באקטהד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באקטהד
Brian Patrick Carroll
באקטהד מופיע בסיאטל ב-2008
באקטהד מופיע בסיאטל ב-2008
לידה 13 במאי 1969 (בן 54)
קליפורניה, ארצות הברית
שם לידה Brian Patrick Carroll עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Buckethead עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988
מקום לימודים Damien High School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק נגן, מלחין, משורר
סוגה מטאל מתקדם, ת'ראש מטאל, פאנק (Funk), ג'אז, מוזיקה אלקטרונית
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, בס, תופים, פסנתר, מנדולינה, בנג'ו, אורגן
חברת תקליטים TDRS Music
www.bucketheadland.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באקטהד (Buckethead, בתרגום מאנגלית: "ראש דלי"; נולד בשם בריאן פאטריק קרול (Brian Patrick Carroll) ב-13 במאי 1969) הוא מוזיקאי אמריקני שמנגן בעיקר על גיטרה חשמלית. הוא החל לפעול בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20 ובמהלך הקריירה שלו שיתף פעולה עם מספר נכבד של מוזיקאים בסגנונות כגון מטאל מתקדם, ת'ראש מטאל, פאנק (Funk), ג'אז, מוזיקה אלקטרונית ועוד. במסגרת 22 שנות פעילותו, הספיק באקטהד להקליט 27 אלבומי סולו וניגן בכ-50 אלבומים נוספים.

באקטהד ידוע בהופעתו הבלתי-שגרתית: הוא תמיד מופיע בפומבי כשעל פניו מסכה לבנה ועל ראשו דלי של רשת מסעדות המזון המהיר KFC (קנטקי פרייד צ'יקן), לפעמים הוא משתמש בדלי לבן פשוט. בהופעותיו הוא מבצע תרגילי נונצ'קו וגם את ריקודי ה"רובוט" והברייקדאנס שלו ולפעמים גם מחליף צעצועים עם הקהל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

באקטהד החל לנגן כשהיה בן 12 אך אמר שהוא לא עסק בנגינה ברצינות עד שנה לאחר מכן, כשעבר עם משפחתו לקלרמונט, קליפורניה. נגינתו החלה להשתפר כשלקח שיעורים ממורים שונים כמו פֶבר בראון, ג'וני פורצ'ן ומקס מקגוויר. מאוחר יותר, הוא הודרך על ידי פול גילברט והתחיל להקליט קלטות דמו הן של נגינתו והן של סגנון הכתיבה שלו.

1988-1994: קריירת סולו מוקדמת וPraxis[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1988, השתתף באקטהד בתחרות של המגזין Guitar Player עם שיר שזכה במקום השני. באותה השנה, נודע לעורך המגזין, ג'אס אוברכט, על באקטהד, כאשר באקטהד והוריו השאירו קלטת דמו שיועדה לו, בדלפק הקבלה של המגזין. משהתרשם אוברכט, הוא מיהר להציע לבאקטהד שיעבדו יחדיו כדי שיוכל לממש את מלוא הכישרון שלו. במהרה הם נהיו חברים ובשנת 1991, עבר באקטהד להתגורר במרתפו של אוברכט. באקטהד הוציא עם להקתו Deli Creeps קלטת דמו ראשונה, בה הוכלל גם השיר הזוכה במקום השני, בנוסף לשיר אחר.

לאחר שבאקטהד הוציא שתי קלטות דמו הנקראות Giant Robot ו-Bucketheadland Blueprints, הוא הוציא את אלבומו הראשון Bucketheadland בחברת התקליטים היפנית של ג'ון זורן, בשנת 1992. על אף שהאלבום היה זמין רק בתור ייבוא יקר, הוא זכה לביקורות טובות ולתשומת לב. בערך באותו הזמן, הכיר באקטהד את ביל לאזוול. באקטהד הוצג (בתור מבצע, מפיק ומלחין) לביל לאזוול על ידי המתופף בריאן מנטייה, אשר נתן לאזוול קלטת וידאו בה באקטהד נראה מנגן בחדרו. במהרה הפך באקטהד לגיטריסט המרכזי השני שלו, מלבד ניקי סקופליטיס.

