November Rain

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
"November Rain"
סינגל בביצוע Guns N' Roses
מתוך האלבום Use Your Illusion I
יצא לאור 18 בפברואר 1992
פורמט תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1991-1990
סוגה רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
בי-סייד "Sweet Child o' Mine"
אורך 8:57
חברת תקליטים גפן רקורדס
כתיבה אקסל רוז
הפקה Guns N' Roses ומייק קלינק
כרונולוגיית סינגלים של Guns N' Roses
"Knockin' on Heaven's Door"
(1992)
"November Rain"
(1992)
"Yesterdays"
(1992)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

November Rain (בתרגום מאנגלית: גשם של נובמבר) היא בלדת רוק של להקת הרוק הכבד האמריקאית Guns N' Roses שנכתבה על ידי סולן הלהקה אקסל רוז. השיר יצא לאור כסינגל בשנת 1992 מתוך אלבום האולפן השלישי של הלהקה, Use Your Illusion I, אשר יצא לאור בשנת 1991. הוא כולל תזמורת מלווה והוא מוכר בהיותו אחד מהשירים הארוכים ביותר בדיסקוגרפיה של הלהקה.

"November Rain" הגיע לשיא במקום 3 ברשימת הבילבורד הוט 100 בארצות הברית, מה שהופך אותו לשיר הארוך ביותר בהיסטוריה שנכנס לעשירייה הראשונה ברשימה. זהו גם השיר השלישי הארוך ביותר שנכנס לרשימת 100 החמים (השני הארוך ביותר בזמן פרסומו). מאז השקתו, השיר מכר יותר ממיליון עותקים ברחבי העולם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי טרייסי גאנז, גיטריסט לשעבר של L.A. Guns וחבר מייסד, אקסל רוז עבד על השיר מאז 1983. בראיון, הוא אמר את הדברים הבאים על "November Rain":

כשעשינו את המיני-אלבום עבור L.A. Guns, כמו '83? הוא ניגן את "November Rain" - וזה נקרא "November Rain" - אתה יודע, על פסנתר. סולו הגיטרה מדהים. זה היה הדבר היחיד שהוא ידע לנגן, אבל זה היה שלו. הוא אמר "יום אחד השיר הזה יהיה ממש מגניב". ואני אמרתי "זה מגניב עכשיו". "אבל זה עוד לא מוכן", הוא נהג לומר. וכל פעם שהיינו במלון או בכל מקום אחר, אם היה שם פסנתר; הוא פשוט ניגן את המוזיקה הזאת. ואני הייתי אומר "מתי אתה הולך לגמור את זה כבר?", והוא אמר "אני לא יודע מה לעשות עם זה.

בשנת 1998, הוציאה חברת התקליטים Waggle Records באוסטרליה שני אלבומים שנקראו November Rain/In Concert ומעבר להופעה לא מזוהה שמציעה גרסה אקוסטית גסה של השיר. גרסה מוקדמת זו של השיר כוללת גיטרה אקוסטית, רוז על שירה ומקהלה ברקע, כמו בגרסת האלבום Use Your Illusion I, אך היא אינה כוללת את סולואי הגיטרה, או את האאוטרו. ככזה, גרסה זו של השיר הגיעה בזמן אמת לזמן של 4:43.

סלאש קבע באוטוביוגרפיה שלו כי גרסה של 18 דקות של "November Rain" הוקלטה בסשנים עם הגיטריסט של להקת "נצרת" מני צ'רלטון ב-1986, לפני תחילת ההקלטות של Appetite for Destruction.

על פי סיפור שסיפר רוז לקהל במהלך הסיור של סיבוב ההופעות לאלבום Chinese Democracy במהלך שנת 2006, אף אחד מחברי הלהקה לא רצה להשתתף בהפקת השיר הזה (או בלדה בולטת אחרת, "Estranged"). סלאש ומק'אגן התנגדו במיוחד להיסחף אל בלדות סימפוניות, והרגישו את בחירתם של שירי רוק ישנים יותר. עם זאת, רוז דיבר איתם על זה בדיונים באולפני Can-Am (שם חלק מהאלבום הוקלט והופק). טענות של הבדלים מוזיקליים קשים כאלו נחקקו במיוחד על ידי סלאש באוטוביוגרפיה שלו.

סלאש טען כי אחד מהסולואים שהוא ניגן בגרסת האלבום היה אותו סולו שאלתר כששמע את השיר בפעם הראשונה.

מידע על השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו השיר השני הארוך ביותר באלבום Use Your Illusion I (הארוך ביותר הוא "Coma" באורך של 10:14). זהו השיר השלישי הארוך ביותר של Guns N' Roses, אחרי "Estranged" באורך של 9:24 מ-Use Your Illusion II.

