לדלג לתוכן

The Garden

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"הגן"
"The Garden"
שיר בביצוע Guns N' Roses בהשתתפות אליס קופר
מתוך האלבום Use Your Illusion I
יצא לאור 17 בספטמבר 1991
סוגה ארט מטאל, בלוז רוק
שפה אנגלית
איי-סייד "Estranged"
אורך 5:21
חברת תקליטים גפן
כתיבה אקסל רוז, ווסט ארקין, דל ג'יימס
לחן אקסל רוז, ווסט ארקין, דל ג'יימס
הפקה מייק קלינק, אקסל רוז, סלאש, דאף מק'אגן, איזי סטראדלין, מאט סורום, דיזי ריד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"The Garden" (מאנגלית: "הגן") הוא שיר של להקת הרוק הכבד האמריקאית גאנז נ' רוזס בהשתתפות זמר הגלאם רוק האמריקאי אליס קופר. שיר זה יצא לאור ב-17 בספטמבר 1991 כחלק מאלבום האולפן השלישי של הלהקה, Use Your Illusion I.

"The Garden" נכתב לפני יציאתו לאור של אלבום הבכורה של הלהקה, אך זה אינו נכלל בו. זהו שיתוף הפעולה השני בין הלהקה לאליס קופר, כאשר הראשון היה גרסת כיסוי לשירו של קופר, "Under My Wheels" עבור פסקול הסרט "שקיעת תרבות המערב חלק 2: שנות המטאל".

על פי סלאש, בעת הקלטת השיר קולו של אקסל רוז נשמע דומה לסגנונו של אליס קופר. עקב הדמיון, החליטה הלהקה להזמין את קופר להצטרף להקלטת השיר.[1]

השיר מעולם לא יצא לאור כסינגל או סינגל שיווקי, אך בשנת 1993 הפיצה הלהקה וידאו קליפ לשיר למטרת קידום סיבוב ההופעות השלישי של הלהקה, Use Your Illusion Tour. בקליפ נראים חברי הלהקה מטיילים במקומות שונים בניו יורק דוגמת כיכר טיימס וושינגטון סקוור פארק. מאחר שבקליפ מספר סצנות המתרחשות במועדון חשפנות, השיר לא הושמע לעיתים קרובות באפיק MTV. בנוסף, הופיע השיר בתור צד ב' לסינגל "Estranged" שיצא לאור ב-17 בינואר 1994.

גאנז נ' רוזס

[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתתפים נוספים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • אליס קופר – זמרה
  • שאנון הון – קולות רקע
  • ווסט ארקין – גיטרה אקוסטית

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Lonn M. Friend, Guns N' Roses The Illusion Of Greatness by Lonn M. Friend, Here Today Gone to Hell, ‏יוני 1991 אנגלית)