בשנת 1992, באקטהד, יחד עם ביל לאזוול, ברני וורל, בוטסי קולינס ובריאן מנטייה, הקים את הסופרגרופ Praxis. אלבומם הראשון, Transmutation, שוחרר כבר באותה השנה וקיבל ביקורות טובות. הפרויקט היה רעיונו של לאזוול, בו השתתף סרג' טנקיאן כמו רבים אחרים. באקטהד השתתף בכל אלבומי הלהקה מלבד האלבום הראשון 1984 והאלבום Mold.

בשנת 1994, הוציא באקטהד את האלבום Dreamatorium, תחת השם Death Cube K, אנגרמה של המילה "Buckethead".

בנוסף בשנת 1994, הוציא באקטהד את אלבום הסטודיו השני שלו, Giant Robot, אשר מציג הופעות אורח רבות על ידי אמנים כגון איגי פופ וביל מוסלי. שם האלבום הגיע מהסדרה היפנית Johnny Sokko and his Flying Robot, אותה באקטהד אהב. בנוסף, הוא הוציא עוד שני אלבומים עם Praxis, אלבומי הסטודיו השני והשלישי שלהם: Sacrifist ו- Metatron.

על פי האוטוביוגרפיה של אנתוני קידיס, Scar Tissue, באקטהד נבחן לתפקיד הגיטריסט של הלהקה רד הוט צ'ילי פפרז (בלי לשמוע שיר אחד שלהם), זמן קצר לאחר שג'ון פרושיאנטה עזב אותה לראשונה ב-1992. בסיסט הלהקה פלי, ציטט:

כשהוא סיים, הלהקה הריעה בגסות. הוא היה "פשוט ונעים", אבל הם רצו מישהו שיוכל לתת גרוב...

1995-1998: שיתוף פעולה, פסקולי סרטים ו-Praxis[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995, באקטהד לא הוציא אף אלבום סולו אך שיתף פעולה עם מספר אמנים כמו יונאס הלבורג ומייקל שריב. בנוסף הוא תרם להקלטת מספר פסקולי סרטים כגון Johnny Mnemonic ומורטל קומבט.

שנה לאחר מכן, בשנת 1996, הוציא באקטהד את אלבום הסטודיו השלישי שלו הנקרא The Day of The Robot, בעזרת המפיק האנגלי DJ Ninj ובעזרת לאזוול. בנוסף הוא הוציא אלבום עם בריאן מנטייה והקלידן פיט סקטורו, בחברת תקליטים יפנית קטנה בשם NTT Records. האלבום נקרא Giant Robot (להבדיל מאלבום הסטודיו משנת 1994 הנושא את אותו השם). שני האלבומים שוכפלו לכדי כמות מצומצמת של עותקים וכיום הם בידי אספנים. כמו כן, שוחררה קלטת דמו נוספת על ידי ה-Deli Creeps.

בשנת 1997, באקטהד המשיך לתרום לעשיית פסקולי הסרטים לסרטים Beverly Hills Ninja ומורטל קומבט 2. בשנה זו הוציא תחת השם הבדוי Death Cube K אלבום נוסף בשם Disembodied.

בשנת 1998, באקטהד הוציא את אלבום הסטודיו הרביעי שלו, Colma, אשר הוקדש לאימו אשר הייתה חולה בסרטן המעי הגס באותו הזמן. אלבום נוסף ששוחרר באותה השנה - אלבום אוספים של Praxis הנקרא Collection.

1999-2004: פרויקטים חדשים, Guns N' Roses והכרה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999, באקטהד שיתף פעולה עם לס קלייפול באלבום הסטודיו החמישי שלו, Monsters and Robots - כרגע האלבום הכי נמכר בכל תקופה הקריירה שלו. באלבום הזה נכלל השיר "הבלדה אודות באקטהד", אשר היה השיר הראשון לו הוכן וידאו קליפ.

בנוסף בשנה זו, החל באקטהד שלושה פרויקטים חדשים: הראשון נקרא Cornbugs עם השחקן ביל מוסלי, המתופף פינצ'פייס ומאוחר יותר גם הקלידן טרוויס דיקרסון. השני היה Cobra Strike עם אלבום בשם The 13th Scroll, בו מופיעים פינצ'פייס, בריאן מנטייה, DJ Disk וביל לאזוול. הפרויקט השלישי היה עם השחקן ויגו מורטנסן אותו הכיר בשנת 1996. ביחד הם הוציאו שלושה אלבומים שנחשבים לנדירים, כך שאלבום אוספים שהם הוציאו בשנת 2004 פיצה על כך. גרסה מעובדת של האלבום החי Live in Poland של Praxis, הנקראת Warszawa יצאה גם כן באותה השנה. יתרה מזאת, באקטהד הציע למעריציו הצעה מיוחדת: הוא יקליט להם אלבום של כחצי שעה על נושא לפי בחירתם (מתוך 5 נושאים שניתנו לבחירה), בתמורה ל-50 דולר ליחידה.

