The Legend Of Zelda (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האגדה של זלדה
The Legend of Zelda
כללי
תאריך הוצאה

21 בפברואר 1986 (יפן) 14 ביולי 1987 (ארצות הברית)

15 בנובמבר 1987 (אירופה)
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח נינטנדו
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב

שיגרו מיאמוטו

טאקאשי טזוקה
סדרה האגדה של זלדה
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג לכל הגילאים
פלטפורמות Nintendo Entertainment System. Facmicom Disk System, גיים בוי אדוונס, נינטנדו גיימקיוב, Wii, נינטנדו 3DS, Wii U, Nintendo Switch
המשחק הבא Zelda II: The Adventure of Link
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Legend of Zeldaתרגום חופשי: האגדה של זלדה) הוא משחק וידאו משנת 1986 שפותח על ידי החברה היפנית נינטנדו לקונסולה שלה, Nintendo Entertainment System.

המשחק הומצא על ידי שיגרו מיאמוטו, שיצר גם את סדרת מריו, בהשראת זכרונות מילדותו, שבה טייל בשדות שליד ביתו וכללו הרבה מערות.

זהו המשחק הראשון בסדרה המצליחה בעלת אותו השם. בנוסף, המשחק מכר כ-6.5 מיליון עותקים, והיה הראשון ל-NES שמכר מעל למיליון.

"The Legend of Zelda" הוא המשחק הראשון ל-NES המאפשר לשחקן לשמור את הישגיו על גבי סוללה הנמצאת בתוך המחסנית. הודות לכך, ניתן להמשיך את המשחק מנקודת העצירה ללא צורך בסיסמה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מספר על נסיך האופל גאנון, שפלש לממלכת היירול (Hyrule) בעזרת משולש הכוח (Triforce of Power), פריט קסום בצורת משולש, המעניק לו כוח רב. במהלך הפלישה חטף גאנון את הנסיכה זלדה, שהחזיקה במשולש החוכמה (Triforce of Wisdom), הנותן גם לה כוח. אלא שזלדה הספיקה לשבור את המשולש לשמונה חלקים ולפזרם בשמונה מבוכים ברחבי היירול. מכאן מתחיל מסעו של הלוחם לינק להציל את הנסיכה ואת הממלכה.

לינק מתחיל באמצע שום מקום וליד מערה, בה שוהה איש זקן המעניק לו חרב. אחר כך נדרש לינק למצוא את שמונת השברים של משולש החוכמה המפוזרים בהיירול, ולאחד אותם. לשם כך עליו לאתר את שמונת המבוכים בהם הם מוסתרים ולהרוג את המפלצות השומרות על השברים. בנוסף, כל מבוך מכיל חפץ או שניים המסייעים ללינק במהלך המסע (כגון קשת, בומרנג ורפסודה), וגם לב המגדיל לו את כמות הפסילות. חלק מהמבוכים חבויים היטב, ותושבי הממלכה החבויים במשחק לא נותנים די רמזים, כך שהשחקן נדרש לחפש אחר סודות בכל פינה. כן יש בממלכה מערות שבתוכן חנויות לממכר חפצים, אנשים הנותנים מספר רמזים המסייעים לשחקן, ואף שני אנשים המציעים ללינק חרבות חזקות יותר מזו שקיבל בהתחלה, אבל רק אם יש לו מספיק כוח חיים כדי להשתמש בהן.

לאחר תום המשחק מוצע לשחקן להתחיל את המשחק מחדש, הפעם כשהמבוכים והחפצים בהם נמצאים במקומות שונים מקודם.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול ל-"The Legend of Zelda" הולחן על ידי קוג'י קונדו, שהלחין גם את הפסקול למשחק ".Super Mario Bros"). במקור שיר הנושא אמור היה להיות הבולרו של המלחין הצרפתי מוריס ראוול, אך הוחלט להשתמש בשיר מקורי לאחר שנינטנדו למדו כי עדיין חלו על הבולרו זכויות יוצרים. הפסקול נחשב לאחד השירים האהובים ביותר ממשחק וידאו.

גרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Legend of Zelda: Collector's Edition[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק יצא לגיימקיוב ב-2003 מסגרת מארז במהדורה מוגבלת בשם "The Legend of Zelda: Collector's Edition", שכלל גם את המשחקים "Zelda II" "Ocarina of Time" ו-"Majora's Mask". המהדורה יצאה כמענק למנויי המגזין "Nintendo Power" וגם כתוספת למהדורות ראשונות של משחקים אחרים.

Classic NES Series[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק יצא לגיים בוי אדוונס בשנת 2004 במסגרת סדרת ה-Classic NES, סדרה של משחקים ל-Nintenedo Entertainment System.

Virtual Console[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006, עם השקת ה-Wii, נינטנדו הכריזה על שירות ה-Virtual Console, המאפשר רכישה של משחקים ישנים של החברה. בין היתר הציעה נינטנדו אל The Legend of Zelda. המשחק מוצע גם ל-3DS ול-Wii U.

Nintendo Switch Online[עריכת קוד מקור | עריכה]

"The Legend of Zelda" כלול באפליקציה ה-NES הניתנת למנויי Nintendo Switch Online.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Legend Of Zelda בוויקישיתוף