Use Your Illusion II

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Use Your Illusion II
אלבום אולפן מאת Guns N' Roses
יצא לאור 17 בספטמבר 1991
הוקלט 3 באוגוסט 1991 - 13 בינואר 1990
סוגה הארד רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 75:52
חברת תקליטים גפן רקורדס
הפקה Guns N' Roses ומייק קלינק
כרונולוגיית אלבומים של Guns N' Roses
Use Your Illusion I
(1991)
Use Your Illusion II
(1991)
The "Civil War" EP
(1993)
סינגלים מ-Use Your Illusion II
  1. "You Could Be Mine"
    תאריך יציאה: 21 ביוני 1991
  2. "Knockin' on Heaven's Door"
    תאריך יציאה: 26 ביוני 1992
  3. "Yesterdays"
    תאריך יציאה: 26 באוקטובר 1992
  4. "Civil War"
    תאריך יציאה: 3 במאי 1993
  5. "Estranged"
    תאריך יציאה: 17 בינואר 1994
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Use Your Illusion II (בתרגום מאנגלית: השתמש באשליה שלך) הוא אלבום האולפן הרביעי של להקת ההארד רוק האמריקאית Guns N' Roses. האלבום יצא לאור ב-17 בספטמבר 1991 - יחד עם האלבום המקביל לו בשמו, Use Your Illusion I. שני האלבומים יצאו בזמן שהלהקה קיימה את סיבוב ההופעות Use Your Illusion Tour. האלבום התמקם במקום הראשון במצעד האלבומים של מגזין בילבורד ומכר כ-770,000 עותקים בשבוע הראשון שיצא, לעומת אלבומו המשלים שמכר כ-685,000 עותקים[1]. בנוסף למיקומו הגבוה בארצות הברית, הגיע האלבום למקום הראשון גם במצעד האלבומים באנגליה. בסך הכול מכרו שני האלבומים כ-7 מיליון עותקים כל אחד ולשניהם הוענקו 7 תוארי "אלבום פלטינה", על-פי RIAA[2]. האלבום הוא האחרון בו השתתף גיטריסט הליווי של הלהקה, איזי סטראדלין. האלבום כולל את השיר האחרון שהקליט המתופף סטיבן אדלר עם הלהקה - "Civil War".

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

צמד אלבומי Use Your Illusion הציגו נקודת מפנה בצליליה של להקת Guns N' Roses (להרחבה, ראה ערך: Use Your Illusion I). יתר על כן, האלבום Use Your Illusion II נחשב "פוליטי" יותר מאלבומיה הקודמים של הלהקה. הדבר בא לידי ביטוי בשירים: "Civil War" - שיר מחאה, עוסק באלימות ומלחמות, קאבר לשירו של בוב דילן, Knockin' on Heaven's Door - העוסק במשטר החוק וב- "Get in the Ring", העוסק בהטיות פוליטיות בתקשורת. שירים אלה ונוספים מרכיבים את נושא האלבום, העוסק פחות בשירים על סמים, כמו קודמיו. Use Your Illusion I מכיל בעיקר שירים אשר נכתבו לפני כתיבת אלבום הבכורה Appetite for Destruction, בעוד ש-Use Your Illusion I מכיל בעיקר שירים אשר נכתבו בזמן כתיבת Appetite for Destruction ואחריו.

קאבר הלהקה ל- "Knockin' on Heaven's Door" קרוב לשנה לפני יציאת האלבום, בסרט "ימי הרעם" (בכיכובו של טום קרוז). "Civil War" גם הוא, לא הושמע לראשונה באלבום - אלא בהופעה ב-1990 (במופע הצדקה Farm Aid). השיר "Civil War" שוחרר כצידו השני לשיר "You Could Be Mine", בתקליט. השיר, בנוסף, נכלל באלבום צדקה ושמו Nobody's Child, לגיוס תרומות לילדים יתומים ברומניה.

השיר "You Could Be Mine" שוחרר ביוני 1991 והופיע בסרט שליחות קטלנית 2: יום הדין. אף-על פי שהשיר לא נכלל בפסקול של הסרט, צילמו חברי הלהקה קליפ ייחודי[3] עם ארנולד שוורצנגר בתפקידו כמחסל, בו אקסל רוז מסומן כ"מטרה" שלו. לבסוף רוז ניצל, כאשר המערכת של המחסל מזהה אותו כ-"בזבוז של תחמושת". המקור לנושא השיר, במערכת היחסים הכושלת של איזי סטראדלין עם חברתו לשעבר.

עטיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפות שני האלבומים, Use Your Illusion I ו-Use Your Illusion II, עוצבו על ידי האמן האמריקאי-אסטוני מארק קוסטאבי. שתי העטיפות מכילות דמות מסוימת מציורו של רפאל, אסכולת אתונה. השוני היחיד בין שתי העטיפות הוא בצבען - צהוב ואדום בראשון, סגול וכחול בשני. בתוך האלבום ברשימת התודות והקרדיטים, מוחבאת בין השורות ההודעה: "Fuck You St. Louis". הכוונה בהודעה להופעה אשר קיימה הלהקה ב-2 ביולי 1991, באמפיתיאטרון ליד העיר סנט לואיס[4]. בהופעה, התנפל אקסל רוז על מעריץ אשר צילם את ההופעה - אף-על פי שהיה איסור לכך. לאחר שרוז לקח מהמעריץ את מצלמתו, הטיח את המיקרופון בבמה והודיע כי הלהקה הולכת הביתה. ביטול ההופעה גרם למהומות בקהל, בהן עשרות אנשים נפצעו.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שםכותב(ים) משך
1. Civil War אקסל רוז, סלאש, דאף מק'אגן 7:42
2. 14 Years רוז, איזי סטראדלין 4:21
3. Yesterdays רוז, ווסט ארקין, דל ג'יימס, בילי מקלאוד 3:14
4. Knockin' on Heaven's Door (קאבר ל-בוב דילן) בוב דילן 5:36
5. Get in the Ring רוז, סלאש, מק'אגן 5:42
6. Shotgun Blues רוז 3:23
7. Breakdown רוז 7:04
8. Pretty Tied Up סטראדלין 4:48
9. Locomotive רוז, סלאש 8:42
10. So Fine מק'אגן 4:08
11. Estranged רוז 9:23
12. You Could Be Mine רוז, סטראדלין 5:43
13. Don't Cry (גרסה אלטרנטיבית) רוז, סטראדלין 4:45
14. My World רוז 1:24
משך כולל:
75:52

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kanye Edges GNR, Ludacris For No. 1 Debut, באתר billboard.com, ‏3 בדצמבר 2008
  2. ^ עמוד האלבום Use Your Illusion II, באתר riaa.com
  3. ^ קליפ השיר You Could Be Mine, באתר Youtube.com
  4. ^ תקרית ההופעה בסנט לואיס, באתר Youtube.com