באקטהד צבר תודעה ציבורית בעזרת מינויו לתפקיד הגיטריסט המוביל של הלהקה Guns N' Roses, בשנים 2000 - 2004. יחד עם הלהקה, הוא הקליט חלקים מן האלבום Chinese Democracy והופיע איתה בשנים 2001 - 2002.

באקטהד קיבל שיחת טלפון מאקסל רוז בה הוא ביקש ממנו להצטרף ללהקתו. באקטהד סירב ולמרות זאת, רוז המשיך במסעי שכנועים עד שהצליח לשכנע את באקטהד בעזרת מתנה - בובה של פני עור. באקטהד רואה זאת כמחווה, (כמי שעוקב אחרי דמויות כמו פני עור ואוהב סרטי אימה) והוא מסכים לבקשתו של רוז. למרות היותו חבר בלהקה Guns N' Roses, המשיך באקטהד בקריירת הסולו שלו והוציא את אלבום הסטודיו השישי שלו, בשנת 2001, הנקרא Somewhere Over the Slaughterhouse, ומיני האלבום היחיד שלו, בשם KFC Skin Piles. יחד עם הלהקה Cornbugs הוא הוציא שני אלבומים נוספים. הוא חבר לשני פרויקטים נוספים, האחד עם הקלידן והמפיק טרוויס דיקרסון והשני עם הבסיסט והמפיק ביל לאזוול.

בשנת 2002 באקטהד הוציא שלושה אלבומי סטודיו נוספים: Funnel Weaver, Bermuda Triangle ו-Electric Tears.

מאוחר יותר, בשנת 2003, מוציא באקטהד את אלבום הסטודיו העשירי שלו, Bucketheadland 2, אלבום ההמשך לאלבומו הראשון - Bucketheadland. יחד עם ויגו מורטנסן מוציא באקטהד אלבום נוסף בשם Pandemoniumfromamerica.

בשנת 2004 פורש באקטהד מGuns N' Roses עקב חילוקי דעות עם רוז. על פי טענתו של רוז, התנהגותו ועקביותו של באקטהד אינן צפויות ביחס ללהקה, על אף שהיה מוחתם על חוזה. מנהלו של באקטהד מספר כי הלה פרש מאחר שהם לא יכולים להקליט ולו אלבום אחד או לדבוק בסיבוב הופעות.

בנוסף לשנה זו, הוציא באקטהד שלושה אלבומי סטודיו נוספים: Island of Lost Minds, Population Override ו-The Cuckoo Clocks of Hell אשר נחשב לאלבום הכי כבד עד לנקודה הזאת. באקטהד הוציא שני אלבומים נוספים במסגרת פעילותו בלהקה Cornbugs ואלבום נוסף יחד עם ויגו מורטנסן.

2005-2006: באקטהד וחברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, באקטהד הוציא אלבום נוסף במסגרת הפרויקט Buckethead & Friends, אשר בו שיתף פעולה עם סולנים שונים. שמו של האלבום הוא Enter the Chicken והוא הוקלט על ידי סרג' טנקיאן אצל חברת ההקלטות הפרטית שלו, Serjical Strike. השיר We Are One בו טנקיאן שר, זכה לקליפ משלו. בנוסף, השיר נהיה לחלק מן הפסקול של הסרט Masters of Horror. בנוסף בשנה זו, הוציא באקטהד שני אלבומי סטודיו נוספים בשם Kaleidoscalp ו-Inbred Mountain.

בשנה זו, הציג באקטהד את ה-DVD הראשון שלו, Secret Recipe. ה-DVD הזה מציג קטעים מהופעות וקליפים. בנוסף גם אפשר לשמוע שם את שני הדמואים שבאקטהד הקליט בתחילת דרכו.