הסימפוניה הבולטת של השיר כוללת תזמורת של כלי מיתר, המנוצחת על ידי רוז. רוב הביצועים החיים במהלך סיבוב ההופעות של Use Your Illusion חסרי תמיכת התזמורת של השיר (פרסי הקליפים של מוזיקה של MTV משנת 1992 נחשב לאחד מיוצאי הדופן הטובים ביותר).

זהו השיר הארוך ביותר שהגיע לטופ 10 של הבילבורד הוט 100.

"November Rain" נבחר למקום הראשון ב-Rock 1000 2006, ספירה שנתית של 1,000 שירי הרוק הכי מושמעים ברדיו על ידי מאזיני ניו זילנד. ונבחר למקום שני במצעד של 2007, ואת מקומו תפס Back In Black של AC/DC. השיר הגיע לטופ שירי האלבומים של סקר הקוראים של GN'R fanzine Controversy בשנת 1993, כשהוא נלחם עם "Coma". עשרת הראשונים הושלמו על ידי "Estranged", "Civil War", "Paradise City", "Sweet Child o' Mine", "Don't Cry", "Welcome to the Jungle", "Patience" ו-"Mr. Brownstone".

השיר הגיע למקום 140 ב-200 השירים הגדולים של שנות ה-90 של Pitchfork. בצ'ילה, השיר הגיע למקום 73 ברדיו הצ'יליאני של רוק ופופ.

השיר נכתב בסולם בי מז'ור ובי מינור.

ביולי 2018, היה הקליפ של השיר לקליפ הראשון מהמאה ה-20 שקיבל מיליארד צפיות ביוטיוב. כמו כן, הקליפ נחשב לאחד מהווידאו קליפים היקרים ביותר בכל הזמנים.

ב-15 בפברואר 2023 הוידאו קליפ הרשמי לשיר מנה שני מיליארד צפיות.

בהופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקסל רוז מבצע את "November Rain" בנוטינגהאם ארנה, נוטינגהאם, בריטניה במאי 2012.

לפני יציאתו לאור של Use Your Illusion I, השיר הוצג לראשונה בלייב ב-Deer Creek Music Center ב-29 במאי 1991. "November Rain" היה מרכיב עיקרי בהופעות של הלהקה מאז שיצא בשנת 1991. באותה תקופה, רוז נהג לבצע לפני השיר הנ"ל את השיר "It's Alright" של להקת Black Sabbath. מאוחר יותר, בשנות האלפיים נהג לבצע לפני כן את השיר "Anothrer Brick in the Wall Part 2" מאת להקת Pink Floyd, ובסופו ביצע גרסאות אינסטרומנטליות לשניים משיריו של אלטון ג'ון, "Goodbye Yellow Brick Road" ו-"Someone Saved My Life Tonight". בסיבוב ההופעות Not in this Lifetime Tour נהג רוז לבצע בסוף השיר את סולו הפסנתר מהשיר "Layla" של להקת Derek and the Dominos.

במהלך ההיסטוריה של הלהקה, סולואי הגיטרה בשיר עברו ידיים רבות. הסולו הראשון נוגן על ידי סלאש בשנים 1991-1993, 2016 והלאה, רובין פינק בשנים 2001-2002 וריצ'רד פורטס בשנים 2002-2014. הסולו השני נוגן על ידי סלאש בשנים 1991-1993, 2016 והלאה, רובין פינק בשנים 2001-2007, ודי ג'יי אשבה בשנים 2009-2014. הסולו השלישי נוגן על ידי סלאש בשנים 1991-1993, 2016 והלאה, באקטהד בשנים 2001-2002 ורון במבלפוט ט'אל בשנים 2006-2014.

מאז שנת 2001, רוז שר את שתי השורות האחרונות של השיר בפלסט.

הלהקה ביצעה גרסה חיה מלאה של השיר עם אלטון ג'ון על שני פסנתרים בסוף טקס ה-VMAs של שנת 1992.

בהופעה ביוסטון, ב-8 באוגוסט 2016, הפסנתר של רוז לא נשמע תקין. הוא הבחין בכך במהלך הבית הראשון, אבל בסופו של דבר עצר בתחילת הבית השני והודיע כי הפסנתר נשבר. אחרי שצחק מהאירוע, הוא המשיך את השיר עם הפסנתר השבור.

במדיות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סולו הגיטרה המפורסם שמסיים את השיר שולב בסצנת הקרב האחרונה בסרט "תור: אהבה ורעם", בה ת'ור והילדים נלחמים בגור והמפלצות.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Guns N' Roses[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שאנון הון - קולות רקע, שירת מקהלה
  • יוהאן לנגלי - תכנות סינתיסייזר
  • רבה שו - קולות רקע, שירת מקהלה
  • סטיוארט ביילי - קולות רקע, שירת מקהלה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
1991: "Wicked Game (Concept)" – כריס אייזק
פרס הווידאו קליפים של MTV לצילום הטוב ביותר
1992: "November Rain" – ‏Guns N' Roses
הבא:
1993: "Rain" – מדונה