
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'ף שפר, אלק ברג, דיוויד מנדל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ו מדג'וק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דיוויד מנדל, אלק ברג, ג'ף שפר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רוג'ר בונדלי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סקוט מקלוביץ
ג'ייקוב פיטס
טרוויס ווסטר
מישל טרכטנברג
ג'סיקה בוהרס
מוזיקה ג'יימס ונייבל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דייוויד אגבי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה The Montecito Picture Company עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דרימוורקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה פברואר 2004 (ארצות הברית)
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
צרפתית
איטלקית
גרמנית
יפנית
סוגה סרט קומדיה, סרט נעורים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו eurotrip
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יורוטריפ (אנגלית: EuroTrip) הוא סרט אמריקאי משנת 2004 בבימויו של ג'ף שפר. הסרט הוא קומדיית נעורים פרועה על חבורת צעירים אמריקאים שסיימו תיכון ונסעו לאירופה, כל אחד למטרותיו. בסרט ישנה התייחסות לגלגנית וסאטירית כלפי עמים אירופאיים רבים וכן כלפי האמריקאים עצמם. לאורך הסרט מופיע השיר Scotty Doesn't Know, שנכתב על ידי להקת לוסטרה במיוחד עבור הסרט.

תקציר הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסקוטי (סקוט מקלוויץ) נזרק על ידי חברתו פיונה (קריסטין קרוק), הוא יוצא יחד עם חברו הטוב קופר (ג'ייקוב פיטס) לאירופה על מנת לפגוש את חברתו הגרמנייה מיקה (ג'סיקה בוהרס). המטרה הסופית שלהם היא להגיע לברלין, אך עקב שרשרת של טעויות הזוג חוצה את אירופה ומגיע לברלין רק אחרי תלאות רבות.

בתחילה נוחתים סקוטי וקופר בלונדון, שם הם מגיעים בטעות לפאב של אוהדי אולטראס של המועדון מנצ'סטר יונייטד. אוהדים אלה מייצגים בסרט את האנגלים, שמתוארים כחוליגנים, שתיינים וחזיריים, המסוגלים מצד שני לקיים דיונים מעמיקים על נושאים שברומו של עולם. סקוטי וקופר מוצאים את עצמם נוסעים עם האוהדים הפנאטיים לפריז על מנת לצפות במשחק של מנצ'סטר, ובהזדמנות הראשונה שלהם הם בורחים מאוטובוס האוהדים.

לאחר שהם מגיעים לפריז, קופר וסקוטי נפגשים עם חבריהם, התאומים ג'יימי (טרוויס ווסטר) ואחותו ג'ני (מישל טרכטנברג) ומתכננים להמשיך איתם את המסע. ג'יימי מציע לחבורה לבקר בלובר, שם בעודם הם עומדים בתור, סקוטי מסתבך בקטטה עם צרפתי המחופש לרובוט.

התחנה הבאה של החבורה היא אמסטרדם, אך על מנת להגיע אליה על החבורה לנסוע ברכבת. ברכבת זאת מסתבכת החבורה, ובמיוחד ג'יימי, עם איטלקי שמטריד אותם מינית.

לאחר שהחבורה מגיעה לאמסטרדם היא מתפצלת ולכל אחד קורה מקרה משונה ביותר עם ההולנדים המקומיים, המוצגים בסרט כחולי מין. ג'יימי מצליח לפתות מוכרת מקומית בעזרת מצלמתו בעוד שסקוט וג'ני אוכלים חומיות, בחושבם בטעות כי בעוגיות יש חשיש. קופר שנכנס למכון ליווי מקומי בשם ונדרסקס, הנראה תמים לכאורה. בחושבו כי סוף סוף ישיג "סקס אירופאי משוגע", כדבריו, הוא מולך שולל על ידי מאדאם ונדרסקס (לוסי לולס). בתחילה הכול נראה כשורה אך לאחר שהוא נקשר, מגלה קופר כי הגיע למאורת סאדו-מאזו אפלה שבה שני גברים הקרויים האנס וגרויבר (בפרפרזה לסרט "מת לחיות") מתעללים בו, בין היתר תוך כדי שימוש במכשיר דילדו תלת ראשי משונה הקרוי פלוגנגצ'יימן ( Fluggaenkoecchicebolsen)

אחרי שהחבורה עוזבת את אמסטרדם הם עולים על משאית הנהוגה בידי מזרח אירופאי שיכור במטרה להגיע לברלין, אך תוכניתם משתבשת והם מגיעים לברטיסלאבה, המייצגת בסרט את מזרח אירופה ומתוארת כאזור עני ונחשל. הם מקבלים יחס של מלכים בתמורה לדולרים אמריקאיים בודדים.

לאחר שהם עוזבים את ברטיסלאבה, הם מגיעים לבסוף לברלין. מיקה, הסיבה שבגללה סקוטי יצא למסע, כלל אינה נמצאת שם. אביה מספר כי היא נסעה לרומא ומתכננת לעזוב את יבשת אירופה לטיול יום אחרי.

על מנת לממן את הנסיעה לרומא, ג'יימי מוכר את מצלמתו היקרה והם טסים ליעדם. לאחר שהם מגיעים לרומא סקוטי מוצא בסופו של דבר את מיקה, אחרי שזוהה בטעות כאפיפיור.

בסוף הסרט ג'יימי נשכר כמדריך טיולים, קופר וג'ני מתחילים לצאת ואילו סקוט מקבל חדר משותף בקולג' עם מיקה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]