יחד עם Cornbugs, הוא מוציא עוד שני אלבומי אוספים. ה-Deli Creeps, מוציאים את אלבום הסטודיו הראשון שלהם. השירים הם אותם השירים שנמצאים בקלטות הדמו שלהם משנות ה-90 אבל עם סאונד הרבה יותר כבד. Praxis מוציאים אלבום הופעה חיה נוסף. יחד עם ויגו מורטנסן, באקטהד מוציא את האלבום Intelligence Failure אשר כולל קטעי נאומים (מלווים בנגינת גיטרה ופסנתר) של אנשי פוליטיקה אמריקאיים ידועים, בין היתר ג'ורג' בוש וסגנו, דיק צ'ייני.

בשנת 2006, אור הזרקורים נחת על הקלטתו של באקטהד עבור המשחק "גיטר הירו 2". באקטהד מקליט את השיר Jordan לראשונה אחרי שבמשך זמן-מה, היה מנגן קטעים מן השיר Post Office Buddy במקום מה שכיום ידוע בתור הסולו של השיר. את הסולו באקטהד הקליט במיוחד בשביל המשחק והשיר היה שיר בונוס. שם השיר נגזר משמו של שחקן הכדורסל, מייקל ג'ורדן, אותו באקטהד מעריץ. השתתפותו בהקלטות למשחק "הקפיצו" את פרסומו בכמה רמות. בינתיים זו הנקודה הכי משפיעה בפרסומו בה מיליוני שחקנים נחשפו אליו וכך צבר עוד פרסום ומעריצים.

באקטהד מוציא זוג סרטי DVD (בשם 2 & Young Buckethead Vol. 1) המציגים קטעי וידאו מתקופת צעירותו הכוללים ראיון והופעות מוקדמות של הלהקה Deli Creeps. בנוסף, הוא מוציא שני אלבומי סטודיו נוספים בשם The Elephant Man's Alarm Clock ו-Crime Slunk Scene.

מאוחר יותר באותה השנה, מוציא באקטהד יחד עם Cornbugs אלבום אוספים נוסף, וזהו האלבום האחרון של הלהקה. בנוסף, הוא הוציא אלבום עם טרוויס דיקרסון הנקרא Chicken Noodles.

2007-2008: המשכת קריירת הסולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 באקטהד מוציא אלבום עם כמות חומר חסרת תקדים: האלבום ששמו In Search of The, כולל 13 אלבומים שנעשו במלואם על ידי באקטהד. בכל 13 האלבומים הללו, ישנם 92 שירים שאורכם יחדיו הוא כ9 וחצי שעות. אלבום אחר שבאקטהד מוציא הוא אלבום סטודיו נוסף בשם Pepper's Ghost. בנוסף, באקטהד מוציא אלבום של חומרים מתחילת שנות ה-90 בהם הוא מנגן על גיטרה אקוסטית, אלבום בשם Acoustic Shards. מספר חודשים לאחר מכן, הוא מוציא קלטת דמו בשם Bucketheadland Blueprints. לקראת סוף שנת 2007, באקטהד מוציא שני אלבומי סטודיו נוספים ואחרונים לאותה השנה: Decoding the Tomb of Bansheebot ו-Cyborg Slunks.

תחת השם Death Cube K, הוא מוציא שני אלבומים נוספים לשנת 2007: DCK ו-Monolith.

בשנת 2008, באקטהד מוציא את האלבום From the Coop אשר מכיל קטעי דמו ישנים ואת הדמואים אשר נתן לאוברכט בשנת 1988. באקטהד מוציא אלבום סטודיו נוסף בשם Albino Slug אשר היה לאלבום הראשון אשר הראה מין שינוי בסגנון אלבומי הסטודיו של באקטהד.

2009-הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך שנת 2009 באקטהד מוציא ארבעה אלבומי סולו: Slaughterhouse on the Prairie בו מקדיש באקטהד שני שירים לכבוד יום הולדתו של שחקן הכדורסל לברון ג'יימס . אלבום נוסף הוא A Real Diamond in the Rough. לאחר מכן, יוצאים שני אלבומים מעט שנויים במחלוקת בשם Forensic Follies והאלבום הפחות-או-יותר עוקב שלו, Needle in a Slunk Stack. באלבומים אלה משתמש באקטהד בטכניקה הידועה בשם זנוכרוניה שלפיה נלקח קטע משיר עבר (של אותו האמן) ומנוגן בשיר נוכחי וחדש, דבר היוצר בלבול אך גם תחושה נעימה בגלל ההיכרות עם הקטע.

ביולי של שנת 2009, מפרסם באקטהד באתרו שיר לזכרו של מייקל ג'קסון, בשם The Homing Beacon.

באקטהד בנה יחד עם יצרנית כלי הנגינה גיבסון גיטרת קוסטום הזהה ברובה לגיטרה לנוכחית שלו. גיטרה זו נועדה להיות משוכפלת והחל מה 26 בפברואר היא שווקה בחנויות.

בשנת 2019 הוא הוציא Live in Bucketheadland.


השפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השפעותיו ניתן למנות את מייקל ג'קסון, ג'ו סטריאני, שון ליין, פול גילברט, רנדי רודס, The Residents וכמו כן, נגנים איתם ניגן במשך השנים. באקטהד מציין גם השפעות שאינן מוזיקליות, מדמויות כמו הכדורסלנים מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס, מספר סדרות וסרטי מדע בדיוני כולל הסדרה האהובה עליו, Giant Robot.

ציוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Gibson Buckethead Signature Les Paul
  • Custom built Gibson Les Paul
  • Steinberger GS a.k.a. Kaiser's Gift
  • Custom built ESP Guitars|ESP MV
  • ESP MII
  • Gibson Chet Atkins
  • Ibanez X-Series Flying V
  • Ibanez X Series Rocket Roll II
  • Takamine Acoustic
  • Yamaha AES920
  • Gibson 1959 Les Paul Custom
  • Gibson Les Paul|Gibson Les Paul Standard Plus
  • Gibson SG
  • Gibson SST
  • Gibson 1969 Les Paul Custom
  • Custom built Jackson Y2KV
  • Custom built Jackson KV2
  • Custom built Jackson Doubleneck
  • Vigier Excess Indus 4-String Bass
  • Heartfield Talon II model (by Fender

אפקטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Digitech Whammy II
  • Digitech Whammy IV
  • Dunlop Cry Baby 535Q
  • Vox V845 Wah Pedal
  • Alesis MidiVerb II
  • BOSS NS-2 Noise Suppressor
  • BOSS RC-20 Loop Station
  • BBOSS TU-2 Chromatic Tuner
  • BOSS DD-3 Digital Delay
  • Electro-Harmonix Micro Synthesizer
  • Snarling Dogs Mold Spore Wah Pedal
  • Roger Mayer Octavia
  • DOD Electronics FX-25B envelope filter
  • AnalogMan Bicomprossor
  • MXR EVH Phase 90
  • MXR Phase 100
  • Line 6 FM4 Filter Modeler Effects Pedal

מגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Peavey Renown
  • Peavey 5150
  • Marshall 1960 Slant 4x12 cabinet
  • Diezel Herbert
  • Mesa Boogie Triple Rectifier
  • Mesa Boogie Stiletto Trident
  • Matt Wells 17½-watt head wired through a Harry Kolbe 4x12 cab

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו
  1. 1992: Bucketheadland
  2. 1994: Giant Robot
  3. 1996: The Day of the Robot
  4. 1998: Colma
  5. 1999: Monsters and Robots
  6. 2001: Somewhere Over the Slaughterhouse
  7. 2002: Funnel Weaver
  8. 2002: Bermuda Triangle
  9. 2002: Electric Tears
  10. 2003: Bucketheadland 2
  11. 2004: Island of Lost Minds
  12. 2004: Population Override
  13. 2004: The Cuckoo Clocks of Hell
  14. 2005: Enter the Chicken
  15. 2005: Kaleidoscalp
  16. 2005: Inbred Mountain
  17. 2006: The Elephant Man's Alarm Clock
  18. 2006: Crime Slunk Scene
  19. 2007: Pepper's Ghost
  20. 2007: Decoding the Tomb of Bansheebot
  21. 2007: Cyborg Slunks
  22. 2008: Albino Slug
  23. 2009: Slaughterhouse on the Prairie
  24. 2009: A Real Diamond in the Rough
  25. 2009: Forensic Follies
  26. 2009: Needle in a Slunk Stack
  27. 2010: Shadows Between the Sky
הוצאות מיוחדות
  • 2007: In Search of The
  • 2007: Acoustic Shards
  • 2007: Bucketheadland Blueprints
  • 2008: From the Coop
EP's
  • 2001: KFC Skin Piles

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא באקטהד בוויקישיתוף